Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maalaiset ovat niin kauhean kateellisia pääkaupunkiseuduilla asuville?

Vierailija
26.11.2008 |

Varsinkin helsinkiläisille?

Väittävät tietysti muuta, mutta kyllä sen voi rivien välistä lukea että katkeria ne ovat meille jotka täällä Helsingissä asutaan.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme täällä itä-helsingin lähiössä ahtaassa rivitalokolmiossa. Lähellä ei ole sukulaisia ja ns turvaverkosta voimme vain unelmoida.

Miehen veli asuu omassa parin sadan neliön omakotitalossa. Saimaan rantaan on pari sataa metriä ja ympärillä maailman kaunein maisema. Isovanhemmat asuvat puolen kilometrin päässä ja ovat aina valmiita hoitamaan lapsia jos miehen veljellä ja vaimolla on menoja.

Jos työkuviot saisi jotenkin järkevästi järjestettyä, niin me muuttaisimme Helsingistä pois HETI!

Vierailija
42/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraläävässä krapulassa maatessaan ajattelevat, että on mussa sentään jotain hyvää ja kaunista: minä olen sentään helsinkiläinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat jo lakanneet ajat sitten haaveilemasta paremmasta elämästä.

Vierailija
44/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla sinun kriteereilläsi voisi asua lukuisassa pienessä tai vähän suuremmassa kaupungissa pk-seudun ulkopuolella.

Varmasti jotkut viihtyvät paremmin kerrostalossa, mutta totuus kyllä on, että hyvin monet valitsisivat omakotiasumisen tai edes rivariasumisen jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Veljen perhe asuu rivarisssa Hgisssä ja aina jaksavat ruikuttaa kuinka siellä on asuminen niin kallista ja maksoivat talonpätkästään saman minkä me uudesta talostamme suuren kaupungin naapuruskunnassa (pk-seudun ulkopuolella).

Vierailija
45/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä suuremmalla syyllä sä voit pitää läppäs kiinni ja vähän kunnioittaa meitä stadilaisia, kun me kerta sulle tarjotaan työpaikkakin. Ihme tyyppi, saa työpaikan ja kehtaa vielä vittuilla. Vedä ittes vaikka jojoon jos et ole ikinä tyytyväinen.

Vierailija
46/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki työt, opiskelut, ystävät ja lähisuku asuu pk-seudulla ja suurin osa vielä Helsingissä, niin miksi muuttaa muualle? Jos muuttaisimme kauemmas, niin vastaavasti liikkuminen hankaloituisi ja maksaisi enemmän. Mieluummin asun täällä ja liikun helpommin ja halvemmalla.

Mulle taas muualla asuvat ruikuttavat kuinka hankalaa jostain Peräseinäjoelta on löytää kivoja vaatteita kun tarjontaa on vaan linjalla Lindex ja Seppälä, hyviä ravintoloita tai kuinka olematonta on esimerkiksi musiikkitarjonta :) Puolensa jokaisessa paikassa, ja asumismuodossa.

Noilla sinun kriteereilläsi voisi asua lukuisassa pienessä tai vähän suuremmassa kaupungissa pk-seudun ulkopuolella.

Varmasti jotkut viihtyvät paremmin kerrostalossa, mutta totuus kyllä on, että hyvin monet valitsisivat omakotiasumisen tai edes rivariasumisen jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Veljen perhe asuu rivarisssa Hgisssä ja aina jaksavat ruikuttaa kuinka siellä on asuminen niin kallista ja maksoivat talonpätkästään saman minkä me uudesta talostamme suuren kaupungin naapuruskunnassa (pk-seudun ulkopuolella).

Vierailija
47/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä en todellakaan asu tai työskentele pääkaupunkiseudulla! Taidat kärsiä lukihäiriöstä..

44

Vierailija
48/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut rivarissa, olet tuskin oikeasti maalla, vaan jossain lähiössä.

Vierailija
49/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös tämä keskustelu jotenkin avattu niin että kaikki ei-Helsingissä asujat kadehtivat siellä asujia?

En minäkään missä ihan takahikiän korvessa haluaisi asua, mutta on Suomessa muitakin kaupunkeja kuin Helsinki, Meille ei esim. olisi mahdollista asua omakotitalossa Helsingissä (ehkä jossain Kirkkonummella mutta tunnin työmatkat eivät kiinnosta), mutta täällä Tampereella hintataso on sen verran matalampi että asumme juuri niin kuin haluamme. Silti palvelut ja työpaikat lähellä.

Vierailija
50/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta syntyperäistä helsinkiläistä. He kaikki ovat ihania, avoimia ja ystävällisiä meitä "maalaisia" kohtaa. Ikinä en saanut kuulla heiltä olevani maalainen vaikka savoa Helsinkiin muutettuani väänsinkin.

Mutta.... entäs ne helsinkiläistyneet maaltamuuttajat. Kyllä oltiin vinoilemassa puhetyylilleni jne.

Eli ihan oikeat hesalaiset ovat suvaitsevaisia maailman kansalaisia, mutta ne muualta Helsinkiin muuttaneet yrittää olla niin stadilaista, niin stadilaista, että täytyy haukkua sukulaisiaan, eli "maalaisia".

Näin on.

Jos koko Suomi muuttais pääkaupunkiseudulle niin olisko hyvä?? Ei todellakaan. Ei sillä ole mitään väliä missä ihmiset asuvat. Onnellinen voi olla ihan joka paikassa, elämän laatuakin on monenlaista, yksi arvostaa sitä, että pääsee kotiovelta ratikkaan, toinen taas, että pääsee järvelle.

Kolmas tykkää, että lähin ravintola on oman asunnon alakerrassa, toinen taas haluaa tehdä itse kaikki ruokansa leivinuunissa.

Eläköön erilaisuus, eikä yritetä kaikista tehdä stadilaisia tai maalaisia.

Ihan järjetön keskustelu, sanon minä.

Vierailija
51/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinkiläisille, jotka asuvat Eirassa, Kruunuhaassa tai Munkkiniemessä. Mutta en todellakaan ole kateellinen niille jotka asuvat Vesala-Kontula tai edes Pasila-Kallio -akselilla. Ja muutettiinhan Sipoon korpi just Helsingiksi, joten Helsinki on aika laaja käsite. Pienten lasten kanssa on nyt ihan ok, mutta tiedä vaikka joskus avioeron kokeneena muutan Punavuoreen yksiöön bailaamaan.

Vierailija
52/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin halutaan itseääntäynnä olevien paskiaisten luokse

Vierailija
53/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntyjäni helsinkiläinen ja mieheni myös, asuimme ja asuntosäästimme rahaa, kunnes meidät valtasi tämä kehyskuntaideologia. Olemme nyt asuneet 3 vuotta järvenpäässä, emmekä olisi ikinä uskoneet, että se olisi näin hirveää.

Meillä on selkeä suunnitelma palata helsinkiin, mutta se ei ole aina niin helppoa käytännössä. toisille sopii isommat kaupungit, toisille pienemmät, ja toisille maaseutu. Nyt tiedän itsestäni, että minun itseni on turha enää ikinä muuttaa pois helsingistä, jos ikinä sinne onnistumme muuttamaan takaisin : (

Vierailija
54/54 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kyllä ihmetyttää, että luulet olevasi/asuvasi maailman napa.

Eli et pysty uskomaan edes sitä, ettei joku olisi kateellinen, kun niin sanoo.

Rivien välistä voi lukea vaikka mitä, mutta selvästi olet päättänyt, että maalaiset ovat kateellisia sinulle/teille.

Kerro vielä, että mistä minun pitäisi olla kateellinen? Minä en taas tiedä, miksi sinun pitäisi olla katteellinen minulle maalla asuvalle.

Jokainen tehköön ja asukoon niin kuin haluaa. Jos on kateellinen, niin kannattaa miettiä muutosta omaan elämään.

Varsinkin helsinkiläisille?

Väittävät tietysti muuta, mutta kyllä sen voi rivien välistä lukea että katkeria ne ovat meille jotka täällä Helsingissä asutaan.