Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle ei kelpaa lähilukio, muttei o rahaa maksaa

Vierailija
07.03.2008 |

...sitä kauemmas lukioon. Eikä kyllä halujakaan.

Sanonko että menköön vaan, mutta että meiltä irtoaa apurahaa korkeintaan 150 e/kk. Vai enkö vaan päästä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osa tuonikäisistä on kyllä vielä niin " raakileita" asumaan omillaan, ettei siitä opiskelusta välttämättä tule mitään kun pääsee omillaan olon huumaan...

Vierailija
22/29 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta annat siinä väärän signaalin, että hän voi siirtyä yhteiskunnan elätiksi. Opeta mielummin, että omat menot on kustannettava itse, ei heittäytyä heti käsi ojossa kelan luukulle. Erityisesti kun siihen ei ole mitään muuta tarvetta kuin se, ettei murkkuikäinen lapsukainen halua olla äidin helmoissa.

Vierailija
24/29 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten sitä alkoi pelottaa että ei jaksakaan.

Mutta saisiko kaksoistutkinnossa asua asuntolassa? Se helpottaisi jo paljon minun huoliani. Lähilukiossa ei ole kaksoistutkinnon mahdollisuutta.

ap.

Vierailija
25/29 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin oiva ajatus, että ei ole kyllä mulla käynyt mielessäkään.

Ehkä se johtuu omasta pitkästä yh-opiskelija -taustasta (" yhteiskunnan elätti" ) että en ole osannut ajatella asiaa noin.

ap.

Vierailija
26/29 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis ollit silloin vaihtoehtona kun itse opiskelin niin ehdottomasti olisin tämän vaihtoehdon valinnut. V**tti yo-lakin saatuani kun ei onnistunut saada kesätöitä, ei saanut työmarkkinatukeakaan koska ei ollut ammattia ja kaverit jotka samaan aikaan olivat valmistuneet ammattikoulusta saivat sen kahden viikon jälkeen. En tiedä onko asiat vielä yhtä hassusti, mutta kannattaa ottaa selvää.

Vierailija
27/29 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun käynyt pääsee vaikka yliopistoon.

Vierailija:

Mutta mun hanipuppeli on hyvä just sellaisissa asioissa että lukio toisi laajemman pohjan tulevaisuudessa löytää se ihan oma juttu. Jos ottaa alansa jo peruskoulun jälkeen, sulkeutuu aika mota ovea - kuitenkin.

Ja noilla lahjoilla lukiosta selviää ihan varmasta JOS vain itse haluaa.

ap.

Vierailija
28/29 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ammattikoulun käynyt pääsee vaikka yliopistoon.

Mutta pohja on silti suppeampi kuin lukion jälkeen. Ei voi valita eikä päästä niin laajasti.

Ap jätti itte lukion siihen yhteen vuoteen ja lähti amikseen, luki opistotason tutkinnon alaltaan tätä kautta. Nyt on ollut alanvaihto haaveissa, mutta tie on aika tikkuinen. Että kokemusta on ja ihan tietoakin. Päätä olisi lukea vaikka yliopistossa, mutta amiksen yleistietopohja on liian kapea kun pitäisi päästä lukemaan ihan eri alaa.

ap.

Vierailija
29/29 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos perheellä ei ole rahaa, se täytyy tehdä lapselle selväksi. Kyllä lukioikäisen pitäisi jo sen verran olla selvillä elämän realiteeteista... TAi sitten menköön töihin tienaamaan lukiorahojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi