Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva kulta, vauva kulta, tule jo! Tule jo!

Vierailija
03.03.2008 |

Äiti tahtois päästä, äiti tahtois päästä synnyttään, synnyttään..

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sellainen kronklaus lisäisi suppareita.

Vierailija
102/144 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja 41+1 huomenna kontrolli. Pelkään vaan että vauva kasvaa jättiläiseks kun mulla on raskausdiabetes. Neljä kiloseks arvioivat viime viikolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Viikkoja 41+1 huomenna kontrolli. Pelkään vaan että vauva kasvaa jättiläiseks kun mulla on raskausdiabetes. Neljä kiloseks arvioivat viime viikolla...

Vierailija
104/144 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kahlita itseni tuoliin ja ilmottaa että lähden vasta vauva kun vauva on kainalossa!

Vierailija
105/144 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taidan kahlita itseni tuoliin ja ilmottaa että lähden vasta vauva kun vauva on kainalossa!

Vierailija
106/144 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap rv 40+6

Vierailija
107/144 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

Vierailija
108/144 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle th ainakin on luvannut, ettei HUSin alueella yli 42 viikon päästetä ;).

Vierailija
109/144 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se jolla synnytys käynnistyi shoppailun seurauksena ;)

Vierailija
110/144 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

Vierailija
111/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itsekin olin jo ihan epätoivoinen sillon rv 42+1, olisivat käännyttäneet kotiin jos kaikki olisi ollut kunnossa muuten.

Vierailija
112/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla oli kaikki hyvin, vettä tarpeeksi ja istukka toimi. Mullakaan ei ollut voinnissa mitään erityistä.

Mulla on takana ennestään yksi käynnistys ja yksi spontaani synnytys ennestään, ja se käynnistys oli aika kamala siihen spontaaniin verrattuna... lisäksi laskettu aikakin taisi olla väärä. Ainakin sain ekassa ultrassa yksityisellä 5 päivää myöhäisemmän lasketun ajan kuin mitä sairaalan ultrassa.

Kun vauva syntyi 42+3, kätilö totesi että oli niin paljon lapsenkinaa vielä ettei kuulemma millään voinut olla niin paljon yliaikainen.

Vierailija
113/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyt kuukautiskierto ja vauvan ikä enemmän kuin kuukautisten perusteella laskettu la. Np-ultrassa vauva vastasi neljää päivää vanhempaa, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Niinpä vauva vastasi viikkoa 42+5 syntyessään.

Istukka oli ihan kalkkeutunut eikä kestänyt synnytystä, minkä vuoksi jouduin sektioon. Olin itse varma, että pitäisi käynnistää aiemmin, mutta minua ei kuunneltu ja väitettiin kaiken olevan kunnossa. terv. 78 vai mikäköhän nyt olinkaan

Vierailija
114/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekisteröityä. ;)

Vierailija
115/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jokapaikkaan särkee niin etten varmaan edes tuntisi aloittelevaa supistusta tai muuta. Lonkat sain kipeeks ja selkä huuttaa tuskasta. Mutta jospa se nyt tästä muutaman tunnin päästä alkais vaikuttaa:) No joo, ei varmaan! Onneks on hyvä tukivyö, sillä pääsee aika pitkälle.

Kyllä on korkeasaaressa huonosti istumapaikkoja. Välillä tuntu ettei jaksa yhtään ja oikeestaan vaan yksi paikka oli mihin pääsin vähän huilimaan, muuten oli tosi hyvä reissu, ei valittamista.

Meillä kans vauvat olleet tosi hiljaisia tämän päivän, liikkuvat kyllä, mutta melskettä ei ihmeemmin ole ollut. Saas nähdä, eikös ne joillain ole ainakin rauhoittunut ennen synnytystä? Mulla tosin ei ole edelliset ikinä mihinkään rauhoittuneet, tosin eivät luomusti ole käynnistyneetkään:)

Joku kyseli siitä että käynnistääkö kättärillä viikonloppuna/pyhinä. Mua ei ainakaan, vaikka la oli eilen ja puhe on ollu että kaksosraskaus 40+0 vastaa samaa kuin yksösraskauden 42+2, eli sen yli ei mielellään mennä. Nyt mennään sit vast maanantaina käynnistykseen, viikkoja silloin jo 40+3.

Ystäväni raskaus syksyllä käynnistettiin vasta 42+4 kättärillä kun oli ruuhkaa, että tiedä noista sitten, tuntuu riippuvan niin lääkäristä ja hänen tuulestaan.

Nyt taidan lähteä pötköttelemään, jos sain vähän tota selkää lepuuteltua.

Toivon että jokainen joka synnyttämään haluaa pääsis ennen pääsiäistä!

Ja meitähän oli ainakin kolme menossa jo samaan sairaalaankin, mistähän me tunnistettais toisemme jos sattuis hyvin käymään. No mulla on ainakin kaksi vauvaa, ainakin toivottavasti:)

T: kaksosia odottava

Vierailija
116/144 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistettiin 9 aikaan maanantaina kalvojen puhkaisulla ja tasan 3h05min ja molemmat vauvat olivat pihalla, synnytyksen kestoksi on merkitty 2h 20 min.

A vauva syntyi 4 min ponnistuksella, tuloksena oli poika 3580g ja 51 cm.

Kahdella ponnistuksella syntyi perätilassa tyttö, ikäeroa tuli lapsille 25 min. Tytön mitat olivat 3120g ja 52 cm.

Terveitä lapsia ja onnellisia vanhempia ollaan tehty alkuviikosta:)

Päästiin tosiaan aamuselta kotiin ja vauvat ovat nukkuneet vain koko ajan, imettää yritän, katsotaan kuinka se käy kahden vauvan kanssa.

Kyllä nämä ensihetket vauvan kanssa on parhaimpia, fiilis on niin unohtumaton!

Onnea ap:lle, samaan aikaan ollaan siis sairaalassa oltu:) Ja tsemppiä kaikille synnytysta odottaville!!

Vierailija
117/144 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan mieleen omat fiilikseni vuosi sitten kun sain omat kaksoseni maailmaan!!! Aivan todella paljon onnea teidän koko perheelle:)

Vierailija
118/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihmeellistä, etteivät sitten viikonloppuna käynnistele. Vahvisti uskossani, että jos torstaille saakka mennään, en todellakaan aio poistua ilman vauvaa, en todellakaan aio pääsiäisen pyhien yli odotella :(.

Oikeasti vauvan puolesta alkaa jo pelottamaan, vaikka itse nyt voisi kituakin vielä jos pakko olisi.

Äsken tuossa kun oltiin isompien kanssa iltapalalla ja laittelin niitä nukkumaan niin alavatsalla mukavasti jomotteli, mutta nyt ei taas mitään..

Vauva on onneksi ollut taas vilkkaampana illasta, niin ei tarvitse sitä tällä erää ainakaan murehtia.

Jos nyt kuitenkin saisi sunnuntailapsen ;).

Ja me toivon mukaan päästään sinne Haikaranpesään, eli siellä sitten meidät voi tunnistaa poikavauvasta ja kahdesta isosiskosta :).

ap

Vierailija
119/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, huomiseen ei tosiaan ole pitkä aika :).

Mulla neuvola aamulla.. vaikka TAAS olin niin varma, ettei tarvitse mennä, nyyh.

ap

Vierailija
120/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei tunnu yhtään mitään... Mulla ei kyllä ole mitään loppuraskauden vaivojakaan, joten ei kai passaa valittaa, mutta on tää turhauttavaa. Pitäisi kai mennä nukkumaan, mitä sitä enää hereilläkään kukkuisi. Nukkuisi nyt vaan vielä kun voi.

-se 41+2-