Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter-kirjasarjan mysteerit

Vierailija
31.08.2014 |

Eli muiden mysteeriketjujen innottamana; Harry Potter-kirjasarjan mysteerit itse olen miettinyt ainakin seuraavia asioita:

-mihin katosi ensimmäisessä osassa esillä ollut Tylypahkan laulu?

-miksi Villisilmä Vauhkomieli näkee Harryn näkymättömyysviitan läpi vaikka viitan pitäisi olla läpäisemätön koska se on yksi kuoleman varjeluksista?

-näkeekö Villisilmä Vauhkomieli ihmiset alasti? katseleeko hän ihmisiä?

-miten esim. Sirius Musta sai Azkabanista karattuaan taikasauvansa takaisin (sama pätee myös kaikkiin karannaisiin kuolonsyöjiin)

Kommentit (445)

Vierailija
41/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Weasleytten kellosta vielä. Jos se kuolemanvaara kello oli iso kaappikello, niin eikös jossain kirjassa Molly kanneskellut sitä mukanaan mm, pyykkikorissa? O.o 

Vierailija
42/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu velhomaailma Englannin ulkopuolella tiesi Voldemortista, miksi ulkomailta ei lähetetty apua, esim. Juuri jotain armeijaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:12"]Muu velhomaailma Englannin ulkopuolella tiesi Voldemortista, miksi ulkomailta ei lähetetty apua, esim. Juuri jotain armeijaa?
[/quote]

Mä olen ymmärtänyt, että Voldemort toimi joka puolella maailmaa, ei vain Britanniassa. Ja onhan Voldemortia yritetty estää useita kertoja isoilla joukoilla siinä onnistumatta.

Vierailija
44/445 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:20"]

Minä myös ihmettelen sitä, että jästit ei muka tajunneet taikamaailmaa tai tienneet velhojen olemassaolosta. Tiesiväthän Dursleytkin! Ja monista jästiperheistä lähetettiin lapsia Tylypahkaan, esim. Hermione. Tämä on mielestäni kirjojen suurin epäloogisuus!

[/quote]

Se on jossain kohtaa perusteltu sillä, että ne jotka tietää, ei halua siitä juuri muille puhua, koska siinä saa jästimaailmassa vain hullun leiman ja esimerkiksi Pääministerille se olisi poliittinen itsemurha.

Vierailija
45/445 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:51"]

-Oliko kuolonsyöjissä kaksi Avery-nimistä jäsentä? Siis kun kutosessahan Kuhnusarvion muistossa esiintyi Voldemortin koulukaveri Avery ja seiskassa mainittiin myös Severuksella olleen sen niminen ystävä. Voldemorthan on aika reilusti vanhempi kuin Severuksen, Lilyn ja Kelmien ikäluokka, joten onkohan kyseessä esim. isä ja poika vai onko Rowlingille sattunut vain moka aikajanassa?

[/quote]

Todennäköisesti kyseessä ovat juuri isä ja poika tai sitten jotenkin muuten sukulaisia. Voihan kuolonsyöjiä hyvinkin olla useampi sukupolvi. Vaikka Rowling onkin sanonut, ettei matematiikka ole hänen vahvinta alaansa, niin enpä jaksa uskoa, että hän sentään yli 30:n vuoden virhettä tekee jonkun iässä.

Vierailija
46/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on joskus ollut mielessä joitain mysteerejä, mutta ei tule juuri nyt mieleen. Noihin en osaa muihin sanoa, kuin että Tylypahkan laulu ei kai varsinaisesti kadonnut mihinkään, Harry ei vaan useinkaan osunut Lajittelutilaisuuteen ja jos osuikin, tilaisuuden yksityiskohdat ehkä hieman ohitettiin myöhemmissä kirjoissa.

Minulla on jo hieman aikaa kirjojen lukemisesta, joten kaikki asiat eivät ole enää tuoreimmassa muistissa, mutta jos minulla jotain mieleen juolahtaa, täytyy palata asiaan.

Vierailija
47/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Kapari olisi saanut jättää suomentamatta nuo henkilöiden nimet. Se ei ole tapana Suomessa kuin vain pikkulasten kirjoissa. Potterit ei sivumääränsäkään takia nyt vain ole ihan pikkulasten kirjoja.

Vierailija
48/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:15"]

Mun mielestä Kapari olisi saanut jättää suomentamatta nuo henkilöiden nimet. Se ei ole tapana Suomessa kuin vain pikkulasten kirjoissa. Potterit ei sivumääränsäkään takia nyt vain ole ihan pikkulasten kirjoja.

[/quote]

Joo, olen vähän samaa mieltä, mutta syy voi olla sekin, ettei ekan osan jälkeen ollut ehkä edes varmuutta siitä tuleeko jatkoa, joten se vahinko oli jo vähän tapahtunut. Kyllähän se eka kirja vielä on melko lyhyt ja enemmän lapsille sopiva, kuin ne myöhemmät osat.

T:2

Vierailija
49/445 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen sitä miksi Kalkaros kutsuu lordi volmortia pimeyden lordiksi vaikka niin eivät tee kuin kuolonsyöjät. Mun mielestä nimien suomentaminen toimii, koska ne ovat samalla kuvaavia niin kuin nyt tuo villisilmä vaukomieli esimerkiksi

Vierailija
51/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:34"]

Mä ihmettelen sitä miksi Kalkaros kutsuu lordi volmortia pimeyden lordiksi vaikka niin eivät tee kuin kuolonsyöjät. Mun mielestä nimien suomentaminen toimii, koska ne ovat samalla kuvaavia niin kuin nyt tuo villisilmä vaukomieli esimerkiksi

[/quote]

se oli kaksoisagentti.

Vierailija
52/445 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaako tällipaju paikkaa ihan koulun vierestä ( kun pojat rysäyttää auton siihen) kauemmaksi linnasta ( kun porukka menee sen alta rääkyvään röttellöön) ?? Vai onko puita useampi?

Vierailija
53/445 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi leffoissa Harryn vanhemmat näyttää nelikymppisiltä vaikka ne kuoli 21-vuotiaina?

Vierailija
54/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin miettimään, kerrottiinko Viisasten kivessä oppilaille, että Harry oli kukistanut jälleen Voldemortin. Koska viidennessä kirjassa Harry Pimennon tunnilla totesi, että: "Professori Orave oli loisto opettaja, ainoa haittapuoli oli, että hänen takaraivostaan törrotti Lordi Voldemort." Miksei kukaan panikoinut sen enempää, mutta neljäntenä vuonna ei kukaan uskonut Voldemortin palanneen?

Vierailija
55/445 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:20"]Vaihtaako tällipaju paikkaa ihan koulun vierestä ( kun pojat rysäyttää auton siihen) kauemmaksi linnasta ( kun porukka menee sen alta rääkyvään röttellöön) ?? Vai onko puita useampi?
[/quote]

Kirjassa pysyy samassa paikassa, leffassa vähän vaihtelee.

Vierailija
56/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuuksien kammiossa en ymmärrä miten kukaan ei mennyt kyselemään Luihuisen pedosta Myrtiltä. Myrttihän osasi nimetä keltaiset silmät - varmasti Dumbledore olis osannut laskea yhteen yksi plus yksi. Sen sijaan kolme 11-vuotiasta olivat ainoat, jotka osasivat yhdistää langat.

Vierailija
57/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:15"]

[/quote]

Kyllä ne yleensä (ensimmäisen kerran) siinä 8-11-vuotiaana luetaan eikä senikäiset vielä ymmärrä niitä englanninkielisiä nimiä. Osa on aikuisillekin hankalia.

Vierailija
58/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeo ja muutenkin on tosi outoa miksi Dumbledorelle ei oikein kerrota mistään jutuista tai miksei Harry enemmän kerro sille ongelmistaan!

Vierailija
59/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Harry pysyi hirnyrkkinä, vaikka Salaisuuksien kammiossa basiliskin hammas lävisti hänen kätensä?

Vierailija
60/445 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuiko se siitä, että Harry ei vielä tuolloin ollut hirnyrkki. Eikö Harry muuttunut hirnyrkiksi vasta kolmivelhoturnajaisten jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän