onko kukaan ostanut taaperolle suksisettiä,minkähintainen?
Kommentit (12)
eli viime jouluna Järvisen suksipaketin pukilta, missä oli kenkiin kiinnitettävät siteet. Tosi hyvät on olleet niin viime talvena kuin nyt ensilumilla. Maksoivat 49 euroa. Ei tosin ole vielä kärsivällisyyttä edes taloa ympäri hiihtää, mutta sen minkä hiihtää niin nuo passaa enemmän kuin hyvin! Suosittelen lämpimästi.
Suksiostoksille pitäisi lähteä tai jos joulupukille vihjaisi.
itse olen myös entinen kilpahiihtäjä eli meitä on 3 hiihtäjää täällä!
2 vuotiaalle on periaatteessa sama millä hetken touhuaa,on kuitenkin aika lyhytjänteistä hommaa. 4 vuotiaalla on sitten olleet sukset monoilla
ap kolmen äiti
ostaisin tuolle 110 kuitenkin, menee vielä ensi talvella...
Meillä oli ensin sellaiset kenkiin kiinnitettävät, ja niillä ei tehnyt mitään.
Mutta hinnoista en osaa sanoa mitään.
suosittelevat 2-5 -vuotiaille kenkiin kiinnitettäviä suksia, koska hiihto on vielä kävelyä suksilla. MOnot sitten kun lapsi osaa vuoroliu'un ja tasatyönnon oikein kunnolla. meillä ainakin taaperoikä loppuu kahteen, en ikikuuna päivänä ostaisi kaksivuotiaalle monoja. Hyvin ovat kaikki neljä oppineet hiihtämään kenkiin kiinnitettävillä suksilla ja siirtyneet sitten tekniikan hallittuaan kunnon suksiin 4-6 -vuotiaina. Ovat nyt kovin hiihtajiä kaikki :)
Suksisetti tai monot, sukset ja sauvat erikseen ilman muuta. Remmisiteet pitäis lailla kieltää, vaikka kuka sanois mitä!
Kirpparilta, huutiksesta, tutuilta tms. löytyy pilvin pimein. Noin pienillä ei vielä mene miksikään, joten älä osta turhaan uusia.
Olen itse entinen kilpahiihtäjä, hiihtokoulun ope, hiihdon ope ja kolmen pienen äiti, joten kokemusta on.
itsekin kilpaa hiihtänyt kun olen ja pitkään ja menestykselläkin....
Pointtini (ja varmaan myös Suomen ladun suosituksen pointti) on että TAAPERO (lei siis 1-2-vuotias) jaksaa hiihtää ehkä vartin, 20 minuuuttia kerrallaan. Jos lapsi tekee sen omissa kovapohjaisissa gore-kengissään voi sukset vain riisua ja jatkaa muilla puuhilla. Muuten joutuu kantamaan ulkoleikeissä mukana varakenkiä ja vaihtamaan niitä sormet kohmeessa paukkupakkasilla. Ja tosiaan hiihtokävely sujuu AIVAN yhtä hyvin remmisiteissä kuin kärkikiinnitteisissäkin. Ovat muuten erilaisia nyt kuin silloin 70-luvulla!
Ja taaperolla taaperon itsensä mittaiset sukset korkeintaan -- vaikka huutiksesta tai kirppikseltä löytäisit ne 90senttiset sukset et todennäköisesti löydä niitä kärkisiteillä. Sen verran harvassa ovat tuon kokoiset... Mutta tosiaan vähän isommalle sitten tietenkin kärkisiteet!
T: neljän jo isomman äiti -- meillä nuorinkin 5-vuotias hiihtää jo 1) kovaa ja 2) pitkiä matkoja 3) hankalissa maastoissa :)
paketin, jossa monot, sukset (siteet kiinnitettyinä) sauvat, maksoivat 79 e.
eli taaperoiden paketti, alkaen jopa 73 sentistä oli 29,90 e sis. kaiken. Vähän isommille myös remmikiinnitteiset 49,90 e (karhun, sis. kaiken)
paketti jossa siteet ja monot + kaikki muu 85 e.
tälläisen suksi/sauvapaketin jossa remmisiteet
kengille.
talvikenkiin laitettavat remmisukset ja ne oli kyllä aika huonot. Kengät ei meinannut mahtua niihin, eikä sukset meinannut pysyä jalassa yhtään =( Tänä talvena ostetaan molemmille sukset siteillä ja monoilla, mutta en tiedä, kuinka helposti löytyy kuopukselle n. 25 koon monoja.