Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva kulta, vauva kulta, tule jo! Tule jo!

Vierailija
03.03.2008 |

Äiti tahtois päästä, äiti tahtois päästä synnyttään, synnyttään..

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka iltaa kohden ovat voimistuneet, mutta väli on vieläkin 20min. Saas nyt nähdä jatkuuko nämä tästä vai tyssääkö koko homma...

Toivottavasti olisinkin jo 15.:n kanssa yhtäaikaa siellä huomenna!!

Tsemppiä myös muille viimeisillään oleville!

6

Vierailija
122/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas jalat aivan sairaan turvoksissa, kenkiä meinannut saada jalkaan..

Mielenkiinnolla odota verenpaineen mittausta ja painoa. Mulla on heitellyt tosi paljon turvotuksen takia. Välillä tullut viikossa 2,5 kg muka ja välillä taas tippunut..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä viikkona oli tullut +2kg, seuraavana tippunut -1.8kg... Ei noista ota selvää, mulla ei mun mielestä ole turvotuksiakaan. Jos ei ole sitten mun huomaamatta, onkohan edes mahdollista. Kaikki paineet ja pissat sun muut olleet aina ok.

-41+2-

Vierailija
124/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai ne turvotukset itsessään niin pahoja ole, kaikilla sitä jonkun verran on. Pääasia että paineet kunnossa, eikä proteiinia pissassa.

ap, joka taitaa mennä nukkumaan voidakseen jälleen huomenaamuna herätä pettyneenä kokonaisuuteensa ;P..

Vierailija
125/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ekaa kertaa koko raskaudessa ole lähteneet sormukset ollenkaan irti sormesta. Painoa sen sijaan on tullut nyt lopussa melkein kilo/viikko (!) -järkyttävää!

Mun on pitänyt käydä jo kaksi kertaa ylimääräisellä käynnillä äitipolilla: ensiksi lääkäri epäili lapsen olevan perätilassa (ei onneksi ollut) ja nyt viime viikolla mun piti käydä, kun lapsivettä epäiltiin olevan liikaa. No, senkin määrä oli ihan normaali.

Tuntuu, että saa olla kyllä onnellinen, että kaikki on raskauden suhteen mennyt niin normaalisti, ilman kummempia kommervinkkejä...Parhaan kaverini esikoisen perätila huomattiin vasta 3 pv ennen LA:ta, ja tämän veljen morsian joutui hätäsektioon 6vkoa etuajassa raskausmyrkytyksen seurauksena puhjenneen piilevän sydänvian vuoksi, ja oli ollut hiuskarvan varassa sekä lapsen että äidin hengenlähtö. Ja miehen ex:llä se raskausmyrkytys myös ja vauvalle 4 apgar-pistettä jne...

6

Vierailija
126/144 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan oltu hermostuksissa jo puoli neljästä asti ylhäällä. Kamat on pakattu ja käilöopistolle automme starttaa vajaan tunnin päästä.

Nyt tämä vasta jännittääkin! Ei uskoisi että neljäs synnytys on lähestymässä kun olen ihan hermona. Ihanaa että tämä on nyt sitten tänään loppu, kauan siihen menikin:)

Uskomatonta että meitä on kohta seitsemän!

T. malttamaton kaksostenodottaja vk 40+3!

Vierailija
127/144 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap edelleen yhtenä kappaleena.. Neuvolaan kohta ja sitten shoppailemaan, se toimi hyvin esikoisen kohdalla synnytyksen käynnistäjänä ;).

Vierailija
128/144 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, missä synnytyssalissa olitte, kun samaan aikaan oltiin, itse olin kutosessa!:)

6

Vierailija
129/144 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä odottelen ap:n kuulumisia... :D

Vierailija
130/144 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kotiuduttiin iltapäivällä pojan kanssa :).

Synnytys meni taas ihan joutuisasti, supistukset alkoivat kipeytymään neljän maissa (sitä ennen tuli tosi epämääräisesti ja tosi iisejä) ja seitsemän jälkeen illalla vauva syntyi :).

Pikkuveli on vauvoistamme kevyin syntyessään, vaikken olisi uskonut. Heti kun syliin sai, tunsi kyllä että on siskojaan pienempi, vaikka nelikiloinen olikin :). Eli pelot koosta olivat turhia, mutta kun ei ne arviot ennenkään ole pitäneet paikkaansa ;P.

Hieman virhetarjonnassa tuli, minkä kuulin onneksi vasta jälkikäteen ;D.

Onneksi parilla pienellä ompeleella selvisin itse.

Hieman haikea fiilis tuli kotiin lähtiessä, viimeistä kertaa kun asialla todennäköisesti oltiin..

Eka yö kotonakin meni rauhallisesti. Vauva nukkui vieressä ja on syönyt välillä, maitokin tuntuu nyt hyvin nousseen.

Tsemppiä vielä kaikille odottelijoille! Tulkaa muutkin kertomaan kuulumiset ketjuun vielä :)!

Ja kiitokset kaikille myötäeläjille, enpä olisi uskonut miten pitkä ketju tästä tuleekaan :))!

ap

Vierailija
131/144 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja neljän tunnin päästä tästä 3650g, 52cm terve poika oli tullut maailmaan!!

6

Vierailija
132/144 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onnea ap:lle, samaan aikaan ollaan siis sairaalassa oltu:) Ja tsemppiä kaikille synnytysta odottaville!!

Ajattelin Kättärillä myös, että jossain täällä te kaksosinne olette :).

ap

Vierailija
133/144 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva lähinnä syö ja nukkuu, mieluiten tietysti äidin sylissä :P. Kohta varmaan tarjotaan tuttia, jos auttaisi nukkumaan hieman pidempiä pätkiä muullakin, äidin kun valitettavasti pitäisi muutakin alkaa pikkuhiljaa tekemään ;).

Tässä tämmöiset pikakuulumiset, nukkuakin pitäisi kai joskus..

Hyviä vointeja kaikille :)!

ap

Vierailija
134/144 |
23.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys käynnistettiin samana päivänä kun äitiyspolille tulin, vauvan pienen koon ja lapsiveden vähyyden vuoksi. Terve, pieni tyttö tuli, tosin ei ollenkaan niin pieni kuin mitä ultrasivat. Lapsivettä ei ollut kuin nimeksi. Mitat olivat 2745g ja 48cm, ultrattu koko olisi ollut 2460g.

Vauva-arki menee ihan jees, mitä nyt väsyttää. Ihan normaalia siis.

Vierailija
135/144 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viikkoja oli? Monesko lapsi? Mitä vaivoja?

Vierailija
136/144 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja viikkoja oli? Monesko lapsi? Mitä vaivoja?

Kolmas lapsi ja vaivoja on vaikka lampaat söis ;).

ap

Vierailija
137/144 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
138/144 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähtenyt vauva-arki ihan mukavasti käyntiin ja olen aivan rakastunut pieneen poikaani. Olin unohtanut, vaikka esikoinen on vasta 2v ja pari kuukautta päälle, miten vauvat tuhisevat ja miltä NE TUOKSUVAT!! <3 <3

Esikoinen on pelännyt vauvaa. Käy aina itkemään, kun vauvakin. Tilanne on hieman jo helpottanut, kun vauva on nyt 1kk ikäinen, mutta edelleenkin vaihtaa huonetta, kun vauva alkaa ähkimään. Äkkiä alkoi puhua myös lauseita, joita ei ole aiemmin vielä puhunut: " Äiti, vauva herää!" (haluaa, että menen heti vauvan luo, ettei se käy parkumaan) :)

Joo, vauva syö kovasti ja on rauhallinen veikko. Paino lähentelee jo viittä kiloa, kolmessa viikossa oli tullut painoa jo yli 1kg lisää syntymäpainoon. Äitini sanoikin, että " pitähän pojan olla potra" ...

Mites teillä muilla? Miten ap:n vauva voi? Entä 15:n?

Pikaisia synnytyksen käynnistymisiä myös teille, joilla nyt aika käsillä! :)

6

Vierailija
139/144 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan kolmatta lastamme syntyväksi, toivottavasti hetkenä minä hyvänsä. Laskettuaika on torstaina, mutta olisin olettanut että tämä syntyy ennenaikojaan, niinkuin kaksi edellistäkin on tehnyt.

Esikoinen syntyi 35+5 vesien menon jälkeen ja toinen syntyi 35+6 myös kun vedet menivät ensin kotona.

Tuntuu minustakin että yliajalla ollaan oltu jo ikuisuus, raskasta on ja varsinkin näiden kahden pienen kanssa kun pitäisi jaksaa.

Onko teillä muilla minkä ikäisiä muita lapsia? Meillä esikoinen on 4v5kk ja 1v7kk on tämä toinen.

Olen menossa NKL:lle, onkos sinne tulossa ketään muuta? Kaikki tuntuivat valloittaneet kätilöopiston:)

Vierailija
140/144 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap