Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni vaimo pompottaa häntä jatkuvasti

Vierailija
28.06.2024 |

Veli on mielestäni hyvä mies ja tekee lähes aina kaiken kuten vaimonsa toivoo, tekee paljon kotitöitä eikä sano vastaan. Silti tuntuu että mikään ei tälle naiselle kelpaa. Hän on aina enemmän tai vähemmän tyytymätön. 

Mikä voisi olla syy veljeni vaimon käytökselle? Olen siis itse myös mies ja kaipaisin nyt naisnäkökulmaa asiaan. Hän ei ole aina ollut tuollainen, vaan tilanne on kehittynyt vähitellen tässä parin viime vuoden aikana. 

Tuntuu pahalta veljeni puolesta. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli on kiltti beta, jonka vaimo on kelpuuttanut laskujen maksajaksi.

Vierailija
2/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kaikkien mielestä älyttömän hauska mies...jolla on totinen vaimo. Koska se ei ole kotona kahdenkesken laisinkaan hauska ja mukava,

Eli sinä et voi tietää millainen sinun veljesi oikeasti on.

Muuta kantaa en pysty ottamaan tuntemattomien ihmisten käytökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mistä kenenkin käytös johtuu? Sen lisäksi asia ei ilmeisesti häiritse veljeäsi, kun tuollaisessa suhteessa jatkaa. Se on täysin vapaaehtoista.

Vierailija
4/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko kusipäisyydelle syitä miettiä? Mulla samanlainen tarina, veljen vaimosta tuli hirviö muutamassa vuodessa. Mietin kauanko velipoika jaksaa tuota komentelua. No ei jaksanut, ero tuli. Nykyinen vaimo on sävyisä ja liitto sopuisa. Se hirviöeksä jäi yksin, riidelköön keskenään. 

Vierailija
5/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli on perässä vedettävä kuormittava vätys joka pakottaa vaimon justiinaksi. Muuten homma romahtaa. Kaikki vaimon vastuulla.

Vierailija
6/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Veljen pitäisi kyllä lopettaa liika miellyttäminen. Miettiä mikä on oikeasti tärkeää ja etusijalla, ylimääräinen työ voi uuvuttaa lopulta. Ei hypi vaimon komennolla. Pitäisikö erota jos vaimo on ihan kamala? Miksi vaimo ei jaa kotitöitä ja jousta hieman, kunnioita toista ja välitä. En varmaan kestäisi katsoa tuota vierestä, pitäisin varmaan jonkun palopuheen pahimpana liskohetkenä sille vaimolle puhelimessa. Joskus voi olla väärinkäsitys jos veli sanoo epäselvästi, mutta jos tilanne on selvästi tuo. -Aikoinaan yksi mies väitti että en tee mitään, hän tekee kaiken ja oikeasti tein kotona vaikka mitä. Joskaan ei ilmeisesti tarpeeksi nopeasti häntä miellyttäen.

Vierailija
7/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli surullinen olo tästä aloituksesta. N

Vierailija
8/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helpimmalla pääsee noin. Välttyy riidoilta ja sanaharkoilta.

Mutta usko pois, veljelläsi on myös tahto, vakkei se ulospäin näkyiskään.

Ja silloin kun hän on tiukka, vaativa ja sanoo mielipiteensä ja sanansa, niin siinä suulainkin vaimo ihan hiljaa. Ja kuuntelee.

Näin se vaan noissa perheissä menee.

Vierailija
9/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano broidillesi, että jättää sen sian ja lähdette radalle kimpassa etsimään uuden akan.

Vierailija
10/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monta syytä, ja monta syntipukkia (tai kaksi). Ota huomioon sekin vaihtoehto että veljesi ei kotinsa seinien sisällä olekaan niin hyvä tyyppi vaan vaimolla on syynsä turhautumiseen. Jos ihan juttelisit veljen kanssa?

Vierailija
11/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Veljen pitäisi kyllä lopettaa liika miellyttäminen. Miettiä mikä on oikeasti tärkeää ja etusijalla, ylimääräinen työ voi uuvuttaa lopulta. Ei hypi vaimon komennolla. Pitäisikö erota jos vaimo on ihan kamala? Miksi vaimo ei jaa kotitöitä ja jousta hieman, kunnioita toista ja välitä. En varmaan kestäisi katsoa tuota vierestä, pitäisin varmaan jonkun palopuheen pahimpana liskohetkenä sille vaimolle puhelimessa. Joskus voi olla väärinkäsitys jos veli sanoo epäselvästi, mutta jos tilanne on selvästi tuo. -Aikoinaan yksi mies väitti että en tee mitään, hän tekee kaiken ja oikeasti tein kotona vaikka mitä. Joskaan ei ilmeisesti tarpeeksi nopeasti häntä miellyttäen.

Mitä lässytystä.

Vierailija
12/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mistä kenenkin käytös johtuu? Sen lisäksi asia ei ilmeisesti häiritse veljeäsi, kun tuollaisessa suhteessa jatkaa. Se on täysin vapaaehtoista.

Lähinnä herää epäilys, että jos veljen vaimo on vähän komenteleva, mutta myös tehokas ja aikaansaava. Ap:n veljellä voi olla helpot päivät kotona, kun vaimo huolehtii pakollisista ja ikävistä asioista - miehen tarvitsee vain seurata perässä.

Vierailija
13/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lässytystä.

Mitäs luit. Jätä lukematta! Onko joku ongelma kun et kykene välttämään tekstiä. Mitä tuut kommentoimaan tyhjää kun ei sulla ole mitään sanottavaa aiheesta itselläsi. Lässytät itse.

Vierailija
14/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan veljesi olevan aikuinen mies, joka osaa ihan itse päättää OMASTA elämästään.

M57

Vierailija
15/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin täällä eli ympärillä olevat ajattelevat minusta että olen tyrannivaimo jonka miehellä ei ole muuta kuin orjan osa. Näin sanoi mieheni veli minulle.Toruus on toisenlainen. Mieheni on kotona tahallaan ilkeä, ei osallistu mihinkään, on negatiivinen ja paha suustaan. 

Tätä puolta ei tiedä muut kuin minä. Jonkin on otettava vastuu lapsista ja elämän sujumista. Välillä on pakko vaatia tekemään oma- aloitteisesti jotain. 

Veli oli neuvonut miestäni ottamaan eron minusta. No minä otin ensin. Kuinka ollakkaan nykyään mieheni jatkaa samaa rataa yksin ja jättää asiansa hoitamatta. 

Tämä on yllättänyt veljen ja saanut miettimään miten asia olikaan.. 

Eli koskaan ei voi ulkopuolelta tietää oikea tilannetta. 

Vierailija
16/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli on perässä vedettävä kuormittava vätys joka pakottaa vaimon justiinaksi. Muuten homma romahtaa. Kaikki vaimon vastuulla.

Tiukkaa analyysiä! Mutta minne vätystä kiskotaan, onko suunta oikea ja selviö?

Vierailija
17/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on ikävä tapa purkaa stressi ja väsymys läheisiin. Se tapa saattaa tulla ihan huomaamatta ja siitä pitäisi tietoisesti pyrkiä eroon. 

Luulisin että rakastaa veljeäsi mutta on ottanut hänet ns "stressipallokseen". 

Vierailija
18/18 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä eli ympärillä olevat ajattelevat minusta että olen tyrannivaimo jonka miehellä ei ole muuta kuin orjan osa. Näin sanoi mieheni veli minulle.Toruus on toisenlainen. Mieheni on kotona tahallaan ilkeä, ei osallistu mihinkään, on negatiivinen ja paha suustaan. 

Tätä puolta ei tiedä muut kuin minä. Jonkin on otettava vastuu lapsista ja elämän sujumista. Välillä on pakko vaatia tekemään oma- aloitteisesti jotain. 

Veli oli neuvonut miestäni ottamaan eron minusta. No minä otin ensin. Kuinka ollakkaan nykyään mieheni jatkaa samaa rataa yksin ja jättää asiansa hoitamatta. 

Tämä on yllättänyt veljen ja saanut miettimään miten asia olikaan.. 

Eli koskaan ei voi ulkopuolelta tietää oikea tilannetta. 

Mutta palsta tietää. Jos ei muuten, niin rivien välistä ja pistämällä vähän omia sekaan. Kuten jo tässäkin ketjussa. Mikä faktoissa puuttuu, sen voi aina korvat stetsonista.