Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan enää nykyään tyytyväinen Reimateciin?

03.03.2008 |

Tuntuu vaan, että Reimatecista ei täällä nykyisin paljon näe kuin negatiivisia kommentteja.

Tätä kyselen nyt tietysti siksi :), koska itse olen hankkinut tytölle 2-osaisen Reimatecin välikausiasun.

Eli laventelin sininen takki ja beiget housut. Mielestäni kivan värinen asu. Ja tytöllekin mieleinen.

Remun vastaavaa asua, jota katselin myös, tyttö ei halunnut, koska inhoaa jalkalenksullisia housuja, ja R-tecissä on suorat, kuminauhalla kiristettävät lahkeet. Tyttö on menossa syksyllä kouluun, ja alkaa olla tosi tärkeää että on samanlaiset varusteet kuin toisillakin, ja nuo lenksut on kuulemma ihan " vauvojen" juttu... :D.

Mutta nyt sitten mietin, että olikohan tuo viisas hankinta kuitenkaan...?

Tyttö on kumminkin kova kiipeilemään ja rymyämään, ei mikään varsinainen " hieno neiti" siis :).

Mietin sitäkin, jos hankkisin rinnalle toiset housut... mutta millä merkillä olisi kosteussuojatut ja kestävät, suoralla lahkeella varustetut, ruskeat tai beiget housut?

Tosin tuosta Reimatecin puvusta saa maksaa itsensä kipeäksi, joten mun mielestä sen olisi ihan syytä kestää käytössä. Hrmph. Meillä ei aiemmin ole Reimatecia ollut, kun en ole niin kalliiseen raaskinut investoida, ja nyt jos se onkin laadultaan ihan surkea :( :(. Hitsi sentään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin kokemusta vain siitä " paremmasta" Reimatecin haalarista, joka maksoi enemmän ja siinä on vahvempi ja enemmän likaa hylkivä materiaali. Ensi kevääksi on odottamassa " tavallinen" Reimatec,joten saa nähdä, kuinka se kestää...

Vierailija
2/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenpitävyydeltään on hintansa väärti. Mikään haalari joka ei ole haarniskasta tehty ei kestä hinnastaan huolimatta kovaa rymyämistä.. eikä kova hinta estä reikiä polvessa jne :)

Siksi en itse enään reimatecia osta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Reimatec on reilun 10 käyttökerran jälkeen samassa tai hieman huonommassa kunnossa kuin Remun housut kahden kauden satunnaisen käytön jälkeen.

Yläosat voi olla Reimateciä, mutta housut jotakin muuta merkkiä, se on minun mielipiteeni nykyisin.

Varsinkin yläosastaan uutta vastaava haalari risaisilla polvilla on aika surkea näky, irtohousut uusii paljon helpommin!

Vierailija
4/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla meillä on kestänyt kaikki kosteussuojatut vaatteet. Tyttö kaatui kerran pahasti niin oli Reimatecin housuissa reikä. Kaatui toisenkin kerran niin ihan samanlainen reikä oli Remun housuissa. Samalla tavalla minun mielestä kaikki kestää kulumista.

Reimatec + malliston talvihaalariin olen ollut erittäin tyytyväinen tänä talvena ja jatkossa meillä käytetään vain niitä haalareita =)

Vierailija
5/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väreinä oli nutria (jonkin sortin ruskea) ja tummasininen. Lahkeet oli ainakin siinä näkemässäni piirroskuvassa suorat.

Vierailija
6/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä talvi on ollut kova kaikille varusteille, mutta nyt on jotenkin korostunut tuo Reimatecin kestämättömyys. Kaatumiset on asia erikseen, mutta jos ihan perusleikeissä puku kulahtaa polvista ja pepusta viikossa, niin silloin on puvun laadussa vikaa.

Mietin tässä, että onko kukaan koskaan saanut reklamaatioihinsa Reimalta hyvitystä? Kun jatkuvasti täällä lukee, että vastaus on " normaalia kulumista" . Tosin perus Reimatecinhän ei tarvitse kestää, sillä he ovat ilmoittaneet tuon hankaskeston (15 000, mikä on minimivaatimus/heikoin mahdollinen) vaatteissaan, joten tuo kuluminen on normaalia joka tapauksessa :))

Tosin ei minulle tuo lukumäärä kertonut mitään, ennenkuin luin TM:n vertailun työhaalareista.

Noita suoralahkeisia housuja on myös Remuissa, Jonathanilla ja muistaakseni Lennellä. Onkos Pop:llakin?

Vinkiksi vielä, että suorat lahkeet ei saa olla yhtään pitkät (eli osua maahan) muuten ne rispaantuu ekalla käyttökerralla (näin kävi meidän talvi Reimateceille).

Vierailija
7/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Reimatecin laatu on huonontunut selvästi parin viime vuoden aikana.

Meillä on ollut useita Reimatec-asuja (haalareita, vk-asuja, toppavaatteita) ja aina aiemmin ne olivat tosi hyvälaatuisia ja säilyivät vielä toisellekin lapselle hyväkuntoisina.

Uudet Reimatecit eivät sen sijaan kestä enää mitään.

Meillä rauhallisella tytöllä, joka ei todellakaan ole mikään remuaja

housut kestivät ehjinä pari päivää, ja sen jälkeen ne olivat kuluneet puhki polvista ja pyllystä. Ei siis mitään viiltoa tms. mikä olisi voinut tulla esim. kivestä, vaan pinta kulunut karheaksi ja useita pieniä reikiä.

Palautin housut jo ennen ensimmäistä pesua, mutta Reiman vastaus oli että on normaalia kulumaa. Meillä ei vanhat, vuoden jo käytössä olleet ja moneen kertaan pestyt haalarit ole niin huonossa kunnossa kuin kolme kertaa jalassa olleet uudet housut.

Minä olen siirtynyt kokonaat Tickettiin ja Polarn o Pyretiin, jotka ovat mielestäni tosi hyvälaatuisia (ja saman hintaisia kuin Reimatec)

Vierailija
8/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä tuttavapiirissä on monilla vähän samoja kokemuksia Reimatecistä, eli oli ennen hyviä, mutta ei enää.

Ja miksi ostaa Reimaa, kun samalla rahalla saa kivemman näköisiä (mielestäni Reimat eivät koskaan ole olleet kauniita, mutta ostin niitä laadun ja käytännöllisyyden takia) ja todella hyvälaatuisa ulkoiluvaatteita.

Vierailija
9/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan siksi, että nykyisestä takissa on huono vetskari. Jää toisinaan jumittamaan, yksi sellainen pieni hammas/nysty sojottaa ylöspäin. Ja myös siksi, että Reimatec on meille liian kallis. Halvempaa pukua raaskii paremmin pitää ja pestä, ts. ei tarvitse miettiä että " voi ei, pitääkö taas pestä, meneen kalliin puvun vedenpito ja jälleenmyyntiarvo" .

Mutta muuten meidän kokemukset positiivisia. Eivät ole meillä kuluneetpuhki tms.

Vierailija
10/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan kumpikaan meidän tytöistä (6v ja kohta 4v) ei ole saanut Reimatecin housuja/takkeja/haalaria rikki. Todella hyväkuntoisina ovat siirtyneet pikkusiskolle tai lähteneet eteenpäin. Ja kyseessä siis perus-Reimatecit. Reimatec+ ovatkin sitten aivan omaa luokkaansa, kaksi huonoa talvea käytössä ollut Reimatec+-haalari on aivan kuin uusi vieläkin.

Mitään rauhallisia eivät myöskään meidän tytöt ole, puissa kiipeillään ja pyllymäkeä lasketaan.

Sen sijaan Lenne hajosi tänä talvena ensimmäisellä käyttökerralla vanhemmalla. Lisäksi Jonathan perus-ja corduramalli on saatu rikki.

Reimaa meillä käytetään jatkossakin, vedenpito on aivan omaa luokkaansa.

Vierailija
11/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecit ei meidän lapsilla kestä ehjänä, ei sitten millään. Musta vika on nimenomaan Reimatecin haalarissa/housuissa, jos ne ei kestä normaalia leikkimistä kun vastaavat muut merkit kestää. Mä en siis usko, että vika on nykyisessä hiekoitushiekassa, kuten taannoin sain Reimalta vastauksen reklamaatiooni. ;)

Vedenpitävyys on mun kokemuksen mukaan ihan sama kuin muissakin tai ainakaan mun lapset ei ole kastuneet oli haalari mikä tahansa. Tai ei siis mikä tahansa. :) Meillä on ollut Remua, Po.P:ia, Jonathania, Rasavilia ja Rukkaa sekä Reimateciä, joita ei enää tule.

Vierailija
12/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kevään teipatut saumat -jupakan jälkeen. Asiasta oli pitkä keskustelu täällä Vauva-lehden palstallakin, varmaan haulla vielä löytyy. Asia oli siis niin, että Reima mainosti että Reimatecin saumat ovat kaikki teipattuja, mutta oikeasti vyötärösauma ei ollut. Tämän kertoivat vasta tiedustelemalla asiaa Reimalta. Monilla se vyötärösauma piti vettä, mutta ei kaikilla, kuten ei meillä. Asiasta olin yhteydessä Reimaan moneen kertaan, ja vasta sitten kun asia sai julkisuutta tämän palstan kautta, Reiman edustaja otto asian tosissaan. Itse ainakin menetin luottamuksen Reimaan tuo selvittelyn myötä ja päätin, ettei meille Reimaa tule.

Vierailija
13/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin mututuntumalla, että Reimatec on markkinoiden huonoin kestoltaan, enkä ollut väärässä, kun se on sitä tutkitustikin eli hankauskesto 15000, kun vst luku esim Remussa 50000.

Eipä silti haarniskaa ole meilläkään tarvittu. Meillä on talven Ticketin asut ja POPin välikausipuvut kuin uudet, vaikka paljon on pidetty. Käyttäjät 3 ja 6v pojat, joilla kulutus on kovaa.

Vierailija
14/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen:

- Takkeihin, pitävät oikeasti täysin veden ja ovat olleet meillä kestäviä (ja ainakin 15 takkia on meillä ollut reimalta)

- Asusteet on kivoja ja sävysävyyn

- Reimatec+ puvut on mahtavia. Näitä ei olla saatu rikki sitten millään, edes kulumaan ei ole 2v kokoajan käytössä olleessa puvussa.

En ole tyytyväinen:

- Housuihin, kahdet tänäkin talvena mennyt jo rikki.

Siksi taidan nytkin ostaa housut legolta ja takin Reimalta.

Yhtä huonoja housuja on meillä olleet myös perusremut, rikki aina.

Vierailija
15/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella (poika, 3,5v, kova leikkimään polvillaan ja rymyämään) toista talvea sama puku ja kulunut on, mutta vettä pitää ja toimii edelleen. Toisen pukuna Lenne, joka on tosi kulunut vaikka onkin ollut vain vähäisessä käytössä lumisina päivinä. Niin ja asutaan lumettomalla pk-seudulla. Tänä talvena on tosin mennyt farkutkin polvesta puhki....

Nuoremmilla (1v kaksoset) molemmilla myös Reimatecit, toisella käytetty ja hyvät ovat olleet. Kaapissa jo kolmella lapsella ollut Reimatec, joka odottaa käyttöä ja kankaaltaan kuin uusi! Kangas tuntuu vahvemmalta kuin tämä uusin, mutta tiedä häntä.

Välikauisasuina ollut yhtä ja eri aikaan käytössä Reimatec, Jonathan, Lenne, halpa Name It ja nyt Ticket. Hyvät ja huonot puolensa kaikissa.

Ensi talveksi kaikille on ostettu eri merkit, jotta voidaan testailla =)

Vierailija
16/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä serkkujen perua olevat vanhat Reimatecit on paremmassa kunnossa kuin nyt uutena ostetut :(

Eli ennen on tehty paremmista kankaista.

Minäkin mietin miksi ostaisin Reimatecit? Ja en keksi syytä :) Ovat liian kalliita laatuun nähden ja mielestäni myös rumia. Moni vetoaa siihen 100% vedenpitävyyteen (viitaten niihin teippauksiin), mutta meillä ei ulkoilla kaatosateessa, joten teippaukset ei ole " se meidän juttu" . Kosteussuoja on muillakin merkeillä.

Meillä satsataan kestävyyteen! En voi sietää kulahtavia ulkoiluvaatteita. Tällä hetkellä markkinoiden paras on mielestäni Po.P ja heidän haalarit + housut päätyvät jälleen kaappeihimme :)

Halpuri:

Ja miksi ostaa Reimaa, kun samalla rahalla saa kivemman näköisiä (mielestäni Reimat eivät koskaan ole olleet kauniita, mutta ostin niitä laadun ja käytännöllisyyden takia) ja todella hyvälaatuisa ulkoiluvaatteita.

Vierailija
17/27 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinta vaan on tosi kova, mutta vedenpitävyyteen olen ollut tosi tyytyväinen.

Vierailija
18/27 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän laidasta laitaan nuo mielipiteet taitaa mennä tässäkin asiassa kumminkin :).

Mutta yhteenvetona siis ymmärsin, että moni on tyytymätön Reimatecin huonoon kulutuksen kestoon, sen sijaan vedenpitävyyteen ollaan enemmän tyytyväisiä.

Kallishan tuo puku oli. Siksi en ole raaskinut aiemmin sellaista hankkiakaan. Nyt se vaan tänä keväänä jotenkin tuntui olevan tytölle ainoa fiksu vaihtoehto... ja mä ainakin pidän tuon puvun ulkonäöstä kovasti :).

Tyttö tarvitsee puvun kokoa 122, ja urheilukauppojen/-osastojen mallistot ainakin täälläpäin alkavat yleensä koosta 128 tai 134, jatkossa varmaan sitten etsimmekin sieltä ulkoilupuvut, eikä enää lastenvaatepuolelta laisinkaan :).

Jonathanin värit on tänä keväänä aivan liian vaaleita, samoin ne Lennet joita olen nähnyt.

Ja Remuissa oli ne jalkarenksut... ja lisäksi, miten mun mielestä Remut on jotenkin ohkaisempaa, sellaista " lurttanaa" materiaalia verrattuna entiseen?? Ainakin takit. Ei nimittäin tuo materiaali vakuuttanut yhtään. Harmi, sillä meillä on monet Remut ollut ja ollaan oltu tyytyväisiä.

No, käytössähän sen sitten näkee, miten tuo tytön Reimatec-puku kestää. Toivoisin kestävän.

Täytyy sitten vaan kaivaa kuvetta ja ostaa toiset housut, jos nuo ihan puhki kuluvat... toivottavasti eivät kuitenkaan. Saa nähdä!

Vierailija
19/27 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin minäkin, että nuo meidän pojan kestävät puvut ovat olleet niitä vanhoja malleja (2000-luvun alusta ja 2004-05) ja tuo kangas nuorempien haalareissa vaikuttaa kyllä heppoisemmalta. Pienillä 1v on kyllä kestänyt hyvin kontatessakin. Ostin ensi vuodeksi esikoiselle Ticketin Baggie Reflexin, joka vaikuttaa vahvalta kankaalta, kun Reimatec plusversio oli kallimpi ja tavallista en enää uskaltanut ottaa.

Saa nähdä miten sitten kestää....

Musta nää kaikki " merkki" ulkoiluvaatteet on kyllä ihan karseen hintaisia ja Reimaa olen suosinut sen vuoksi, että sitä saa pk-seudulta tosi hyvin alesta. Kiva olisi myös tukea kotimaista, mutta tuonkin teko taitaa olla jo idässä. Ja ticketiä ostan yksivärisyyden vuoksi nykyään (helpompi laittaa pojalle ja tytölle) ja normaalihintakin on itse asiassa Reimaa halvempi.

Vierailija
20/27 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen. Meillä välikausiasut kestävät hyvin. Talvi Reimatecit kuluvat jäämäessä helposti, mutta eivät puhki kuitenkaan. Vedenpito-ominaisuuksiltaan erittäin hyvä. Pikku koululainen pysyy koulumatkoilla kuivana. Eikä pienemmällä lapsella tarvitse kuriksia kotona.