Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tonskien maalis-huhtikuu

10.03.2008 |

Aattelin nyt aloittaa uuden pinon, kun tuo edellinen oli jo niin pitkä.

Tässä vielä edelliseen keskustelupinoon linkki...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=66&m=12280555&p=1&tmo…

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli ultra, ja siellä se Raju köllötteli... :´) pieni sydän jumputti, muuten toinen nukkui käsi poskella. Koossa oli nyt pari päivää isompi (10+6 kun la:n mukaan olis 10+2), joten vissiin siellä ihan hyvin kasvetaan. Oli jotenkin vielä aiempia ultria ihanampi kokemus. Ihan liikkumatta toinen nukkui, aivan kuten siskonsakin aina ultrissa. Kai tää tästä taas konkretisoituu pikku hiljaa...

Sain muuten töitäkin, ja aloitus on niinkin pian kuin maanantaina. Hui.

Mutta nyt lepäilemään, väsymys vaivaa.

-Osse ja Raju rv 10+2

Vierailija
102/123 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossella hienoja uutisia, Raju kasvaa hienosti ja töitäkin olet saanut, hienoa!! Kyllä nuo sinun raskausviikot mun mielestä menee tosi nopeasti : )

Kyllä on mukava aina lukea näitä onnistumisia, luo uskoa tulevaan, että ehkäpä meille myös toinen joskus suodaan.

Oma napa: ei mitään uutta, kp taitaa olla 30 eli kierto loppusuoralla ja menkkaoireet päällä, tylsää.

Ilmakin on taas ihan talvinen, tulisi jo se kevät.

Mitäs muille kuuluu?

T:Minerva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sitten käytyä kahtomassa kun Kärpät voitti suomen mestaruuden. Nyt on ääni poissa ja aivan kaamea olo, en kyllä lähde enään aikoihin mihinkään. Olitiin siellä tosiaan firman kanssa ja meno sen mukaista. Tuli todellakin teini-ikä mieleen kun otettiin ehkä vähän liikaa ilolientä, YÖK.

Ovista täällä odotellaan, se kyllä saattoi olla äsken kun vasemmalta nipisteli ikävästi, niitä hillittömiä kipuja toisin ei ole??? Jospa se vasen tuuba olisin sitten oikeasti auki ja se munis oottelis siellä, oon ajatellut että ne mun hillittömät ovis kivut olisi johtunut siitä kun nuo johtimet on ollut läjässä. Siis kun se munis irtoaa niin se ei meekkään sinne kunnolla ja neste mikä sitten vuotaa vatsaonteloon aiheuttas ne kivut, jospa se sitten nyt toimisi oikein :)

Osse, ihana että kaikki on hyvin :) Aatella mitä ihmeitä sitä voi tapahtua! Luo kyllä toivoa ainakin minulle.

No eipäs tässä muuta tällä erää.

T: Ull-Maij kp 13/28 (24-28) dpo0

Vierailija
104/123 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tulla tännekin tonskiin kurkkimaan, kun olen nyt 6kk tuolla kuumeilijoissa tonskaillu ilman tulosta :(

Esikoinen (-04) lähti alulle helposti ja nyt ikää mittarissa ensikuussa 36v ja kakkosta ei vaan kuulu...

Nyt menossa yk6 kp28/28-30 ja testasin aamulla taas tyylipuhtaan negan ja nyt odottelen armeejaa paikalle :( Mies menee huomenna spermatestiin ja sitten varaillaan aikaa ensimmäiselle käynnille lapsettomuusklinikalle. Olen jos illoin tällöin käynyt täällä kurkkimassa ja huomannu, et osa nimistä on tuttuja tuolta kuumeilijoiden tonskista. Tämä vaikuttaa aktiiviselta pinolta, se on kiva.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Adelein

Vierailija
105/123 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adelein, tervetuloa joukkoon! Olen " törmännyt" sinuun siellä kuumeilijoiden puolella :)

Osse - Ihania ultrakuulumisia! :) Voi ku pääsis itekin pian katteleen pikkusta ultraan... No, sais ees sen raskauden alkuun :D

U-M - Asukko nää Oulussa? :)

IHANAAIHANAAIHANAA! Mää sain tänään postia tays:sta, saatiin aika ensikäynnille kesäkuun loppuun! :)) Perjantaina on follikkeliultra vl:llä ja toivon mukaan pääsen ens viikolla passiin! Alotin eilen greippimehun litkimisenkin, vähän epätoivoisena ja vähän myöhässä kyllä.. Oon aikonu ostaa sitä jo pitkään mutta en oo ikinä muistanu. Kokeillaan nyt sen taikavoimaa ja onhan se oikeestaan aika hyvääkin. Nyt pitää mennä ennen ku neiti tyhjentää koko kirjahyllyn...

Unelma

Vierailija
106/123 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmalle onnea pas:iin!!

Mullakin on kuulumisia, tämä kärsimätön ihminen varasi hoidon väestöliitolta, seuraavasta kierrosta sumutellaan tai oikeastaan tästä, kun tuhrua tulee jo.

Toiveikkuus nostaa päätä taas.

Eka käynti on vasta 0-ultra, kun meille tuttua touhua.

Lääkärikin on sama tuttu, jonka avulla tyttö sai alkunsa.

Verikokeiden tulokset saan siirrettyä Oys:n puolelta väestöliittoon.

Hienosti siis palvelu toimii.

T:Minerva joka ihan täpinöissä.

Vierailija
107/123 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun sääkin pääset tositoimiin! :) Sulle tehdään siis pitkällä kaavalla? Onko siihen joku erityinen syy? Aattelin vaan ku täällä Tre:lla suositaan lyhyttä ja pitkään kaavaan pitäis olla kai joku syy ja ihmettelivät ku Oulussa tehtiin pitkällä (omasta tahdosta tosin)...

Unelma

Vierailija
108/123 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina tehty pitkällä kaavalla, ei ole edes tarjottu lyhyttä kaavaa.

En kyllä edes tiedä miksi, olen luullut, että pitkällä kaavalla tulee parempia tuloksia, mutta on ollut vain oma olettamus.

Olettaisin, että nyt ihan samanlainen hoito kuin edellinen onnistunut.

Olisi kyllä kivaa, jos saisi edes kerran pakkaseen myös jotain.

Onko muilla tietoa, miksi valitaan lyhyt tai pitkä kaava?

Vierailija
109/123 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onko kyseessä ihmiset, joilla jo on hoitoalkuinen lapsi ja toista ollaan puuhaamassa? Jos näin, pääsenkö mukaan? = )

Vierailija
110/123 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinanii, aivan oikein eli meillä tonskilla on jo yksi lapsi ja toisesta haaveillaan.

Ei ensimmäisen käsittääkseni tarvitse olla edes hoidoilla alulle saatu, sillä joskushan se toisen lapsen saaminen onkin vaikeampaa.

Meillä on yksi ivf-tyttö ja toisesta lapsesta haaveillaan.

Juuri sain ajat seuraavaan ivf:ään ja ilmeisesti kesäkuun eka viikolla punktio.

Vierailija
111/123 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Täällä ollaan ihan sekavassa mielentilassa, sillä meille rävähti melkoinen pommi kun saatiin alustavat miehen simppa tulokset. Eteneviä on vaan 7% :( (pitäis olla väh 50%). Nyt ollaan muutama päivä tietoa sulateltu ja vaihtoehtoja kartoiteltu. Mihinkään radikaaleihin hoitoihin ei olla näillänäkymin lähdössä. Inssiä harkitaan jos edellytykset sille ovat olemassa, katsotaan kun saadaan kirjallinen raportti. Elämä jaksaa yllättää. Onneksi meillä on yksi ihme olemassa ja sille, oikealle ihmeelle, osaa nyt antaa arvoa entistä enemmän. Nyt on pää vielä niin pyörällä, ettei oikein osaa jäsennellä kaikkea fiksusti, mutta päivä kerrallaan eteenpäin.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Adelein yk 7 kp 4/28

Vierailija
112/123 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on hiljasta täällä....

Adelein - Mää en nyt ihan tarkkaan muista enää meidän spermatestin tuloksia mutta jos oikein muistan, ei meilläkään ollu sitä a-luokkaa eli eteenpäin pyrkiviä ollu ku 4 %. Silti meille ehdotettiin inssiä, jota kokeiltiin 2 krt tuloksetta. Meille sanottiin, ettei tuo sperma millään konstilla siitä radikaalisti parane ellei kyseessä ole joku hetkellinen häiriö mistä heikkous johtuu, esim. joku lääkitys, sairaus tms. Meillä tilanne hoitojen edetessä on hieman parantunut mutta eihän se mitään huippuluokkaa todellakaan oo. En nyt muista taas helmikuun hoidon lukuja... Mutta silti myös luomuraskaus on mahdollinen, meillä siitä todiste. Tosin se oli tuulimuna, mutta todistaa kuitenkin, että simppa oli päässyt muniksen luo.

Missä te kävitte testissä? Kai te voitte tilanteesta keskustella lääkärinkin kanssa?

Mää kävin eilen ultrassa ja ovistesti pitäis näyttää plussaa su-ma eli sen mukaan päästäs passiin ke-pe eikä vkl sotkis sitä. JEE!!!

Unelma

Vierailija
113/123 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on sekä ketjussa että omalla rintamalla. Ei tule kirjoiteltua tänne kun ei ole oikein mitään asiaa. Nyt menossa kp 10/n. 28 ja ovista odottelen alkuviikolle, ehkä tiistaina tai keskiviikkona. Pitänee nostaa aktiviteetti petipuuhissa välillä taas mahdollisimman ylös. Clomikiertohan meillä nytkin on meneillään, jos ei nyt tärppää niin sitten soittelen taas KYSille. Toivottavasti ei tartte soittaa.

Onneksi on tällä hetkellä paljon muuta ajateltavaa kuin tämä lapsenteko. Vapun alla lähden pariksi päiväksi työreissulle Turkuun ja touko-kesäkuun vaihteessa lähdemme koko perheellä kahdeksi päiväksi Kolmårdeniin Ruotsin puolelle. Lähdemme omalla autolla ja mökki on varattu 5 km päässä eläinpuistosta 3 vrk ajaksi. Kokonaisuudessaan melkein viikon reissu edessä. Sitten kesäkuun alussa viikoksi kurssille Helsinkiin ja elokuussa työmatkalle Kanadaan. Kroonisesta matkakuumeesta kärsivälle nuo työmatkatkin tuo kummasti helpotusta. Ja kiva päästä välillä reissuun perheenkin kanssa.

Terveisin tuplakuumeessa (=matka- ja vauva-sellainen) elävä Heinäminkki

Vierailija
114/123 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla sitten huono tuuri. Sairastuin ifluenssaan ja oon ollu jo viikon kipeänä. Kuumetta päälle 40 astetta, varmasti viimeksi joskus teininä kun oli se pusutauti niin oli yli 40 kuumetta. Sattui sopivasti tauti just oviksen jälkeen, eli vaikka olisikin hedelmöittynyt niin kait se raukka on kärventynyt ku oli niin kova kuume miulla. Onneksi mies ja poika on rokotettu niin eivät tulleet kipeiksi.

No ei tänne sitten muuta kuulukkaan, piinaillakkaan ei ole jaksanut kun on niin skeida olo. Näin tosin viime yönä unta että olin synnyttämässä kolmatta lasta... mietin siinä unessa että missäs välissä se toinen lapsi on syntynyt.

Adelein, varmasti shokki tuo uutinen, mutta siittiöitä sentään on ja ainakin osa liikkuu normaalisti. Inssi on varmasti kohdallanne mahdollinen. En usko että luomu vauvakaan mikään kovin suuri mahdottomuus teidän kohdalla, paljon tsemppiä sinne.

Unelmalle onne passiin, tästä te sitten otatte sen plussan :)

T: Ull-Maij kp 20/?? dpo 4-7

Vierailija
115/123 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli punktio ja saimme saaliiksi komeat 15 munasolua. Punktio sattui ihan hel..tisti ja olen ollut tosi kipeä koko päivän. Rankkaa on kun jaloissa pyörii uhmakas ja villi 1,5-vuotias...

Huomenna selviää hedelmöittyneiden munasolujen määrä ja perjantaina se, miten lähtevät jakautumaan. Meillähän juuri tuo jakaantuminen on ollut ongelmana aiemmilla kerroilla. = (

Nyt tehdään pitkä viljely - maanantaina siis vasta siirto. Pelottaa, että yksikään surkeista alkioistamme ei selviä maanantaihin asti... KAto on aiemminkin ollut kova.

Vierailija
116/123 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinanii - Mahtavan munissaaliin saitte, onneksi olkoon! :) Mitenkäs niiden kans kävi..?

U-M - Ikävä, että sairastuit tuollaseen tautiin just niinä päivinä! No, jos ei nyt tärppää, niin seuraavassa kierrossa sitten! :)

Mää kävin hakemassa pikkusen pakastimesta kyytiin tänään. Eka alkio selvisi sulatuksesta 100 %:sesti ja ehti ennen siirtoa jakautua 4:stä solusta viiteen. Että ihan hyvältä näyttäs sen puolesta. Toivottavasti nyt tärppää!!!

Neitille ei taija isin syli kelvata, ku huutaa tuossa, joten pitää mennä...

Unelma

Vierailija
117/123 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nämä ovat ne maagiset yksilöt, jotka jatkavat elämäänsä masuissanne!! :) Laittakaahan viestiä kuinka kävi!

Noi on varmaan ihan sairaan rankkoja noi, hormooni piikitys ja munasolu " imuroinnit" ! Pidän NIIN peukkuja teille urheille naisille! Itse en noihin pysty ryhtymään.

U-M:lle pikaista parantumista ja toivotaan, et pikkuinen ei pelkäisi moista tautia!

ON: Ovis on vissiin ens viikol. On vähän puhti pois uutisten jälkeen, mut kyllä silti tietty yritetään, koska sanoivat et mahdollisuudet on olemassa kun kerta yksi luomu ihme on jo olemassa. Nyt ottaa vaan aika rauhallisesti kun odotukset ei ole juurikaan korkealla. Lääkäriin vielä kuukaus. Mennään väestöliittoon kun saatiin sieltä ensimmäinen aika. Onko kellään kokemuksia Jarna Moilanen nimisestä lääkäristä?

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Vierailija
118/123 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmana hormoonit ihan tosi sekasi ku on niin kumma olo... ihan peestä kaikki. Menee hermot kaikkeen ja itkettää...

Piti tänään käydä päivystyksessä kun tk:hon ei saanut aikoja. Mulla on vieläki tämä inha tauti päällä.

Jospa tämä taasen tästä. Ei edes piinailuta yhtään vaikka kaapissa pari testiä onkin :P

No jospa huomenna olisi parempi päivä :)

T: Ull-Maij kp 23/?? dpo7/10

Vierailija
119/123 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen soitin ja selvisi, että punktiossa saaduista 15 munasolusta 13 oli kypsiä, ja niistä 11 saatiin ICSIllä hedelmöittymään. Tosi hyvin siis, mutta valitettavasti tiedän paremmin... Meillähän on aina tähän asti sujunut hyvin hoidot, mutta sitten se alkioiden jakautuminen tökkii... Pelottaa soittaa tänään klinikalle - tänään selviää onko yksikään alkio lähtenyt jakaantumaan. Maanantaina vasta siirretään, joten pelottaa jääkö yksikään poloinen siirrettäväksi asti.

HUh.

Olen muuten yhä kipeä punktion jäljiltä. Alavatsaan koskee.

Vierailija
120/123 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry et oon kirjoittanu nimimerkkisi väärin aikaisemmin.. :o

Mut mikä on tilanne? Saitko eilen kuulla siitä miten ovat lähteneet jakautumaan?

Mikä muilla tilanne?

Ihana aurinkoinen ilma ulkona!!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi