Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tonskien maalis-huhtikuu

10.03.2008 |

Aattelin nyt aloittaa uuden pinon, kun tuo edellinen oli jo niin pitkä.

Tässä vielä edelliseen keskustelupinoon linkki...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=66&m=12280555&p=1&tmo…

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelm@lle myös pahoittelut, tiedän, miltä tuntuu.

Hyvin muistit eli elokuussa olisi punktio sitten.

Heinäkuussa alkaisi sumut ja aika menee tosi nopeaa.

Hyödynnetään nyt tämä Oys:n hoito, siinä on se etu, että on halpa.

Ja ehtii tekemään loppuvuodesta toisen hoidon väestöliitolla, jos tarvitsee.

Mulla on kerran ollut yksi alkio pakkasessa, oli tarkoitus siirtää väestöliiton puolella. Kaikki meni hyvin, kunnes ei selvinnyt sulatuksesta.

Laskua tuli kuitenkin 300 euroa eli ymmärrän vallan hyvin tuon raha-asian. Kyllä tympäsi...

Mutta nyt nokka pystyyn ja nautitaan näistä olemassa olevista lapsista : )

T:Minerva

Vierailija
22/123 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä niin odotin tänne hyviä uutisia... :( Halit heinäminkille ja Unelmalle ja minervalle, jos nyt kesken menee... Tosi mälsää tommonen!

Q, kyllä kai saa onnitella, vaikka olenkin taas jo vähän paniikissa, et menee kuitenkin kesken. Etenkin kun tuntuu, et lääkkellisessä PAS:ssa ei vuoto voi mitenkään alkaa lääkityksen aikana, mut kai se voi. Ei mulla siis mitään muita viitteitä siihen suuntaan ole, kuin et selkään koskee ajoittain aika lailla, esim. yöllä heräsin kipuihin. Näin myös unta, et alko vuotaan, mut eipä mitään vuotoja näy. Toisaalta tänään on ollut selkeesti pahin olo pitkään aikaan, joten on kai niitä raskausoireitakin. Ja tiedän, et noi selkäkivutkin voi olla ihan normaaleja kohdun venymiskipuja, mut silti panikoin. Nyt pitäis vaan jaksaa vielä viisi yötä odottaa. Ja sitä ennen olis vielä tenttikin, et jos vaan jaksais lukea siihen, niin ehkä ajatukset menis vähän pois tästä.

Mut nyt päikkäreille, kun typykin nukkuu..

-Osse, typy 1v4kk ja Raju rv 6+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuo kiertokin päätti sitten vaihtua heti kun kerran testikin näytti negaa. Eipähän tarvinnut jäädä epätietoisuudessa pyörimään että mitäs nyt. Huomenna ei varmaan tartte enää Panadoliakaan nappailla, yleensä kivut loppuu eka päivään jos niitä ylipäätään on. Kierron pituudeksi tuli nyt sitten 27 pv ja progesteronitasokin oli ollut oikein hyvä silloin viime viikolla. Lauantaina aloitan sitten taas clomien nappailun ja pääsiäisen jälkeen vällyt heilumaan. Jospa se aurinko paistaisi joskus kevään mittaan tähänkin risukasaan.

Nyt vaan pitää tsempata taas tuonkin keventelyn suhteen, pääsee aina vähän lipsumaan tässä loppukierrosta, mutta miinusta on kuitenkin aloitustasosta -11 kg. Vielä on 2-3 kg siihen lukemaan missä olin kun viimeksi raskauduin.

Unelmallakin oli huonoja uutisia, pahoittelen. Ei saanut Osse meistä kenestäkään seuralaista plussajunaan. Mutta päät pystyyn ja uutta yritystä kehiin, tavalla tai toisella.

Heinäminkki

Vierailija
24/123 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse odottaa varmaan innolla seuraavaa ultraa :) Eiköhän se raju siellä kasva ja kehity kovaa vauhtia. Sinulla ei vissiin ole ollut enään mitään ylimääräisiä vuotoja?

Omanapa senkun paisuu mutta ei raskauden takia, mulla on joku syömis kausi ja tuntuu että oon ihan megalihava. Nyt pitäis saada ihteään niskasta kiinni ja hiukan hoikkua.

Menkat tuntuu pikkuhiljaa loppuvan, eipä siis muuta kuin yritystä kehiin. Tosin voihan siinä mennä montakin kiertoa että tärppää kun on vain se toinen johdin, mikäli nyt sitten edes tärppää.

T: Ull-Maij kp 5/28

Vierailija
25/123 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kokemusta, mitä pitää tehdä, jos ei vuoto ala ja testit ovat haamuja enään.

Kauanko kannattaa vuotoa odottaa, ennen kuin lääkärin luo.

Millaisia toimenpiteitä tehdään, millainen on lääkkeellinen keskeytys, entä kaavinta.

Miten, jos on kohdunulkoinen?

Miten kauan joutuu olemaan sairaalassa, päiväkäynti?

Nämä ovat itselle ihan uusia asioita, noista lapsettomuushoidoista tietää kyllä jo kaiken.

Tässä henkisesti valmistaudun tilanteeseen ja jos joudun sairaalaan, on taas lapsen hoitoa järjestettävä.

Vierailija
26/123 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko tk:hon tai jos haluat asiantuntevampaa hoitoa, lapsettomuuslääkärillesi. Jos pelottaa ku, pyydät verikoetta ja sen perusteella jatkotutkimuksia, jos ovat tarpeen.

Lääkkeellinen keskeytys, jos solumyrkyllä, pistetään piikki takamukseen ja saman päivän aikana alkaa vuoto. Sitä pääsee potemaan kotiin, eli ihan vaan muutaman tunnin käynti sairaalassa (ainakin Taysissa). Kaavinnasta en tiedä.

Onko sulla kipuja alaselässä tai hartiassa? Jos on, niin ne voi olla merkkejä ku:sta.

Täällä muuten saa hcg:n ihan ilman lähetettäkin verikokeesta, mut se maksaa n. 20¿. Eli kannattaa soittaa vaikka omalääkäriltä lähete, niin saa ilmaiseksi.

Toivotaan, et testit vaan on omituisia, ja raskaus jatkuukin ihan normaalisti!

omaan napaan ei ihmeitä, onneks on viikonloppu ja tenttiin luku, niin eiköhän tuo aika mene nopeesti.

-Osse

Vierailija
27/123 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitään oireita, vähän ilkeästi vihlaisee välillä, samaa tunnetta kun yleensä kun mulla menkat alkamassa.

Pahoinvointia oli vähän aamulla, mutta mulla on kamala flunssa ja limaa kauheasti eli voi johtua myös siitä.

Eilen oli kova päänsärky.

Mutta olo suht normaali ja ei mitään selkäsärkyä yms.

Odottelen nyt sitten pari päivää, voin tehdä vielä uuden testin jossain vaiheessa, niin näkee tilanteen taas.

Tuli tilattua niitä 5 kpl, kun olivat niin halpoja.

Vierailija
28/123 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut siitä, että mää jo eilen pahoittelin sua negasta! Eihän sun tilanne vielä niin huono ole. Toivottavasti tilanne selviää mahdollisimman pian, ei oo kivaa tollanen epätietoisuus.

Nyt pitää jatkaa siivoushommia. Sain jostain ihme energiaa, ehkäpä siksi että kämppä on aivan järkyn näkönen. Ei oo oikein nuo siivoushommat napannu viime aikoina...

Unelma

Vierailija
29/123 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule haittaa pahoittelut yhtään, kyllä olen itse realisti ja 99% varmuudella alkuraskauden keskenmeno tulossa.

Viiva oli niin haalea enään, ettei asiasta epäilystä.

Ovat nuo testit nykyään niin tarkkoja.

Nyt vähän särkee selkää, toivotaan ,että tulee itsekseen pois ja mahdollisimman pian.

Nyt on vasta rv 4 + 5 menossa eli jos vuoto tulisi, olisi varmaan aika tavallista kuukautisvuodon tapaista.

Vierailija
30/123 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan oli joulun alla se tuulimuna. Mulla oli kans sitä alhasta hcg:tä (kävin verikokeissa ku tuli vaan haaleeta viivaa testiin) mutta selvis vasta ultrassa " rv 6+4" ja heti sen lääkärin jälkeen alkoikin vuoto. Oli normaalia vuotoa, tosin runsaampaa ja kesti kauemmin. Mukana oli myös vähän kivoja pikku " juttuja" ... Ikäviä kokemuksia tollaset! Mutta vielähän se plussa ehtii tulla ennen hoidon aloittamista, elä luovuta :)

Unelma

Vierailija
31/123 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa tuollainen epävarmuus, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Haleja ja voimia !

omaan napaan ei juuri mitään uutta, enää ei tule ovistestiin kuin hailakka viiva joten ovis tuli ja meni, toivottavasti ainakin.

Nyt vaan odotellaan taas reilut pari viikkoa ja pidetään kaikkia varpaita ja sormia pystyssä

Osselle kovasti tsemppiä ja rajulle lähetän tarrahanskat jotta pitää kovasti kiinni !

aa kp 12/25-jotain yk liian monta

Vierailija
32/123 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osselle oikeestaan ois vähän kysyttävää, toki muutkin saa vastata jos tietoa on :)

Siitä passista sellasta, että mitä se lääkkeellinen pas käytännössä meinaa, mitä lääkkeitä siinä otetaan ja mihin tarkotukseen? Onko ne kelakorvattavia ts. saako " ilmaseksi" jos lääkekatto täynnä? Miten se pas voi olla niin sika kallis (katoin vl:n hintaa)..? Jos eka alkio ei kestä sulatusta ja joudutaan sulattaan toinen, meneekö 2 sulatusmaksua?

Ja sitte vielä siitä tays:sta.. Miten se oli, sinne pääs jonoon, vaikka on hoidossa yksityisellä? Miten se homma etenee, lähetteen saan varmaan parhaiten sieltä vl:ltä? Meidän on varmaan pakko siirtyä sinne sinnekin jonotteleen, ku ei meillä riitä rahat.. Pakkasessa on tosin se 11 kpl alkioita ja varmaan nyt parissa pas:ssa voidaan käydä mutta jos meidän taloudelliseen tilanteeseen ei tuu muutosta, niin kyllä rahat loppuu. Mää täällä positiivisena mietin jo pitemmälle, jos passit ei tuota tulosta...

Pitäs jatkaa siivoushommia, jäi eilen innostus vähän lyhyeen :D Ei vaan eipä se oikein onnistu neidin ollessa hereillä. Mitäs muiden viikonloppuun?

Unelma

Vierailija
33/123 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla meni näin: kp 1 aloitin Zumenonit, jotka mun mielestä on kelakorvattavia, mutta erittäin halpoja muutenkin (oisko joku 3-4¿/28 tablettia), sit muutama päivä ennen siirtoa alkaa lugesteronit, jotka taas ei oo kelakorvattavia. Laskeskelin, että tähän hoitoon on lääkkeitä tähän mennessä mennyt joku 100¿ kieppeillä, ehkä vähän alle. Eli ei siitä lääkekatosta ihan hirveästi ole hyötyä Pas:eissa.

Zumenonit on estrogeenia ja ne paksuntaa limakalvon sopivaksi alkion kiinnittyä. Luget taas on progesteronia ja toimii keltarauhasen sijasta, eli annos on vähän isompi kuin esim. IVF:ssä, jossa ne on tukilääkitys, PAS:ssahan ei ole omaa keltarauhasta ollenkaan.

Nää yksityisen hoidot on kyllä ihan sikakalliita, meillekin tuli ekaks 750 ¿ lasku PAS:sta ja sit 74¿ ultrasta. Ja ens viikon käynnin jälkeen taas uus ultralasku... me ei oltais kans voitu enää jatkaa yksityisellä tän jälkeen, mut meillähän onneks onkin siellä tays:ssa yks hoito tavallaan odottamassa, kun ne peru meidän hoidon sillon hoitajien lakoin uhan alla. En kuitenkaan usko, et menee uus sulatusmaksu, jos alkio ei selviä.

Varmasti saat lähetteen VL:sta ihan vaan pyytämällä. Jonottaessa ei oo väliä, vaikka kävisitte koko ajan yksityisellä, siis kun todennäköisesti kestää muutaman kk ennen kuin saatte ajan ensikäynnille. Taysissa ei onneksi ole mitään estettä julkisille hoidoille, vaikka alkioita olisi yksityisellä pakkasessa. Sit hoitoon jonotuksen aika mun kokemuksen perusteella riippuu ihan tapauksesta ja siitä, missä asuu. Tampere ja Pirkkala on samalla viivalla, eli pisimmät jonotusajat.

).( ei mitään ihmeitä, mun mielestä oireet on vähentyneet, mutta jotain vielä on. Joten ei ku odotellaan vaan tiistaita...

-Osse ja typykkä 1v4kk (jonka sain vihdoin nukutettua sisälle) ja Raju rv 6+4

Vierailija
34/123 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osselle lähinnä: kirjoitit, että pas:ssa lugeja käytössä suuremmalla annoksella kuin ivf:ssä. Näinkö tosiaan teillä? Meillä nimittäin (klinikka Hki:ssä) sekä tuoresiirroissa että pas:ssa luget aina samalla määrällä, 3 x 2 kpl 100 mg /vrk. Paljonko sinulla annostus pas:n jälkeen?

Minulla nyt pp 11 pas:n jälkeen ja kyllä nyt viivaa näyttää tulevan jokaiseen tekemääni testiin (4 kpl).

Tiistaina vasta verikoe. Ja mitään erityisiä oireita ei ole, joten aika lailla epäuskoinen olo on.

Noista hinnoista vielä. Meillä näköjään aika " halpaa" yksityisellä puolella, koska pas:n hinta " vain" reilu 400 ¿ + lääkkeet. Ap:lle vielä, eivät ainakaan meidän klinikalla tietääkseni ota maksua, jos alkio ei selviydy sulatuksesta. Sulattavat sitten vain uuden " samalla hinnalla" .

Meillä tosin pari vuotta sitten sulattivat viimeisen alkion viikkoa ennen siirtoa ja pakastivat sitten uudestaan, koska lugeja en tietty ollut aloittanut vielä tuolloin. Sain siirron ilmaiseksi, mutta kuten arvata saattaa, ei lähtenyt käyntiin.

Vierailija
35/123 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks onnea plussasta Challans! Kyllä se siitä uskottavaksi muuttuu, kunhan veritestissä käyt. Toivottavasti... :)

Nyt kun kysyit, niin taisi mulla tosiaan nyt icsissä olla sama annostus, mutta aiemmin julkisella oli pienempi. Aiemmin oli 3*200mg, nyt Avalla on ollut sekä icsissä että pas:ssa 2*2*200mg.

-Osse

Vierailija
36/123 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos alustavista onnitteluista ; ) ! Niin, veritestissähän sen sitten näkee/kuulee, mikä on totuus. Pitää tosin vielä huomenna aamulla testata, kun yksi jäljellä oleva testi tuossa polttelee.. Hullua touhua!!

Ehkä raskaustestit pitäisi saada reseptille, jottei niitä voisi ostaa kuin yhden per kierto ; )

Vierailija
37/123 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Osse ja Challans (onnea plussasta!) pas:in selvityksestä. Saa nähä mitä mieltä lääkäri on, tehdäänkö mulle lääkkeellisenä vai ilman, omassa hormonitoiminnassa ei kyllä pitäis olla mitään ongelmaa. Tre:n vl:lla näytti sen pas:in hinta olevan n. 500 ¿ mutta ei siinä sevitetty sen kummemmin mitä se hinta sisältää, onko esim. lääkärikäyntejä tai ultria. Toivottavasti selviän mahdollisimman vähällä. Ärsyttää vaan, etten tajunnu jo aikasemmin hakeutua siihen tays:n jonoon! No jospa sitä voittas vaikka lotossa, ni tarvis rahasta murehtia :D

Joo, täytyy jatkaa kolmatta päivää siivoushommia ku sain neidin unille (herätty taas puoli 7). Jäi taas eilen siivous kesken.. Oonkohan mää jotenkin hidas, ku ei meillä nyt niin iso asunto oo :D Taitaa olla vaan likasta, että menee vähän enemmän aikaa...

Unelma

Vierailija
38/123 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Challansille onnittelut plussasta ja mukavaa odotusaikaa : )

Ossella huomenna ultra, voi kun jännittää sun puolesta.

Tule sitten kertomaan kuulumiset heti.

Itsellä menossa kp 2 eli kesken se meni. Ei tullut yllätyksenä eikä ollut niin kova paikka, kun osasi sitä odottaa.

Vatsa on aika kipeä, otin särkylääkettä. Vuoto aika samanlaista kun normaaleissa menkoissa eli meni siis heti kesken.

Heinäminkki kyseli noista hyytymistä vuodossa, mulla on myös niitä aina ja olen olettanut, että on ihan normaalia.

Jäin itse miettimään, että olisikohan ivf-hoito voitu tehdä sittenkin tästä kierrosta, kun meni noin alusta kesken, oli ns. kemiallinen raskaus.

Viikon oli menkat myöhässä.

Toisaalta on varmaan hyvä antaa kropan levähtää.

Muilla kokemuksia asiasta?

Miten Unelma sulla tuulimunan jälkeen, tasaantuiko kierto nopeasti?

Tässäpäs maanantain turinat, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.

Vierailija
39/123 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minerva, onpas ikävää että heti meni kesken!

Juu, huomenna on ultra ja välillä iskee aina hirvee pelon kylmä rinki... oireita tulee ja menee, mun mielestä niitä on vähemmän ku aiemmin, mutta kuitenkin on. Koetan sit vaan aina hätistää ajatuksia kauemmas. Onneks tää päivä on työntäyteinen iltaan asti, niin ehkä sit ens yönä vasta alkaa hirvee panikointi.

Eipä muuta,

Osse ja muut

Vierailija
40/123 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Minervalle. Kiitos alustavista onnitteluista, eipä tässä vielä kuitenkaan veritestissä olla oltu, joten tiedä sitten miten oikeesti tilanne on. Testi näytti edelleen/vielä/taas (5 krt !! heh heh) plussaa aamulla, eli ainakin vähän hcg:tä näyttää olevan.

Mukavaa viikkoa kaikille ja Osselle lykkyä tykö ultraan!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi