Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauskilot (17kg) tippui kuukaudessa! Pullukka ihmeissään :)

Vierailija
02.09.2014 |

Voi miten alkoi aamu täällä ihanasti. Synnytyksestä on nyt kuukausi ja kauhusta jäykkänä uskaltauduin vaa'alle. Mutta mitä ihmettä, vaaka ei huutanutkaan tuskasta, vaan olin jopa pikkuisen alle lähtöpainon! Kerrankin positiivista onnistumisen kokemusta näissä laihdutusasioissa :)

Olen ollut aina nuorempana timmivartaloinen, mutta opiskeluaikana iski massiiviset murheet ja kriisivaihe. Sen myötä elämänilo katosi tyystin ja paino alkoi vuosien saatossa hiipiä ylös. 5 vuodessa paino nousi 23kg ja inhosin peilikuvaani. Mikään laihdutus ei onnistunut kun hain aina vain lohtua ruoasta.Bmi hiipi merkittävän ylipainon rajalle ja saavutti sen juuri ennen raskautta.

Neuvolassa sain osakseni huomauttelua jo alkupainosta, ylipainoisen odottajan piinaaminen tuntui kuuluvan tarkastusten pääasialliseen sisltöön. Tietysti sen kyllä riskien vuoksi ymmärrän, mutta itketti se silti kun siitä niin alentavaa sävyyn huomauteltiin. Muutenkin paino on ollut nyt niin arka asia ja itseinho ihan omasta takaa suurta kun vaatekerta toisensa perään on ilman raskauttakin jäänyt käyttökelvottoman pieneksi. Toisten huomautukset siihen liittyen tuntuivat siksi vielä kurjemmilta ja sen vuoksi en ole viime aikoina nähnyt itsessäni mitään muuta kuin läskit. Huomauttelu ei kuitenkaan yhtään auttanut, päinvastoin, ahdisti entisestään (jolloin hain taas lohtua ruoasta) ja raskausaikana onnistuin haalimaan 17kg. Itkeskelin jo etukäteen millainen norsu synnytyksen jälkeen olisin.

Mutta mitä ihmettä, en ole aikapäiviin tuntenut oloani näin energiseksi ja reippaaksi kun nyt synnytyksen jälkeen! Ja toden totta, sinne jäi sairaalaan turvotukset ja kilot, nyt ollaan jo hippusen alle lähtötilanteen! Ja nämä ovat lähteneet tekemättä MITÄÄN asian eteen. Ilmeisesti imetys ainakin minulla auttaa jonkun verran asiaa. Voisikohan nyt onnistua =)?! En ole vielä edes liikuntaa pystynyt kunnolla aloittamaan pahan repeämän ja kivun vuoksi, vähän vaunulenkillä kuitenkin koittanut rauhaksiin käydä. Nyt tuli kauhea innostus päästä liikkumaan ja ruokavaliota muuttamaan kun näin hieno alku jo koko hommalle. Ei tee nyt mieli sabotoida mielihaluilla tätä saavutusta =)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Minulle kävi aika samalla tavalla. Eroa sinuun oli että raskauden bmi oli hiemän normaalin yläpuolella mutta raskauden aikana keräsin huimat 26lisäkiloa. (vauva oli kuitenkin pieni 3,3kg). Kolme kuukautta synnytyksestä olin alle lähtöpainoni. 

Kun vauva kasvoi ja alkoi saamaan kiinteitä ja säännöllisen ateriarytmin söin samaan aikaan itsekin. Tein myös päivittäin vaunulenkin. Kun vauva kasvoi taaperoksi niin ulkoilimme ja touhusimme paljon. Aloitin kotijumpan.

Nyt 5vuotta myöhemmin liikun ja syön säännöllisesti ja olen tyytyväinen vartalooni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla