Sellon Polarn o. Pyret -liikkeessä
Kommentit (14)
En ottaisi tuollaisesta nokkiinni vaan menisin suoraan kysymään palvelua. Jos myyjät vielä sittenkin ignoroivat minua tai vastaavat jotenkin töykeästi, se olisi huonoa palvelua.
Niin ei tietenkään saisi olla, mutta itsekin myyjänä työskentelen ja kaikki päivät ei ole täydellisiä, valitettavasti. No negatiivisista tilanteista kyllä saa hyvää oppia kun niitä kun niitä jälkeenpäin itsekseen käsittelee. Asiakkaana mieluiten pyydän apua kun sitä tarvitsen, muuten tykkään ensin rauhassa katsella. Siksi en usein itsekään heti ryntää asiakkaan " kimppuun" , tervehtimään kyllä pyrin.
Pointtini olikin se että olen varma että liikkeen kauppias ei moista hyväksyisi, ja että kukaan alansa osaava/motivoitunut myyjä ei toimi noin.
ap
On voinut myyjällä olla vaikkapa tylsä päivä ja vihdoin on työkaveri tullut paikalle. On päässyt vähän juttelemaan muutakin kuin " hei, voinko auttaa" .
Ainakin minulle opetettiin asiakaspalvelutyössä että liikkeeseen tullutta asiakasta tervehditään, ja sitten asiakkaan tarpeen mukaan palvellaan. Ja ei palvella jos asiakas niin haluaa.
ap
olevan motivaatiota myydä liikkeensä tuotteita.
ap
niin siis kävin liikkeessä toissailtana poikani kanssa, olimme etsimässä kevätpukua. Kivoja löytykin mutta mutta.. kaksi myyjää oli töissä ja he juttelivat keskenään toisen raskausmahasta ja sen koosta, kumpikaan myyjistä ei edes vilkaissut meitä tervehtimisestä puhumattakaan.
Kiertelin liikettä aikani ja poistuin paikalta ymmärretyäni ettei myyjiä todellakaan kiinnosta myydä liikkeestä mitään.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä liikkeen omistaja/kauppias asiakkaidensa palvelualttiudesta olisi mieltä.
Mikset kysynyt apua: ' ' anteeksi, voitteko auttaa...?' ' . Ei aina tarvii olla niin hemmetin nirppanokkainen. Sitten jos myyjät vieläkin jatkaisivat ignooraamista, olisi aihetta valittaa.
se ei todellakaan houkutellut pyytelemään palvelua.
Olen itse ollut asiakaspalvelutyössä erikoisliikkeessä ja meillä tuollainen käytös olisi ollut iso moka.
ap
Minulle tällainen palvelu sopii. Myyjien keskinäinen juttelu ei tietenkään ole syy välttää asiakaspalvelua mutta ymmärrän, että toiset haluavat palvelualoitteen myyjän puolelta.
kyllä hommansa hoitava myyjä sitä itse tarjoaa. Eikä varmasti ole pomon intresseissä että myyjät juoruaa keskenään niin, että kauppaa jää tekemättä. Asiakas voi aina mennä toiseen liikkeeseen, mutta kauppa tarvitsee kaikki mahdolliset asiakkaat tai kohta ei ole varaa maksaa niille myyjillekään palkkaa.
Se kuuluu kyllä asiakaspalvelun ihan alkeellisempaan hallintaan.
En odottanut punaista mattoa, vaan pientä mielenkiintoa myyjiltä tehdä työtään.
ap
Viimeksi keskiviikkona (klo 19:49 ja myyjänä Mikaela lukee kuitissa), vaikka oli vain yksi myyjä ja useita asiakkaita. Palveli avuliaasti kaikkia vuorollaan. Myös eilen oli hyvä palvelu, kun kävin vaihtamassa yhden tuotteen.