Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat passitko pikkusille?!!

Vierailija
11.07.2010 |

Siis TIETENKIN pitää passi olla, kun ulkomaille lähtee, mut nyt kun mukaan lähdössä 1v1kk ja 2v7kk ikäiset lapset, niin kyselisinkin et miten näiden passien kanssa.

Siis, jostain muistan lukeneeni, että lapsukaiset voi merkitä vanhemman passiin..? Itse uusin passin -09 alkuvuodesta..eli eli?

Ja kyllä, tiedän et nämä selviää kun "poliisille" soittelee,mut ihan vaan tääl kysyn jos joku tietäis?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla omat passit. Minä hankin ne ainakin siitä syystä, että jos minun passi satuttaisiin varastamaan on riesa varmasti suurempi koska siinä on lapsikin merkittynä. Jos toiselle vanhemmalle sattuu jotain on aina riski se, että lapsi on juuri sen "väärän" vanhemman passissa Tai jos joksu lapsi lähteekin vain toisen vanhemman tai isovanhemman kanssa matkalle niin heillä on omat passit.

Sitä en sitten tiedä miten käy jos matkustaa maahan johon tarvitaan viisumi. Voisin epäillä että silloin pitää olla oma passi.

Tää nyt oli ehkä vähän asian vierestä...

Vierailija
2/4 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei laiteta vanhempien passiin lapsia. 2 valokuvaa ja lapset kainalossa poliisin jonoon. Suostumus siltä toiselta vanhemmalta pitää olla jos ei ole mukana anomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ja hetu pitää tietenkin olla "hankittuina".

4/4 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä jo aiemmin vastatatiinkin, että nykyään pitää olla omat passit kaikille, myös ihan pienimmille. Lapsia ei enää merkitä vanhempien passiin kuten tehtiin aiemmin.Passin hakemiseen alaikäiselle tarvitaan joko molemmat vanhemmat paikan päälle tai sitten poissaolevan huoltajan kirjallinen lupa. Tällöin toinen huoltaja voi hoitaa passin hakemisen yksin. Näitä lupakaavakkeita voi tulostaa oheiselta nettisivulta ja sivulta löytyy muutenkin lisätietoa passin hakemisesta:

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/CE0576C3C0519482C22571CE00…

Tiina/Finnmatkat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi