Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä töitä voi tehdä jos ei uskalla puhua kuuluvalalla äänellä?

Vierailija
06.01.2026 |

Poliisi on ainakin poissuljettu koska siinä pitää huutaa rikollisille "pysähdy!". Pikaruokaravintoloihin ei voi mennä koska pitäisi huutaa tiskiltä valmiita tilauksia. Avokonttorissa ei voi tehdä myynti/asiakaspalvelutyötä kun pitää puhua muiden kuullen puhelimeen kuuluvalla äänellä. Kun tarkemmin alkaa miettimään niin tosi monissa työssä vaaditaan kuuluvalla äänellä puhumista. Onko ainoa vaihtoehto lehtien jako?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin Poliisiopisto-elokuvan mukaan poliisiksi voi päästä myös aremmalla ja hiljaisella äänellä.

Vierailija
2/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasto, ajelet trukkia päivät pitkät puhumatta kellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatteriin kuiskaajaksi.

Vierailija
4/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon miettiny samaa :D Olen ollut tehtaassa ja oli ihan kamalaa yrittää huutaa siellä metelissä asioita. Ja just ton takia en vois ikinä mennä johonkin mäkkiin, kun kukaan ei kuulis mun ääntä.

Vierailija
5/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskakuski tai siivooja

Vierailija
6/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan lihatehtaalle jauhamaan jauhenlihaa 👴🏻🥩

Vierailija
7/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon miettiny samaa :D Olen ollut tehtaassa ja oli ihan kamalaa yrittää huutaa siellä metelissä asioita. Ja just ton takia en vois ikinä mennä johonkin mäkkiin, kun kukaan ei kuulis mun ääntä.

Hyvä etten ole ainoa :D

Vierailija
8/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on vaikka mitä sopivia ammatteja, kaikenlaisia asentajia, muita raksalaisia. Naisille... Ja-a. Siivous? Hoitoalallakin pitää puhua kovaa et mummot ja vaarit kuulee.

Vierailija
9/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele maisteriksi ja mene kirjastontädiksi, palkka on päätä huimaava. 

Vierailija
10/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen työtä jossa ei tarvitse puhua kuuluvalla äänellä. Ei tarvitse puhua ollenkaan jos ei halua, koska kaikki työasiat hoituvat sähköisesti.

Vierailija
11/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastoissa on setiäkin.

Vierailija
12/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ihan varma, mutta saattaa olla olemassa muitakin ammatteja kuin poliisi, mäkkärin kassa ja puhelinaspa avokonttorissa.

Vierailija
13/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa pitää nykyään kuuluvalla äänellä komentaa meluavia lapsia. Ei todellakaan ole sopiva paikka ihmiselle, joka ei tykkää puhua.

Vierailija
14/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kerran estää työnteon, niin sitten suosittelisin jotain harrastelijateatteria tai vastaavaa jossa joutuu pakostakin tottumaan käyttämään ääntään. Opettelemalla tuostakin selviää eikä vaan ikuisesti välttelemällä epämukavia tilanteita. 

Vierailija
15/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kerran estää työnteon, niin sitten suosittelisin jotain harrastelijateatteria tai vastaavaa jossa joutuu pakostakin tottumaan käyttämään ääntään. Opettelemalla tuostakin selviää eikä vaan ikuisesti välttelemällä epämukavia tilanteita. 

Mä kokeilin tuota teatteria, mutta homma kaatui siihen, että muut oli tosi esiintymisintoisia ja hiljaisena jäin syrjään ja lopulta tipuin pois koko hommasta. En tiedä huomasivatko edes et mä pyörähdin tuolla.

Vierailija
16/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään asmr-videoita.

Vierailija
17/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheharjoituksia voi ruveta tekemään. Jos olet tosissasi, apua kyllä löytyy puheterapiasta ja ohjatusta harjoittelusta. Kyllä se ääni sinussakin on. Älä jätä sitä ainakaan omaa elämääsi estävästi käyttämättä. On hyvä kyetä tilanteen mukaiseen ilmaisuun, vaikka kaikki ei niin omalta tuntuisikaan.

Vierailija
18/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ ei ole pelkästään yksin tai etänä tietokoneella tehtävää, niin varmaan ainakin satunnaisesti tulee sellaisia tilanteita, joissa pitää pystyä suullisesti viestimään asiansa sellaisella äänellä, että toinen saa siitä selvää. Riippuen taustamelusta, toisen kuulon toiminnasta ym se voi vaatia vähän isompaakin äänenkäyttöä. Olisi siis ehkä järkevintä pyrkiä pääsemään tuosta pelosta pois, jos se on mahdollista. Mikä isommassa äänessä oikein pelottaa? Voisiko sitä harjoitella?

Vierailija
19/19 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymällä mieskuoro Huutajiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi