Valitus lääkärin käytöksestä, voinko itse joutua silmätikuksi?
Jos teen lääkärin käytöksestä valituksen, niin voinko joutua sen vuoksi ongelmiin kun kuitenkin joudun asioimaan vielä samassa sairaalassa? Tuleeko valittavasta potilaasta yleinen vitsi hoitajien ja lääkäreiden kahvipöydässä?
Kommentit (53)
Onko mahdollista, että pyydät vastaanottavaksi lääkäriksi jonkun toisen? Voit sanoa, että kohtaaminen sen edellisen kanssa oli niin kiusallinen, ettet halua enää hänen vastaanotolleen. Ja jos onnistuu, niin sittenhän se edellinen saattaa olla suu auki että mitä... Mutta jos onnistuu, niin ei ehkä kannata sitten sen uuden kanssa aloittaa sillä että haukut sen edellisen, vaan jos kysytään että miksi halusit vaihtaa, niin sanot vain että koit edellisen kanssa keskustelun kiusalliseksi...
Mutta joskus tietysti on niin, ettei vaihto onnistu.
Höh kerro nyt edes ympäripyöreästi mitä se kommentoi. Ulkonäköä? Mt-ongelmista jotain ennakkoluuloa? En siis tarkoita että sulla on välttämättä mt-ongelmia, kunhan arvailen.
Ei ole mitään lääkärin möläyttelyjä tai kommentointeja. Tää on vaan pelkkä provo.
Asiakaspalvelulakiin voit vedota. Ensin ilmoita muistutuksena esimiehelle.
Äitini, jolla on 2 perussairautta, ei uskalla edes tehdä valitusta, vaikka terveysasema melkein tappoi hänet.
Hän vei vain lapun sinne, että vaihtaa terveysasemaa.
Hän on itse töissä HUS hallinnossa, ja pelkää, että menettää työpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Aion valittaa lääkärin epäasiallisesta ja asenteellisesta käytöksestä.Lääkärin mielipide ei liittynyt asiani hoitoon millään muotoa vaan oli pikemminkin sellainen asiaton kommentti. ap
Tämä! Itsellä samankaltainen kokemus, tosin ei liittynyt raskauteen tms.
Vastaanoton jälkeen, mistä lähdin itku kurkussa, kerroin polilla heti kieltäytyväni jatkossa ko. lääkärin hoidosta. Oli sen verran paksua paskaa mitä sain vastaanotolla kuulla. Toisen lääkärin kans kaikki meni oikein hyvin.
Vahvempi voittaa aina, vaikka suositus olisi, vahvempi väistää.
No jos on läskille sanottu etta on läski niin
Kun noin närkästyi niin oli totuutta lausunnossa
Kieltäydyt jatkossa huonosti kohdelleen lääkärin hoidosta, eli vaadit itsellesi toisen lääkärin. Se on paras kosto.
Vierailija kirjoitti:
Aion valittaa lääkärin epäasiallisesta ja asenteellisesta käytöksestä.Lääkärin mielipide ei liittynyt asiani hoitoon millään muotoa vaan oli pikemminkin sellainen asiaton kommentti. ap
aina äänitä tapaaminen. mun tutulle naiselle lääkäriukko tuli kuiskaamaan lähtiessä korvaa rivoja,,etu vai taka...huo... kuiskien. tapaaminen edes koskenut fiksulla naisella alapäätä tms mitään moista. hän oli alussa puolisonsa kanssa vastaanotolla, lääkäri käski puolison ulos ja sitten kuiski. mikään maailman valitus ei mennyt läpi. lääkäri on ilman nauhoitusta aina uskottava. asiakaspotilaasta tehtiin muka hullu, näin heti hulluhan hän on,, tyyliin noin antoi vastinetta, aina nauhoita, silloin voitat jutun. omaa asiaansa saa aina nauhoittaa, ei tarvitse mainita etukäteen, toki voit, jos etukäteen sanot, et saa kiinni niinkään käytöksestä, osaavat varoa. noissa lääkäreissä paljon päihdekäyttäjiä, ihan ulalla,joka junaan, lyövät kumppania, vaikka mitä vipeltäjää siviilissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksittäinen valitus aiheuta silmätikuksi joutumista. Mutta jos on pieni klinikka kyseessä ja joku tehtailee valitusta valituksen perään mitättömistä asioista, niin tuleehan sitä pakostakin tunnetuksi lääkäreiden keskuudessa, kun ylilääkäri joutuu kirjoittamaan vastineita ja valituksen kohteena olevat lääkärit samoin. Silloin kaikki tietävät jo nimestä, että nyt on ikävä ihminen tulossa vastaanotolle. Usein nämä sarjavalittajat päätyvät lopulta erikoistuvien, vaihtuvien lääkärien vastaanottolistalle, kun ovat valittaneet kaikista erikoislääkäreistä.
En ole sarjavalittaja. En ole edes tehnyt valitusta. Vielä. Ja ei vain ole mahdollista, vaan myös todennäköistä, että valituksesta joutuu lääkäreiden silmätikuksi kollegiaalisuuden koko laajuudella. Niin voi käydä, jos esität lääkärille kritiikkiä suoraan, tai olet eri mieltä itseesi liittyvästä hoitotoimenpiteestä tai lääkityksestä.
Minulle on käynyt noin. Ja valitettavasti joudun aina saman sairaalan samalle osastolle. Kohtelu ja asennoituminen on todella epäammattimaista ja törkeää. Viimeksi, kun olin lääkärin kanssa eri mieltä siitä, mikä kipulääkitys toimii/ei niinkään toimi, niin osastojaksolla joutuessani kirurgiseen operaatioon, paljastui anestesiaa varten tehdyn kyselyn seurauksena, että tämä oli postanut kanta-järjestelmästä varoituksen lääkkeestä, joka aiheutti minulle anafylaksian ja todellisen hengenvaaran, josta pelastuin sairaalan päivystyskäynnin ansiosta. Siitä tuli silloin pysyvä merkintä kaikkialle tiedostoihin. Eipä ole enää. Se on varsin tavallinen lääke, jota minulle saatetaan perussairauden takia antaa päivittäislääkityksen seassa missä tahansa hoitopisteessä, jossa lääkkeeni joutuisin ottamaan.
Tuosta aion tehdä kyselyn kyllä. Jos se tulkitaan valitukseksi, niin sitten tulkitaan. En ole valmis kuolemaan minkään jumalharhaisen lääkärinarsistin v*****lun takia.
Ei kannata valittaa jostain yhdestä huonosta sanavalinnasta. Ei siitä kuitenkaan mitään seuraa.