Olen lihava ja meille on tulossa paljon liikuntaa vaativa koira,toivottavasti lihdun ja koira on onnellinen! ev
Kommentit (39)
Ne on hyvin äkkiä syöty. Kiinteytymistä voit kyllä toivoa ja se toive saattaa jopa toteutua.
tee ruokavalioosi samanaikaisesti muutoksia niin sitten voi onnistuakin. Pelkän liikunnan (kävelyn) lisäämisellä laihtumisvauhti on olematon jos mitään, koska ruokahalukin kasvaa ulkoillessa ja huomaamattaan syö enemmän.
Lääkärillä kävin jo mittaamassa arvot. Lääkäri suositteli lämpimästi koiran ottamista kaikille jotka ovat laiskoja liikkumaan.
Mieskin on innoissaan perheenlisäyksestä.
Ap
Mene koiran kanssa metsään (jos mahdollista), teette yhdessä pitkiä (1,5-2h) kävelyretkiä ja pidät kävelytahdin reippaana niin aivan varmasti alkaa kilot karista.
Tietenkin samaan aikaan kannattaa kiinnittää huomiota ruokavalioon eli karkit, sipsit, limut pois, mutta perusruokaa kun syöt niin pitkät ja reipastahtiset kävelylenkti laihduttaa yllättävän nopeasti. Kun ruokahalu lisääntyy, syö enemmän kasviksia ja myös ns puhasta ja vähärasvaista proteiiniä. Loppujen lopuksi ruokavalio muutoksen ei tarvi olla kovin suuri, kun vain jätät ns turhat herkut vähemmällä ja einesruoan sijasta panostat terveelliseen kotiruokaan niin kilot lähtee kun liikuntamäärä lisääntyy.
Nimimerkillä kävellen -10kg pois!
mä olisin tehnyt niin päin, että ensin aloittanut sen liikunnan ja sitten vasta ottanut sen koiran, kun olisin varma, että jaksan sitä hoitaa.
En minä nyt sentään satakiloinen ole,enkä masentunut. En vain saa aikaiseksi mennä lenkille ilman syytä. On minulla ennenkin ollut koiria.
Ap
Logiikka on sama, kuin alkoholistimies sanomassa " pitäis hankkia tyttöystävä niin voi lopettaa ryyppäämisen" .
Sama juttu, juokse ensin vuosi pitkin puskia useasti päivässä ja jos se SITTEN vielä on kivaa niin menee se koirakin siinä samalla sitten...
sairaanakin, satoi tai paistoi. Koskaan ei voi päivän päätteeksi tehdä muuta kuin lähteä lasten ja koiran kanssa ulos, satoi tai paistoi. Illalla kun muut ovat kotona lämpimässä ja nauttivat toistensa seurassa, lähdet koiran kanssa ulos, satoi tai paistoi, väsyneenä tai pirteänä. Koiraa pitää myös kouluttaa ja saada se tottelemaan. Siihen menee helposti muutamat tottis-kurssit.
Koira on vaativa kaveri, ei mikään pikadieetti.
Itselläni on ollut 1 rottweileri, enkä enää ikinä halua koiraa. Lapsia ei voi jättää yksin, joten äijän kanssa vuorotellen kökötettiin sen kanssa yötä päivää ulkona liikkumassa. Kolme tuntia maistuu jo huonossa ilmassa ja väsyneenä kylmälle puurolle.
Se vähäinenkin vapaa-aika tai harrastusmahdollisuudet on mennyttä elämää. Kaksi lasta, työ, yksi koira ja yksi elämä on huono yhdistelmä.
Jos olisi aidosti koiraihminen tai ottaisitte kirpun kokoisen koiran, tukisin sinua täysillä!
Älä siirrä vastuuta koirallesi. Mutta toivon teille paljon yhteisiä pitkiä lenkkejä=)
Joten lenkittäminen on tuttua. Olen jopa harrastanut tokoa ja agilitya.
Ap
Toki joku rottweiler varmasti tarvitseekin tai muu sen kokoluokan koira.
se tuskin tarkoittaa 45 min päivässä!
Kyse on pitkälti siitä, mihin koiran totuttaa.
Aloita siitä, että koulutat koiran. Puoli tuntia aivotyöskentelyä vastaa samaa aikaa lenkkiä. Ei tarvi rassu sielä paskasateessa raahustaa, kun koira on koulutettu ja pystyy tarjoamaan sille muutakin kuin apaattista narun päässä dallaamista.
Ja alkuun ei pienen pennun kanssa kovin pitkää lenkkiä suositellakaan. Mikä ihme käsitys ihmisillä on koirista? Ei ne ole mikään riippa tai projekti, ne on elämäntapa ja elinkumppani, jollaisen ihmisluontoakin kehittävästä seurasta ei olisi nihkeille av-mammoillekaan haittaa.
t. 2
joka häiriköi liikunnanpuutteen takia.
että innostuisit liikkumaan?
No innosti tai ei, koiran kanssa mentävä
Ja toivottavasti olet itsekin onnellinen!