Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Serlan keltainen wc-paperi aiheuttaa kutinaa?

Vierailija
23.08.2014 |

Onko siinä joku aine, mikä sen tekee?

Oon joiltakin muiltakin kuullut samaa. Valkoisen wc-paperin kanssa mulla ei oo koskaan ilmennyt samaa ongelmaa. =O

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, joita kutinat ja ihoärsytykset vaivaavat. Vaihtakaa Pirkan valkoiseen vessapaperiin, joka vaaleansinisessä kääreessä. Ainoa vessapapereista, joka ei auheuta oireita. Itselleni eivät sovi mitkään muut valkoisetkaan vessapaperit.

Vierailija
22/43 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:46"]

Kaikki, joita kutinat ja ihoärsytykset vaivaavat. Vaihtakaa Pirkan valkoiseen vessapaperiin, joka vaaleansinisessä kääreessä. Ainoa vessapapereista, joka ei auheuta oireita. Itselleni eivät sovi mitkään muut valkoisetkaan vessapaperit.

[/quote]

kiitos vinkistä. TÄytyy kokeilla.

Vahingossa mies vaihtoi Serlan keltaista käyttöön ja kahden pyyhkimiskerran jälkeen lapsi itki taas kutinaa. Yllättäen myös serlan Lambi aiheuttaa yhtälailla kutinaa (serlalta lähettivät sitä kokeiltavaksi kun kerroin heille tästä kutinaongelmasta).

Parhaiten on tähän mennessä sopinut rainbow valkoinen mutta en vain muuten tykkää siitä paperista eli Pirkka menee ostoslistalla kokeiltavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kutittaa kaikki keltaiset, suurin osa harmaista ja osa valkoisistakin mm. Serla. Eikä vain kutita vaan saa ihon haavaumille ja ihon alle tulee paiseita. Yleensä on käsilaukussa pari palaa omaa valkoista paperia kaiken varalle. Lisäksi ne keltaiset käsipaperit kutittaa käsiä ja aiheuttavat ihottumaa.

Vierailija
24/43 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä yksi aikamme suurimmista dilemmoista. Karhea paperi joka aiheuttaa kutinaa, hmmm.... Tottakai kannattaa käyttää sitä, eikä, noh sanotaan nyt vaikka pehmeää wc-paperia, jolla ei kutise paikat.

Vierailija
25/43 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole ainut :)

Vierailija
26/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltaista on julkisilla työpaikoilla, joissa ostetaan aina halvinta. Kyllä se on totta, että paperilla on väliä.

Vierailija
27/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitti. Mun ei tullut mieleenkään vaikka ongelma on tuttu ja sietämätön.

Vierailija
28/43 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue myös:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/1860453/valkaistu-wc-paperi

yhteenveto:

Vaadi sellaista wc -paperia, jonka tuotannossa on käytetty pelkästään happivalkaisua. (vetyperoksidia, eli kemialliselta kaavaltaan H2O2 ; vertaa vesi = H2O ).

Pelkällä happivalkaisulla paperi jää hieman tummemmaksi kuin klooridioksidivalkaisua käyttämällä.

Mutta toisaalta: Miksi wc -paperin täytyisi olla täysin valkoista ?

Vierailija
29/43 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans Serlasta kutinaa, mutta oon ajatellut että se johtuisi kemikaalien sijaan karheasta rakenteesta, joka tekee pyyhkiessä mikrohaavaumia. Lapsuudenkodissa käytettiin ja vaivaa oli usein. Samoin välillä opiskelijana kun säästösyistä ostin Serlaa. Nykyään käytän vain Emboa tai Lidlin monikerrospaperia ja isommalla asialla pesen pyyhkimisen jälkeen. Vaivat pysyneet poissa monta vuotta.

Vierailija
30/43 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku aine, mikä sen tekee?

Oon joiltakin muiltakin kuullut samaa. Valkoisen wc-paperin kanssa mulla ei oo koskaan ilmennyt samaa ongelmaa. =O

Ei se paperi kutinaa aiheuta vaan likainen takapuoli jos käyttää vain paperia ulostamisen jälkeen, eikä huuhtele pikku suihkulla.

Vierailija
31/43 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut lapsesta asti sama ongelma! Mun kaverin perhekin joutui vaihtamaan vessapaperia :) Täytyy sen olla se väriaine.

Siis siinä keltaisessa juuri ei ole niitä väriaineita😂😂 valkoinen on valkaistua

Vierailija
32/43 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vessapaperi on keltaista, joku on luultavasti jo käyttänyt sitä.

Vierailija
33/43 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut lapsesta asti sama ongelma! Mun kaverin perhekin joutui vaihtamaan vessapaperia :) Täytyy sen olla se väriaine.

Siis siinä keltaisessa juuri ei ole niitä väriaineita😂😂 valkoinen on valkaistua

Kyllä keltainen on värjättyä.

Vierailija
34/43 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhittekö alapään virtsaamisen jälkeen. Eikö olisi parempi, ettei pyyhi virtsarakkoa vessapaperilla, vaan pesee sen illalla ja vaihtaa alushousut päivittäin.

Vierailija
35/43 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona huuhtelen alapään, en käytä enää paperia. Iho kiittää ja kutinat poissa! Julkisissa harvemmin kakin, virtsan jälkeen imeytän ylimääräiset paperiin enkä hinkkaa joka poimua. Ei vessapaperissa välttämättä mitään ärsyttävää kemikaalia ole, se yksinkertaisesti kuivaa limakalvot pilalle.

Vierailija
36/43 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhittekö alapään virtsaamisen jälkeen. Eikö olisi parempi, ettei pyyhi virtsarakkoa vessapaperilla, vaan pesee sen illalla ja vaihtaa alushousut päivittäin.

kusitippojako pitäisi tiputella housuihinsa ja haista sille koko  päivä.

Vierailija
37/43 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määää käytän vaan Lambia.......ihanan pehmeäääääää

Vierailija
38/43 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei ole Lambia. Muissa on roskaa eli kemikaaleja kierrätyspaperin takia.

Lambi forever.

Vierailija
39/43 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun alapää kutiaa mehmetin takia eikä serlan.antibiootit auttaa

Vierailija
40/43 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä pillupihelinta älä serlaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi