Kätilö paikalla n klo 12 saakka
Kommentit (35)
Vasta-aineita voi muodostua varsinkin jos on kantanut eri rh veriryhmäistä lasta, saanut verensiirron yms. Niitten vasta-aineitten takia kokeet ovat tärkeät joka raskaudessa.
klö
Kolmas lapsi tulossa ja mulla on ollut näitä supisteluja aikaisemminkin. Supistelujen yhteyteen liittyy sitkeän limainen vuoto. Pitäisikö huolestua?
ei kai sen niin päin pitäisi vaikuttaa mitenkään.
Tästä minulla ei ole mitään kokemusta, riippuu varmasti paljon tekonivelen paikastakin. Raajojen tekonivelet eivät ymmärrykseni mukaan ainakaan vaikuta synnyttämiseen.
klö
Normaali uudelleensynnyttäjän tilanne, ota vähän rauhallisemmin pari päivää.
klö
mitä haittaa vauvalle voi olla, jos äidille tulee vähän painoa mm.
-runsaan liikunnan, tarkan ruokavalion (itse laatiman) toisinaan nesteenpoistolääkkeen käytön raskausaikana
olen huolissani ystävästäni..
maha on todella pieni, supistellut viikosta 13 lähtien.. mutta kun äiti ei tajua, ei..
pääasia, että näyttää hyvältä.
mitä minun pitäisi tehdä, vai eikö mitään? nyt menossa 34rv.
Olet oikeassa, ei vaikuta niin päin, mutta esim verensiirroissa voi saada vasta-aineita. Vaikka et olisi verensiirtoakaan saanut, vasta-aineet kontrolloidaan silti joka raskaudessa ja hyvä niin.
klö
tämän vuoden aikana laitetaan tekonivelet molempaan lonkkaan. En tätä muuten kysyisikään, mutta eikö se joku raskaushormooni laita lonkat " siirtymään" löystymään tms kun synnytys lähenee. No mutta, täytynee kysyä joltain lekurilta..
Vierailija:
mitä haittaa vauvalle voi olla, jos äidille tulee vähän painoa mm.
-runsaan liikunnan, tarkan ruokavalion (itse laatiman) toisinaan nesteenpoistolääkkeen käytön raskausaikanaolen huolissani ystävästäni..
maha on todella pieni, supistellut viikosta 13 lähtien.. mutta kun äiti ei tajua, ei..
pääasia, että näyttää hyvältä.
mitä minun pitäisi tehdä, vai eikö mitään? nyt menossa 34rv.
Uskoisin, että neuvolassa ym on asiaan puututtu jo, ei kuulosta normaalilta. Sinun tehtäväsi on kuitenkin vain pitää ystäväsi mielialaa yllä, pitää löhöiltoja napostelun ääressä ym. Terveyskasvatusta tulee muilta kanavilta.
klö
ei kätilö mutta vanhalta anatomia ja fysiologiapohjalta muistelisin näin
Joo lonkissa voi vaikuttaa, mutta on tosiaan minulle aivan uusi asia, kysy lääkäriltä, mieluiten sekä ortopedilta että gynekologilta.
klö
Viikon oon ollu kipeenä selästä ja alamahasta, supistuksia on mutta ei niinkään kipeitä, vetää vaan tosi tiukalle kohdun.
Tekeekö nää yhtään mitään vai muutenko vaan tässä pitää kipuilla synnytykseen asti. :(
Alapäätä vihloo/polttelee (siis ei mitään liitoskipuja, niitäkin kyllä on) ja ihan kuin se polte tuntuis jossain emättimen/virtsarakon seutuvilla.
rv.38+5 (3.raskaus)
Malttia, malttia. Kuulostaa aivan normaalilta ennakoivilta suppistuksilta, joita voi olla vielä viikonkin. Kyllä ne kypsyttävät ja valmistavat synnytykseen, niin henkisesti kuin fyysisesti.
klö
tietää toki, vähän liikaakin. mutta on mennyt tavallaan yli.
käytiin yhtenä iltana yhdessä syömässä, niin seuraavana päivänä ystävä soitti ja kertoi, et oon tänään syöny vaan 2 appelsiinia ja juonu 5l vettä.. syö mm. joka päivä 4dl kuituja (leseitä, pellavansieimeniä, rouheita tms) että suoli toimisi vilkkaasti..
hyvä juttu joo, mut ei ehkä tossa tilassa..
toivoo, et vauva ois " rääpäle" yms.
neuvolassa tavallaan th vaan ihailee, et hienoo ku on tommonen äiti joka huolehtii itsestään! ei kerro totuuden mukaisesti omista toimistaan vaan kertoo kaikein niinkun on oppaista/kirjoista lukenut. näin teen...
tekee kyllä esim. hyvää ruokaa/leipoo, mutta ei itse syö vaan mm. on sanonut minulle että " nautin kun muut syö ja lihoo" saa ilmeisesti hyvän mielen kun pystyy pidättäytymään ruuasta.
ei valkoista viljaa, ei rasvaa jne...
ahdistaa. . .
t . se sama kun aiemmin
Mitä kerrottavaa tekonivelistä ja raskaudesta, entä synnytys tekonivelien kanssa? normaalistikko mennään vaan vai...?