Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuisten viikko 11

10.03.2008 |

Aamupäivästä uuden viikon aloitus

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan aikaisemmin päässyt viikkoa aloittamaan tässä raskaudessa...

Tänään oisi ollut viimeinen maanantai töissä ja työpaikalla pyörähdinkin, mutta pakko oli nöyrtyä ja poistua. Viikonloppuna on pää ollut kipeä ja yöllä en saanut nukuttua, kun oli jotenkin niin kummallinen ja ahistava olo.

Alkoi töissä sitten heikottaa niin kovasti, että pakkoolilähteä pois. Iltapäivällä käyn terkkarilla,joten katsotaan nyt mitä sanoo.

Siihen asti menenkin huilimaan. Parempaa viikkoa kaikille muille!

t. V@delma rv 34+0, jonka kaveri on synnytyksen käynnistyksessä...

Vierailija
2/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti eiliset laakarin kuulumiset. Nayttaa silta etta sektioon mennaan, ja maaginen pvm on 30.3... Eli siihen ei ole enaa kuin vajaa 3 vkoa! Painoarvio ultratessa 2612g talla hetkella, joten tuskin mitaan kovin isoa vauvaa on tulossa. Pissa ja paineet ym ok, painoa tullut nyt 1kg/vko :-( eli yhteensa 10kg. Ja kylla se ruoka sitten maistuukin.....

Esikoinen taytti eilen 2v, mutta sita juhlitaan vasta paikallisena vkl:na eli perjantaina. Tulee olemaan aikamoista hulinaa kun 10 kaveria vanhempineen on tulossa kylaan !! Pari kaveria on lupautunut auttaa leipomisessa, mutta itselle jaa viela kakku ja pari muuta juttua tehtavaksi. Otan tuosta jotenkin ihan kamalasti stressia, vaikka eihan 2-v tuollaisesta viela paljon mitaan ymmarra. Pitaisi vaan osata ottaa rennosti.

Juhlien jalkeen alan sitten tosissaan laittaan kaikki vauvan jutut paikoilleen, ja tekeen vahan ruokaa pakkaseen. Jotenkin yhtakkia muhun on iskenyt aikapula!

Oikein hyvia vointeja kaikille ja Burdelle onnea kaantoyritykseen. Kohta saadaan varmaan alkaa odotteleen ekoja vauvauutisia!!!!!!!!

Mites kaksosten odottajat? Vielako olette yhtena kappaleena??

Browniette 35+4 ja neiti 2v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa minäkin taas kirjoittelen, turhautunut olen jo tähän odottamiseen.Näköjään minä oikein imen kaikki raskaudessa yleisesti ilmenevät vähemmän mairittelevat vaivat. eli sokerit, turvotuksen, nesteen kertymisen, verenpaineen nousun, päänsäryn..nvlassa saan juosta joka vko ja kotona mitata paineita ja sokereita. kohta olen kuin mikäkin valas, paino nousee vaikka kuinka yritän estellä mutta ei se auta.raskausaikana tullu ny painoa ekasta nvlasta tähän pvään asti semmoiset 17kg,apuva...onneks ei enää montaa vkoa...

mutta olipahan taas valitusvirsi, mutta pakko jonnekin purkaa. ja te ainakin ymmärrätte hyvin, ku melkein samanlaisessa tilanteessa ollaan=)

tässä pitäis alkaa laittelemaan kaappeja kuntoon jotta sais nuo vaavin vaatteet kaappiin tuolta narulta=)en ole jättänyt " viime tippaan" järjestrelyä.heh..pienoinen paniikki iskee ku ajattelee että enää 4vkoa la:aan.mieskin heräsi eilen todellisuuteen että aika on todellakin mennyt nopeasti ja ei ole enää montaa vkoa ku pienokainen on sylissä=)vaikka kuinka turhauttavaa tämä odotus on kaikkine vaivoineen niin en vaihtaisi pväkään pois=)

miten teillä muilla joko tavarat on paikoillaan tulevaa pienokaista varten??

joko olette pakanneet sairaalakassit itselle ja vaaville kotiintulovaatteet?

mitä olette ajatelleet pukea pikkuisille kotia lähtiessä?

tässä olisi minun listani mitä olen suunnitellut, mutta kommentoikaa onko liikaa tai liian vähän koska kuitenkin ensimmäistä odotan joten kokemusta ei kovinkaan paljoa ole=)

- pitkähihainen body

- potkuhousut

- villatakki/-housut

- kevyt toppapuku

- kypärämyssy

- villamyssy

- äp lapaset ja sukat

kommentoikaa paljon ja antakaa omia näkemyksiä ja mielipiteitä=)

sase-86- rv 36+0

Vierailija
4/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Tasaisesti olen teidän juttuja lueskellut, mutten ole omalta turhautumiseltani saanut aikaan mitään itse kirjoitettua. Täällä päällisin puolin kaikki hyvin, siis vauvoilla. Mutta itse äiti alkaa vedellä viimeisiään ja olotilassa on taas menty askel taaksepäin viime viikon kuluessa. Paineet, sokerit, pissat ovat kaikki kunnossa, painoa tullut nyt 15 kiloa. Mutta tuo vatsa... Tänään oli neuvola ja sf-mitta 41,5 cm. Päät painavat molemmilla vauvoilla tuonne alas, kohtu puolestaan painaa rintalastaa ja kylkiluita niin että liikkuminen ja nukkuminen tuskaisaa. Unet siis vähissä. Pisallla ravaan varmaan 5 kertaa yössä. Vatsalaukulla ei tilaa, joten jopa lasi vettä tai mehua närästää. Tosinsanoen koko ajan närästää. Rennie auttaa satunnaisesti, ensi äitiyspolilla voisin lääkäriltä pyytää jotain vahvempaa. Selkä on totaalisen rikki. 1,5 viikkoa sitten ultrassa pojat painoivat jo 2,5 kiloa kumpainenkin, joten kyllä kannettavaakin on kaikkine istukkoineen ja lapsivesineen.

Huh, tulipa oikein kunnon valitusvirsi. Olen tosi onnellinen että näille viikoille olen jaksanut pojat kantaa, mutta nyt alkaa olla mitta täynnä ja haluaisin kaksoset pian ulos. Vielä hetki sitten olin lähinnä kauhuissani tyyliin mitä ihmettä oon mennyt tekemään ja miten ihmeessä selviän kaksosten ja reilun parivuotiaan pojan kanssa. Vaan tämä olotila on tehnyt tehtävänsä: luulen että jaksan nyt paremmin mitä muuta vain kuin olla tämä raajarikko, vaappuva huonosti voiva paksukainen, joka elelee lähinnä neljän seinän sisällä kun yksin ei oikein pääse mihinkään... Näin se luonto siis hoitaa tehtävänsä, eikä lähestyvä synnytyskään enää juuri jaksa jännittää. Samoja mietteitä ja turhautumista omaan raskauteen on täällä kyllä ilmassa usealla :)

35 viikkoa on mulla täynnä ylihuomenna. Se oli yksi etappi tässä odotuksessa, alkaa olla turvalliset viikot. 37 tietysti on olisi se täysiaikaisen vauvan raja. Katsotaan saadaanko se vielä rikki. Täällä ruvetaan ilmeisesti kaksosraskauksia käynnistelemään viikon 38 jälkeen ellei mitään tapahtu. Itsellä ei mitään tuntumaa siitä, miten tässä käy, päivä kerrallaan.

Mutta jaksamista teille kaikille ja niin ihania loppumetrejä kuin vain olotilalta toivoa saattaa. On täälläkin joskus niitä vähän parempia päiviä mielen suhteen, joskus huonompiakin... Mitä Bea, oletko vielä vatsallinen?

wilma77 rv 34+5

Vierailija
5/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..varsin ankea ja märkä ulkoilu ilma!!! Ja nyt kun pojat ovat enimmäkseen kotihoidossa ( päiväkodissa 2pvä/viikossa) niin toivoisi että voisi olla paljon ulkona purkamassa tuota loputonta energiaa..no nyt oltiin vain 1,5 tuntia ulkona ja ihan märkiä kaikki. Saatiin sentään iso lumi-ukko aikaiseksi, vaikka viimeisen pallon nosto pääksi teki aika tiukkaa tältä mammalta ja pienoinen hiihtolenkki tuossa joen jäällä..Tekisi mieli käydä yksikseen tekemässä rauhallinen hiihtolenkki, mies tosin vaatisi ottamaan mukaan kännykän ja kyttäisi kiikareilla joen törmältä että kuinkas mamman käy!!!!

Viikonloppuna sai ladata akkuja kun pojat oli mummulassa yötä ja miehen kanssa haalittiin kasa leffoja ja vielä isompi kasa kiinalaista sapuskaa..teki hyvää! Jospa ehtisi vielä jonkun kahden keskisen hetken järjestää ennen vaavin putkahtamista. Oli muuten aamulla kauhea turvotus ( ei siis koskaan aiemmin ole ollut noin michelin -mies) tuon ruuan mättämisen jälkeen ja erityisesti kun joi niinku 2 litraa vettä siinä sivussa..huhh, että meni ananasta olon keventämiseksi.

Sasen lista näytti aikasta tutulta, eli ainakin meidän aiempi kevätlapsi tuli kotia sellaisessa vaatekerrassa. Pakkasen pojalla oli toppapuku villavaatteiden päällä kun taisi kotia lähtöpäivänä olla -25 pakkasta..

Enkä ole sairaalakassia haalinut kokoon kun meidän lähtö on varmaan raskausviikoilla 41-42 ( ainakin jos olen sen kassin pakannut ;-} ) ja jos taas tietää käynnistysaamun niin ehtiipä sen kasata sittenkin..

Nyt päikkäreille noiden villivekaroiden kanssa...Hauskaa viikon alkua kaikille!!!!

-klematis ja pikku-ukko rv 34+6

Vierailija
6/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan V@adelma.. Toivottavasti kaikki on hyvin ja saat lepäiltyä itsesi kuntoon! Kirjoittelehan kuulumisia siitä mitä se terkka sanoi.

Browniette taitaa siis olla ensimmäinen huhtikuinen joka saa nyytin syliinsä?

Minä lomailin viime viikon. Kävin lukemassa kuulumisianne, mutta en jaksanut/kerinnyt itse kirjoitella. " Mukavasti" on supistellut ja etenkin eilen sai kyllä köpötellä varovasti ja hiljakseen ihan kotona. Vähänkin enemmän jos on liikekannalla, niin tietää olleensa.. Neuvola olisi vasta 18. päivä, joten mitään uutta kerrottavaa ei sillä saralla oikein ole. Vauva ottaa mahassa välillä kunnon pyrähdyksiä ja mm. herätti minut tänä aamuna potkutteluillaan =)

Sairaalakassia en ole pakannut vielä, mutta pikkuhiljaa keräilen siihen tavaroita. Esim. liivinsuojuksia saattaa lähteä seuraavalla kauppareissulla mukaan.. Vauvan kotiinlähtövaatteet on pestynä ja silitettynä lipastossa. Aika lailla samanlainen vaatekerta oli mielessä, kuin mitä sase-86- oli mietiskellyt vauvalle.

Lillero ja Hippunen rv 33+2

Vierailija
7/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on turvonnut!:/ Vielä jonkin asteista flunssaakin päällä, joka ei helpota oloa. Soittivat kuitenkin neuvolasta tänään ja olivat saaneet tuloksia verikokeistani. Otettiin viimeviikolla, kun on tota verenpainetta ja hieman valkuaista pissassa. Tulokset oliva hyvät...ei siis ollut mitään hälyyttävää. Joku arvo oli hieman kohollaan, mutta voi kuulemma raskaana ollessa ollakin. Mua helpotti suunnattomasti tuo uutinen. Koko viikonlopun olin hermona, että entä jos kaikki arvot olisivat päin prinkkalaa...onneksi ei:)

Sase-86: Tuli oikein helpottunut olo, kun kerroit vaivoistasi:) Mulla kun on samanlaisia vaivoja ja tunnen itseni " jättiläiseksi" turvotuksen takia ja välillä tuntuu siltä, et olen ainoa turvonnut koko maailmassa. No tsempataan etiöpäin:)

Sitten valmisteluista. Mulla on jotenkin kaikki niin vaiheessa. Olen pessyt vanhat vauvanvaatteet ja pakannut pieniin laaatikkoihin. Mulla ei ole vielä tilaa niille komerossa. Täytynee ostaa uusi vaatekaappi pikkuselle.

Mulla on ollut päällä kestovaippojen metsästys ja nyt alkaa kohta oleen aika paljon kasassa. Aion käyttää kestovaippoja tälle kolmoselle rahan ja luonnonsäästämisen takia. Katsotaan miten onnistuuu. Tykkään pestä pyykkiä eli se ei ole ongelma täällä:)

Vaunut on hakematta. Ostan varmaan Brion Happyt. Autotuolin ostin Traderasta vastaa kai jotain huutonettiä suomessa:)

Brownietella iski aika paniikki. Niin mullakin! Jotenkin tuntuu, että tämän väsymysken ja turvotuksen takia jaksaminen on aika onnetonta ja aika se rientää. No toivotaan, et iskisi jokin pesänrakennus-vietti kohta päälle;)

Terkut kaikille!

Elisabeth rv jaaa...oisko 36 meneillään kohta

Vierailija
8/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kestoja olet haalinut? Mulla on suunnitelmissa kokeilla harsoja ja villiksiä (joita olenkin urakoinut jo muutamat). Paljonko vaippoja olet varannut?

Vierailija
9/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hommaillu vähän eri sorttisia, koska en ole aiemmin käyttänyt kestovaippoja. Mulla on 5 eri sorttista taskuvaippaa mm. Mommy´s touch, Happy Heinis...yhdenkoon. Sitten on niihin niitä lisäimuja. Ostin myös ihan Imse Vimsen muotoonommeltuja flanellisia sisävaippja ja niihin vaippahousuja. Niitä ei vielä paljoa ole...on hommattava lisää. Sitten sisävaipaksi olen ostanut 6 kpl oliskohan ollut nimeltään Wonder Wraps(sellasia sisävaippoja jotka sidotaan edestä narulla kiinni. Mun pitää vielä ostaa jonkin verran noita ihan kuori-vaippoja...vaikka niitä ei tarvi niin paljoa. Harsoja on pajon sitte ja luulenkin et tulen käyttämään siitä aika paljon ja tarvittaessa lisäimun kanssa. Villahousuja olen ajatellut kokeilla siihen päälle. Taitaa tuo harso ja kuoret toimia vastasyntyneelle hyvin...monet kehuneet.

Oletko muuten käyttänyt aiemmin kestovaippoja? Ajattelin nyt kolmoselle käyttää ja luulenpa et ei ole niin hankalaa kun monet luulee...mutta se selviää mulle kohta;) Täytyy ilmeisesti testata eri juttuja alkuun ja sitten huomaa mikä parhaiten käy. Mieheni mititytti ensiksi...jos on liian vaikeaa hänelle, mutta hän oli kyllä ihan mukana ajatuksessa:)

Mä oon innoissani tästä hommasta. Rahaa ja luontoa on hyvä säästää!:) Onhan niissä kertakäyttövaipoissakin hommaa. Raahata niitä kaupasta kotiin ja maksaa joka kerta kauhia lasku.

En mä nyt ihan fanaatikko ole kuitenkaan eli reissussa saatan kyllä käyttää kertakäyttöisiäkin joskus, jos kestot hakalilta tuntuu.

Hei, sori Lillero huono suomen kielioppi! Kun ruostunut kirjoitustaito 7 ruotsissa asutun vuoden jälkeen:/

Vierailija
10/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän hommata pohjaksi kunnon varaston vaippoja, että ei tarvisi pestä joka päivä vaan vaikka joka toinen tai kolmas. Olisko siis joku 5-6 kuoret, 30 sisävaippaa ja sitten mulla on muutama niitä taskuvaippoja. Lisäimuja teen itse ja ostan osittain...

Hyvä homma on myös se, että rahaa saa sitten takaisin kun myy kestot. Käy nimittäin hyvin kaupaksi Traderalla, joka on kai vastaava kun huuto-nettivai mikä se oli suomessa:)

Anteeksi muille, että pidennän pinoa näin rankasti;)

Vierailija
11/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan huikkaan, että mammiksen makuun on päästy. En nyt ilkiä sen enempää tekemisiäni selostaa, kun tuntuisi veitsen kääntämiseltä kaikkien vaivaisten haavoissa. Mutta hengissä ollaan ja jossain vaiheessa lisää tarinaa. Käskette sitten vaan pitää turvan ummessa, jos tohottamiseni alkaa liikaa jonkun hermoille käymään.

Winku ja Veera, 35 tasan ja lähdössä hakemaan esikoista päiväkodista

Vierailija
12/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetisissä merkeissä alkaa täällä Hämeessäkin tämä viikko. Ja meikäläisen puolesta melko raajarikon tunnelmissa. Täsät tämä kolotus ja valitus ilmeisesti meillä kaikilla lisääntyy. Alkaa viikkoja olla kaikilla jo niin hyvin koossa.

Mulla särkee melkein joka paikkaa ja liikkuminen on hankalaa. Väsyttää ja sen semmoista, eli olisin jo ihan valmis lähtemään synnärille. Tosin mies on vielä kaksi viikkoa reissutöissä, joten pieni toivomus olisi, että pääsiäiseen asti selvittäisiin yhdessä koossa ja sitten eikun mokkula ulos. PLIIS! Henkisesti olen kyllä yrittänyt valmistautua siihen, että mennään parilla viikolla pitkäksi. AARRGHH!! Hiukka ahistaa ajatus.....

Täytyy lähtä hakemaan esikko hoidosta, kun se muutaman päivänä viikossa käy hänkin siellä purkamassa energiaa, kun yllättäen äidistä on tullut hidasliikkeinen ja väsy .....

Jo-an rv 37 tänään jee ... alkaa olla valmista kauraa tämöä vatsa-asukki

Vierailija
13/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä kävin kertomassa, että terkkarille olen menossa heikotuksen ja päänsäryn vuoksi. Mitään hälyttävää ja yhtä selittävää oiretta ei löytynyt, joten väsymyksen piikkiin kai tämän voi laittaa.

Onko muilla kokemusta pyörryttävästä/heikottavasta olosta ja päänsärystä raskausaikana? Vähän varkain sitten alkoi tämä minun mammis, mutta ihan hyvänäin. Ei oo vaan sellasta oloa, että voisi tuulettaa niin kuin etukäteen uskoin tekeväni, mutta kai ne tunteet tulee sitten perästä, kun ensin on saanut levättyä nämä saikkupäivät pois.Oikein hyvää oloa kaikille meille. Nenäpystyssä vaan,ontämä sentäänhurjasti kivempaa, kun alkuraskaus,jolloin syy kaikkeen krempaan oli vielä piilossa.

t.V@delma ja tyttäret 3 ja 5v+massu34 viikkoa

Vierailija
14/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Wilma ja muut! Täällä vielä ollaan tiiviisti paketissa. Jo-an onkin jo päässyt täysiaikaiseksi asti!!! Aika hienoa!

Tänään taas päästiin kurkimaan ultrassa meidän pieniä, kontrollikäynnin merkeissä. Jotenkin olivat taas onnistuneet vaihtamaan paikkaa niin, että A-vauva (ei enää hajuakaan onko pika vai tyttö tulossa ensimmäisenä) jököttikin oikealla ja B-vauva hyöri vasemmalla siinä päällä. Kovin ovat liikkuvaisia ja sydänkäyrää oli melkein mahdotonta saada. Hyvin olivat kasvaneet eli A nyt siis 2400g ja B 2300g. Koko ajan ovat siinä ihan himpun verran keskikäyrän alapuolella kulkeneet.

Mielenkiintoiseksi käynnin teki se, että molemmat ovat edelleen perätilassa ja tuskin se A-baby siitä enää kääntyykään. mainitsin sitten lääkärille siitä, että haluasin keskustella siltikin alatiesynnytyksen mahdollisuudesta. Lääkäri otti ajatukseni tosi vakavasti ja kuunteli ja vastaili kiinnostuneena ja kovasti kannusti minua ajatuksissani. Puhuttiin hyödyistä ja riskeistä ja todettiin, että molemmissa tavoissa, eli sektiossa ja perätila-alatie-kaksossynnytyksessä, on hyötynsä ja haittansa. Ylilääkäri myönsi luvan alatiesynnytykselle, painottaen, että minkäänlaisen poikkeavuuden ilmetessä tehdään kiireellinen sektio. nyt on viikko aikaa siis pohtia haluammeko synnyttää luonnollisesti vai mennä sektioon kolmen viikon kuluttua. Kovasti siinä moni asia mietityttää....

Meillä on varattuna vauvojen kotiintulovaatteiksi seuraavanlainen setti: -Pitkähihaiset puuvillabodyt

-Puuvillaiset puolipotkarit

-Neulotut potkuhousut

-Ruskovillan silkkimyssyt

-vuoratut fleecehaalarit, joissa valmiina tumput ja sukaosat

Autolla tullaan ovelta ovelle, joten uskoisin noilla tarkenevan näissä ilmastonmuutoskeleissä.

Nyt taidan lopetella, koska selkä ei yhtään tykkää puupenkillä istumisesta. Oikein paljon voimia kaikille! Kohta joku jo saa vauvansa syliin...

-Bea ja pienet, rv 34+4-

Vierailija
15/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meillä kaikilla jotakin valittelemisen aihetta oloissamme. Alkaa varmaan kaikilla olla jo sen verta tukalaa isoine mahoinemme, että alkaisin jo kaivata sitä asukkia tänne masun ulkopuolelle. Kovasti voimia vaan kaikille viimeisille viikoille!

Sase kyseli vauvan tavaroista. Meillä on kaikki muut valmiina jo, paitsi vauvan sänky. Toiveissa kun on, että tuo esikon huone ehtisi valmistua ennen vauvan tuloa, joten saisi kaikkien sängyt oikeisiin huoneisiin kaikkine tavaroineen. Jos nyt lähtö tulisi, niin mies saisi sen sängyn kasaan ilman miutakin ennen kuin kotiudutaan.

Sairaalakassiakaan en oo saanut pakatuksi vielä, mie taidan laittaa sen kasaan silloin, kun kuuntelen noita supisteluja täällä kotosalla. Vauvan vaatteet oon kyllä katsonut jo valmiiksi, meidän neiti tulee kotiin pitkähihaisessa bodyssä, collegepuvussa, sukissa, villavaatteissa (jos on kylmä) ja kevyttoppiksessa, lapasissa ja villasukissa. Niin ja myssy visusti päässään :)

Miulla oli neuvolalääkäri tänään. Kaikki oli ihan hienosti. Kohdunkaula oli lyhentynyt 1,5cm:iin, pehmeä ja auki sormelle, sai meidän vauva ensikosketuksensa lääkärin silitellessä päälakea :). Paineet olivat vähän kohollaan, mistä sitten johtuikaan, ne oli 122/80, pissa puhdas, painoa oli tullut 11 päivässä 500g lisää, voi voi...Kokonaiskertymä 9kg. Lapsivettä oli normaalisti, sf:ää ei mitattu, vaavi RT II ja syke oli hyvä. Kyselin lääkäriltä, että minkä kokoiseksi veikkaisi vauvaa näin näppituntumalta ja veikkasi olevan jo 3,5kg!!! APUA!!! Mie en ala, jos ehtii neljäkiloiseksi asti... Enkä mie silti saa pidettyä näppejäni erossa tuosta suklaasta...

Oli kiva lukea, että kaksostenodottajillakin kaikki hienosti ja vauvelit vielä masukkeina ja tosi hyvän kokoisina! Varmasti alkaa olla jo tukalat oltavat, kun on jo täälläkin suunnalla vaikka vaan yks kannettavana. Kovasti jaksamisia!

Ihanku olis ollut vielä jotekin kommentoitavaa... Nyt ei muista mitä. Jaksamisia kaikille tasapuoleisesti!

Niina ja nirppu rv 36+5

Vierailija
16/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei sitten kannata lukea, jos ei kestä lähes krempatonta kanssaodottajaa.

Niin, eka mammalomapäivä tosiaan ja minä kävin intopiukeena tehtävälistani kimppuun. Aamu nyt meni esikoisen kanssa heräillessä, aamupalalla ja päiväkotiin kuskatessa, mutta siitä pääsinkin sitten suoraan vähän jälkeen ysin ruokakauppaan ja jumppaan. En koko viime viikolla ollut jumpassa, kun kurkkukipu vaivasi ja selkä alkoi jo liikkumattomuuden takia brakata. Onneksi tänään pääsi kunnolla liikkumaan ja heti tuntui olo paremmalta. Luulen, että katkonaiset yöunetkin alkaa korjaantumaan, kun saa treenillä itsensä väsytettyä.

Jumpan jälkeen painelin tilaamaan pari uutta yläkaappia keittiöön, kun edelliset oli selvästi jättäneet tyhjän kolon yhteen kohtaan. Tulevat vasta kiirastorstaina, mutta silloinpa mulla on heti ukot iskemässä ne seinälle. Sain myös pariin kaappiin kipeästi kaivatut lisähyllyt. Matka jatkui Ikeaan, josta nappasin roskavaunun sankoineen ja muuta pikkusälää. Kotona asensin heti vaunun paikalleen ja sen jälkeen laitoin ruoan valmiiksi. Sitten kello tosiaan olikin jo sen vähän vaille neljä ja kävelin esikoista hakemaan. Metsän kautta tultiin kotio, kun käytiin hakemassa muutama koivunoksa pääsiäiskoristeiden ripustuspaikaksi. On se kumma, että jumpassa ei supistele pätkääkään, mutta tommoinen hidastahtinen kävely on silkkaa supparia.

Talvitakit heivasin pesuun (tai odottamaan pesulaan vientiä), kun eipä nuo enää mene yksikään kunnolla kiinni. Otin tilalle kaksi A-mallista kevättakkia, joiden alle sitten tuuppaan tarvittaessa villatakkia. Talvikengät sai lankkauksen ja kaappikomennuksen yhtä lailla.

Ohhoh, josko vielä varais kampaajalle ajan ja katsoisi huomisen jumppakamat valmiiksi. Virtaa on nimittäin kuin pienessä kylässä ja tämä eka lomapäivä oikeasti mukava! Vielä kun mies tulee ensi yön kotiin, niin kyllä kelpaa.

Virta-Winku kera Veeran

Vierailija
17/96 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=plum4] Winku: Onneks olkoon äitiysloman alkamisesta!! On hienoa, että edes yhdessä huhtiksessa on virtaa vaikka pienelle kylälle! =)

Browniette: Millä mielin oot menossa sektioon? On varmaan aika kivaa, kun tietää jo, että minä päivänä saa vauvan masusta syliin! :)

Niin ja onnittelut 2-vuotiaalle!

[color=dimgray] Wilmalle jaksuja ison masun ja vaivojen kanssa! Hienosti oli pikkuset kasvanu!!!!

Klematis oli viettäny miehensä kanssa illan kaksin ja syöny hyvin... Kivaa!!! =) [/color]

Bea: Hienosti oli sunkin vauvat kasvanu! :) Olikos teillä jo muuten synnytystapa tiedossa?

Elisabeth kyseli kestovaipoista. Heidin kanssa kestoilin pikkasen vauva-aikana, mutta se sitten vähän jäi... S-koon kestoja pidin jonku verran, mutta enempi ollaan kestoiltu nyt " vanhemmalla iällä" . M-koon kestot menee nyt (neiti on niin sipponen) ja hahtuvavilliksiä ollaan käytetty päällä. Ne on ollu ehdottomasti parhaat " kuoret" . Nyt oon tilannu viltsulle xs-hahtuvat + muutaman pikku sisävaipan lisää... et jos vaikka tällä kertaa tulis kestoiltua enempi jo vauva-aikana. Määrällisesti vaippoja ei oo kauheesti ollu ja vinkkinä, että kannattaa ostaa enemmin paljon erilaisia kuin että ostaa paljon samoja, kun ei sitä tiedä etukäteen, että mitkä on oikeesti hyviä ja toimivia sen lapsen kanssa.. [/color]

[color=dimgray] Sase kyseli:

[color=crimson] Kotiutumisvaatteista: [/color] Sun lista vaikutti hyvältä, ainaki mun mielestä.. Aika samanlainen setti on mullakin tuolla kassissa.. Mulla siellä on:

- kietasupaita 50cm

- puolipotkarit 50/56cm

- potkupuku 50cm

- ruskovillan kypärämyssy + rv:n tumput, ite kutomat pikku villasukat

- sit semmonen karvahaalari 56cm

[color=crimson] Sairaalakassista...[/color] En oo vielä pakannu, mutta viltsun vaatekaappiin oon keräilly juttuja (2 pillimehua, pussi kuivattuja hedelmiä, hieronta nystyrät, 2 rentoutus-cd:tä, snorkkeli ;), hygieniajuttuja, jne..). Lista sairaalajutuista on lipaston laatikossa odottamassa... :) Heidi kun alko syntyy (meni vedet), ni sillonhan me pakattiin kassia vasta kun oltiin päästy anoppilasta kotiin ja valmistauduttiin sairaalaan lähtöön.

[color=crimson] Vauvan tavaroista: [/color] Vaatteet on valmiina kaapissa ja isommat tavarat (sitteri, turvakaukalo, ym.) on vaatehuoneessa odottamassa. Äitiyspakkauslaatikkoo en oo vielä laittanu valmiiks nukkumista varten, mut se on nopeesti laitettu. =)

[color=plum4] Mä olin taas tänään siellä doulalla moksa-hoidossa, eli poltettiin niitä yrttipalluroita varpaisiin. Sen jälkeen olin hetken peppu pystyssä siellä " asentohoidossa" . Heh.. Sit menin hakee siskoo junalta, kun se tuli meille muutamaks päiväks hoitaa Heidiä kun mulla on iltamenoja + se tays-reissu huomenna ja mies on iltavuorossa..

Sit olin tänään kans siellä joogassa... Ennen ku lähin sinne, ni Viltsulle tuli pitkästä aikaa hikka! Ja arvatkaa mitä!!!?! Se tuntu [b] alhaalla [/b] eli siis Viltsu on tainnu kääntyy oikein päin!!!!???? Jee.. Noh. Se varmistuu huomenna taysissa, ellei käänny taas perätilaan.

Sen joogareissun jälkeen on supistellu kipeesti. :O Vähän väliä on saanu hieroo selkää ja nyt on tullu vähän huono olokin... En tiiä tuliko se siitä, kun kävelin tosi reipasta vauhtia sinne ja takas. Mut siis sisko ja mies tossa koko ajan vihjailee ja naureskelee, että nytkö se synnytys alkaa.. =)

Jaahas... Taidan mennä veskiin... ja juoda sit jotain jos se helppais tähän huonoon oloon. Ruokaa ei tee kyllä mieli.

Burde & viltsu 36+1 (+ heidi 1v5kk)

Vierailija
18/96 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhessä koossa ollaan... :) Ilta ysista aamu neljään supisteli, mutta sit loppu ja sain nukuttuu. Heräilin siis niihin pitkin yötä. Vielä ei väsytä kovin, mutta päivällä voi nukkumatti kutsua... Paitsi mulla on se taysin reissu. =)

Burde ja viltsu 36+2 & kiljuva-heidi 1v5kk

Vierailija
19/96 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Burdella vaara halytys, vaikka alkaahan sulla noita viikkoja olla jo kasassa sen verran, et saa kohta syntyakin!

Huh mika sf Wilmalla. Kun tuntuu et itsellakin on niiiiiin iso maha, mut enaa en valita!!!! Tsemppia loppuraskauteen!

Itse kavin aamulla salilla ja olo ihmeen energinen. Nayttaa vaihtelevan paivittain tama olotila.

Toisaalta tosi kiva tietaa milloin vauvan saa syliin, niin osaa valmistautua ja muuta. Kokemuksesta tosin tiedan etta sektiosta palautumiseen menee oma aikansa. Hatasektiota en kuitenkaan toivo, esikoisen kanssa mut jouduttiin nukuttaan enka ollut edes hereilla kun neiti syntyi, eika mies paassyt mukaan synnytyssaliin :( Nyt sentaan paasee mukaan ja itsekin saa olla todistamassa vauvan syntymaa!

Luulen kuitenkin etten ihan eka ole joka nyytin saa, taalla alkaa olla monilla jo hurjia viikkoja, kuten Jo-anilla jo 37!

Palaan linjoille varmaan taas pian :)

Browniette 35+5

Vierailija
20/96 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle on niin mysteeri...pitääkö se villa jotenkin kosteuden sisällä...eikö villa päästä läpi? Mikä tekee siitä villasta niin hyvän...monet nimittäin kehuu:)

Oma olo on ihan ok, mutta mullakin on noita kipeitä supistuksia tasasin väliajoin. Ihan henkisalpaantuu ja kuukautiskipumainen fiilis alaselässä...no harjoitusta se kait on:)

Nyt vaivaa eniten tämä tauti. Mulla on joku ihme virus kropassa. Nenä on ihan tukossa, päätä särkee ja lihakset on kipeät. Hieman lämpöäkin tainnut olla. Tosi tylsää, kun muutenkin on raskauden takia voimattomassa kunnossa. Mulla on aina ongelmana poskiontelot. Pienikin nuhatauti ja heti on ontelot tukossa:/ Inhottava vaiva!

Sori valitus!

:)Elisabeth