Tonskien maalis-huhtikuu
Aattelin nyt aloittaa uuden pinon, kun tuo edellinen oli jo niin pitkä.
Tässä vielä edelliseen keskustelupinoon linkki...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=66&m=12280555&p=1&tmo…
Kommentit (123)
Muuta ei voi todeta, kuin että kotiraskaustestit todellakin mittaavat erittäin tarkasti hcg:tä! Veritestin arvo oli tänään 12, eli tippunut puolella, joten lopetin lääkkeet. Apteekin oma ja Acon antoivat aamulla ja aamupäivällä ihan kunnollista viivaa, eli tarkkoja todellakin näyttävät olevan.
Loppukeväästä ehkä uuteen siirtoon. Tosin tuntuu, että tästä touhusta on taas saanut vähäksi aikaa tarpeekseen. Vaikka pitäisi ehkä mennä nyt vielä yhteen siirtoon ja kokeilla sanooko kolmas kerta toden vai ei! Nyt varmaan onnistuisikin, kun sitten la olisi jouluna ; )
Parempaa onnea teille muille!
Challans, pahoittelut :( Ihottavaa just kun saa sen plussan ja siitä ei sitten muuta tullutkaan kun positiivinen testi. Positiivisesti ajatellen tietääpä että raskautuminen on mahdollista. Toivotaan että seuraava tärppää myös ja pitää kiinni loppuun saakka.
NAPEROLLE ONNEA! Monesko yk toi teillä tämän plussan? Aivan mahtavaa, pääset taasen kasvattamaan masua :)
(. ) Ovis oli jo kp 11 tai 10. Aattelin että jee kerrankin on sellainen ovis että ei satu. No satuin tuossa kp 12 kaatumaan ja silloin oli ihan hillitön kipu oikealla alavatsalla. Räjähtiköhän siellä joku kysta? Ovis oli kyllä varmasti jo ollut? Toivottavasti ovis olis nyt kuitenkin ollut tuolla toimivalla puolella, eli vasemmalla.
T: Ull-Maij kp 14/28 dpo3
Meillä ei oikein mennyt pääsiäinen niinkuin oltiin suunniteltu, oltiin perjantaina yksillä synttäreillä ja ilmeisesti sieltä saatiin " tuliaisena" vattatauti, sillä mies oksensu toissa yönä kaksi kertaa, ja eilen sitten iltapäivällä Eetu oksensi ekan kerran ja minä en oo oksentanut -vielä-, mutta yökkiny sitäkin enemmän, kun eilen siivoilin Eetun oksuja, mutta on mulla ripulia ollu tää päivä. Eilen mun vanhempien ja veljen + hänen vaimonsa piti tulla meille, mutta jouduttiin se perumaan... Huomenna pitäs lähtee Vantaalle Aisti-klinikalle viemään toista koiraamme, ja Eetun pitäs mennä mun isän kanssa siksi aikaa mun kummitädille, saa nähä millä kokoonpanolla päästään lähtemään...
ISOT KIITOKSET KAIKILLE ONNITTELIJOILLE, vaikka mä kyllä vieläkin oon sitä mieltä että menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä... Kai se on jotain ittensä suojelua tai jotain...
Mä oon tehny (kun ei usko, niin ei usko!) varmaan lähemmäs kymmenen testiä ja kyllä niihin jokaiseen on piirtynyt ne ihanat kaksi viivaa...
Pahoittelut Challansille! ja täällä kyllä kanssa vielä peukutetaan! Josko se vaan kestää...
Nyt ei muista enempää, enkä pysty tässä kauempaa istumaan, on mentävä vessan kautta sohvalle...
napero ja muru 5+0
Jopas täällä on hiljaista! Tai sitten se johtuu siitä että mulla ei oo elämää... Ei vaan oon lomalla täällä ja on vähän tylsää kun esikko nukkuu ja ukko kattelee töllöö...
Mutta tänään tilasin ajan ultraan polille, joka on sitten 9.4, tasan kahen viikon päästä! Kääk!
Eipä tänne muuta, jännittävissä merkeissä siis mennään! Jään oottelemaan muiden kirjoituksia!
napero ja muru 5+2
nyt on eka yk munatorven poiston jälkeen niin tuun tänne " oireilemaan" :)
Ovis oli tosiaan jotankin hassusti, siis kp10-12. kp 12 oli kipuja mutta ei enään niitä ällö limoja, ne oli jo kp10-11. Oletan jotenkin että ovis olisi kuiteski ollut tuollon kp10? Ne kivut oli kyllä kuin mun ovis kivut mutta kestivät vain hetken.
Sellaisia satunnaisia menkka kipuja on ollut dpo 4 lähtien. Ensin luulinkin että täti tuleepi etuajassa mutta ei sitä tosin ole näkynyt. Ainoat mahdolliset raskausoireet mitä tässä nyt keksimällä keksin on se että mulle on tulossa sellainen kipeä haavauma alahuuleen, se on ollut siinä joka raskaudessa (myös niissä epäonnisissa) toinen on että miun silmät muuttuu taas ruskeiksi, tämä on myös tapahtunut joka raskauden alussa.
Miten te jotka ootte mitanneet lämpöjä kierron aikana, onko teillä tullut aamu lämpöön notkahdus kun on ovis? Eli lämpö laskee hetkellisesti ja sitten nousee taas takaisin tai hieman yli normaalin?
No eipä tässä enempää kun on jo muutenkin pelkkää omaa napaa, anteeksi :D
T: Ull-Maij kp 18/?? DPO 8 (6-8)
paras on tuo silmien värin muuttuminen, aika hauska juttu. Sulla taitaa olla vihreät silmät muuten? siis jos ymmärsin oikein, et iiris muuttaa väriä?
Challans, onpa ikävää, et hcg niin lähti laskemaan. :( Mut jospa teille saataisiin sitten se joulun lapsi. :)
Minerva, ehkä se hengähdystauko on ihan hyvä idea, saa kroppa toipua. Toivotaan, että luomuna tärppää uudelleen, ja pian!
vai on se napero tehnyt lähemmäs 10 testiä, se on oikein, mäkin oon megatestaaja aina :D Vielä on teilläkin vähän odotettavaa ennen ultraa, mut pian se aika menee, vatsataudin kourissa :D
Omaan napaan ei ihmeitä, vatsatautia siis on meillä sairastettu ja mulla on edelleen vatsa kipee ja sekaisin. Sais jo loppua, tosin ihan hyvä näin, kun ei oo tarvinnut oksentaa. MM:n kiusaksi en oksenna uhallakaan :D
-Osse ja Raju-sissi rv 8+0
Me ollaan tänään lähössä Tampereelle shoppaamaan, saa nähä mitä löytyy...
Mua huolestuttaa nyt ja paljon! Nyt pari päivää on ollu maha aina välillä TOSI kipee, sellaista jomotusta ja vihlomista, esikon aikaan en tällaista muista " tässä vaiheessa" olleenkaan... Ja selkäkin on alkanut olemaan aina välillä kipeä, just niinkun menkat alkais... Ääh, mä en kestä!
Mut nyt meen mietteineni pois, ja jätän tilaa muillekin... (palstaterroristi musta on selkeesti tullu...)
napero ja ehkä muru 5+3 ???
Kotiuduttu ollaan ja pääsee taas koneelle :) Täällähän on taas plussaa tullu, paljon onnea Naperolle! :) Ja pahoittelut Challansille :( U-M:lla tosiaan erikoiset raskausoireet, jospa ne tälläkin kertaa toisivat ihanan plussan!
Meillä on joka sukulointireissu viimisen puolen vuoden aikana menny niin sopivasti, että on pitäny aina reissulla tikutella ovista, kuten nytkin ja eilen napsahti taas plussa. Jospa se luomuplussa meillekin vielä suotaisiin.. Jos ei, niin sitten seuraavan kiertoon pas. Soitin ti lääkärille ja se oli sitä mieltä, että kokeillaan luonnolliseen kiertoon, kun oon tosiaan saanu sen ovisplussan joka ikinen kerta eka yk:sta asti (ennen eka raskauttakin), että hormoneissa ei pitäis olla ongelmaa. Jotain positiivista meillekin " lomalla" tapahtui, mies voitti yhestä kilpailusta 32" taulu-tv:n! :)
Olipas aika karsee keli eilen ajella kotiin.. Muutenkin oli pääsiäisen aikaan kovimmat pakkaset koko talvena (meille ainakin). Sais jo nuo lumet sulaa ja kesä tulla. Tulee niin mieleen viime vuosi tähän aikaan, jäin just äippälomalle ja muutettiin Tre:lle. Voi niitä aikoja, niisk.. No, jospa sitä pääsis sille äippälomalle taas pian!
Iloista ja aurinkoista mieltä kaikille takatalvesta huolimatta!
Unelma
Erityisesti onnea Naperolle ja kaikkea hyvää odotukseen! Toivottvasti saamme sinut pian tuonne odottajiin tonskailemaan :)
Mörötin
Hei kaikki!
Vauvakuumeen viiraus on mukavaa- muttei niinkään se ettei tämä toinenkaan tärpää vaan täällä palstoilla taas hengailen.
Ja aika monta tuttua nimimerkkiäkin näkyy-- onnea Osborne!
Toisaalta kiva huomata tuttuja, toisaalta masentavaa, toiset ne vaan porskuttaa peiton alla ja me toiset poliklinikoilla jne.
Meillä on 2v juuri täyttänyt IVF-tyttö, toisesta hoidosta, tuoresiirrosta syntyi (2 alkiota siirrettiin, alussa kaksi vesipussia mutta vain yksi sikiö tuli).
2.4. olen menossa PAS:ia varten ultraan, nyt Zumenon 4mg+2mg annoksella menossa.
Hirvittää, pelottaa--- ekasta hoidosta alkiot ei kestäneet pakastusta. Entä jollei nämäkään?!? 8 hyvää alkiota on pakkasessa.
En jaksa uutta kierrosta, pimahdan jo tästä Zumenonista melkein maaniseksi--- adoptoidaan Kiinalaisia pikkutyttöjä sitten kai jollei sulatus onnistu...
Olisko muita samassa junassa jännäämässä, yksin pelottaa enempi?
Ellu
Jos mukaan mahtuu:) Meillä on entuudestaan 1 v 9 kk poika, joka sai alkunsa IVF:llä. Ekalla kerralla ja tuoresiirrosta onnistui, joten yritän olla realisti tällä kertaa.
Viime viikon suunnittelukäynnillä huhtikuulle suunniteltu ICSI vaihtuikin maaliskuun hoidoksi, hui! Joten kahdeksas pistospäivä menossa ja äsken lekurilla varmistui punktiopäiväksi keskiviikko ja siirto perjantaille. On pää jotenkin pyörällä tässä vauhdissa, mutta hyvä niin, eipä ennättänyt hoitoa sressata edeltä käsin.
Pistäminen tuntuu vaan niiiin vastenmieliselle tällä kertaa, en tiedä mistä johtuu ( onhan tuota tullut tökittyä itseään monesti ennenkin). Muutaman ensimmäisen päivän jälkeen vatsasta on tullut jotenkin yliherkkä, en aiemmin muista moista olleen???? No muutama päivä enää...
Osselle vilkutukset, toivottavasti voitais olla taas raskaana yhtäaikaa!!! Onnea kaikille uudelleen raskautuneille ja tsemppiä sitä yrittäville. Jotenkin on aikalailla erilainen olo lähteä hoitoihin kuin viimeksi, tietää, että on ainakin mahdollisuuksia. Oijoi, ja kuitenkin yhtä hermoille käypää....
ja toivottavasti tervemenoa myös mahd. pian! vegax, tosiaan olis huippua olla taas samaan aikaan maha pönkeenä... :)
napero, toivottavasti sun huoles nyt on vaan ihan normaalia hermoilua, jos ei vuotoja oo, niin kaikki on hyvin todennäköisesti oikein hyvin.
Tänne ei ihmeitä, pakko kömpiä petiin, kun tuttu yövalvominen alkoi viime yönä, lueskelin kirjaa 3.40-n.5.00... ja aamulla olis kyllä väsyttänyt. Mutta ehkä tää tästä, huomenna vaan on pakollinen harjoituspäivä opinnoissa, joten pakko jaksaa aamusta iltapäivään istua skarppina.
-Osse, typy ja Rajuisa
Voi kun voisit olla huolehtimatta, mutta eihän sitä vaan voi... Ymmärrän oikein hyvin! Selässäkö sulla tuntui niitä juilintoja? Mulla kans tuntuu kaikki aina selässä, myös supistukset. Ja alkuraskaudessa tosiaan oli inhottavia tuntemuksia selässä, joten luultavasti se on ihan normaalia. Tulethan myös tuonne odotuspuolen pinkkaan heti, kun olet siihen valmis!
-Q-
Moi elina74, muistat varmaan minut, " Mirjanan" , saman kaupungin asukin. Kun nyt bongaan Sinut täältä, niin laitanpa terveisiä. Meille syntyi poika 5/06, seuraavana syksynä muutimme ulkomaille (kauas!) minun työn mukana. Viime kesänä kävin PAS:ssa VL:ssa, negaa. Nyt taas kesällä tulossa Suomeen ja sama juttu. Toisaalta olen miettinyt ja totutellut myös ajatusta että poikanen jäisi ainokaiseksi, kun alkaa oma ikäkin jo painaa, mutta yritetään nyt vielä.
Näillä palstoilla käyn vain satunnaisesti, hyvä kun nyt satuin bongaamaan Sinut. Toivotaan parasta PAS:iisi! Tulen vielä kurkkaamaan josko vastaisit viestiini (sori muut lukijat, että tämä vähän ohi aiheen, mutta olen seuraillut teitä ja tosi onnellinen teidän puolestanne.)
Tervetuloa uusille mukaan, toivottavasti saadaan vähän eloa tähän pinoon... tunnustan että ei oikein ole ollut intoa kirjoitella mutta koetan terästäytyä.
Omaan napaan ei ihmeitä. Pitihän se mennä tänään tekemään testi ja ihan selvä nega, no tuli siihen sellainen " roskishaamu" mutta nuo aconit niitä antaa miltein aina niin enpä siihen mitään huomiota kiinnittänyt.
Mitään oireitakaan raskautumisen suhteen ei oikeastaan ole. Ehkä se että palelee ja sitten nuo jo edellis kerralla manitsemani outoudet :D Lämmötkin tosin hiukan normia ylempänä, mutta eikös ne aika oviksen jälkeen ole?
Seuraavan kerran testaan vasta pe jos ei menkat ehdi siihen mennessä alkaa... tai jos pystyn olemaan testaamatta :)
T: Ull-Maij kp 22/?? dpo 10-12
Missä kaikki on?! Mulla on kerrankin ollu enemmän aikaa istua koneella ja nyt ei oo paljon mitään kuulumisia luettavana :D
On se ihme, miten sitä on herkillä vieläkin muiden raskausuutisista, lähinnä siis " oikeiden" kavereiden. Luulin, että ois helpompaa, kun on jo itelläkin lapsi. Siis tottakai olen onnellinen kaikkien puolesta mutta jotenkin se vaan kolahtaa, en tiiä.. Ja varsinkin, jos tietää, että on tärpänny helpostikin, kuten taas yhellä kaverilla. Toki pitää onnellinen heidän puolesta, etteivät he joudu tähän henkiseen ja fyysiseen rääkkiin. No, mekin laitettiin sitten tähän kiertoon lakanat heilumaan oikein urakalla ettei voi ainakaan yrityksen puutteesta moittia ja nyt onkin sitten alapää hellänä ja taitaa olla jonkin sortin hiivatulehduskin :D
Mitäpä teille muille kuuluu?
Unelma
Hei! Pitkään palstaa jo lueskelleenä voisin minäkin liittyä joukkoonne.
Ensimmäistä lasta yritimme 2,5 vuotta. Ongelma miehen heikot siittiöt ja minun osittainen ovuloimattomuus. Hoidossa aloitimme suoraan IVF:llä. Toisen IFV:n tuoresiirrosta saimmekin pojan kesällä 2005. Jo silloin tiesimme että toinen lapsi on tervetullut koska tahansa joten ehkäisyä ei ole käytetty.
Kovin vakavaa yritys ei ollut alkuun koska esikoisella on vaikeat allergiat ja en ole ollenkaan varma olisinko jaksanut toisen lapsen kanssa heti perään. Meillä ei nukuttu paljoakaan ensimmäiseen vuoteen. Vasta esikoisen täyttäessä 2 alkoi kakkosen yritys tosissaan. Luomuplussaan emme uskoneet joten lähdimme uudestaan hoitoihin kesällä 2007. Toisesta IFV:stä oli jäänyt 2 alkiota pakkaseen joita yritettiin siirtää luomokiertoon. Valitettavasti vain kunpikaan ei selvinnyt sulatuksesta.
Kolmas IFV tehtiin syksyllä 2007: kaksi siirrettiin tuoresiirrossa (kuten toisessa, onnistuneessakin IVF:ssä) mutta vuoto alkoi jo ennen testipäivää. Samalla viikolla kuulin 3 tuttavan raskaudesta joten mieli oli todella maassa. En ollut osannut odottaa kuinka pahalta epäonnistuminen tuntui vaikka se yksi ihana lapsi olikin jo saatu aikaseksi. Pakkaseen oli saatu 4 alkiota, mutta kuten aikaisemminkin yksikään näistä ei selvinnyt sulatuksesta.
Näin ollen edessä on neljäs IFV hoito. Ja pitkän kaavan mukaan mennään tällä kertaan. Eilen pisti jarrun vatsaan ja nyt odotellaan taasen menkkoja.
t. Tintinka
1. IVF: lyhyt kaava, 1 siirrettiin -> nega
1. IVF:n 1. PAS: 1/4 alkioista selvisi sulatuksesta, 1 siirrettiin -> nega
2. IVF: pitkä kaava. 2 siirrettiin -> plussa, poika syntyu kesällä 2005
2. IVF:n 1. PAS: molemmat alkiot tuhoitui sulatuksessa -> ei siirrettävää
3. IVF: lyhyt kaava, 2 siirrettiin -> nega
3. IVF:n 1. PAS: kaikki 4 alkiota tuhoitui sulatuksessa -> ei siirrettävää
4. IVD: pitkä kaava, ???
mutta kun ei kuulu oikein mitään! :) Olo on siis ihan normaali, suurimman osan aikaa oireeton jne. Välillä hirvittää, että on keskeytynyt km tai jotain, mutta en jaksaisi lähteä varaamaan ultraa tai mitään. Huomenna on sit eka neuvola.
Tervetuloa uusille! Mites vegaxin hoito sujuu??
-Osse
Samaa täällä eli ei mitään uutta ja ihmeellistä kerrottavaa.
Kovasti olen yrittänyt täyttää päiviä kyläilyreissuilla, menee aika nopeasti ja tyttö tykkää, kun on kavereita.
Meillä noustiin seisomaan tukea vasten, hienosti osataan jo, välillä tösin kuuluu muksahdus ja perään heti uutta yritystä.
Uusille tervetuloa mukaan ja Osselle onnea ultraan, heti sitten kertomaan kuulumisia.
Unelmalla oikea meininki, voihan se luomutärppi yllättää, itsekin siihen uskon nykyään, tosin luulempa, että meillä vasta ivf tuo kenties toivotun tuloksen, ovat nuo solut olleet niin huonoja aina hoidoissa.
T:Minerva
Onnea Naperolle! Ihan mielettömän hienoa. Oon niin iloinen ja onnellinen sun puolesta. Taas joudun nyyhkimään onnesta täällä töissä. :)
Pyydän taas anteeksi tän häiriköinnin.
pesukarhu taas tosi iloisena :)