Mitä luulette. Saako kaksi tavista 200 000€ lainan?
Miehellä suht hyvä palkka ja vakityö, noin 4000¿/kk. Sitten minä amiksen käynyt, joka nyt äitiysrahalla ja teen keikkatöitä tässä sivussa. Vakinaista paikkaa ei ole odottamassa ja haaveissa lisää lapsia. Kaksi lasta on siis nyt. Nyt asuntovelka 80 000¿, tästä voisi saada hyvällä lykyllä 95 000¿. Eli vielä lähemmässä 100 000¿ pitäis saada lisää, mitä luulette? Unelmako vain?
Kommentit (4)
Kannattaa kysyä eri pankeista ja tehdä tarkat laskelmat.
Miehesi tulot on kuitenkin aika hyvät.
Terv. timpurin vaimo hoitovapaalta, miehen nettotulot 1800¿, minun 300¿. Nostamme 120 000¿ lainaa, rakennamme itse.
Me ollaan " kaksi tavista" : molemmilla bruttotulot noin 2300e (netto 1700e). Lainaa on 147 000e ja tämä oli meille monen pankin mielestä maksimi - tai siis sellainen, jonka hyvillä mielin vielä myönsivät. Meillä on pankin kautta ostettu takaus sille summalle, jota asunto ei taannut (maksoi n. 1100e). Säästöjä meillä oli naurettavat 8000e...
Saatiin lainalupaus 150000, tosin ei haettukaan enempää. Ennen meillä oli yksi takaaja, mutta tuohon uuteen lainaan tulee omatakaus, joka meinaa sitä, että muita takaajia ei tarvita, mutta se maksaa 2000 euroa. (toi oli joku uusi takaus muoto, josta ei tiedettykään ennen kuin käytiin pankissa hakemassa lainaa).
Nykyiselle lainalle on miehen vanhemmat, mutta se on vain osaan. Heillä kun ei asunto ole paljon minkään arvoinen. ap