Tonskien maalis-huhtikuu
Aattelin nyt aloittaa uuden pinon, kun tuo edellinen oli jo niin pitkä.
Tässä vielä edelliseen keskustelupinoon linkki...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=66&m=12280555&p=1&tmo…
Kommentit (123)
Hui ku U-M:lla on jännät paikat! :) Kyllähän tuo hyvältä vaikuttaa ja muistaakseni tässä pinossa ainakin nuo haamut on enteilly hyvää. Toivotaan, että viivat siitä vahvistuu ja pääset plussaajien joukkoon!
Mulla ei oo mitään oireita (ei mikään yllätys), joten menkkoja tässä ootellaan.. Mikäköhän kp lie menossa.. No menkkojen pitäis alkaa ens viikolla ma-ke. Eipä mullakaan toiveet kovin korkealla tuon luomuplussan suhteen oo mutta kaikkihan on mahdollista. Ai niin, mää sitten pyysin siltä vl:n lääkäriltä lähetteen tays:iin ja aikoi laittaa. Jee!!! Tosin luin jostain pinosta, että joku oli saanu ajan ensikäynnille puolen vuoden päähän, että joopa joo. Ehditään vielä vaihtaa kaupunkiakin sitä ennen :D On taas meidän kuviot niin perhanan sekasin. Mies joutuu kolmanteen käsileikkaukseen ja taitaa poliisikoulu jäädä lopullisesti haaveeksi, opiskelut piti alkaa kesällä. Nyt se sitten haaveilee pelastusopistosta eli tietäis kaupunginvaihtoa. Ei vois kyllä vähempää kiinnostaa mutta ei kovin hyvältä näytä työn puolesta meidän tulevaisuus täälläkään... Masentaa!
Unelma
Unelma äläs luovuta vielä, ei kait sitä kamalasti oireita pitäiskään olla ennen ku menkat alkais? Missäs päin te muuten asutte?
Mulla kaksi ku raskautta on antaneet oireita jo tosi aikaisin ja haamuja jo dpo 4-6 lähtien. Eli olivat kiinnityneet väärään paikkaa ja ihan liian aikaisin... siksikin olen jostain syystä hyvin tyytyväinen että vasta nyt ihtellä nuo testit haamuilee :D
Eli tosiaan taaskin tänä aamuna haamu testiin (ihan toooosi haalea, ei sitä kukaan muu olisi edes nähnyt) ehkä hiukan vahvempi kuin elin illalla. En vielä näitä kyllä ala juhlimaan... pidämpähän vain jännitystä yllä!
T: Ull-Maij kp 25/?? dpo 12-15
En mä sun kohdalla mihinkään haamuihin usko, kyllä se on ihan plussa eikä mikään haamu. Onnea vaan kovasti, toivotaan, et se siitä vahvistuu ja todellakin tällä kertaa on ihan oikeassa paikassa!
Tulin just sieltä neuvolasta, kaarreltiin vielä tytön kanssa metsäpalstojen kautta, joten kotimatka oli aika hidasta... iski karsee nälkä taas. Mutta siis, ei siellä neuvolassa sen kummempia, ei ees yritetty vielä kuunnella dopplerilla. Mutta sain ajan ultraan ensi viikon perjantaille, kun kerroin näistä epäilyistäni ja huolistani. Normaalisti täällä olis eka ultra 12-14 viikoilla, mutta pääsen siis jo 10+2. Ihan kiva juttu. Hoitsu koitti rauhotella, että oireet voi tässä vaiheessa jo tosiaan häipyäkin, eihän mulla niitä kamalasti typystäkään ollut, mutta silloin tosiaan ravasin parin viikon välein ultrissa, niin en ehtinyt hätääntymään missään välissä.
Mutta nyt täytyy kaivaa lisää ruokaa kaapista etten tuuperru.
-Osse, tyttö ja Raju rv 9+0
Ull-Maj, olen pahoillani :(
Titinka, teillähän on pitkä hoitolista, hui! Mä eilen toisen punktion jälkeen vannoin, etten enää siihen lähde kertaakaan. Miten se onkin niin kamalaa tälläkin kertaa? Taidan olla jotenkin yliherkkä kivun suhteen. Toisaalta nelikiloisen 12, 5 tunnin synnytys ei tuntunu läheskään niin pahalle, kai se se avuton ja lääkkeistä pöpperöinen olo, jotka saa vielä kivun tuntumaan pahemmalle. Mutta minkäs teet, näin meillä niitä lapsia " tehdään" , ja hyvä tietysti, että jollakin konstilla:).
Jospa tällä kertaa saatais jotakin pakkaseenkin, 13 poimittiin, mutten usko, että kypsiä on niin paljoa. Iltapäivästä selviää, kuinka moni on ICSI:n jälkeen lähtenyt kasvamaan.
Olipas omaa (ja hyvin turvonnutta) napaa, sori.
Terkkusia, vegax
Ull-Maij: pahoittelut tädin saapumisesta. Olisikos kuitenkin ollut yritystä, kun eihän niitä haamuja tyhjästä tule, miten teillä jatkosuunnitelmat?
Vegax: hieno tulos, toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja pakkaseen saadaan myös jotain.
Tulehan heti kertomaan, miten kävi!
Itselläni on niin turhauttavaa, kun koskaan ei saada pakkaseen mitään, aina edessä uusi ivf. Minulle hoidot ovat toisaalta olleet aina helppoja, omaan korkean kipukynnyksen eli huono olo tulee, jos saan liikaa kipulääkettä, sen osasin jo viimeisellä kerralla itsekin sanoa.
Kipulääkettä vähennettiin ja ei mitään ongelmia tai huonoa oloa.
Osse kävi neuvolassa, harmi, kun eivät vielä ultranneet, odotellaan nyt sitten pari viikkoa : )
Meidän neuvolaa on pakko ylistää, siellä ultrattiin joka kerta, koko raskauden ajan! Sanoivat, että kun kerran kone on, niin miksi sitä pitäisi säästää, aivan loistavaa palvelua.
T:Minerva
U-M - ikävä, että täti tekee tuloaan :( Uskon myös, että jospa siellä kuitenkin jotain yritystä oli :) Juu, eihän niitä oireita tosiaan vielä tarvis ollakaan mutta tuntuu, että kaikilla muilla on niin aikasessa vaiheessa.. Me asutaan siis tällä hetkellä Tampereella. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
Vegax (meniköhän tuo oikein) - Hyvän saaliin saitte, toivottavasti saatte mahdollisimman paljon hyviä alkiota ja tuosta määrästä luulis saavankin :)
Se taitaa olla pienempien kuntien herkkua tuo oma ultra neuvolassa vai olenko väärässä? Oispa se ihana juttu kyllä! Ite kävin edellisessä raskaudessa 4 ultrassa, alkuraskauden, sit oli kunnan puolesta np- ja rakenneultra ja sit kävin vielä 4d:ssä ja oisin voinu käyny vielä useammassakin! Ehdin myös olla huolissani varsinkin alkuraskaudessa, ekat liikkeetkin tunsin vasta jotain rv23.
Jaahas, pitää lähtä ruuan laittoon nyt ku on aikaa...
Unelma
Menkat aika kivuliaat, vaikka yleensä ei ole mitään kipuja... sekä vuoto aika runsasta. No etiä päin mennään. Uusi kierto aluillaan, ja toiveetti tietty korkealla :)
Ull-Maij kp 2/??
no me mennään vielä luomuna. Tässä on nyt vuosi odotettu että pikkukakkonen saisi alkunsa, kahdesti onkin plussa tullut, mutta molemmat kohdunulkoisia. Silloin sen leikkausksen jälkeen eivät puhuneet mitään hoidoista joten kait tässä saapi toivin odotella vielä.
Itse ajattelin että menisimme yksityiselle ivf:ään jos ei syksyyn mennessä uutta tärppiä kuulu. Minulle ei raskautuminen ole ollut se ongelma vaan että ei mene alkio oikeaan paikkaa... jospa tuolla jäljellä olevalla vielä jotain tekisi, vaikka siinäkin on ku ollut.
Nyt alkoi muuten yk 12 (yk 2 leikkauksesta)
Omaa napaa pikaisesti, saatiin 9 kypsää, joista loppujen lopuksi jakaantumaan lähti 5. Yksi 4-soluinen ykkösluokan alkoi siirettiin köllöttelemään ja loput pakkaseen.
Kauhistus, miten toiveikas voikaan olla! Täytyis pitää jäitä hatussa ja järki pässä. Onneksi on jotakin myös pakkasessa, ei ihan niin kovasti kolahda, jos ei tärppää....
Terkkusia ja keväistä viikonloppua vegax ja mahtipoika
kyllä määkin nyt jännään täällä teidän puolesta!! Mahtava saalishan teille tuli. Taitaa se olla niin, että kun tehdään useampi hoito, lääkärit tosiaan osaa hienosäätää lääkitystä jne niin, että tulokset on paremmat. Näinhän kävi myös meillä.
Mut hirveesti onnea piinikselle!!
-Osse
Minäkin asun nyt muualla...
Milloin sinulla seuraava PAS? Millaista on ollut äitinä? Olisi hauska jutella, täällä tosin tukimme toisten palstan näillä kahdenkeskisillä.
Tänään piinapäivä 1, eilen siirrettiin yksi kaunis 8-soluinen.
En meinaa oikein malttaa ajatella että vain 1/3 onnistumismahdollisuudet...
Jouluvauva olisi ihana asia!
terkuin sinne kauas
vanha tuttusi Ellu
ja missä heli luuraa?
tänne ei kummempia, vaihteeksi taas vähän varmempi olo, ihan rauhallisin mielin odottelen perjantain ultraa. Typylläkin on taas vaihteeksi rauhallinen kausi menossa, joten aika leppoisaa elämää vietetään täällä. Työkuviot on vielä vähän kesken, saa nähdä pääsenkö töihin ensi kuussa vai en. Kesää odottelen innolla, kävin eilen shoppaamassa tytölle kesäasuja ja nyt tarvittais enää sitä hellettä... :D
Mutta kuulumisia kaipaisin piinailijoilta ja tietty kaikilta muiltakin!
-Osse, typy 1v5kk ja Raju - ööööö - rv 9+6?
Onpas ankea ilma ulkona :( Niin ihania ilmoja oli viime viikolla mutta eiköhän se kesä sieltä tule.. Mää aloitin taas kuntosalin reilun kuukauden tauon jälkeen ja onpas ollu ihan eri ihana olo :) Yhet farkutkin mahtuu jo jalkaan, tosin vähän vielä kiristää. Vielä ku sais noita raskauskiloja (taitaa olla vähän muutakin) pudotettua 7 kg niin oisin entisissä mitoissa. Sitkeessä on, tosin ei mikään ihme mun herkuttelulla :D
Hiljainen kausi vissiin kaikilla menossa..? :D Mitäpä tännekään ihmeitä, menkkoja tässä ootellaan ja eiköhän ne sieltä tule, pientä menkkaoloa ollu jo tässä. Laskeskelin vähän väärin kp:t, perjantaihin mennessä pitäis alkaa.
Hommat kutsuu....
Unelma
Olen joutunut johonkin aika-avaruuden vääristymään sillä Ossen raskausviikot etenee kovasti ja nää omat piinapäivät
EI KULU SITTEN milllläään.
Kummallisen hulluksi tulee ihminen kun kierron päivänä 20 ei ole pysyä nahoissaan ja kaikenlaista oirettakin löytyy, paha olo, kahvi ei maistu, väsyttää. Lugesteroneja kai siitä pitää kiittää... Mutta enpä voi kuitenkaan olla toivomatta.
terv Ellu, piinamaan pikkuaasi pp4
Kurjaa, kun tuli talvi takaisin : (
Unelma oli ihan oikeassa, pienessä kaupungissa asustelen ja varmasti siksi neuvolatoiminta erilaista kuin muualla.
Menkkaoireita myös täällä eilisestä lähtien, kp 25 oli menossa eli ehkä tulossa lyhyempi kierto.
Luomuna mennään vielä, mielessä pyörittelen kuitenkin väestöliittoa vieläkin, ehtisi tehdä hoidon ennen kesätaukoa, Oys:n aika kun on vasta elokuussa ja jos mun kierto pysyy ennallaan, niin vasta syyskuussa ja silloin olisi myös töihinpaluu : (
Onnistuminen voisi olla parempaa, jos ei olisi työstressiä.
Mietitään vielä vähän aikaa..mieli vaihtuu päivittäin..
Mitäs muille kuuluu? Hiljaista ollut....kevätväsymys?
T:Minerva
Minerva - Odottavan aika on pitkä, tiedetään :)
Elina - Piinapäivät menee tuskallisen hitaasti kuin myös kaikki muutkin päivät, aina odottaa jotain päivää :D Minä tällä hetkellä seuraavaa ovista ja passiin pääsyä...
Osse - Sulla tosiaan alkaa olla jo kivasti viikkoja kasassa. Niin se aika vaan menee, välillä nopeaakin (ainakin ku miettii muita) :)
Mulla sitten alkoi menkat jo eilen illalla ja edellinen kierto oli siis vain 26 pv. Toivottavasti myös seuraava ovis tulee ajoissa, osuu muuten pas viikonlopulle ja mönkään menis tällä kierrolla. Hitto ku tää on aina tällasta arvuuttelua noiden päivien kans!
Kotityöt kutsuu...
Unelma
Olin tarkoituksella taustalla viime viikot, etten jatkuvasti pyörisi täällä palstalla. Kävin kyllä välillä lukemassa kuulumisianne. Mutta ei auttanut tuo hiljaiselon viettäminenkään. Tänään kp1. Clomeja nappailen taas sunnuntaista alkaen sen 5 pv ja kotikonstein mennään tämä kiertokin. Jos ei silloinkaan tärppää niin sitten otan yhteyttä taas KYSiin.
Tänään ei huvita oikein mikään, tekisi mieli hautautua peittoihin ja ottaa seuraksi vaikka joku hyvä kirja. Menkkakivut haittaa keskittymistä kaikkeen. Mutta ei auta, töihin on ryhdyttävä. Onneksi saan tehdä melkein koko päivän kotikoneen ääressä niin ei tartte yrittää olla sosiaalinen.
Heinäminkki
Terve taas,
Täällä ne odotetut menkat nyt alkoi (jarrupiikki otettu muutama viikko sitten) ja nyt odottelen ensi viikon lääkäri että pääsen taas pistämään Gonal F:ää.
Miten nämä hoidot ovatkin vain odottamista koko ajan. Ensin odotetaan että menkkoja, sitten pistämisiä, punktiota ja siirtoa. Ja vasta sittenhän se piina alkaakin kun odotetaan miten kävi. Mulla tosin menkat yleensä alkaa negan tullessa jo noin pp 10 joten loppuun asti ei edes tarvi piinailla.
Joku teistä kommetoi että meillähän on pitkä hoitohistoria. En itse pidä sitä mitenkään pitkänä, sillä meillähän ei ollut mitään " kevyempiä" hoitoja ennen IVF:iä. Ja onnistuimmehan jo toisesta kerrasta. Ongelmia tietysti tuottaa se että alkiot ei kestä pakastamista. Vain kerran olemme päässeet pakaste siirtoon ja alkioita on kuitenkin pakastettu yhteensä 10. Eli aina on siis edessa uusi IVF jollei tuoresiirto onnistu.
t. Tintinka
Inhuan ku piti taas mennä testaamaan. Eilen clearbluella ja siihen tuli haaleista haalein haamu (tosin nämä testit kuulema saattavat tehdä näitä haamuja muuten vaan) Tänään sitten acon25 nega... löytyi kaapista vielä yksi pregen stick ja siihen tuli haalea haamu. Tuskin nuo mitään tarkoittaa, kunhan vain piinaan itseäni.
Aloi miettimään että jos se ovis olikin sittenkin vasta silloin ku oli ne kivut niin se olisi ollut perjantai eli tänään olisi dpo 12... no aina pitää toivoa :) Mun kuumemittarikin meni rikki niin en oikeastaan tiedä onko edes lämmöt koholla, vähänkö tämä taas menee naurettavuuden puolelle :D
No taidan käyttää sen viimoisen pregentin huomen aamulla... jos on nega niin olkoot sitten.
Nähin sekaviin aamuyön tunnelmiin,
T: Ull-Maij kp 25/?? dpo 12-15