Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex ja sen nykyinen

Vierailija
04.08.2014 |

Olen ihan murtunut. Meillä on exän kanssa pitkä historia takana. Ollaan oltu kavereita monta vuotta eron jälkeen. Ollaan jaettu ilot ja surut ja hän on yksi parhaista ystävistäni. Nyt hänellä on kuitenkin uusi ja niin minullakin. Me olemme oman mieheni kanssa kihloissa ja meillä on pieni lapsi. Tämä exän nykyinen kuitenkin vihaa minua. Ei halua tavata vaikka olen yrittänyt, että hän näkisi että en ikinä missään tapauksessa haluaisi tulla heidän väliinsä vaan oikeasti tämä ex on minulle erittäin tärkeä ystävä. Hän haukkuu minua ja tuntuu vihaavan ihan tosissaan. Nyt vuoden seurustelun jälkeen hän pyysi ex miestäni tekemään valinnan. Joko minä tai hän. Exäni soitti tästä itku kurkussa. Olen murtunut... Mikä siinä voi olla niin hankalaa? Asumme myös yli 400 km päässä toisistamme. En ole millään tavalla uhka. En ymmärrä.

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:55"]En hyväksyis kyllä ainuttakaan naista mieheni ystäväksi, eikä mieheni hyväksyisi että minulla olisi miesystäviä.

Ehkä vaan tiedostetaan se ettei sellainen ystävyys pysy ikuisesti platonisena tai ainakaan tunteettomina. Miksi mun mies edes haluaisi kaveerata jonkun naisen kanssa kun sitä kiinnostaa enemmän miesten jutut. Ja miks mä haluisin edes kaveerata jonkun miehenkaa kun omasta ukostakin saa tarpeeksi. Ja kyllä ennen meidän suhdetta mulla oli n10 mies ystävää taisivat kaikki olla kuitenkin enemmänkin kun kukaan ei pitänyt enään yhteyttä kun aloin seurusteleen.

Onkohan tää harha naisen ja miehen välisestä ystävyydestä vain naisiila vai tunnustaako joku mieskin olevansa joknkun naisen kanssa ainoastaa ystävä ilman mitään tunteita?

Itselleen valehtelua tuo miehen ja naisen pelkkä ystävyys ilman mitään tunteita. 

[/quote]

tervetuloa 2000-luvulle. Onko suhteessanne jotain vikaa kun ette luota toisiinne?

[/quote]

Vierailija
2/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuntuu. Olin itse exäni kanssa eron jälkeen hyvä ystävä, ei minkäänlaista reboundia. Sitten hän tapasi uuden joka ei hyväksynyt minua lainkaan, ei vaikka itse olin seurustellut jo pari vuotta ja asuin uuden kanssa (miehen, jolla ei ollut mitään ongelmaa exäni kanssa ja he tulivat hyvin juttuun, kävivät joskus yhessä lenkillä) heidän tavatessaan. Näimme täysin sattumanvaraisesti yhteisten ystävien kautta juhlissa tms tapahtumissa, ja jos nyxä sai tietää minun olleen myös paikalla, tuli sellaiset pultit että oksat pois. Eli sairaalloisen mustasukkainen tapaus.

Ennen heidän häitään ollessani raskaana exä soitti minulle siitä kuinka hän olisi halunnut minut ja kumppanini häihin vieraiksi, mutta tämä ei nyxän mukaan tullut kuuloonkaan ja että hänen oli pitänyt tehdä absoluuttinen valinta. Siinä sitten toivotimme toisillemme jäähyväiset itku kurkussa emmekä olleet muutamaan vuoteen missään tekemisissä, exäni poisti minut FB-kavereistaan eikä koskaan nähnyt lastani, mikä teki minut hirvittävän surulliseksi. Kunnes eräänä iltana exältä tuli puhelu että he ovat eronneet nyxän väkivaltaiseksi muuttuneen mustasukkaisuuden vuoksi. Menimme avopuolisoni ja lapseni kanssa seuraavalla viikolla kantamaan tavaroita exän asunnosta. Olemme edelleen/jälleen ystäviä.

Sinä et voi tehdä mitään, exäsi voi ainostaan itse päättää millaisessa suhteessa haluaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te ette luota puolisoonne/itseenne vastakkaisen sukupuolen suhteen, taitaisi olla pieni peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
4/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:58"]

Jos te ette luota puolisoonne/itseenne vastakkaisen sukupuolen suhteen, taitaisi olla pieni peiliin katsomisen paikka.

[/quote]

Joo en todellakkan luota siinä mielessä että usein ihminen rakastuu sellaiseen jota näkee usein, ihan työpaikkaromanssit ovat yleisä, että en koe kyllä todellakaan oloani hyväksi jos mieheni haluaisi olla jonkun naisen ystävä.

Ja se on sitten ihan satavarma juttu että kun mies haluaa olla jonkun naisen ystävä haluaa se jotain muutakin.

Itse rakastan miestäni ja luotan itseeni mutta rakastuminen toiseen ei ole luottamus asia, tunteilleen ei kovin paljoa voi, ennalta ehkäistä voi, tapailematta vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
5/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Ap:n kanssa samanlaisessa tilanteessa. Eksän nykyinen ei ole koskaan puhunut minulle sanaakaan, ei edes tervehtinyt, vaikka ollaan tavattu. Minä ja eksäni emme ole juurikaan tekemisissä tämän sairaalloisen epävarman ja mustasukkaisen naisen takia, vaikka voisimme hyvin olla ystäviä. Harmittaa vietävästi, ja tekisi mieli sanoa sille suorat sanat. Mutta eksä on valintansa tehnyt, siihen on tyytyminen. :(

Vierailija
6/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:57"]Tiedän miltä tuntuu. Olin itse exäni kanssa eron jälkeen hyvä ystävä, ei minkäänlaista reboundia. Sitten hän tapasi uuden joka ei hyväksynyt minua lainkaan, ei vaikka itse olin seurustellut jo pari vuotta ja asuin uuden kanssa (miehen, jolla ei ollut mitään ongelmaa exäni kanssa ja he tulivat hyvin juttuun, kävivät joskus yhessä lenkillä) heidän tavatessaan. Näimme täysin sattumanvaraisesti yhteisten ystävien kautta juhlissa tms tapahtumissa, ja jos nyxä sai tietää minun olleen myös paikalla, tuli sellaiset pultit että oksat pois. Eli sairaalloisen mustasukkainen tapaus.

Ennen heidän häitään ollessani raskaana exä soitti minulle siitä kuinka hän olisi halunnut minut ja kumppanini häihin vieraiksi, mutta tämä ei nyxän mukaan tullut kuuloonkaan ja että hänen oli pitänyt tehdä absoluuttinen valinta. Siinä sitten toivotimme toisillemme jäähyväiset itku kurkussa emmekä olleet muutamaan vuoteen missään tekemisissä, exäni poisti minut FB-kavereistaan eikä koskaan nähnyt lastani, mikä teki minut hirvittävän surulliseksi. Kunnes eräänä iltana exältä tuli puhelu että he ovat eronneet nyxän väkivaltaiseksi muuttuneen mustasukkaisuuden vuoksi. Menimme avopuolisoni ja lapseni kanssa seuraavalla viikolla kantamaan tavaroita exän asunnosta. Olemme edelleen/jälleen ystäviä.

Sinä et voi tehdä mitään, exäsi voi ainostaan itse päättää millaisessa suhteessa haluaa olla.

[/quote]

Kiitos tästä. Kuulostaa aika samalta kuin täällä. Minunkaan miehelläni ei ole mitään ystävyyttämme vastaan ja he tulevat hyvin juttuun. Mieheni tietää että rakastan häntä ja vain ja ainoastaan häntä. Ja jos tämä nainen suostuisi tapaamaan minut hän tietäisi ettei hänelläkään tosiaan ole pelättävää.

Vierailija
7/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:58"]

[/quote]

Joo en todellakkan luota siinä mielessä että usein ihminen rakastuu sellaiseen jota näkee usein, ihan työpaikkaromanssit ovat yleisä, että en koe kyllä todellakaan oloani hyväksi jos mieheni haluaisi olla jonkun naisen ystävä.

Ja se on sitten ihan satavarma juttu että kun mies haluaa olla jonkun naisen ystävä haluaa se jotain muutakin.

Itse rakastan miestäni ja luotan itseeni mutta rakastuminen toiseen ei ole luottamus asia, tunteilleen ei kovin paljoa voi, ennalta ehkäistä voi, tapailematta vastakkaista sukupuolta.

[/quote]

Kuulostaapa terveeltä. Kannattaisiko vielä hommata sille miehelle hihna ja vaikka jotkut suojat silmille ettei vain näe ketään johon voisi ihastua. Me kun emme edes näe usein, kun on tuo 400 km välissä.

Vierailija
8/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, kyllä niitä erilaisiakin tarinoita on! Itselläni on se tilanne, että exä ja hänen nykyisensä ovat yhden lapseni kummeja!! Eli olen tosi hyvissä väleissä molempien kanssa. Aivan mahdollista se on! Toki mulla ja exän nyksällä on siinä välissä useampi vuosi ja tyttöystävä. 

Vierailija
9/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:07"]Olen Ap:n kanssa samanlaisessa tilanteessa. Eksän nykyinen ei ole koskaan puhunut minulle sanaakaan, ei edes tervehtinyt, vaikka ollaan tavattu. Minä ja eksäni emme ole juurikaan tekemisissä tämän sairaalloisen epävarman ja mustasukkaisen naisen takia, vaikka voisimme hyvin olla ystäviä. Harmittaa vietävästi, ja tekisi mieli sanoa sille suorat sanat. Mutta eksä on valintansa tehnyt, siihen on tyytyminen. :(

[/quote]

<3 Tuo on niin harmillista. Miten mies edes haluaa tuollaisen naisen? Suhteessa on pakko olla syvempiä ongelmia jos ei sen vertaa voi luottaa toiseen?

Vierailija
10/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:14"]Oi voi, kyllä niitä erilaisiakin tarinoita on! Itselläni on se tilanne, että exä ja hänen nykyisensä ovat yhden lapseni kummeja!! Eli olen tosi hyvissä väleissä molempien kanssa. Aivan mahdollista se on! Toki mulla ja exän nyksällä on siinä välissä useampi vuosi ja tyttöystävä. 

[/quote][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:14"]Oi voi, kyllä niitä erilaisiakin tarinoita on! Itselläni on se tilanne, että exä ja hänen nykyisensä ovat yhden lapseni kummeja!! Eli olen tosi hyvissä väleissä molempien kanssa. Aivan mahdollista se on! Toki mulla ja exän nyksällä on siinä välissä useampi vuosi ja tyttöystävä. 

[/quote]

Ihana kuulla! Tuo olisi ihanne tilanne minulle!

Vierailija
11/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kirjoittaa exällesi vaikka meilissä kirjeen ja sanoa suoraan ja rehellisesti, että sinä, joka olet tuntenut hänet monta vuotta, olet huolissasi siitä että hän on epäterveessä suhteessa. Mutta muista myös mainita että näkemyksesi on tietty subjektiivinen, etkä halua mitenkään estää exääsi olemata nykyisensä kanssa. Ja että vaikka välinne katkeaisivat exän päätöksestä, saa sinulle aina soittaa jos tulee tarvetta. Sit jos homma lähtee lapasesta tms niin olet ainakin osoittanut todellisen ystävän olevan käytettävissä. T. 40

Vierailija
12/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen niitä naisia joka ei anna miehen olla tekemisissä exiensä tai entisten panojen kanssa (mieskään ei tosin tahdo olla niiden kanssa tekemisissä) syystä että en halua elämäämme/miehen elämään toista naista jonka kanssa hän on esim. harrastanut seksiä ja ollut muuten intiimisti. En voisi olla ajattelematta näitä asioita esim jos pitäisi samassa seurassa olla.. hyih..

Minulla on kyllä hyvä itsetunto, olen mielestäni kaunis ja seksikäs. Mielestäni tämä asia ei aina ole itsetunto kysymys, (joillakin toki on) vaan kyse on ainakin minun kohdallani rajasta jonka pariskuntana vedämme. Meidän onneksemme olemme tässä asiassa miehen kanssa samaa mieltä joten ei ole tullut mitään ongelmaa. :)

Vierailija
13/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nykyinen kieltämättä erittäin lapsellin ja epävarma nainen. Mies ei ole hyvää valintaa tekemässä. Mutta siltikin, jos olisin ap sinä, niin minä antaisin nyt miehelle tilaa. Sanoisin hänelle, että "valitse tyttöystäväsi, minä olen kyllä aina olemassa jos joskus haluat ottaa uudestaan yhteyttä. En katoa mihinkään."

En jaksa uskoa, että heidän suhteensa pitkälle kantaa. Katkerahan mies tulee olemaan jos joutuu ystäviään hylkäämään naisensa takia. Jossain vaiheessa hän sen sitten tajuaa ja ero on väistämättäkin edessä. Saat ystäväsi takaisin. Toisaalta jos he jäävätkin yhteen, niin hyvä ystäväsi on silloin tehnyt kannattavan uhrauksen ja voit olla hänen puolestaan onnellinen. Kyllä teillä molemmilla varmasti uitakin ystäviä riittää ja ette ole riippuvaisia toisistanne. Suosittelen siis antamaan miehelle helpotusta ja sirtymään syrjään.

Noin yleisesti en alkuunkaan ymmärrä tuota uutta naista. Miten kukaan voi olla noin lapsellinen, että kieltää eksän kanssa yhteydenpidon? Miten tuollaisia naisia voi olla olemassa ja ennen kaikkea miten KUKAAN mies on sellaisen naisen kanssa yhdessä? Minä en naisena ottaisi ainakaan mitään uhkauksia vastaan. Toki hyvän maun rajoissa pitää yhteydenpito pitää. Oma miehenikin kirjoittelee välillä eksänsä kanssa ja siitä olen huomauttanut kun alkoi vatvomaan meidän parisuhdetta eksälleen. Siitä en pitänyt. En myöskään siitä, että vatvoo meidän parisuhde asioita jollekin muulle naiselle, vaikka ei eksä olekaan. Siinä menee hyvän maun raja. 

Vierailija
14/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:58"]

[/quote]

[/quote]

Kuulostaapa terveeltä. Kannattaisiko vielä hommata sille miehelle hihna ja vaikka jotkut suojat silmille ettei vain näe ketään johon voisi ihastua. Me kun emme edes näe usein, kun on tuo 400 km välissä.

[/quote]

Ehkä mutta hihna ja läpät eivät ole käytännössä mahdollisia. Lisäksi mieheni ei halua olla kenenkään naisen ystävä, miksi haluaisi? Siksi kun on niin paljon yhteistä?  

Vierailija
15/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko te muka fiksut nykyaikaiset ihmiset sitä mieltä, että ystävyyssuhde exään menee kirkkaasti molempien uusien parisuhteiden edelle? Eli exä voi tulla väliinne, olla se, jonka kanssa jaatte asioitanne, läheisiäkin, koska pitää roikkua tiiviissä yhteydessä? Kerrotteko exällenne senkin, millainen nyxänne on sängyssä ja mitä teitte viime yönä? Kyselettekö neuvoja exältänne, miten saisitte nyxältänne enemmän sexiä, kun toinen pihtaa? Pidättekö exää hätävarana, jos sattuu tulemaan seksitön kausi? Eihän se monen mielestä ole edes mitään pettämistä, jos exän kanssa vähän sextaa! Voihan se vanha suola joskus alkaa janottamaan, ja kuka sitä tietää, vaika vähän salaa ... ystäviä kun olaan ja aikaa yhdessä vietetään, joulutkin vanhan tavan mukaan ...

Ja sitten ihmettelette, että onpas se nyxä nyt mustasukkainen ja kiukkuinen!

Olette järkyttäviä exän uuden parisuhteen tuhoajia! Siinäkö se teidän päämääränne on, ettei exän uusi parisuhde onnistu, kun tungette ystävyydellänne kiiloja heidän väliinsä? Naamioitte oman mustasukkaisuutenne ja exän parisuhteen tuhoamisen muka ystävyydeksi, jota exä ei näytä tajuavan, vaan siirtyy sen oman nyxänsä halveksijaksi exänsä puolelle! Jo on aikoihin eletty! Kannattiko silloin edes erota ja alkaa toisten ihmisten, niiden nyxien, kiusaajiksi?

HYI MITEN LIKAISTA PELIÄ!

Parisuhteeseen ei mahdu toista vastakkaisen sukupuolen edustajaa, olipa kuinka exä tahansa!

Jos erositte, jättäkää exänne rauhaan, että hänen uusi parisuhteensa voisi onnistua! Ikinä se ei onnistu exän roikkuessa muka ystävänä ja VAATIESSA ystävyyttä erittäin itsekkäällä tavalla!

Niin, ja itse olen 40 vuotta ollut aviossa nuoruudenrakkauteni kanssa, eikä meillä ole tuollaisia ongelmia, kun ei ole exiä kummallakaan. Mutta parisuhteen hoitamisesta jotain ymmärrän näillä vuosilla. Hoidettu parisuhde ei tuota exiä eikä nyxiä, eikä siihen parisuhteeseen tule sellaisia vastakkaisen sukupuolen edustajia ystäviksi, jotka kiilaavat pariskuntaa erilleen. Parisuhde menee A I N A kaikista ystävistä, jopa yhteisistä lapsista, edelle! Jos toiselle ei käy toisen yhteydenpito johonkin exään, niin se ystävyyssuhde etääntyy, jotta parisuhde voi hyvin! Näin se vaan on. Tai sitten vaan uudelleen kiertoon ja taas uudelleen ... kunnes löytyy se, jolle ihan sama, mitä puuhaat, kun hänkin puuhaa, ja kertoo sinusta jollekin exälleen kaikkia intiimejä asioita ja nauravat sun hälmöydelle!  

Vierailija
16/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:18"]No minä olen niitä naisia joka ei anna miehen olla tekemisissä exiensä tai entisten panojen kanssa (mieskään ei tosin tahdo olla niiden kanssa tekemisissä) syystä että en halua elämäämme/miehen elämään toista naista jonka kanssa hän on esim. harrastanut seksiä ja ollut muuten intiimisti. En voisi olla ajattelematta näitä asioita esim jos pitäisi samassa seurassa olla.. hyih..

[/quote]

On sulla joku ongelma selvästi, jos täytyy seurassa ajatella vain ja ainoastaan kenen muna on ollut kenenkin pillussa. Itselläni ei ole koskaan edes tullut mieleen mun nykyisen ja sen exän/exien intiimipuuhat. Kellä tulee?!

Vierailija
17/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:07"]Olen Ap:n kanssa samanlaisessa tilanteessa. Eksän nykyinen ei ole koskaan puhunut minulle sanaakaan, ei edes tervehtinyt, vaikka ollaan tavattu. Minä ja eksäni emme ole juurikaan tekemisissä tämän sairaalloisen epävarman ja mustasukkaisen naisen takia, vaikka voisimme hyvin olla ystäviä. Harmittaa vietävästi, ja tekisi mieli sanoa sille suorat sanat. Mutta eksä on valintansa tehnyt, siihen on tyytyminen. :(

[/quote]

<3 Tuo on niin harmillista. Miten mies edes haluaa tuollaisen naisen? Suhteessa on pakko olla syvempiä ongelmia jos ei sen vertaa voi luottaa toiseen?

[/quote]Naisen voi olla vaikea ymmärtää, miten miehen voi olla joskus vaikeaa saada ketään naista. Hedelmällisessä iässä olevia miehiä kun on enemmän kuin naisia, joten miehiä jää aina yli. Miltähän näistä ylijäämämiehistä mahtaa tuntua? Tämän vuoksi mies joutuu usein tyytymään siihen, mitä saa, vaikkei tuo ihan ihanne olisikaan.

Vierailija
18/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:07"]

yksi ainut alapeukku? Eikä muuta? Eikö tosiaan ole ketään jonka mielestä mies ja nainen voi olla ystäviä suhteen jälkeen.

[/quote]

Ongelma varmaan on enemmänkin siinä että niitä ystäviä on muutenkin ihan tarpeeksi jotta exästä täytyisi sellanen tehdä.

Vierailija
19/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:14"]Eksät on eksiä, hyvänen aika.... Anna mennä. Anna mahdollisuus onneen uuden ihmisen kanssa. Keskity omaan onneen oman miehesi kanssa ja puhu omien ystäviesi kanssa. Anna olla.

[/quote]

Siis onko suomalaiset naiset oikeasti näin epävarmoja? Olemme olleet YSTÄVIÄ monta vuotta ja olemme toisillemme kuin perhettä. Hän aikanaan pelasti minut väkivaltaisesta suhteesta ja olemme olleet toistemme tukena. Hän on yksi parhaista ystävistäni. Mikä teitä naisia vaivaa?!

[/quote]

Yksi näkökulma: jokainen nyxä haluaa olla puolisolleen se paras naiskaveri, ei että ex on sellainen.

Vierailija
20/199 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:37"]

Harmi, että nykyinen tietää sinun olevan exä. Muuten voisitte olla vain kavereita.

Jos minun nykyinen uhkaisi erolla jos en katkaise välejäni johonkin miespuoliseen ystävääni, sanoisin, että nyxä saa rauhassa lähteä jos ei kunnioita ystävyyssuhteitani. En jakaisi elämääni ihmisen kanssa, joka ei luota minuun ja/tai ei kunnioita ystäviäni.

[/quote]

eli nyksä saa olla loputon kynnysmattosi ja sietää niitä oikkujasi jotka tunnet moraalisesti oikeiksi siitäkin huolimatta vaikka hänellä olisi paha olo? Mahtavaa rakkautta totta tosiaan...