Tiedätkö mitä on penkkivelli??
Olen pienenä syönyt välistä välipalana kaurahiutaleita kylmän maidon kanssa, ripauksella sokeria. Nyt lapseni välillä syövät samaa :)
Anoppi oli äsken kylässä, totesi että kappas, teidänkin lapset syövät penkkivelliä. Ikinä en ole tuota nimitystä tuosta ruoasta kuullut, hymyilyttää. En tiedä mistä nimi tulee. Tietääkö kukaan? Onko tämä joku savolainen juttu, itse olen Helsingistä Savoon muuttanut..
Kiitos jos joku osaa valaista minua asiassa, en kerinnyt anopilta kysyä.
Kommentit (4)
Eli olen syönyt kuvailemaasi " välipalaa " penkkivellinä. Isäni on paljasjalkainen Helsinkiläinen mutta äiti Karjalasta. Nimestä en tiedä mistä tulee? Itsekin olen siis pääkaupunkiseudulta.
Ensimmäistä kertaa kuulen tuon nimityksen siitä! Olen Pirkanmaalta.
Kai se savonmaalta tulee tuo nimitys