Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^^^TOUKOTUHISIJAT VKO 10^^^^^^

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä en ihan väärin katsonut niin eipä ollu meille kukaan avannut uutta pinoa? Toivottavasti en oo ihan puusilmä=) Nää maanantai tuppaa olee meillä aika hiljasia jostain syystä. Ainakin parina viime kertana on tuokomammoille ilmestynyt pinkka vasta tiistaina? Mur.Mur. Nyt siis ollan aktiivisempia, muuten kaikki luulee että me ollaan kadottu johkin=) Ja eiks metitä yli sata odottajaa toukokuuksi ollut..?

No mut joo, tää päivä menny jotenkin ohi multa. Mä ompelin vauvalle 50cm puvut, velour pöksyt ja hupparin. Ne mahtuu ehkä pari ekaa viikkoa (jos sitäkään) , mutta söpöt tuli! Koirien kanssa oon köpötelly ja nukuin kunnon päikkärit kun selkä alko vihottelee. Muuten ei mitään uutta. Paitsi että nyt huomaa että mulla on jotain outoja ruoka himoja... mun oli pakko ostaa pussikeittoa kaupasta tänään. Mä en koskaan syö sellasia (tai ainakin hyvin harvoin), muuta tänään kuolasin niitä ja kanttarellipussukan ostin ja keitin. Omistuista.

Huomenna on pakko aamusta mennä taas uimaan ja jos ne paskaset matot sais pestyä... selkä ei kyllä oiken oo samaa mieltä eilisen siivouksen jälkeen... Täytyypi siis katella... Öitäpöitä pallomahat!

Toivoopi masunasu 28+1

Vierailija
2/23 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis varmaan mennä petiin, mutta vielä on hiukka säätöä olevanas tässä näin. Tietty taukoa pitää pitää :)

Huomenna onkin sitten totinen päivä kun menen vaihteeksi TYKSiin kyläilemään ja nyt on aiheena se, että otetaanko insuliinia suun kautta lääkkeenä vai ihan piikillä. Kovasti keräsi ruokavaioni kehuja viime viikolla, mutta eipä se noihin sokereihin tunnu vaikuttavan. Totesivat vain sitten, että sulla se nyt vaan menee näin. Ei voi mitään. Pännii, mutta parempi, että saadaan homma hoitoon, ettei mukelot kasva ihan kauheiks ja mikä tärkeintä, pääsivät syntymään niin, että verensokeri pysyy tasaisena eikä tipu heti syntymän jälkeen. Kivaa tietty on sekin, että taas kurkataan masunahan alle. Mä en tosin mitään nää kun TYKSin monitorit on aina väärään suuntaan, mutta yleensä sentää kertovat miten päin muksut ovat ja kuinka isoksi ovat jo päässeet kasvamaan sokeriliemessä.

Katotaan jos vaikka saisin aikaseks tulla huomenna raportoimaan polikäyntiuutisia.

Jaksuja kaikille!

:) Kyrk@ & Tiitiäiset rv 29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12540084&p=3&tmo…

Yllä linkki viime viikkoon. Ajatuksena, että joku haluaa muistiaan virkistää, niin ei tartte kaivaa kovin kaukaa pinoa..

Masunasu, kiitos pinon avaamisesta! Ite en eilen todellakaan jaksanut, tuntu huonolta ihan joka asennossa oleminen, joten koneen ääreen ei houkuttanut jäädä jumittamaan.

Monella onkin sairaslomaa ollu/on edelleen.. Mites me näin vaivasia ollaan? Ite olin eilen 2 viikon jälkeen töissä (aamu alkoi 6.30, ai että kun oli kiva herätä kukonlaulun aikaan) ja muutaman tunnin jälkeen tiesin, ettei siitä tuu mitään. Alaselkää vihlo, poltti ja juili ihan törkeesti. Eihän toi tietty kivuton oo kotonakaan ollu, mut oli töissä jotain käsittämätöntä. Uskottava se on, ettei musta enää oo töihin. Soitin lekurille ja sain sairaslomaa äitiysloman alkuun (tai no pääsiäiseen, mutta ne muutamat työpäivät saan vapaaksi muulla tavalla). Turhauttavaa, mut minkäs teet.

Ronnikalle jaksamista, samoin rouvapupulle. Kummallakin tuntuu huolta ja murhetta olevan, ikävä lukea ei-niin-hyviä-kuulumisianne!

Norpanpoikanen kyseli imetystyynystä. Itellä ei ollu esikoisen kanssa, mutta nyt ajattelin hankkia. (Esikoinen ei toisaalta kyllä rintaakaan kovin kauaa saanut, tais olla 2 ekaa viikkoa ja sen jälkeen piti antaa korviketta lisäks. Ei neuvolan mukaan kasvanu riittävästi -> sekakäyttöä enemmän ja vähemmän 1,5kk:n ikään asti ja sitten pelkkää korviketta) Olettaisin kuitenkin, että jos imetys olis jatkunu pidempään, olisi tyyny hankittu. Tuntu, että hartiat kipeyty kovasti, imetti sitten melkein missä tahansa asennossa sohavatyynyjen avulla tuettuna.

Nyt pitäs kaivaa ompelukone, olis muutamaan s-koon sisävaippaan vielä tarvetta ja tarttuipa kestovaippahulinoilta (kaapelitehtaalla, oli muuten päässy ainakin nelosen uutisiinkin tuo tapahtuma!) nakkikoira-kuosista pul-kangastakin, täytyy vielä muutamat taskuvaipat harjoitella ennen kuin tuota uskaltaa käyttää. Ompelutaito kun ei oo sieltä huippupäästä.. Hahtuvapökät kyllä tulee nopsaan, mutta toi ompelukone ei oo se paraskaveri.. Ennen sitä pitäs vielä kaivaa harsoille taitteluohjeita netistä, edellisistä taitteluista kun on 3 vuotta niin ei muista enää, miten toimivat.

Mites toukokuiset, onko moni aikeissa käyttä kestoja (ja osittain vai kokonaan), vai onko valintana kertikset? Ihan uteliaisuuttani kyselen, kun tuolla hulinoissa heräs itelle ajatus, että vanhempia on vissiin tän kaiken ilmastomuutos-kohinan keskellä ruvennu se ympäristöystävällisempi tapa kiinnostamaan enemmän, kuin muutama vuosi sitten. Ainakin kävijämäärän perusteella ei tarvinnu kummosiakaan hoksottimia huomatakseen muutoksen.

Talvista viikonjatkoa, täällä etelässäkin kun on tuota lunta enemmän kuin koko talvena (ja harmikseni en enää pulkassa tuota 3-vuotiasta pysty vetämään)

JN + masukaveri 31+2

Vierailija
4/23 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän elämä on viime aikoina ollut yhtä sekamelskaa, joten en ole edes täällä käynyt kirjoittelemassa enkä edes ole lukenut.. Ei vaan ole ollut voimia. Esikoisen kanssa eläminen tuntuu olevan nykyään yhtä taistelua. Onko tämä nyt sitten jonkinasteista uhmaa, mene ja tiedä. Eilenkin poika jätti kaksi ateriaa syömättä, kun ei halunnut syödä itse eikä saanut syöttää. Käveleminen ei suju eikä rattaissakaan halua istua. Tai sujuuhan käveleminen, kun ei ole rattaita mukana, mutta jos on niin kumpikaan vaihtoehto ei kelpaa. Vaipanvaihtaminen on yhtä huutoa, mutta sujuu onneksi paremmin kuin hampaiden pesu.. Huoh. Nukahtamiseen saattaa mennä tuntikin. Mitään lisäongelmia ei tähän enää haluaisi, mutta toteutuuko mun toiveet? Ei.

Parisuhdekin on koetuksella. Mulla on päivisin yksinäistä täällä johtuen monesta eri osatekijästä. Ja sit mies on alkanut elää kun joku poikamies. En tiedä onko hän nyt tajunnu et meillä on kohta kaks muksua ja nyt on viimeset ajat rellestää. Mä en sitä jaksais ja sanomisesta tulee vaan riitaa. Huoh. Miks kaikki ongelmat kasaantuu aina samalle ajanjaksolle?

Näiden kaikkien ongelmien seurauksena mun paino on varmaan noussut aivan hurjasti. Ja viime kerrallakin neuvolassa jo painosta huomauttelivat. Mutta mä nyt oonkin aina ollut semmonen ihminen, joka syö kun on paha olla ja luoja tietää, että viime aikoina on ollut todella paha olla. Huomenna neuvola ja sittenhän sen näkee mitä lukuja se puntari näyttää. Liikkuminenkaan ei oikein suju. Heti jos vähänkin reippaammin tekee jotain niin alkaa supistelemaan aivan älyttömästi ja käveleminen käy lonkkiin aivan mahdottomasti. :(

Tänään tuolla puistossa tajusin, että minähän olen oikea matikkanero. Oon kaikille sanonu, et esikoinen on vauvan syntyessä 1v9kk, mut eihän se ookkaan niin. Poikahan on vasta 1v8kk. :D No juu, eipä tuo niin vakavaa ole. Me ollaan nyt päätetty, että ei hommata vielä niitä tuplarattaita. Katsellaan ensin miten tuo alku sujuu ja hankitaan sitten jos on tarvetta. On niin pirun kalliita, ettei tyhjän pantiks viitsi niitä ostaa.

Äitiyspakkauskin haettiin viime viikolla postista. Oli mukava taas availla pakettia ja katsella mitä kaikkea ihanaa se sisältääkään. Tykästyin kovasti siihen toppahaalariin, vaikka oli se esikoisen saamakin aivan ihana. Ja me ollaan kyllä haalaria pojalla pidettykin, vaikka moni sen on ihan lyttyyn haukkunutkin. Muutenkin oli nyt pakkauksessa paljon vaaleaa, kun esikoisen pakkaus oli aika sinivoittoinen. Nyt on vauvan vaatteet jo lipaston laatikoissa, mutta vielä riittää tekemistä.

Mukavaa viikkoa kaikille! Pitää itsekin yrittää ahkerammin kirjoitella kuulumisia.

Amy, esikoinen 1v6kk ja " Hippu" rv 30+1

Vierailija
5/23 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus... ;)

Niin, aloitin kestoilun kolmosen ollessa 4kk ja kakkonen oli silloin aika tarkalleen 2v. N.1,5v kestoilin (kakkonen oppi siinä välissä onneksi kuivaksikin) ja sitten lopetin kun kolmosen vaipanvaihto alkoi olla sellaista vääntöä että oli pakko vaihtaa housuvaippoihin ja ei ollut hirveästi varaa sijoitella uusiin kestoihin :/ Nyt kaapissa odottaa osin pientä remppaa vaativat kestot (kuminauhoja yms. uusittava) tätä pikkunelosta eli jahka kasvaa vähän niin päästään taas kestoilemaan :) Harsoja tuskin alan ihan pienelle virittelemään kun niissä on vähän oma hommansa ja puuhaa riittää tämän köörin kanssa muutenkin. Tai mistä sitä tietää kuinka sitä vielä höyrähtää ;)

Meillä on myös iskenyt mieheen joku kumma " poikavaihe" aina raskausaikana, tosin meillä se on aina ilmennyt niin että mies kuumeilee amerikkalaista rekkaa! Joka ikinen raskaus on mennyt samalla kaavalla ;) Juu, olisihan sellainen munkin mielestä hieno mutta jotain rajaa sentään: haet sellaisen jenkeistä, maksat hirmu hinnan ja sitten ajat sillä ehkä 100km vuodessa ja lopun aikaa se seisoo kukkapenkin suojana. Isännällä kun on vastaavia harrastusvehkeitä jo valmiiksi kaksi pihassa ja niilläkään ei kukaan aja :/ Ja ovat tosiaan yhä pihassa vaikka mies ei täällä enää asukaan.

Olen kuullut myös että joillekin on iskenyt pakottava tarve saada moottoripyörä ja myös niitä " menovaihe päälle" -miehiäkin tuntuu riittävän. Mieli tuntuu myllertävän miehilläkin... ;D

Kävin eilen neuvolassa. Kaikki oli ihan ok, rautakuuria täti suositteli ja kahden viikon päähän antoi uuden ajan kun oli huolissaan siitä kun vauva on kuulemma liian alhaalla viikkoihin nähden. Haluaa seurata tilannetta ja laittaa mahdollisesti lääkärille. Juu, onhan tuo mukelo aika alhaalla, painaa pirusti lantioon ja häpyluu on kuin pesäpallomailalla hakattu mutta eiköhän ole ihan normaalia kun neljättä odottaa ja esikoisenkin on saanut vasta 5v sitten. Lupasin kyllä levätä ja seurailla suppareita, eiköhän se tästä toukokuulle mene :)

Shelley rv28+2

Vierailija
6/23 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on kotiuduttu esikoisen kanssa perhekerhosta ja on hetki aikaa istua koneella ja kirjoitella kuulumisia. Viime viikolla en jaksanut vaan pinoutua, vaikka neuvolassakin kävin.

Ei ollut toukotuhisijoilla eilen vielä pinoa avattu. Mäkin kävin vain pikaisesti kurkkimassa, enkä jaksanut aloittaa uutta pinoa.

On jotenkin viime aikoina ollut niin vetämätön olo. Tuntuu, ettei mitään jaksaisi tehdä, mutta silti mä olen koko ajan jotakin touhuamassa. Tälläkin hetkellä on menossa tuon äitiyspakkauksen vaatteiden pesu- ja silitysoperaatio. Vielä tarvisi ne vanhat vauvanvaatteet kaivaa laatikoista ja järjestellä tuonne hoitopöydän lipastoon kunhan ne esikoisen vaatteet sieltä ensin saan siirrettyä alta pois. Tällä viikolla kuitenkin olen päättänyt tuon vaateasian saada kuntoon.

Aivilo ja tähti-77, tervetuloa mukaan ja käykäähän laittamassa tiedot tuonne meidän toukotuhisijat esittelyt ja la-ajat listalle. (Mä laitankin taas uuden version siitä esille).

Masunasu, mäkin kävin lukemassa noiden helmikuisten ja maaliskuisten kuulumisia ja luin noista hirvittävistä tapauksista. On se aivan kamalaa kun tuollaista tapahtuu! Kyllä siinä on monen ihmisen elämä yhdessä hetkessä aivan pirstaleina... Ei voi muuta kuin toivoa heille voimia selviytyä vaikeasta koettelemuksestaan.

Ronnikallakin oli ollut totiset paikat. Toivottavasti masuasukki malttaa vielä mahassa pysyä, että pääsette turvallisemmille viikoille.

Rouvapupulla oli myös ollut koettelemuksia. En voi muuta sanoa kuin että koita hakea apua niin neuvolasta, ammattiauttajalta kuin sukulaisiltakin. Pelkästään asiasta puhuminen auttaa. Saat jäsenneltyä omia ajatuksiasi. Tulet varmasti tarvitsemaan läheistesi tukea oli päätöksesi sitten kumpi tahansa. Mielestäni tilanteesi kyllä kaipaa välittömästi muutosta. Ei kenenkään ole hyvä tuollaisessa tilanteessa elää. Odotusaika on muutenkin jo täynnä erilaisia pelkoja eikä siihen tarvita vielä pelkoa mahdollisesta väkivallasta. Joko mies tosissaan hoitamaan ongelmaansa ammattiauttajalle tai sitten lähdet suhteesta.

Norpanpoikanen kyseli imetystyynystä. Mulla ei ollut sellaista käytössä esikoisen kanssa heti alusta, vaan se hankittiin vähän myöhemmin vasta. Itse koin sen todella hyväksi hankinnaksi sillä, mulla oli kädet ja hartiat aivan jumissa ja todella kipeenä kun olin imettänyt/pulloruokkinut lasta sohvatyynyjen varassa. Musta tuo tyyny toi just apua siihen käsien ja hartioiden väsymiseen/kipeytymiseen.

Jettaneito kyseli kestovaippojen käyttäjiä. Meillä käytetään kestoja ja kertiksiä sekaisin, tarpeen mukaan. Itse pyrin mahdollisimman paljon kestoilemaan, mutta miehellä se kertis useammin menee lapsen päälle jos en asiasta erikseen manitse. Tietyissä tilanteissa kuten pitkillä automatkoilla tai muissa tilanteissa laitan kertiksen kun sitä ei sitten tarvi heti olla vaihtamassa. Pääasiassa kuitenkin kestoja käytetään. Tulokkaan kanssa ajattelin kans kestoilla heti synnäriltä lähtien. Olenkin ommellut kasan vaippoja tälle uudelle tulokkaalle, sekä hankkinut villakuoria, villahousuja ja muutaman pul-kuorenkin tulokasta odottamaan. Tarttuipa Kaapelitehtaan hulinoilta muutama uusi vaippa esikoiselle ja yksi vaippa tälle uudelle vauvalle. (Oli muuten kiva tapahtuma, mutta tilat aivan liian pienet niin isolle ihmismäärälle, joten aika nopeasti/pintapuolisesti ne kojut tuli katsottua). Olisi ollut kiva tutustua paremmin kaikkiin, mutta siinä tungoksessa ei kyllä tehnyt mieli yhtään ylimääräistä hetkeä olla. Esim. kirpparille en mennyt ollenkaan kun jono ensimmäiseenkin laatikkoon oli jumalattoman pitkä. Harmi vaan!

Amylla on ollut myös rankkaa esikoisen uhman kanssa. Tiedän kokemuksesta, että ne uhmaikäiset voi viedä kyllä vanhemmilta aika tehokkaasti " mehut" . Onneksi niitä hyviäkin hetkiä joukkoon mahtuu. (Ei tätä muuten kestäisikään). Pitkää pinnaa sinne!

Tsemppiä myös sen miehen kanssa! Ei siinä varmaan auta kuin yrittää vaan asiasta puhua ja antaa ajan kulua. Jospa se mieskin sitten aikansa mentyään rauhoittuisi.

Täällä kaikki hyvin navan ala-ja yläpuolella. Neuvolassa viime viikolla oli kaikki hyvin, joten hyvillä mielin jatketaan odotusta. Poitsu on viime aikoina ollut kovinkin aktiivinen, joten potkuja on sadellut ympäri mahaa. On hauska seurata kun maha vaan heiluu puolelta toiselle kun pikku-ukko siellä mesoaa. Vielä on tilaa mesota, mutta kuukauden päästä tilanne voi olla jo toinen.

Hyvää vointia kaikille tasapuolisesti toivottaen,

Pikkupapu, esikko 2 v. ja poitsu rv 32+1

Vierailija
7/23 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kans Kaapelitehtaalla kestovaippa hulinoissa ja kyllä olikin melkoiset hulinat. Jengiä oli niin ettei meinannut sisään mahtua. Ois ollu ehkä viisasta, että tapahtuma ois ollu kaksipäiväinen niin väen määrä ois jakautunut tasaisemmin. No ehkä ne tajuu ensi kerralla.

Tarkoitus ois siis kestoilla. Aloitan ensin villapöksyillä sekä harsoilla ja ehkä myöhemmin kun vauvan koko vakiintuu teen taskuvaippoja. Lisäksi teen itse liivinsuojuksia ja vauvalle muutamia vaatekappaleita. Myös kantoliina on aivan ehdoton varuste, jonka olen jo netistä tilannut.

Eipä mulla muuta kummempaa! Talvi näyttää vihdoin tulleen! :)

maria7 ja poitsuliini rv 31+5

Vierailija
8/23 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä hoppu on täällä päässä, kun meillä alkoi tällä viikolla talon rakentaminen, ja töissäkin täytyy käydä + kaksi isompaa lasta on kotihoidossa paitsi yhtenä päivänä viikossa. Mä teen siis 60% työviikkoa, joista kaksi päivää viikonloppuisin. Noh, enää on 6 viikkoa jäljellä, että eiköhän tämän nyt vielä jaksa.

Mitäpä muuta. Kämppä on ylösalaisin, kun talon valmistumiseen asti meitä asuu kohta 5 henkeä kaksiossa... JA mä yritän tällä hetkellä raakata kaikkea ylimääräistä pois kaapeista ja järjestää vähän edes tilaa vauvan tavaroille. Onneksi se nyt ei ihmeitä tarvitse alkuun, ja sen jälkeen täältä voi jo alkaa enemmänkin ronttaamaan tavaroita anoppilaan, joka on tulevan talomme lähes vieressä.

Olo on kyllä ollut ihan hyvä, ja mulla kun oli lähtöpainoa tosi reippaasti, niin ilon aihe on ollut se, että yhtään kiloa ei ole vielä paino noussut, taitaa vielä olla kilon verran miinuksellakin. Nyt lopetin taas kaiken herkkujen syömisen (mun arka paikka), jotta tää jatkuisi mahdollismman hyvin samoilla raiteilla loppuun asti. Koska aiemmissa raskauksissa mulla ei ole myöskään tähän mennessä juurikaan paino noussut vaikka olisin syönyt mitä, mutta tästä vaiheesta loppuun mennessä olen kyll onnistunut hankkimaan sen 10 kiloa.

Mulla on vielä tulossa vähintään yksi ultra ennen synnytystä, mikä on varsin mukava juttu, kun sitten voi kysyä vähän painoarviota jne. Ultra tehdään sen hematooman takia, joka on nyt tässä pitkin raskautta aina eri ultrien mukaan suurentunut, pienentynyt, kerran kadonnut kokonaan, mutta viimeksi taas löytynyt. Jos jollain on kokemusta siitä, mitä se käytännössä tarkoittaa, jos se hematooma on olemassa vielä synnyttämään mennessä, niin kaikki kokemukset luetaan innolla! Mulla se on vielä siinä kohdunsuun päällä, että varmaan jotain verenvuotoa olisi sittne heti kättelyssä odotettavissa kun synnytys käynnistyy.

Noh mutta eipä tässä muuta. Hyvää talven ehkä viimeistä kunnon talvipäivää (ainakin täällä etelässä) kaikille!

T: Rekkis 29+5

Vierailija
9/23 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopeasti nämä viikot menevät - tuntui että ihan hetki sitten vasta tuli rv 20 täyteen ;-)

Miten meni kyrk@:in TYKS käynti? Oliko sokeriarvot kohdallaan & näitkö masun monitorista? Itsekkin tekisi mieli mennä loppuraskauden ultraan yksityiselle että näkisi kaiken olevan kunnossa.

Jettaneito - Synnäri on varmaan se Jorvi, joka on lähimpänä. Toisaalta Tammisaari kiinnostaisi. Miehelle se tietysti tarkoittaa pidempää matkaa & ystävien vierailut voi tietenkin unohtaa jos heillä ei ole autoa. Asutaan Kirkkonummen & Espoon rajalla. Oletko itse jo päättänyt kumpaan menet?

Kestoilusta - alussa varmaan menemme eteenpäin ihan kertiksillä, ainakin kesän ajan, koska olemme kesämökillä jossa pyykinpesu mahdollisuus on aika rajallinen. Mutta muuten kestoilu olisi ihan hyvä idea. Miestä tosin en siihen saisi mukaan ikimaailmassa ;-)

Äitiyspakkauksen sain muutama viikko sitten, mutta en ole jaksanut lähteä pesemään tuotteita, kaipa senkin sitten viime tipassa ehtii tehdä ;-) Sängyn kävimme ostamassa (Stocken) ja vaunut+turvaistuin tilaattu. Muuten masuvauvalle emme ole mitään ostaneet koska asuntomme menee totaaliremonttiin vauvan ensimmäisen elinvuoden aikana. Saa nähdä missä masuvauva sitten asustelee ensimmäiset kuukaudet...

Muuten kaikki arvot kohdallaan & mitään erikoista ei ole ilmennyt. Vielä muutama 1 kk töissä ja siitäki 3 viikkoa Lapissa etänä. Toisaalta odotan mammalomaa, mutta toisaalta mietin miten voin olla kotona tekemättä mitään järkevää?? Kai siihen tottuu & yhtäkkiä huomaa että on tuhat erillaista projektia käynnissä (siivous, vauvanvaatteiden pesu yms).

Kauhea lukea tuosta piilevästä virtsaputkentulehduksesta, näköjään kannattaa hoitaa se kunnolla että ei tule komplikaatioita.

Aivilo82 + masuvauva 31+1

Vierailija
10/23 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on ollut väsyä ilmassa eilisen sairaalareissun jälkeen. Olen ollut ihan taju kankaalla ja kahden poitsun kanssa se on aikas huono juttu. Jollei Aivilo olis kysynyt niin olis saattanut jäädä tänään kuulumiset kirjoittamatta ;)

Sokereita väännettiin ja käännettiin ja tuloksena oli nyt ens alkuun lääkehoito. Jos ei tasaannu tolla lääkkeellä niin sitten katotaan insuliinit kehiin. Kaks viikkoo täs on nyt tätä lääkehoitoa ens alkuun ja sitten katsotaan se jatko. Ruokavalio jatkuu entisenlaisena eli niuhona. Muutaman viikon päästä olen varmaan puremaan käden irti saadakseni jotain epäterveellistä herkkua. No lopussa kiitos seisoo ja erityisesti pino Fazerin salmiakkisuklaata.

Sen verran oli parannusta systeemissä, että oli asennettu toinen monitori nyt niin, että meikämammakin näki vaavit. Siellä mennä polskuttivat, molemmat perätilassa (***kele)... päät sievästi vierekkäin. Ihan olivat kasvaneet pikkasen sitten viime näkemän, mutta hyvin kohtuullisesti eli siihenkin olivat kovin tyytyväisiä. Nyt sitten tarttee vaan varata aikaa vyöhyketerapiaan, että saa närästyksen, liitoskivut ja selkäkivut hoitoon. Siinä sivussa voi sitten koittaa, josko nuo vaavit sais vielä kääntymään.

Sitten siihen marmatusosastoon... En yhtään muista olenko joskus urputtanut äällä siitä, että ihan kaikki kokemukset TYKSin äippäpolista eivät ole olleet sitä parasta A-ryhmää... No olen tai en niin eilinen lääkäri oli juurikin samainen eukko, joka esikoista odottaessani aiheutti minulle koko odotusajan pahimmat mielipahat, jotka edelleen aiheuttavat minulle painajaisia. Silloin sitten ihan viimeisellä kerralla kun tapasimme annoin suullisesti melkoisen negatiivisen palautteen kaikista hänen sössimistään jutuista ja sitten vielä ihan kirjallisen asiakaspalautteen omalla nimelläni (tietysti hänet erityisesti esiin nostaen). Esikoisodottajaa oli helppo viedä ja minulle tehtiin mm. täysin turha ja tarpeeton lapsivesipunktio vain koska hän sattui sille viikolle tarvitsemaan yhden sellaisen (oli silloin erikoistuva lääkäri) ja satuin vaan väärään aikaan hänen luokseen. Voitte siis varmaan helposti kuvitella kuinka upea jälleennäkeminen meillä oli. Kumpikin nimittäin tunnisti toisensa heti, eikä vasta kohta. Olis hyvin voinut joku käydä pakastamassa eväänsä siinä huoneessa. Itse menin ihan lukkoon ja sellaisen ihmisen kanssa on lääkärin himppasen vaikea keskustella järkevästi. Kovin varoivaisesti tuo käynti hänen puoleltaan eteni. Onneksi ukkokulta oli mukana ja hoito mm. hoito-ohjeiden aktiivisen kuuntelun kun mulla pää lakkas toimimasta kokonaan. Et silleen. En tiedä onko ensi kerralla tämä sama. Jos on niin mun täytyy ihan oikeasti miettiä, josko pyytäisin siirtoa jollekin toiselle lääkärille. On tosi vaikea luottaa sellaseen ihmiseen, joka on hyppyyttänyt ja nöyryyttänyt sua aikasemmin. Onhan tuo varmaan neljässä vuodessa jottain oppinut, mutta mutta...

Lueskelin tuossa, että kovasti on ollut kestoilusta puhetta. Meillä ollaan kestoiltu molempien poikien kanssa ihan alusta lähtien ja olen ihan virallisestikin hurahtanut aika pahasti kestoiluun. Useampi ystäväkin on tullut opastettua kestoilun pariin, ompelukursseja pidetty ja jonkin verran tukihenkilöhommaa kestoilussa. Harsoilla ollaan menty tosi pitkään, esikoinen koko vaippaikänsä) ja nyt kakkosen kohdalla on jo taskuvaippojakin käytössä. Noilla kahdella ekalla kun on ikäeroa vain 1v5kk niin kokemusta on jo kahden muksun yhteisvaipattamisesta... Kun Tiitiäiset syntyy meillä onkin sitten kolme vaipatettavaa. Äitini on kauhusta kankea ja meitä vaan naurattaa. Sen verran on toki varauduttu, että olen päivittänyt vaippavarastoja helpommin kuivattavaksi ja selkeämmäksi, jotta isäntäkin osaisi paremmin puljata vaippojen kanssa. Mulla on muuten TSI-vaipoista semmonen yhdenlainen tietopaketti, jossa on esitetelty yks aika hyvä tapa kestoilla vaippamäärineen, kustannuksineen, materiaalineen jne. Jos joku haluaa sen niin laittaa vaan mailia kyrka73@gmail.com

Niin juu, jos joku nyt miettii, että miten pystyn näin pitkästi tässä nyt kirjoittelemaan niin isäntä nappas esikoisen mukaansa ja tuo kuopus tossa leikkii kintuissa. Seuraavaks kirmataan suihkuun ja syömään. Sitten varmaan kaikki yhden koos petiin.

Jaksuja kaikille! Ronnikalle maakulle (jos olet neulojaihmisiä niin ei kun puikot heilumaan!) ja Rouvapupulle hankalaan tilanteeseen! Neuvojia sulla on varmaan liiankin kanssa, joten toivon sinulle paljon rohkeutta tehdä oma päätöksesi, sillä sinä tiedät tilanteen parhaiten.

:) Kyrk@ & Tiitiäiset 29+2

Vierailija
11/23 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivilo:

Jettaneito - Synnäri on varmaan se Jorvi, joka on lähimpänä. Toisaalta Tammisaari kiinnostaisi. Miehelle se tietysti tarkoittaa pidempää matkaa & ystävien vierailut voi tietenkin unohtaa jos heillä ei ole autoa. Asutaan Kirkkonummen & Espoon rajalla. Oletko itse jo päättänyt kumpaan menet?

Kestoilusta - alussa varmaan menemme eteenpäin ihan kertiksillä, ainakin kesän ajan, koska olemme kesämökillä jossa pyykinpesu mahdollisuus on aika rajallinen. Mutta muuten kestoilu olisi ihan hyvä idea. Miestä tosin en siihen saisi mukaan ikimaailmassa ;-)

Jorviin mennään, miehellä ei oo ajokorttia. Tai oli sillä joskus 5 vuotta sitten, mutta jätti 2-vaiheen käymättä. Mur.. 100km taksilla ei houkuta ja toisaalta pitää toi esikoinen viedä mun vanhemmille (asuvat n 1km Jorvista) joten ei paljon jäänyt pohdittavaa. Tammisaaren valitsisin muuten, mutta sinne pääsy tulee ongelmaks. Samoin miehen ja esikoisen siellä vierailut, nyt onnistuu junalla+bussilla tai mun isän kyyditsemänä.

Kestoista vielä. Vauva on kesällä vielä niin pieni, että uskoisin mökkikestoilunkin olevan melko ongelmatonta. Harsojahan moni käyttää muutaman kuukauden vanhalla, eikä näiden pesu (&kuivuminen ole (omasta mielestäni) kovinkaan vaativaa.. Meillä oli esikko 6-7kk kun oltiin viikko tuttavien mökillä, jossa vesi kannettiin merestä saunalle, mikäli halusi pestä vaatteita tai ittensä. Käytössä oli mahdollisimman nopeasti kuivuvat systeemit (mm. nauhavaipat) ja muistelisin, että reissulle varmuuden vuoksi mukaan otetuista kertavaipoista käytettiin 2-3. Ja toisaalta, eipä niitä kaikkia vaippoja tarvii kestoina käyttää, yhden näkemäni laskelman mukaan jo 1/pv säästää vuodessa n. 100e saatikka miten paljon ympäristö sitten säästyy, jos edes osa vaipoista on pestäviä.

JN + masukaveri 32+3

p.s. Kyrk@lle kiitokset tietopaketista! Kivasti ja selkeästi vertailtu mm. hinnat ja toisaalta aloittelijakin saa käsityksen tarpeellisista määristä!

Vierailija
12/23 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan esikoisen kanssa käytetty vaan kertiksiä. Pojan syntyessä mies oli vielä suorittamassa asepalvelustaan ja mulla ei ollu energiaa mihinkään ns. ylimääräseen. Sitten se vaan jäi. En oo nyttenkään asiaa ajatellut, varmaan luisutaan taas noihin kertiksiin. Mä en nimittäin todellakaan ole mikään käsityöihminen, joten vaippojen tekeminen ei multa luonnistu.

Neuvolassa eilen tosiaan oli taas kaikki kunnossa, paitsi sen painon suhteen. Siis ei oo noussut vielä liikaa, mutta nyt sitten vaan ruokavaliota uuteen uskoon noiden herkkujen osalta. Ei osannut th sanoa miten päin vauva on tuolla. Seuraavalle lääkärikerralle varattiin kuitenkin ultraa kokoarvion tekoa varten. Esikoinen oli syntyessään 3920g ja nyt sitten on pieni pelko tuolla vatsanpohjassa, että mahtuuko vauva nyt tulemaan jos on kovinkin iso.

Aurinkoista päivää!

Amy

Vierailija
13/23 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ja konsertissa käyty, ja kestoilusta myös jotain...

Ensiksi jaksamista kaikille raskaudessa tai parisuhteessa hankalassa tilanteessa oleville! Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin.

Sitten omaa napaa.

Neuvolassa oli kaikki kohdallaan edelleen. Alapaine oli pikkuisen noussut, mutta ei vielä mitenkään pahasti. Ja yläpaine oli tosi hyvä. Vaavi oli pää alaspäin, niinkuin olen vähän uumoillutkin. Painoa mulle on tullut nyt n. 11 kiloa. Tuntuu paljolta, mutta neuvolakortin mukaan on saman verran tullut kuin edellisessäkin raskaudessa tässä vaiheessa. 15 tuli silloin yhteensä. Onneksi lähtöpaino oli nyt ainakin pari kiloa vähemmän.

Smashing pumpkinsin konsertissa oltiin maanantaina, niistä desibeleistä oli täällä puhetta aikaisemmin... Hieno oli konserttikokemus, ja volyymitkin ihan inhimillisellä tasolla (itse en tarvinnut korvatulppia kuin parin biisin aikana). Lämppäribändin jätin suosiolla kuuntelematta, joten sain pikkuisen vähennettyä " meluaikaa" . Vauvakin liikkui konsertin aikana ihan normaaliin tapaan.

Kestoilusta oonkin tainnut joskus aikaisemmin jotain täällä kirjoittaa. Olen siis nyt odotusaikana aiheesta kiinnostunut, ja hankkinut joitakin vaippoja. Esikoinen oli täysin kertiksillä, mutta silloin ajattelin että kakkosella sitten voisi kokeilla kestoja :) Työpaikan kirpputorifoorumin kautta ostin aloitussetin vähän käytettyjä sisä+kuorivaippoja+imuja+riispaperia. Sitten pari uutta taskuvaippaa olen ostanut lisäksi. Ai niin, ja tulihan äitiyspakkauksessakin yksi vaippa. Näillä ajattelin aloitella, ja ommella vielä joitakin froteeimuja lisäksi vanhoista käsipyyhkeistä. Tarkoitus olisi kestoilla lähinnä päivisin sen verran kun jaksan, ehkä muutaman vaippaa päivässä. Aika näyttää sitten innostunko enemmänkin. Minäkään en ainakaan toistaiseksi ole miestä saanut asiasta innostumaan ja olenkin luvannut, että häntä en tähän hommaan pakota :)

-alma rv 30+4 & tyttö 3,5v

Vierailija
14/23 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskiainen ilmoittautuu,hengissä ollaan=)

Kestoilu on siis aiheena,mä oonki jo aikasemmin ilmoittanut että kestoilla meinaan ihan alusta asti,tietty oman jaksamisen puitteissa. Mieskin on lämmenny ajatukselle mikä on tosi kiva.

Mua väsyttää kamalasti, vois käydä pötköttämään ja heräillä tossa toukokuun puolivälissä,keittää kahvit ja lähtee synnyttää...=) Kauheesti duunia noissa mun koiravauvoissa, ne vaatii seuraa ja ruokaa koko ajan...niin ja lattiat haluu että niitä pestään... muuten alkaa pisu haisemaan. Mä pääsen myös treenaa kakkapyllyn pesua, koska pikku hauvoilla tuntuu olevan kikkareita perskarvoissa alvariinsa. Valivali ja kauhee nyyhky tulee sitten kun ne menee uusiin koteihin.

Pitäs lähtee kuulemma lähtee kauppaan, mies naukuu sohvalla. Se yrittää lahjoa koiraa käymään lähikaupassa, lupas piskille että saa ostaa loppurahoilla jotai herkkuja itelleen=) Mun mies on niiin liikkis=)

Täytyypi palata asiaan siis myöhemmin----> kauppaan nyt

T: Hölmöläisperhe 28+4

Vierailija
15/23 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikki vauvalla ok, kovin ylhäällä majailee josta tää mun tukala olo on jo kertonut jonkin aikaa. Sf-mittakin nous keskikäyrän alapuolelta yläpuolelle. Hb oli tippunut entisestään ollen vain 111 nyt, joten täytyypä ottaa ne obsidanit nyt kehiin.

Seuraava kerta onkin sitten viimeinen lääkärikäynti yhdistettynä painoarviolla jonka pyysin.

Kestoilusta oli puhetta, meillä ei ole kestoiltu esikoisen aikaan eikä todennäköisesti nytkään. Pakko myöntää et niin laiska oon, etten oo viittinyt asiaan paneutua eikä mun lähipiirissä kestoile kukaan. Mutta kovasti arvostan jokaista joka kestoilee, hienoa!

Se ois taas viikonloppu edessä. Tääl järjestetään lastentarvikekirppis jossa ois tarkoitus huomenna käydä katsastamassa esikoiselle kevätulkoilupukua ja ehkä jotain pieniä vauvanvaatteita...

CalZal rv32+3

Vierailija
16/23 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu tännepäin.

Alkaa olla maha jo haittona istuissa ja ei muutenkaan oikein selkä tykkää. Illalla saa ottaa melko iisisti, että ei ala supisteleen.

Ensi viikolla ois neuvola, jos vaikka pyytäisi viimeisen työviikon kunniaksi muutaman päivän saikkua. Kävisi sitten perjantaina töissä sanoon kaikille heipat ja jäis lomalle.

Ensin talvilomalle ja sitten mammalomalle.

Pitää kait koittaa vielä jaksaa tehdäkin jotain palkansa eteen vaikka työmotivaatio on täys nolla.

Pikkukolmonen ja massu 32+0

Vierailija
17/23 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti jaksamista teille jotka olitte/olette hankalassa tilanteessa liittyen raskauteen tai parisuhteeseen! Toivottavasti teillekkin aurinko vielä paistaa!

Neuvolasta just tulin ja kaikki oli ihan ok. Hb oli laskenu 116, mutta neuvolatäti oli sitä mieltä, ettei vielä tarvi alkaa rautakuuria syömään. Jos alkaa oikeen väsyttään jne, niin sitte on kuuri paikallaan. Maha-asukas oli ottanut ja kääntynyt oikein päin:) Sf mitta oli 27, eli pari senttiä kasvanu viime käynnistä. Käyrän mukana siis mennään. Painoa oli tullu taas lisää, mutta minkäs teet.

Miten onko teillä muilla ollut raskauden loppupuolella vielä ultra? Neuvolatäti sanoi, että laittaa nyt lähetteen menemään keskussairaalaan. Käski suurinpiirtein ottaa eväät ja vesipullon mukaan, kun siellä tulee kestämään kauan. Puhui ultrasta jalääkärikäynnistä ja jostain ktg:stä?? Mietin, että olisko voinu tarkottaa röntgeniä tai jotain?

Kelalle sain vihdoin ja viimein toimitettua paperit. Kauanko teillä meni, että saitte päätöksen? Milloinkas se muuten vaihtu uus pakkaus?

Töitä olis19 vuoroa jäljellä. Tuntuu vähälle, mutta se jakautuu neljälle viikolle ja se tuntuu piiiitkälle ajalle. Kypsyttää jo ihan älyttömästi. Päivääkään en ole ollut sairaslomalla, mikä sinällään hyvä asia, mutta olispahan saanu muutaman lepopäivän;) No eiköhän tää tästä.

Kestoilusta sen verran, että mielessä on käynyt, mutta mä luulen, etä musta ei siihen oo ja vielä vähemmän tuosta miehestä:)

Nyt meillä on nälkä, eli välipalan laittoon

burmilla ja maha-asukas 29+6

Vierailija
18/23 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon näköjään vähän hitaan puoleinen, kun tässä vaiheessa vasta tajusin, että olis kiva saada vertaisseuraa... Toivottavasti mahdun vielä mukaan!

Luin teidän viestejä ison pinon ja odottelen oikein, että pääsen vaihtamaan kuulumisia itsekin. Oon ollut paljon kotona sairaslomalla koko odotuksen ajan, joten mökkihöperyys alkaa olla huipussaan :)

Pikaisesti: Meillä tullaan kestoilemaan. En suostunut valitsemaan kertsejen ja kestojen väliltä, vaan yritetään löytää yhdessä toimivin ja yksinkertaisin vaihtoehto kestoista. Ei kuitenkaan oteta mitään paniikkia, vaan kertsejä voidaan käyttää reissussa ym. jos siltä tuntuu. Käytiin myös kestovaippahulinoissa, joissa tosiaan oli hirvee hulina, niin kuin joku muukin kirjoitti, ja sen jälkeen mies oikein yllätti kiinnostuksellaan ja esitti itse ehdotuksen sen mielestä helpoimpaan ratkaisuun (=alkuun ainakin harsot+pul-kuoret)

Ootteko muut ekaa odottavat muuten aloittaneet jo valmennuksen? Meillä oli eka kerta tällä viikolla. Ootteko kokeneet sen hyväks? Mä olisin toivonut enemmän tutustumista muihin pareihin, mutta ehkä se tulee ajan kanssa. Nyt oli vähän kalvosulkeismeininkiä...

Hyvää viikonloppua, palaillaan!

Vierailija
19/23 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoittelinkin, mutta onnistuin johonkin sen hukkaamaan...

Meillä ollut talvilomaa tämä viikko, mutta osittain sairastellessa sekin on jo hurahtanut. Tytöllä siis edelleen korvatulehdus, johon nyt sai pitkän kuurin. Toivotaan, että sillä menisi ohi sillä lääkäri rupesi jo tuubeista puhumaan.

Itsellä taas on loppuviikosta supistellut aika reilusti ja tänään menin päivystykseen varmuuden vuoksi. Tuntuu että pissattaa aina kun lähtee jalkeille ja jotenkin painaa tonne alas. Kohdunsuu oli kuitenkin onneksi kiinni ja kiinteä vielä. 2vkoa pitäisi nyt levätä ja ottaa rennosti. Keskiviikkona onkin oma neuvola lääkäri, jossa otetaan joku testi varmuuden vuoksi.

Nyt tuolta olkkarista kuuluu niin kauhia meteli, että parempi mennä rauhoittelemaan tilannetta! Mm. kestovaipoista piti vielä puhua, mutta jääköön nyt toiseen kertaan.

Kaikille hyviä vointeja!

Tähti rv 28+1

Vierailija
20/23 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli.. Tässä olisi muutto edessä eikä oikein huvita alkaa pakkaileen kun ei edes tiedä mistä aloittais. Meillä oli kämppä myynnissä jonkin aikaa, oltiin jo ihan varauduttu että tähän jäädään vaan ei sittekään. Yhtäkkiä jostain ostajat tupsahti ,sitten jo tehtiin kaupat ja nyt on 3viikkoa aikaa löytää uusi kämppä eikä MITÄÄN hajuakaan mihin mennään.. vuokralle olis tarkotus väliaikaisesti ennen kun se omakotitalo löytyy mutta ei tunnu löytyvän sopivaa vuokra kämppääkää.. Nyt on kauhea Stressi päällä mihin tässä oikein päädytään , Nooh tosiaan se 3viikkoa aikaa (itseasiassa 2viikkoa ja5 päivää enää...) :(

Liitoskivut on voimistuneet viime päivien aikana ja liikkuminen tuntuu melko inhottavalta. Vauva on raivotarjonnassa ja tykkää laittaa vastaan oikeisiin kylkiluihin... Olis jo pian se aika kun tämä täältä syntyisi, ei jaksais enää olla raskaana...

Rv 31+2