Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset sydänsurut sulla on pahimmillaan ollut?

Vierailija
05.08.2014 |

Kuvaile?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin mielisairaalaan. Aika pahat siis.

Vierailija
2/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun vain pari, kolme tuntia kerrallaan, joudun ottamaan unilääkettä illalla ja yöllä. Herättyäni aivot alkavat välittömästi surrata ihan täysillä kuin joku sähkömoottori. Täysi hälytystila päällä aivoissa koko ajan. Päivällä ahdistaa ja kuvottaa, ruoka ei maistu. Ku pääsen töistä kotiin, itken itkemistäni ja huuden tuskaani. Kuin sydäntä revittäisiin rinnasta ulos. Rytmihäiriöitä on, samoin hengenahdistusta. Astma on pahentunut.

Minulla on meneillään todella traumaattinen ero miehen mielenterveyshäiriön ja harhjaluuloisen mustasukkaisuuden vuoksi. Mies on siis vakuuttunut, että olen ollut uskoton ja on muuttamassa pois kodistamme. Takana 12 yhteistä vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 jatkaa: sori typot, silmät ovat nytkin turvoksissa itkemisestä. Mies on siis ollut minulle elämäni rakkaus.

Vierailija
4/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen kipu rinnan alueella. Paha masennus.

Vierailija
5/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hukkuisi. Happi loppuu ja yrität ponnistella ..

Vierailija
6/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiivinen depressio.

Mutt no joo, siinä olennaista oli jättäjän väkivaltainen käytös erossa.

Vierailija
7/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin koko ajan. Kauhea kipu sydämen kohdalla. 

Vierailija
8/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole eronnut useasti exäni kanssa. Vuosi sitten eron jälkeen valvoin monta vuorokautta, masennuin, oksensin ruuan ja inhosin itseäni. Nyt viimeisimmän ja lopullisen eron jälkeen pelkästään unettomuus on vaivannut.

Vierailija
9/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erosin aikanaan ex:stä oksensin kaiken mitä söin,paha olo oli jotain sellasta mitä en ole ikinä kokenut.Sattui joka paikkaan,niin fyysisesti kuin henkisestikin yritin vain selvityä minuutti minuutilta.

Lopulta sieltä ojastakin ylös noustiin,vaikka aikaa se veikin.

Vierailija
10/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaisia juttuja kuin muillakin. Ruumiillinen kipu, henkinen kipu. Ruokaa ei pystynyt nielemään. Olin hoikka ja paino laski entisestään tosi alas pienessä ajassa. Olin kesälomalla ja oli aikaa ajatella ja vatvoa asiaa koko ajan.

Kaikki paikat, asiat muistuttivat hänestä. Ensimmäinen kerta yksin paikoissa, joissa olin ollut hänen kanssaan oli kauhea. Tumtui kuin olisin ollut b-luokan kansalainen. Yksin kaupassa käynti näytti mielestäni kauhealta, vaikka en koskaan itse seuraa, missä kokoonpanoissa ihmiset kaupoissa kulkevat. Tuntui kuin pääni päällä olisi ollut kyltti: "jätetty surkimus, joka ei ikinä saa miestä itselleen!".

Minut pelasti puhuminen. Tk-psykologille, seurakunnan perhetyöntekijälle, ystäville, ex- miehelle(!), kaikille, jotka jaksoivat kuunnella.

Sekä maailman ihanin mies, joka sinnikkäästi jaksoi alkaa piirittää minua, vaikka en ollut hänestä tippaakaan kiinnostunut. Etsin hänestä vain eksän piirteitä enkä löytänyt. Hän ei ollut ollenkaan tyyppiäni. Kuitenkin yhtäkkiä huomasin viihtyväni hänen surassaan ja nyt olemme olleet 10 v naimisissa. Rakkaus kukoistaa aina vaan enemmän.

Sydänsurun aiheuttajaa ajattelen jollain tasolla lähes päivittäin. Hän on yhä yksin. Toivon hänelle kaikkea hyvää.

Vierailija
11/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin silmät päästäni, loputonta itkua, tauotta. Makasin yhden viikonlopun aamusta iltaan sängyssä, nousin vain pari kertaa vessaan. Maanantaina saikutin, koska ei töistä olisi tullut mitään. Pystyin nukkumaan yöllä pari tuntia ja herättyäni lohduton itku alkoi taas. En syönyt mitään, joten koko ajan oksetti. Painoa putosi kilon päivävauhdilla. Ahdisti ja puristi rintaa niin paljon, että teki mieli mennä huutamaan ulos pimeyteen niin kovaa kuin lähtee. Ryvin itseinhon ja -syytösten syövereissä ja halusin kuolla.

Vierailija
12/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kipu sydämen kohdalla"

:D

Vierailija
13/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:27"]

Itkin koko ajan. Kauhea kipu sydämen kohdalla. 

[/quote]

Mulla myös. Piti käydä lääkärissä sydänfilmissä kun pelkäsin saavani sydänkohtauksen.

Vierailija
14/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan lataamokamaa. Olisin siis ollut, mutta sitä välttelin.

Vierailija
15/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, että sen henkisen tuskan lisäksi tuntui kuin joku fyysisesti rutistaisi rintaa. Olin ihan romuna, itkin valtaosan ajasta, työajan tsemppasin ja keskityin töihin jotta edes vähän saisi ajatuksia muualle. Samalla oli stressi uuden asunnon löytämisestä, röhnötin kaverin nurkissa kunnes löysin asunnon. Hävetti vaan vollottaa päivät pitkät, en jaksanut innostua mistään.

En olisi koskaan edes ajatellut että "vain" ero voisi tuottaa moista tuskaa. Luulin oikeasti ettei tästä enää nousta... vaan tässä sitä ollaan :)

Vierailija
16/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta hoidossa, kaksi vuotta terapiaa ja vahva lääkitys. Olihan reissu.

Vierailija
17/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus. Lapsuuden takia hylätyksi tulemisen ja ja yksinjäämisen tunteet vaikeita.

Pahinta kuitenkin suru kun ystävä kuoli. Siihen kun vertaa niin sydänsurut kuitenkin olleet helppoja. Elämäni rakkaus ei olekaan jättänyt. Jos jättää, tulen varmasti hajoamaan pahasti.

Vierailija
18/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitullista itsetuhoa rakastua. Sairasta.

Vierailija
19/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin itkin muutaman päivän jatkuvasti, sitten kyyneleet loppuivat ja sain kramppeja. Kaikki syömäni tuli saman tien ylös. En saanut unta, olin koko ajan hirveän ahdistunut. Tuntui että sekoan.

Vierailija
20/59 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin sydänsuru... ajattelin, että yhden miehen yli pääsee hankkiutumalla toisen alle. Ja seuraavan.  Jossain viidenkymmennenen kohdalla (neljän vuoden jälkeen) tajusin pysähtyä ajattelemaan, että tää ei vaan toimi.