Mikä noita bussikuskeja vaivaa? Onko niiden ainutta huvia nälviä matkustajia, jotka eivät usein käytä busseja
eikä siten tiedä kaikkia käytäntöjä. Astuin tänään Helsingin Pitäjänmäellä bussiin, jonka kyltissä lukee Helsinki. Sanoin, että " Keskustaan" kun ostin lippua. Kuski kysyy, että minkä kaupungin keskustaan, Helsinkiin, Poriin tms. Bussi on menossa Hkiin! Sanoin sitten, että enpä tiennyt, että ajat Poriinkin. Kuski sanoi, että " ihan minne haluat" .
Kommentit (23)
Miksi sanoit keskustaan? Oletko jostain Perähikiältä?
Vierailija:
Miksi sanoit keskustaan? Oletko jostain Perähikiältä?
Jos erehtyi kysymään neuvoa, niin vastaus oli aina tiuskaistu " ota itse selvää." Tai jos epävarmana varmisti, että meneehän, tämä bussi sinne ja sinne, niin samaa tiuskimista tuli taas. Mä en ymmärrä miksei voi vaan vastata, suurin osa ihmisistä kun ei kuitenkaan mitään kysele.
Minä käytän paljon busseja ja olen nähnyt paljon erilaisia kuljettajia. Jotkut yrittävät välillä laskea leikkiä. Aina se ei näköjään onnistu, vaikka kuljettaja ehkä luuli onnistuneensa, kun vastasit mitä vastasit. Hän ehkä luuli, että olet leikissä mukana.
aikuisen lipun se kuski myy ellet sitten näytä ihan kakaralta.
lippua (pyysin ratikkalippua, hän tarjosi tavallista).
Siinä sitten riehui minulle kaikkien kuulleen, että miksi pyysin tavallista, jos kerta halusin ratikkalipun. Niinpäniin - se onkin elämäni ilo ravata ratikoissa tahallisesti harhauttamassa typeriä kuskeja...
Mutta kun en noita busseja käytä, että miten noi taksat menee, onko yksi lippu koko kaupungissa vai miten, siksi sanoin keskustaan, koska bussi kulkee Helsingissä. ap
Vierailija:
Jos erehtyi kysymään neuvoa, niin vastaus oli aina tiuskaistu " ota itse selvää." Tai jos epävarmana varmisti, että meneehän, tämä bussi sinne ja sinne, niin samaa tiuskimista tuli taas. Mä en ymmärrä miksei voi vaan vastata, suurin osa ihmisistä kun ei kuitenkaan mitään kysele.
Joskus kun joku ei ole tiennyt, minne mennä, niin kuljettaja on saattanut soittaa kaverille ja kysyä, missä kohtaa sellainen pysäkki on. Tosin joskus erittäin ystävällinen kuljettaja on ohjannut harhaan ja se on näin sivustaseuraajaa harmittanut.
Jos menee Vantaan tai Espoon puolelle, niin lippu taitaa nykyään olla 3,80 euroa. Tästä en ole varma, kun en ole tarvinnut pitkään aikaan enkä noilla hinnoilla tarvitsekaan.
Espoon ja Vantaan sisäiset liput ovat myös jotain 2,20 euroa. Tarkkaan en muista, mitä ne maksaa.
Kuljettajalta löytyy noin kahdeksan (8) erilaista lippua, mitä se voi sinulle myydä. Ethän mene kioskillekaan ostamaan vain tupakkaa, vaan ilmoitat varmasti minkälaista/merkkistä tupakkaa haluat ostaa.
Yksi Helsingin sisäinen lippu, kiitos. Pitäjänmäeltäkin tuleva voi vaikka vaihtaa keskustassa Vantaan bussiin, joten silloin, yksi seutulippu, kiitos. Sen aikuisten-sanan voi lisätä siihen, jos on mahdollista erehtyä luulemaan alle 17 vuotiaaksi.
Siksipä sanoin, että olen menossa keskustaan. joten kuljettaja tietää paremmin tarjota mulle oikeanlaista lippua. Näköjään tarvitsee opiskella oma oppimäärä ennen kuin busseissakaan saa matkustaa.
mutta jos haluaa esim. seutulipun, niin se sanotaan.
kun on olemassa lastenlippuja, aikuistenlippuja, seutulippuja jne. Suurin osa kuljettajista on varmasti mukavaa ja ihan joviaalia porukkaa mutta sitten on näitä toisia. Samoin on kaupan kassojakin joiden kanssa on mukavaa rupatella samalla kun toinen rahastaa ostoksesi ja sitten on näitä joiden elämä loppuu kun maksatkin ostoksesi Visa Electronilla. Samoin päiväkodeissa jotkut hoitajat ovat kuin luotuja hoitamaan meidän pilttejä ja osasta huomaa jo selkäpuolelta että ammatinvaihto kannattaisi. Mutta kaikille näille on yhteistä on se että jokainen käy töissä saadakseen palkkansa ja elääkseen/ elättääkseen itsensä ja perheensä taas seuraavan kuukauden.
Bussinkuljettajaakin saattaa nyppiä kun saa taas sen sadannen kerran kysyä että lasten- vai aikuistenlippu sisäinen vai seutu.
Yleensä sanon " yksi Helsingin sisäinen lippu" . Kuljen paljon busseilla, mutta joskus aika kortissa loppuu, jolloin on pakko ostaa kertalippu. Kyllä minusta on kohteliasta sanoa jotain. Matkustan niin paljon busseilla, että jotkut kuljettajat tuntevat ja moikkaavat, vaikka en olisi menossakaan siihen bussiin.
Kerran lähdin bussilla 519 Itäkeskuksesta. Heti jo lähtöpysäkillä tuli pari ihmistä, jotka ojensivat vain rahaa. Bussikuski kysyi, mitä lippua he haluavat. Sitten seuraavalla pysäkillä taas tuli joku vain rahan kanssa ja kuljettajalla alkoi jo savuta. Neljännelle hän myi suoraan seutulipun, kun kerran ei osannut suutaan avata. Nuori mies harmitteli, että olisi ostanut vain Helsingin sisäisen lipun, mutta ei suuttunut kuitenkaan.
Kaikille tiedoksi: jos kuljette Helsingin sisäisellä linjalla, lippuja voi ostaa vain yhdenlaisia eli Helsingin sisäisiä. JOS linja on seutuliikenteen bussi, pitää sanoa, minne asti tarvitsee lipun.
Tietysti ulkopaikkakuntalaisen on vaikea tietää, mikä bussi liikennöi missäkin, joten sikäli podet turhaan noloutta, ap. Täällä yleistä tietoa seutulipusta:
http: //www. ytv. fi/FIN/liikenne/liput_ja_hinnat/hinnat_2008/etusivu. htm
Olin menossa ystävän luokse paikkakunnalle, jossa en ollut ikinä ennen käynyt. Ystävä kertoi pysäkin millä jäädä pois, mutta eihän mulla ollut harmainta aavistusta missä pysäkki on, eli en tiennyt milloin painaa nappia. Sanoin kuskille mihin olen menossa ja pyysin ihan ystävällisesti, että voisikö hän sitten siinä kohdalla pysäyttää ja vinkata mulle, että hyppää kyydistä. Kuski murahti, että huolehdi vaan itse omat poistumises. Jouduin sitten kuuluttaa koko bussille, että josku joku heistä tietää missä pysäkki on ja kertoa mulle missä kohden painaa.
juupa juu.. Ei voi käsittää tuollaisia vitun tosikkoja!