Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter-kirjasarjan mysteerit

Vierailija
31.08.2014 |

Eli muiden mysteeriketjujen innottamana; Harry Potter-kirjasarjan mysteerit itse olen miettinyt ainakin seuraavia asioita:

-mihin katosi ensimmäisessä osassa esillä ollut Tylypahkan laulu?

-miksi Villisilmä Vauhkomieli näkee Harryn näkymättömyysviitan läpi vaikka viitan pitäisi olla läpäisemätön koska se on yksi kuoleman varjeluksista?

-näkeekö Villisilmä Vauhkomieli ihmiset alasti? katseleeko hän ihmisiä?

-miten esim. Sirius Musta sai Azkabanista karattuaan taikasauvansa takaisin (sama pätee myös kaikkiin karannaisiin kuolonsyöjiin)

Kommentit (445)

Vierailija
441/445 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Kapari olisi saanut jättää suomentamatta nuo henkilöiden nimet. Se ei ole tapana Suomessa kuin vain pikkulasten kirjoissa. Potterit ei sivumääränsäkään takia nyt vain ole ihan pikkulasten kirjoja.

Koska osa nimistä on sanaleikkejä kuten esim. Tom Marvolo Riddle/Tom Lomen Valedro=I am Lord Voldemort/Ma olen Voldemort.

Miusta ois ollu paree vaikka erikseen selittää tuo 1 sanaleikki kuin vääntää nimet uusiksi.

Vierailija
442/445 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Kapari olisi saanut jättää suomentamatta nuo henkilöiden nimet. Se ei ole tapana Suomessa kuin vain pikkulasten kirjoissa. Potterit ei sivumääränsäkään takia nyt vain ole ihan pikkulasten kirjoja.

Koska osa nimistä on sanaleikkejä kuten esim. Tom Marvolo Riddle/Tom Lomen Valedro=I am Lord Voldemort/Ma olen Voldemort.

Miusta ois ollu paree vaikka erikseen selittää tuo 1 sanaleikki kuin vääntää nimet uusiksi.

No kerropa miten sen olisi voinut vääntää tuosta alkuperäisestä nimestä siis suomeksi? Ja kaikkia nimiähän ei ole edes suomennettu, kuten Dumbledorea, Hagridia, Weasleytä jne,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/445 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jäi hieman mietityttämään, että olivatko Malfoyt sitten loppujen lopuksi enemmän "hyviksiä" vai "pahiksi

Dracon äiti oli kuolonsyöjissä vain suojellakseen Dracoa ja jopa siinä lopussa kysyi Harrylta onko Draco kunnossa ja valehteli Voldemortille että Harry on kuollu joten ainaki Draco ja sen äiti on jotenkuten hyviä tyyppejä

Vierailija
444/445 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muuten näette sen, että miksi Malfoyn äiti ei paljastanut Harryn olevan elossa? 

Malfoyn äiti liittyi kuolonsyojiin suolellakseen dracoa joten hän valehteli luultavasti koska toivoi salaa että Voldemort häviää

Vierailija
445/445 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Oliko kuolonsyöjissä kaksi Avery-nimistä jäsentä? Siis kun kutosessahan Kuhnusarvion muistossa esiintyi Voldemortin koulukaveri Avery ja seiskassa mainittiin myös Severuksella olleen sen niminen ystävä. Voldemorthan on aika reilusti vanhempi kuin Severuksen, Lilyn ja Kelmien ikäluokka, joten onkohan kyseessä esim. isä ja poika vai onko Rowlingille sattunut vain moka aikajanassa?

-Palasiko Severus lopulta hyvin puolelle vain siksi, että Lily kuoli? Olisiko hän ilman sitä jatkanut kuolonsyöjänä?

-Tarkoittiko Severus siinä yhdessä muistossa näyttäessään Dumbledorelle naarashirvi-suojeliuksensa, että on viimeinkin oppinut välittämään Harrysta vai että välittää edelleen vain Lilystä, ei tippaakaan Harrysta?

Severus meni alun perin feeniksinkillan puolelle lilyn takia mutta alkoi pian välittämään myös Harrysta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme