g:Meniskö teillä taloudellisesti paremmin jos teillä ei olisi lapsia?
Kommentit (14)
Olisin vaömistunut jo ja luultavasti siis töissä. Lapsi itsessään ei kylläkään ol juurikaan lisännyt rahanmenoa, toki siitä jonkun verran vuodessa silti tulisi säästöä jos häntä ei olisi.
ja isommat tulot kuin minulla ja minulla 0 lasta.
Olisin ollut töissä paljon enemmän, panostaa uraani erilailla silloinkin kun olen töissä. Ja meillä olisi kaikkea suhteessakin enemmän, talokin tuntuisi väljältä ilman neljää lasta...
En ymmärrä kenellä ei menisi taloudellisesti paremmin ilman lapsia, mutta lapsen arvo nyt on jossain ihan muualla kuin rahassa. Tietenkin.
lomat edullisempia, töitä tekisimme aivan eri tahtiin(enemmän). ei tarha maksuja, ei vaatteita, ei harrastuksia ym. tottakai taloudellinen tilanne olisi toinen.
mutta ei olisi lasten hymyjä, ei naurua, ei tarinoita, jäisin niin paljosta paitsi jos en olisi lapsia saanut.
mieluummin näin päin :)
- Emme varmaan olisi ostaneet taloa
- Matkustelisimme enemmän
- Olisin opiskellut enemmän
- Vaihtaisin työpaikkaa useammin
- Pitäisin lomia pitkin vuotta ja olisin välillä parikin kuukautta töistä pois
Todennäköisesti siten menisi huonommin, että en sijoittaisi rahaani millään tavalla (esim. kiinteistöön), vaan pistäisin sen kulutukseen, sillä ei olisi huolta huomisesta!
Ilmeisesti ennen rahat menivät johonkin muuhun ja nyt lapseen.
Varmaan nyt olisin töissä jossain ulkomailla, matkustelisin Afrikat, Intiat ja Thaimaat. Palaisin välillä Suomeen puoleksi vuodeksi ja taas singahtaisin jonnekin. Nythän sitä perse kasvaa naavaa ja henkisesti on läpimätö lahna (mikähän sekin on), liikkuvuus +-0.
vois laittaa kaiken rahan itseensä, asuttais pienemmässä asunnossa, ois käytössä luultavasti vain yksi auto, matkusteltais enemmän, ostaisin vaatteita jne. enemmän
Ja vielä paremmin menisi, jos olisin mennyt naimisiin ökyrikkaan, mutta väkivaltaisen narsistin kanssa... Onneksi en mennyt. Enkä vaihtaisi lapsiammekaan maalliseen mammonaan, ennemmin me toivomme lisääkin näitä elämän todellisia rikastuttajia :)
Vierailija:
ja muuta " turhaa" niinkuin ennen lapsia.
Matkusteltiin enemmän ja törsättiin baareihin yms. harrastuksiin paljon enemmän rahaa. Nyt kun olen äiti, olen tullut vastuuntuntoisemmaksi ja haluan säästää rahaa tulevaisuuden varalle, joten pankkitili näyttää ihan toiselta kun meitä oli vain mies ja minä. Vaikka tulot ovatkin välillä pienentyneet!
kaksi lasta pienellä ikäerolla-->äitiyslomaa ja hoitovapaata peräkkäin-->ansionmenetyksiä ja menoja lapsista. Mutta se on vain rahaa...
ja muuta " turhaa" niinkuin ennen lapsia.