Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö paikalla n klo 12 saakka

Vierailija
11.03.2008 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kerrottavaa tekonivelistä ja raskaudesta, entä synnytys tekonivelien kanssa? normaalistikko mennään vaan vai...?

Vierailija
22/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta-aineita voi muodostua varsinkin jos on kantanut eri rh veriryhmäistä lasta, saanut verensiirron yms. Niitten vasta-aineitten takia kokeet ovat tärkeät joka raskaudessa.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi tulossa ja mulla on ollut näitä supisteluja aikaisemminkin. Supistelujen yhteyteen liittyy sitkeän limainen vuoto. Pitäisikö huolestua?

Vierailija
24/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai sen niin päin pitäisi vaikuttaa mitenkään.

Vierailija
25/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä minulla ei ole mitään kokemusta, riippuu varmasti paljon tekonivelen paikastakin. Raajojen tekonivelet eivät ymmärrykseni mukaan ainakaan vaikuta synnyttämiseen.

klö

Vierailija
26/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali uudelleensynnyttäjän tilanne, ota vähän rauhallisemmin pari päivää.

klö

Vierailija
27/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haittaa vauvalle voi olla, jos äidille tulee vähän painoa mm.

-runsaan liikunnan, tarkan ruokavalion (itse laatiman) toisinaan nesteenpoistolääkkeen käytön raskausaikana

olen huolissani ystävästäni..

maha on todella pieni, supistellut viikosta 13 lähtien.. mutta kun äiti ei tajua, ei..

pääasia, että näyttää hyvältä.

mitä minun pitäisi tehdä, vai eikö mitään? nyt menossa 34rv.

Vierailija
28/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, ei vaikuta niin päin, mutta esim verensiirroissa voi saada vasta-aineita. Vaikka et olisi verensiirtoakaan saanut, vasta-aineet kontrolloidaan silti joka raskaudessa ja hyvä niin.

klö

Vierailija
29/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän vuoden aikana laitetaan tekonivelet molempaan lonkkaan. En tätä muuten kysyisikään, mutta eikö se joku raskaushormooni laita lonkat " siirtymään" löystymään tms kun synnytys lähenee. No mutta, täytynee kysyä joltain lekurilta..

Vierailija
30/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä haittaa vauvalle voi olla, jos äidille tulee vähän painoa mm.

-runsaan liikunnan, tarkan ruokavalion (itse laatiman) toisinaan nesteenpoistolääkkeen käytön raskausaikana

olen huolissani ystävästäni..

maha on todella pieni, supistellut viikosta 13 lähtien.. mutta kun äiti ei tajua, ei..

pääasia, että näyttää hyvältä.

mitä minun pitäisi tehdä, vai eikö mitään? nyt menossa 34rv.

Uskoisin, että neuvolassa ym on asiaan puututtu jo, ei kuulosta normaalilta. Sinun tehtäväsi on kuitenkin vain pitää ystäväsi mielialaa yllä, pitää löhöiltoja napostelun ääressä ym. Terveyskasvatusta tulee muilta kanavilta.

klö

Vierailija
31/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kätilö mutta vanhalta anatomia ja fysiologiapohjalta muistelisin näin

Vierailija
32/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lonkissa voi vaikuttaa, mutta on tosiaan minulle aivan uusi asia, kysy lääkäriltä, mieluiten sekä ortopedilta että gynekologilta.

klö

Vierailija
33/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon oon ollu kipeenä selästä ja alamahasta, supistuksia on mutta ei niinkään kipeitä, vetää vaan tosi tiukalle kohdun.

Tekeekö nää yhtään mitään vai muutenko vaan tässä pitää kipuilla synnytykseen asti. :(

Alapäätä vihloo/polttelee (siis ei mitään liitoskipuja, niitäkin kyllä on) ja ihan kuin se polte tuntuis jossain emättimen/virtsarakon seutuvilla.

rv.38+5 (3.raskaus)

Vierailija
34/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttia, malttia. Kuulostaa aivan normaalilta ennakoivilta suppistuksilta, joita voi olla vielä viikonkin. Kyllä ne kypsyttävät ja valmistavat synnytykseen, niin henkisesti kuin fyysisesti.

klö

Vierailija
35/35 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää toki, vähän liikaakin. mutta on mennyt tavallaan yli.

käytiin yhtenä iltana yhdessä syömässä, niin seuraavana päivänä ystävä soitti ja kertoi, et oon tänään syöny vaan 2 appelsiinia ja juonu 5l vettä.. syö mm. joka päivä 4dl kuituja (leseitä, pellavansieimeniä, rouheita tms) että suoli toimisi vilkkaasti..

hyvä juttu joo, mut ei ehkä tossa tilassa..

toivoo, et vauva ois " rääpäle" yms.

neuvolassa tavallaan th vaan ihailee, et hienoo ku on tommonen äiti joka huolehtii itsestään! ei kerro totuuden mukaisesti omista toimistaan vaan kertoo kaikein niinkun on oppaista/kirjoista lukenut. näin teen...

tekee kyllä esim. hyvää ruokaa/leipoo, mutta ei itse syö vaan mm. on sanonut minulle että " nautin kun muut syö ja lihoo" saa ilmeisesti hyvän mielen kun pystyy pidättäytymään ruuasta.

ei valkoista viljaa, ei rasvaa jne...

ahdistaa. . .

t . se sama kun aiemmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi