Miten kukaan voi pitää lapsellaan pääkallokuvioisia vaatteita? :(
Kommentit (45)
ovat INHOTTAVIA vaikka kuolema ei meillä mikään tabu olekaan.
Kyllä meidän pojalla on, enkä kykene pitämään niin kamalana.
Tyttäreni kerran kysyi, tykkäänkö pääkalloista, ja vastasin ei, hän kysyi tykkäänkö hänestä. Sanoin, että kyllä tietenkin, ja hän totesi, että sitten tykkään hänen pääkallostaankin.
Meillä oli kuopuksella taaperona pääkallovaippojakin...
Muita hirviöprinttejä ei meillä ole eikä tule, mutta pääkalloja saa olla.
Minä en henk. koht. tykkää lainkaan mistään printtivaatteista, collegeasuista tms. Mutta joku kaunis, laadukas vaate parilla naivistisella pääkallolla varustettuna ei ole lainkaan paha.
ätkin) ja ettei söpöt vaaleansiniset rukkaset enää olleet yhtään mitään.. Niinpä ostin joulupukin säkkiin pojalle pääkallohanskat ja pipon, ja voi sitä iloa, kun poika paketin avasi.. Tollaselle 6v on aika tärkeetä olla samankaltaisissa vetimissä kuin tarhan muutkin samanikäiset pojat.
Meillä ei moisia ole ollut, enkä ostaisi niitä meille, koska yhdistän ne mielessäni hevimusiikkiin, enkä itse lukeudu sen ystäviin. Mutta kai se nyt on kumminkin VAIN kuvio muiden joukossa, eikä varmasti pienellä lapsella kerro mitään sen syvällisempää... kuin ehkä vanhempien musiikkimausta ja huumorintajusta.
ja mieluummin minä puen lapseni hyvis-sankarien symboleihin kuin raiskaajien ja rosvojen... (jos siis lapsen mieliksi pitää ostaa samanlaista kuin muilla...)
Harmittomia heppuja? Sankareita?!
pääkallon omistajat ole raiskaajia.
(sillä kyllähän naiivit päiväkodintädit tai muut äidit syöttävät tuota tematiikkaa niin paljon, että lapsi joutuisi kokemaan itsensä liian erilaiseksi, ellei yhtään osallistuisi " buumiin" ...) haluaisinpa vain, että äidit heräisisvät vähän ajattelemaan asioiden todellista merkitystä.
Merirosvot eivät ole mitään sankareita, eivätkä ansaitse mitään idolatriaa.
a cowboytakaan ei varmaan niissä perheissä saa leikkiä.
Meille ei osteta leikkimopoja tms.
En siltikään voi sanoa ihastuvani siitä, että jostain vastenmielisestä ilmiöstä tehdään " buumi" .
Kyllä meilläkin poika tykkää jostakin syystä merirosvoista ja sitä kautta myös pääkalloista.
Ja ei meillä lapselle olla sanottu että merirosvot olivat raiskaajia ja murhaajia! Meillä lapsi ajattelee että merirosvot seilasivat merillä ja kätkivät aarrearkkuja aarresaariin, lauloivat ja omistivat papukaijoja.
Tuolla aatteella lapselle ei tosiaan voisi ostaa esim. barbeja sillä nehän ovat huonoja roolimalleja, puhumattakaan bratzeistä! Lapselle ei voisi ostaa kirjoja, lukea tarinoita eikä juurikaan mitään...
Se on aikuisten päässä tuo hysteriä...
Jos muualta saisivat, saisivat kyllä silläkin leikkiä.
Itse en ostaisi.
Vierailija:
Ja ei meillä lapselle olla sanottu että merirosvot olivat raiskaajia ja murhaajia! Meillä lapsi ajattelee että merirosvot seilasivat merillä ja kätkivät aarrearkkuja aarresaariin, lauloivat ja omistivat papukaijoja.
Miksen pitäis? Poikakin tykkää!