Minkä ikäiset teillä laittavat itse aamupalansa - eli ottavat jääkaapista aamiaistarvikkeet itsenäisesti?
Kommentit (6)
aamiaisen ääreen ja aloittaa päivän rauhassa kunnollisella aamiaisella ÄIDIN KANSSA...Välipalaa ja iltapalaa ottaa kotona olleessan itse. Tosin silloinkin kyllä neuvotellaan, mitä ottaa. Saatan esim. sanoa, että " nyt olisi hyvä ottaa jotain hedelmää" tai " Siellä on tuoretta uunileipää, ota sitä, mutta laita jotain leikkelettä päälle" jne. Eli kyllä minä vielä katson perään, mitä ekaluokkailen jääkaapista ja kaapista ottaa suuhunsa väli- ja iltapaloilla.
leivän ja kaataa maidon itselleen tai laittaa murot lautaselle. Keittää myös itse puuron mikrossa (tosin vieressä valvotaan vielä). Tytöt tuntuu tämän oppivan aiemmin, poikia ei voisi vähempää kiinnostaa niin kauan kun palvelu pelaa:)
Kaataa murot lautaselle ja maitoa sekaan. Joskus laittaa mansikkahilloa vielä kyytipojaksi. Voikkarit voitelee itse ja makkarat/juustot laittaa leivän päälle. Juomiset ottaa itse, maidot, mehut ja kaakon tekee. Äiti saa makoilla vaan soffalla telkkaria katsoen.
No, esikoinen saattaa viikonloppuna nukkua niin pitkään että muu perhe on jo aamiaisen syönyt, joten silloin ottaa itse sitä aamupalaa.
Mutta työaamuina koululaiset tekee aamupalansa itse. Eskarilaisille ja pienemmille sen antaa kotona oleva hoitaja.
Useimmiten laitan kuitenkin heille aamupalat, mutta jos jostain syystä haluavat, niin voivat ottaa itse jääkaapista voita ja voidella itse leivän. Lisäksi osaavat kaataa maidot ja jogurtit purkista suoraan kuppiin ja kippoon.
... näin isi ja äiti saa vielä pötkötellä hetken. Voitelee leivät, tekee mikrossa kaakaon tai laittaa maitoa ja jugurttia tms.