Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät! Huvittavimpia kommentteja kysynykseen "Onko henkkareita?"

Vierailija
23.08.2014 |

Näitä mä kuulen tosi usein.

"Ne jäi autoon."

"Ne jäi Kanadaan." (Siis oikeasti, miksi aina Kanada? Tää on tosi yleinen sepitys.)

"Ei multa oo koskaan kysytty henkkareita sen jälkeen, ku täytin 15!" (Jätkä paljastuu -95 -syntyneeksi. Jaa... on muka ostanut tupakkaa 15-vuotiaana?)

"VARMASTI OON VANHEMPI KU SÄ!!!" (Mitä tekemistä mun iällä on siinä asiassa? Kun asiakas lopulta suostuu näyttämään henkkarit, hän on 22-vuotias.)

Kommentit (177)

Vierailija
141/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 32 ja joka kerta kysytään papereita ja innolla niitä näytän. Odotan kauhulla päivää kun ei enää kysytä..

Vierailija
142/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina paha mieli Alkossa, koskaan ei kysytä papereita. :( ja ikää 23, olen omasta mielestäni ihan tavallisen näköinen ikäisekseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:16"]

Oon ite vastannu jotain tyyliin "et oo tosissas" ja revenny täysin. Multa kysytään samassa Alkossa papruja melkeen joka kerta kun ostan väkeviä. Olen mies ja ikää 34.

[/quote]

Mitä repeemistä tuossa on, jos 34-vuotiasta luullaan 29-vuotiaaksi? Ei sua alle 18-vuotiaaksi luultu.

Vierailija
144/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin miehen kanssa Alkossa, kun oltiin tulossa lenkiltä. Jäi pullo saamatta, kun mulla ei ollut papereita mukana, ei ollut siis mitään mukana paitsi kaksikymppinen taskussa, kun oltiin lenkkivaatteissa. Ei suostunut silloin (ihan ymmärrettävästi) myymään miehellekään, joten piti lopulta lähteä toiseen Alkoon. Ikää on 35. :)

Vierailija
145/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit saattaa tunnistaa tästä, moi vaan kaikille! Juuri 18 vuotta täyttänyt poika tuli kassalleni aikoja sitten vanhentuneen passin kanssa (poika ei ollut tunnistettavissa edes kaukaisesti kuvasta ja tilanne oli muutenkin hieman epäilyttävä). En hyväksynyt ja poika vastasi siihen "Mutta kun äiti sanoi että tämä passi käy vielä henkkariksi."

Koska äiti sanoo sen on pakko pitää paikkansa.

Vierailija
146/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :)

Vierailija
147/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiedustellut onko myyjällä ikää myydä tupakkatuotteita :D

Vierailija
148/177 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:42"]Minä olen kans joskus ruvennut ällistyneenä nauramaan, kun on kassalla kysytty papereita eikä sattunut olemaan mukana. Sormessa oli kuitenkin vihkisormus, vaunuissa yksi lapsi ja vieressä toinen. Näytin niitä ja sain ostettua sen olueni :) Tämä tapahtui muutama vuosi sitten, kun olin noin 37v.

[/quote]

No miten lapsi ja vihkisormus takaa täysi-ikäisyyden? Sormuksen oot voinu pöllii vaikka äidiltäs tai ostaa ite ja kyllä alaikäiset lapsia saa, tai ne voi olla sun kaverin tms.

[/quote]No justiisa. Kuka näkins niin paljon vaivaa vain todistaakseen että on täysi-ikäinen..

Vierailija
149/177 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmääkö myyjät muuten useinkin alaikäisen henkilökorttiin? Henkilökortissa siis tosiaan lukee alaikäisen henkilökortti, mutta mikäli on voimassa vielä henkilön täytettyä 18 niin on ihan pätevä poliisin myöntämä henkilöllisyystodistus. Tämä kuitenkin tuntui olevan joskus käsittämätöntä useille myyjille jotka eivät millään suostuneet myymään minulle alkoholia koska kortissa luki alaikäinen, mutta syntymäajan mukaan olin täyttänyt jo 18 melko kauan aikaa sitten. Ja kyllä ihan poliisilaitoksella sanoivat että 5 vuotta voimassa ja käy ihan normi henkkareista

Vierailija
150/177 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuori mies yritti ostaa tupakkaa ja kysäisin papereita. Hän vastasi, että enkö nähnyt, kun hän ajoi autolla myymälän eteen, samalla näytti parkkipaikan ainoaa autoa. Totesin vaan, että hyvä yritys, tuo auto on minun.

Vierailija
151/177 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistetaan nyt jälleen kerran, että ikäraja 30 vuotta on Päivittäistavarakaupan ihan hatusta vetämä ikäraja, jolla halutaan osoittaa vastuullisuus jotta saataisiin myydä viiniä.

Jotain alkoholitarkastajaa tai muuta lupahemmoa ei kiinnosta pätkääkään myydäänkö 25-vuotiaalle kolmen lapsen äidille alkoholia ilman papereiden kysymistä.

Vierailija
152/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin kerran henkkarit, kun olin ostamassa siideriä. Olin vasta täyttänyt vuosia ja kun kassa kysyi, kuinka vanha olen, vastasin vahingossa väärin. Kassa kieltäytyi myymästä siideriä vaikka olin tarpeeksi vanha ja passini todisti sen.

Menin sitten toiseen kauppaan ja ostokseni onnistui.

Vierailija
153/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:15"]7: ap ei tainnut tietää sitä, se oli vastaus hänelle. Ei hän muuten olisi kysynyt miksi aina Kanada. Ei hän välttämättä ole sitä nähnyt, jos on nuori. 

[/quote]

Juu en tiennyt. En ole katsonut Kummeleita koskaan. Selventäkää nyt tää Kanada-juttu mulle :D -AP

[/quote]

https://www.youtube.com/results?search_query=kummeli+musavisa

[/quote]

En vieläkään tajunnu tätä, mut taidan olla niin vajaa :D -AP

[/quote]

Kummelit oli aikansa aivan mielettömän huippu-sketsisarja.

Sarjaan kuului joka jaksossa ? kohtaus, jossa , jos nyt oikein muistan, imitoitiin toista ohjelmaa. Tässä toisessa ohjelmassa  "laatikossa" olevien ihmisten piti antaa avainsanan perusteella vastaus. No yhtäkaikki, vastaus piti antaa kysymykseen, johon on vain vihjeitä. Ja aina oli vastaus: KANADA.

[/quote]

kymppitonni?

Vierailija
154/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin muutama vuotta sitten kaupasta alkoholitonta simaa. Olin jo 3-kymppinen mutta myyjä kysyi silti henkkarit.

Nykyään alaikäisille ei kai myydä energiajuomia? ELi niistäkin kysytään henkkarit.

Vierailija
155/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla erään "tytön" naamalle levisi leveä hymy kun kysyin papereita. Hän sanoi minulle että "mä rakastan sua" ja näytti ajokorttinsa. Hän oli syntynyt vuonna 1976 :D

Itseäni ärsyttää välillä se ties minkä paperipalasten näyttäminen muka vitsinä, kun erehdyn kysymään henkilöllisyystodistuksen sijaan papereita. Yllättävän moni taas ihan vakavissaan luulee, että kuvaton kelakortti riittää.

Vierailija
156/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:22"]

Oon 32 ja joka kerta kysytään papereita ja innolla niitä näytän. Odotan kauhulla päivää kun ei enää kysytä..

[/quote]

Saman ikäinen ja yritän tahallaan näyttää kassalla mahdollisimman hermostuneelta, että kysyttäisiin. :D

[/quote]

Hei.. mä oon 42 ja multa on tänä syksynä kysytty kahdesti paprut kaupassa. Kerran röökiä ja kerran kaljaa ostaessa. Olin ihan oikeesti sillon eka kerralla niin pihalla, että kassa joutui pyytämään uudestaan kun en vaan ymmärtänyt että se haluaa nähdä MUN henkkarit. Sit toinen kerta sattui jotain pari-kolme viikkoa myöhemmin niin jo ymmärsin mitä kysytään, mut nauratti silti. Kiitin kauniisti molempia kassantätejä asiakastädin päivän pelastamisesta  :)))

Ja edellisistä henkkarikyselyistä on varmaan oikeesti lähemmä 20v aikaa.

Vierailija
157/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä multa ei edes kysytä papereita, mutta pari kertaa on kysytty niin, ettei ne ole olleet mukana. Näilläkin kerroilla olen alkoholini silti saanut. Toisella kerralla sanoin, että ei ole papereita mukana, mutta mulla ois tässä luottokortti jonka nimi täsmää kaikkiin muihin kortteihin mun lompakossa jne, ja luottokorttia ei saa alaikäiset. Sain siiderini. Ja toisella kerralla totesin, että ei ole paperit mukana, mutta huvittuneena sitten vaan tuumailin, että täytän kyllä ensi kuussa 26 vuotta... Ja sitten sain ostokseni taas.

Musta kyllä tuntuu, että tuohon vaikuttaa ihan tosi paljon henkilön yleinen olemus ja suhtautuminen siihen paperittomuuteen. Minusta tulee kuulemma usein tosi "aikuismainen" fiilis joka ei kuulemma johdu ulkonäöstäni vaan jostain sellaisesta yleisestä olemuksesta vaan mikä mussa on. Ja baarissa minulta lopetettiin kysymästä henkkarit about samalla hetkellä kun lopetin meikkaamisen joskus 25-vuotiaana.

Vierailija
158/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
159/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 20 kun ostin pienestä kaupsta parit saunajuomat. Myyjä pyysi henkkareita ja sanoi et "kauheeta, luulin sua vanhemmaks" -.-

Vierailija
160/177 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:37"]

Itse olin 20 kun ostin pienestä kaupsta parit saunajuomat. Myyjä pyysi henkkareita ja sanoi et "kauheeta, luulin sua vanhemmaks" -.-

[/quote]

:DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi