Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSKUUN SALAISUUDET viikko 10**

03.03.2008 |

Jos uutta viikkoa aloiteltais! Minun vakio aika tulla koneelle,kun isovaavi joka opettelee kävelemään! nukahtaa aamu-unille. (kun seittemän maissa herää....blääh). Mutta tänä aamuna sain nukkua pitkään, (no en silti osannu ko yhdeksään asti) kun mies on talvilomalla jess!!!

Ihmeen hyvä olo oli kun heräsin, ei juuri edes nälkä vaivannu, niin kuin yleensä ja hetihän sitä taas hieman huolissaan...vielä kun on puolitoistaviikkoa np-ultraan...sitä oottaa jo niiin kovasti.

Meilläki sanelma vähän sellaista salassa pitämistä, kun ei haluta vielä toisille lapsille kertoa vauvasta, kun ei mahaakaan näy, ku eihän ne sitten muuta tee ku kyselevät että milloin se syntyy.. ja siihenhän on vielä niin pitkästi aikaa.

uuttaautoa täälä vingun ja haaveilen...kun pitäis tila-auto laittaa että sitten mahduttais koko perheellä siihen...kertokaa miten saan tuon miehen puhuttua ympäri...

autokuumeinen tuuteliluu 11+6

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei me olla vaihtamassa autoa missään nimessä ! ollaan niin tyytyväisiä :) ihme tuo maine joillakin automerkeillä. meillä on kuitenkin niin uusi, että ei näissä enää mitään kummempia vikoja voi ollakaan. kaverilla on volvo ja jatkuen huollossa, vaikka jotkut niin vannoo siihen merkkiin. en luovu vasta kun sitä kolmatta tungetaan sinne taakse istuskelemaan. airbagin saa myös edestä pois ja siinä tyllerö matkasi vieressäni alkuunsa, kun kaukalossa istui :)

nyt nukkumaan,

cec rv 13+6 (vielä muutaman tunnin ennen rv14)

Vierailija
62/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mitään temppuja niin sanotusti tehny tämän paino-asian kanssa tehny, syöny ainoastaan mikä menee alas. Kai se on siinä kun ei mene kuin vihersalaatti alas, tänään alkoi tökkiä sen kanankin syönti, en vaan saa alas. Sitte täysjyvänäkkäriä, hedelmiä jne niin paljon kun maha vetää. Tarkoitus ei oo ollu kontrolloida syömistä, ei mene muut alas niin näillä on mentävä. Ja oon kyl huomannu et paremmin oon jaksanu kun ei oo tullu vedettyä mitään raskasta ruokaa. Tulee täys olo muttei ällötystä.. Karkkia, suklaata, sipsejä en myöskään saa alas, normaalisti ei tekis tiukkaakaan, mutta nyt ei syödä mitään noista kun kaks, kolme palaa ja kiitos riitti. Toivon vaan pyhästi et jäis kaikki tuollainen turha pois, olin joskus teininä kokonaan syömättä mitään ylimääräistä, eikä niitä kaivannu ollenkaan.. ja nyt oon huomannu jos tekee mieli dipata niin kasvikset ja omenat :) Ne on hyviä, eikä tuu morkkis..

Ei sen kummempia kikkpja ja konsteja, kun ei maistu niin ei maistu.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki hyvin säikähdyksestä huolimatta mamaj!!

Autoista..

meillä on auton hankinta ihan pakollinen, myin juuri pois oman golfin farkun, tilalle tuli pienempi auto, josta suunnitellaan meille nk. kakkosautoa, ja tarkoitus oisi sitten hommata isompi kaara minne mahd. saisi koko köörin mahtumaan.

Mä tykkään ajella paljon, ja sukuloidaan ja kyläillään ja koirien kanssa harrastetaan aktiivisesti, muissakin maissa, niin ois kiva, että auto ois tilava, muttei mikään järkyttävä bensarosvo.

Me ollaan käyty koeajamassa chevyn transport, oli tosi kiva, sitten chryslerin grand voyager, jotka molemmat valitettavan isoruokaisia, ja muutenkin kuulunut olevan vikoja muille jakaa.. :/

Autoja on pakko olla kaksi, että pääsee kuskaamaan vanhempia muksuja treeneihin, neuvolaan, kauppaan yms. kun matkaa on vähintään 5-10km suunta. Esikoinen aloittaa onneksi koulun muuton jälkeen aivan kodin vieressä :)

Vaunukävelyjä odotan innolla, pojat kun oli pieniä tuli rullattua useampi sata kilometriä.

Vaunuja oon käynyt hypistelemässä ja mieleisetkin taisi jo löytyä.. tietysti ihan sikahintaiset... täytyy ruotsissa käydessä katsoa hintoja, kun siellä kuulemma emmaljungat on halvempia?!

Väsymys oli viikon verran poissa, mut nopeatempoinen ruotsinmatka ke-to vei kyllä mehut totaalisesti, eilen oli pakko nukkua päikkärit, ja tänäänki vielä pitkien yöunien jälkeen ollu ihan tööt.

Ruoka maistuu suht hyvin, samoja mielitekoja kuin edellisistäkin, viiliä, piimää ja kasviksia... tässä raskaudessa tomaatti on tosi pop :D

Suolaistakin tekee tasaisesti mieli, jota ei taas poikia odottaessa ollut ollenkaan.

Paino on kuitenkin laskenut 3,5 kg, ei kyllä pahitteeksi ollenkaan ;)

Nyt pitää lähteä nukkumaan, huomenna synttärivieraita koko tupa täynnä!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Marili ja " Onni" 12+3

Vierailija
64/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siellä sitten tuli käytyä ja voi hemmetti mikä paniikki iski puoltuntii ennen aikaa. mielessä jylläs et mitäs jos kaikki ei ookkaan hyvin tai jos onki tuulimuna tjn.

mut onneks huoli oli turhaa, vauvalla oli kaikki hyvin ja vastas vkoissa vkoa enemmän kun oli oletettu. ihan positiivinen yllätys :) lasketuks ultralaite näytti 11.9 mut kätilö sit karkausvuoden takia plussas yhden päivän mut mun järjel siit ois pitäny ottaa päivä pois eikä lisää? oonko iha väärässä? istukka oli sit ihan kohdun suun päällä joten ultra tehtiin vatsan päältä ku ei alakautta juurikaan mitään näkyny. uskon et se siit viel siirtyy mut kätilö sano et sitä tarkkaillaan sit lopus et jos ei oo siirtyny ni sit ei oo muut vaihtoehtoa ku sektio :(

samalla käytiin sit katsomassa kaverin vauvaa, oli niin pieni ja suloinen ja nyt ei meinaa jaksaa odottaa syyskuuhun et saa oman pikkuisen <3

isäntä oli iha täpinöissään koko reissun ja uhoski jo et sit ku tää syntyy ni mä saan vaan siks aikaa sen ku pitää tankata mut muuten hän hoitaa, sanoinki et ton haluun kirjallisena hehheh xD

nicona ja masuasukki 13+1

Vierailija
65/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamaj:

Mulla sitten vuorostani alkoi tänään taas hieman runsaampi vuoto kera supistelujen ja kipujen.

Soitteluiden jälkeen saatiin ohjeeksi mennä naistenklinikan päivystykseen. No päivystyksestä meidän suoraan sanottuna naurettiin ulos. Vuoto ei ollut riittävän runsasta ja kivuista viis. Jos on kesken menossa, niin kesken menee. Takaisin ei ole tulemista ja tervemenoa kättärille maanantaina, jos huonosti käy! Olin ihan järkyttynyt. Itkien yritin sopertaa, etten ihan huvikseni tänne tulisi. No ei auttanut. Onneksi ei olla menossa naistenklinikalle synnyttämään. Kyllä tippui taaskin sen paikan pisteet. Vaikka eri ihmisethän siellä synnärillä mutta.... =(

No, saatiin onneksi sitten aika yksityiselle. Sinne menin ihan järkyttyneenä ja olin kauhuissani, kun vastassa oli vanha mies gyne. Mutta se oli aivan mielettömän sympaattinen tyyppi ja otti mut ihan tosissaan. Ultrattiin ja vauva voi hyvin. Kovasti liikkui ja np-mittakin katsottiin, joka oli ok. Kohdun suu kiinni. Vuoto tulee ilmeisesti istukan reunalta. Gyne oli kyllä sitä mieltä, ettei koskaan ole hyvä, jos vuotaa vaikka naikkarilla meinas vähän muuta. Mutta vauvalla kaikki hyvin. =) =)

Tämä oli siis täyin omaa napaa, mutta piti päästä purkamaan. Nyt ei uskalla taas vessassa käydä, kun pelkään, että kuinka paljon vuotaa...

Autosta vielä: meillä on Citroen Berlingo. Auto on siis aivan ihana, eikä haluttais vaihtaa, mutta tämän lauman kanssa meillä tulee liian ahdasta.

Asutaan sellaisessa paikassa, että keskustaan pääsee bussilla, mutta minnekään muualle ei. Päiväkotiinkin on niin pitkä matka, eikä bussilla pääse, että ilman autoa ei pärjättäis. Vielä kun osa sukulaisista on Oulussa, niin autolla on mentävä.

mamaj 10+4

Mamaj:

Uskomattoman huonoa kohtelua!? Mikä pakko on olla noin inhottava ja välinpitämätön, kun toisella kovat pelot. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin :)

Arkamamma:

Ihan varmasti en samalle lääkärille mene :/ Onneksi kaikki näytti hienolta, molemmat liikuskeli ja kohdun suu hyvin kiinni. Seuraavaksi lääkäriin aikaisintaan kun oma palaa sairaslomalta.

Auton vaihto tulee väistämättä. Nykyinen kaks ovinen yaris ei oikeen kaksosille taida käydä...

Norah81 + tuplat 13+2

Vierailija
66/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin odottelen nyt siis tiistain ultraa, et pysyykö pieni mukana ja mitä siel näkyy. Meillä otettiin minut niin tosissaan et saavat kyl täyden kympin palvelusta/sympatiasta. Lääkärikin otti mut etuajassa sisään eikä tarvinnu ees aulassa odottaa, ku siel oli muita ihmisiä. Mutta kyllä se vessassa käynti pelottaa nytten...

Yritän kuitenkin kääntää ajatukset taas positiivisesti tulevaan. Uskon senkin auttavan ainakin vähän.

Meillä on Nissan Primera. Kolme turvaistuinta tarvitsevaa lasta ja iso koira. Hyvin on mahduttu tähän asti ja ihan harmittaa kun auto tulee vaihtaa. Ollaan niin tyytyväisiä oltu. Meilläkin kaksi autoa, joten vaihdolla ei niin kiire. Tarvittaessa voidaan ajaa peräkkäin...ja ihan alkuun ei kovin reissuja tule. Keskitymme esikoisen koulunalkuun ym...Mutta siis iso auto on hankittava. mulle ihan sama mikä kunhan kyytiin mahtuu kaikki ja tiedän ettei miehelle mikä vain kelpaa et valitsee kyl hyvän.

Äitiyspakkauksen olen ajatellut ottaa(mieli voi kyl muuttua). Meillä kyl vaatetta löytyy, mut jotenkin haluun sen pakkauksen. Ekalta ja tokalta otin sen, kolmannelta en.

Menisi nyt äkkiä tää viikonloppu yli...

3_x_äippä 11+2

Vierailija
67/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkamamma: Mulla tosiaan pikkusisko odottaa esikoistaan, ikäeroa pienille tulee vähän päälle 4 kk. Silloin kun odotin esikoistani isosiskoni sai toisen lapsensa samalla ikäerolla, silloin omani oli se vanhempi. Molemmilla kerroilla on ollut tosi ihanaa kun voi vaihdella ajatuksia ja tuntemuksia semmoisen kanssa joka oikeasti ymmärtää mistä puhutaan, kun toinen sisko kyllä yrittää olla sympaattinen ym, mutta onhan se niin että kun ei itse ole enää raskaana, niin sitä äkkiä unohtaa minkälaista se on. Ja sitten kun vauva syntyy on kiva kun joku läheinen on myös äitiyslomalla, kummallakin kerralla raskaus on lähentänyt välejäni siskoihini.

Olo on loistava pitkään nukutun aamun jälkeen. Vois jopa lähteä vaikka ulkoilemaan :D

Nyla ja peanut 10+4

Vierailija
68/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hiihtokeli :) ...voi harmi mut lupasin mennä käväseen yhet häät soittelemassa...sitä ennen ehtii vielä käydä täs koneella:).

Autogalluppia ilmassa ja mulla on ihan mieletön autokuume! -niinkun ootte lukeneet... Meillä nyt autona v70 volvo, ihan sellasilla huippu varusteilla... ja siksi isäntä ei raskisi siitä luopua...ja kun minä oon nyt ettiny meille tila-autoa...niin sen pitäis olla sitte tarpeeksi isolla koneella että voi vetää mönkkäriä peräkärryssä eikä tarttis kiihdytellä monta kilometriä että pääsee jonkun ohi....voi nuita miehiä! Ja sellanenhan sitte maksaa. Ja isäntä on vieläpä ostamassa ennemminkin metsää... :)voi voi! Meillä oli monta vuotta kakkos autona volkkarin passat, vähä vanhempaa mallia...mut myytiin se nyt keväällä kun mies laittoi mönkijän.ja kun ihan keskustan tuntumassa asutaan, niin kylläpä sitä pärjää yhdelläkin autolla.

Tuohon volvoon kyllä hyvin mahtuu kolme istuinta,mutta kun meillä eioo peräpenkkiä, eikä niitä enää saa farmarin takakonttiin laittaa,niin ihan pakkohan se on isompi auto laittaa. ku lapsiaki neljä! Kuitenkin ajellaan aika paljon, kun mummolat on kauempana. Haaveissa mulla siis wv touran tai toyotan corolla tai avensis verso...koska haluan sellaisen näppärän ja suht pienen...en mitään bussia!

Nooh, ens keskiviikkona ultraan ja ouluun samalla autoliikkeitä kiertään ;)

Masuasukista: Muutaman kerran oon tuntenu mahassa pieniä töytäisyjä...kuvitelmaa? oon ekalta tuntenu liikkeet 16rv ja toisista n13rv, että jospa sitä taas kohta alkais kunnolla tunteen niin vois rauhottua että tietää kaiken olevan kunnossa!

Mulle ainaki oman puntarin mukaan tullu lisää painoa n.1kg...tuntuu että täällä muilla on vaan paino laskenu :o...no suotakoon se mulle alipainoiselle :)

Mamaj: Hui onneks ne vuodot vaan säikäytti ja että masussa oli kaikki ok!

Eikö Norah oo saanu yöllä nukuttua vai ;) ihana että pienet voi hyvin!

tuuteliluu 12+3

Vierailija
69/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tää karjakon arki... Viideksi aamulypsylle ja sillee. Hyvin ehtii käydä tän tärkeimmän tarkistamassa ennen lähtöä :)

Remonttilainaa pitäs yrittää. Ei tämä nuoren pariskunnan koti ole kovin lapsiystävällinen. Kaikenlaista menee vaihtoon, kylppärit, lattiat... Nykyisessä parketissa tikut pystyssä, ei varmaan ryömijästä/konttaajasta tällänen liukueste tunnu mukavalta :/

Ja se auto. Hyvä kun itse vielä mahtuu tohon kirppuun...

Äitiyspakkauksia odottelen mielenkiinnolla. Kaksosista niitä saa kolme, joten yksi sitten rahana.

Norah81+ tuplat 13+2

Vierailija
70/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olo taas parempi. Vatsassa edelleen kipuilua, mutta vuoto vähenemässä. Sitä vaan yrittää olla jännittämättä ja ajattelematta asiaa, mutta ei se vaan aina onnistu. Nyt vaan toivotaan parasta. Odotellaan, että viikkoja saadaan lisää. =)

Tämä pelottaa jotenkin erityisen paljon, kun on alkuraskaus ollut niin rankka, etten varmaan enää sitä uudelleen jaksaisi. No ainakin lääkäri oli sitä mieltä, että vauva on kasvanut hyvin ja liikkui vilkkasti ja np oli 1mm, joten siinä mielessä, ei pitäisi olla mitään vaaraa..

Itsekin aloin miettiä jo noita liikkeitä. Välillä mukamas jotain tuntuu, mutta ilmaahan se vaan on. Esikoisesta tunsin liikkeet jostain rv 17-> ja kuopuksesta tais olla jotain 12-13 viikoilla. Eli ei enää pitkä aika noihin viikkoihin. Parasta on se, kun tuntee potkut mahan päältä. Sitä tässä joutuu vielä odottelemaan.

Mites muuten teillä on noi neuvolakäynnit, varsinkin uudelleen synnyttäjillä? Mulla oli siis rv 9+4 eka käynti. Lääkärikäynti saatiin vasta viikolle 16+jotain ja siitä seuraava th-käynti tulee olemaan vasta rv 20+. No, ehtiihän sitä siellä neuvolassa taas juostakin. Onneksi on vielä toi np-ultra kättärillä reilu viikon päästä. Jaksaa sitten odottaa.

Ihanaa, kun huomenna on suloisen kummityttömme ristiäiset. Saa taas muuta ajateltavaa ja pääsee tuoksuttelemaan vauvan tuoksua. Mikäs sen ihanampaa! =)

Hyvää naistenpäivää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
71/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totesin, että te olette aivan ihanai! Tuntuu, että olisitte yksiä parhaista kavereistani! Hyvin hassua, mutta totta :)

Vierailija
72/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) ei nyt kuulu toistaiseksi mitään, liikkeitä ei vielä tunnu viikkokausiin ja seuraavaan ultraankin on iäisyys. Joten keskustelkaamme autoista :)

Mulla on kokemusta [b]Avensis Versosta[/b] (joka oli meillä pari viikkoa lainassa), [b]Opel Zafirasta[/b] (semmoiseen päädyimme) ja [b]Corolla Versosta[/b] (vain koeajo).

Meidän kriteerimme autolle olivat:

- autossa oltava 6-7 paikkaa (meille siis neljäs lapsi tulossa)

- ei mikään bussi

- ei tolkuton bensasyöppö

- automaattivaihteinen

- ilmastoitu

Emme juurikaan reissaa pidempiä matkoa, joten ajattelimme mieluummin tinkiä auton koosta (eli pienempikin piisaa, kun tavaraa ei yleensä ole ihan mielettömästi mukana) kuin muista ominaisuuksista.

Meillä on siis ollut lainassa Toyota [b]Avensis Verso[/b] (2.0 l bensiini) ja tykkäsimme siitä kovasti. Auto oli mukava ajaa, riittävän iso, muttei laiva. Siinä on 7-paikkaa, joihin oikeasti mahtuu aikuinenkin istumaan. Keskimmäisen rivin penkkejä saa siirrettyä eteen/taaksepäin yksi kerrallaan ja keskimmäisellä rivillä on kolme oikeaa istuina (eli keskimmäinen paikka ei ole sellainen perinteinen farmariauton takapenkin keskipaikka, jossa aikuisen ihmisen on vaikea istua kapeuden ja möykkyyden vuoksi). Lattia on takana tasainen, mikä myös tekee tilavuutta. Jos kaikki 7 penkkiä ovat käytössä, tavaratilaa on varsin niukasti ja jos 6 penkkiä on käytössä, tavaratilaan ei mahdu esim. Emmaljunga Cerox (yksösmalli) kasattuna pyörillään. Se oli pettymys. 3. rivin penkkejä ei saa mihinkään lattian alle piiloon silloin, kun ne eivät ole käytössä eli penkit on nostettava johonkin muualle varastoon. Avensista ei saa enää (ole pariin vuoteen saanut) uutena Suomesta, joten käytetty on ainoa vaihtoehto tässä. Meille ei sattunut silmiin yhtään sellaista, jossa olisi ollut automaattivaihteet + kilometrit + hinta kohdallaan.

[b]Corolla Verso[/b] oli sitten seuraavana toivelistalla. Hyvää oli se, että auto oli kuin Avensis pienoiskoossa (lue hyvät puolet yläpuolelta). Huonoa oli se, että se oli liiankin pieni. 6 istuimen ollessa käytössä takakonttiin olisi ollut vaikea sovittaa yhtään minkäänlaisia rattaita (Corolla oli jotenkin metkan kapea perästä). Kolmannen rivin penkit menivät näppärästi lattian alle talteen.

Sitten löytyi reilun vuoden vanha [b]Opel Zafira[/b], automaattivaihteisena ja dieselinä. Olen ollut vähän snobi aikaisemmin autojen suhteen enkä oikein saanut kuviteltua itseäni Opelin rattiin, mutta olen kyllä ollut kovin tyytyväinen " uuteen" autoomme :) Sisätilat ovat sen verran isommat kuin Corollassa, että 6 istuimen kanssa perään mahtuvat rattaat. Huonoa on, että lattia ei ole takapenkin edessä aivan tasainen ja takapenkki on perinteinen farmarin takapenkki (keskipenkki ei ole aikuisen ihmisen ahterille). Takapenkki siirtyy eteen/taaksepäin, mutta yhtenä kokonaisuutena (miinusta). Takapenkille mahtuu kaksi Kid-turvavyöistuinta (selkänojien kanssa) ja yksi selkä menosuuntaan oleva turvaistuin. Tässä kokoonpanossa isompien turvavöitä täytyy laitella suunnilleen kädet verillä, mutta muuten istuimet mahtuvat kyllä olemaan. Jos turvaistuin olisi kasvot menosuuntaan, voisi leveys hartiakorkeudelta loppua kesken? Lisäksi repsikan penkki on aika edessä, koska takana oleva turvaistuin vie tilaa. Me emme ole kovin pitkiä ja mahdumme molemmat miehen kanssa siihen repsikan paikalle näineenkin.

Mitähän unohtui? No viis siitä :) Kysykää, jos tulee jotain mieleen! :)

Fuulis 14+1 (ihanaa, kun on taas viikko vaihtunut!)

Vierailija
73/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetty esikoisen 1-vee synttäreitä kovalla touhulla. Nyt ihana rauha kun vieraat lähteneet ja päivänsankari leikkii tohkeisena uusilla leluillaan.

Kyselit, Arkamamma, mun voinnista. Mullahan oli se virtsatietulehdus, jossa eka antibiootti ei tepsiny ja toiselle olin allerginen (selvisi siis vasta lääkettä jonkin verran syötyäni) nyt menossa kolmas ja toivottavasti vika lääke. Aika ahdistavaa, kun tuoteselosteessa sanotaan, ettei tätä suositella raskauden eikä imetyksen aikana. Apteekin farmaseutti lohdutteli, että lääkäri on varmaan puntaroinut tilanteen tarkkaan ja että joskus on vaan " pakko" määrätä tällästäkin lääkettä. Toisaalta ihanaa, että rajut oireet talttui vihdoin, toisaalta painaa huoli siitä, mitä tää myrkky vauvelille tekeekään.

Autogallup: meillä Opel Zafira, jossa tilaa 7:lle, jos takaistuimet nostaa ylös (ovat normaalisti tavaratilan lattian alla). Lapsia ennestään vain yksi eikä lemmikkejä, joten mainiosti mahdutaan. Kovasti ollaan tästä tykätty, rattaat mahtuu takaosan tavaratilaan miten päin vain ja yllättävän näppärä käsiteltäväkin auto on.

Meillä auton sijaan asuntokuumetta. Periaatteesa mahduttais vielä tähän nykyiseen, mutta oma piha houkuttelisi, kun mein hissi on aika pieni. En haluais muuttaa ihan viimesilläni enkä pienen vauvan kanssa, joten muutto ois joko nyt keväällä tai sitten vasta ensi vuoden puolella. Katsotaan kuinka käy!

Ens viikolla neuvolalääkäri, todennäköisesti ultrataan ja odotan sitä innolla. Unohdin täpinöissäni kysyä np-ultrassa istukan paikasta eikä kätilökään mitään sanonut. Mulla esikoisesta (varsin tuore) sektioarpi ja olis toivottavaa, ettei istukka olis sen päällä eikä muutenkaan edessä, koska saattaa tulla taas sektiosynnytys. Onko muilla samanlaista tilannetta?

Mukavaa ja leppoisaa viikonloppua kaikille!

Adalmiina ja pikku

Vierailija
74/86 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyskuun salaisuuksien esittelypino? mulla meinaan vaihtui toi laskettuaika. en löytänyt sitä äsken kun yritin etsiä...

mulle sanottiin np-ultras et istukka edessä ja jos ei siirry ni sit ois sektio edessä. toivottavasti kuitenkin siirtyy.

nicona ja masuasukki 13+2

Vierailija
75/86 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nicona: uskoisin nousevan sen istukan paikan, kun näin " varhaiset" viikot kuitenkin meillä menossa :) minulla on etuseinämässä.

hyvä naistenpäivä oli, kun juutuin autolla lumipenkkaan tallilla ja ukkoja ei näkyny missään.. 5 akkaa sitten työnti sen poies!

toista G pystyyn eli onko teitä ultrattu alakautta vai masun päältä? minua on tästä ultrattu aina masun päältä (rv7,9,10,12) ja hyvin on näkynyt.

liikeG: minulla on sitä haamupotku tuntemusta ollut paljonkin. ja sellaista tuntemusta oli paljonkin esikoisen synnyttyä ensimmäiset kuukaudet.. esikoisen tunsin n.rv16-17 :) tämä varmasti myöhemmin istukan sijainnin vuoksi.

nyt syöttämään aamupuurosia!

cec rv14+1

Vierailija
76/86 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) Kaikki oireet on kadonneet, vain rintojen aristus ja turvotus on jäljellä. Niin, ja ummetus. Nyt ajatukset vain pyörii tulevan ultran (jonka ajankohtaa en vielä varmasti tiedä) ympärillä, olen varmasti ihan hermoraunio sinne mentäessä... No, 1,5 viikon sisään pitäisi olla viisaampi tän raskauden tilasta, jotenkin sitä vaan pelkää koko ajan sitä pahinta. Mulla viime syksynä todettiin tuulimuna juuri np-ultrassa, mikä varmaan lisää mun paniikkia.

Meillä ei ole autonvaihto kuumetta, mutta asunto varmaan täytyy vaihtaa isompaan. Asutaan tällä hetkellä vajaa 70 neliön kolmiossa, ja pinnasängylle löytyy tilaa kun viemme cross trainer- laitteen jonnekin muualle (ottaisikohan anoppi?!). No, toisaalta vauva on kyllä ihan vierihoidossa ekan vuoden ja sittenkin yleensä aina siellä missä muutkin, eli ei sitä omaa huonetta tosiaankaan tarvitse ihan heti.

Meillä asunnon vaihtoa jarruttaa se, ettei haluttaisi tältä alueelta pois, kun esikko on tuossa vieressä musaluokalla ja kuopuskin viihtyy koulussaan hyvin. Tässä ei vaan ole sellaisia asuntoja tarjolla kuin haluttaisiin, eli; rivi-tai paritalo kaukolämmöllä ja takalla varustettuna. Kaikki on suoria sähkölämmityksiä, mikä ei ole kovin edullista...

UltraG: mulla on ultrattu alakautta alkuraskaudessa. Vain esikosta (10 vuotta sitten!) ultrattiin mahan päältä kaikki.

LiikeG: Esikoisesta tunsin liikkeet rv 15, tokasta rv 13-14, eli jos kaikki on ok, ei enää edes kuukautta kun liikkeet voisi tuntea! Jippii!

Ja nyt pitäisi jatkaa taas siivousta. Eilen aloitin perusteellisen siivouksen kotona, pesin pari mattoakin ja tänään jatkuu hyökkäyksellä vaatehuoneeseen ja verhojen vaihdolla. Tää on mun normaalia toimintaa maaliskuussa, odotan niin innolla kevään tuloa!

Päivänjatkoa!

t. Sanelma

Vierailija
77/86 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi positiivinen yllätys, kun ekassa ultrassa rv12 katottiinkin mahan päältä aikä alakautta. Ja hyvin näkyi. Oletettavasti siis seuraavatkin mahan päältä. Seuraava ultra on rv19.

Eka neuvola oli joskus rv8 ja seuraava on rv14.

Lääkäri oli rv12.

Liikkeitä en ole tuntenut ja oletettavasti menee vielä monta viikkoa, kun eka raskaus kyseessä.

Norah81 + tuplat13+3

Vierailija
78/86 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

niinkuin Mustaverho, sie sanoit: täällä on niin mukava höpöttää kaikkea. Kaikki on niin kivasti mukana vaikka meitä onkin aika monta! Joskus tuntuu, että mielessä pyörii synkkiäkin ajatuksia, mutta täällä kun käy, niin aina piristyy. Kiitokset kaikille!

MV81 kyselit noista miun hirmuisista raskauskuukausimääristä. Meidän pikkuinen kuoli viime syksynä rv 35 napanuorakomplikaatioon, ja sitä ennen oli km rv 10. Aika vaikeaa on ollut. Nyt kuitenkin rohkeasti uusi raskaus jo näin pitkällä (?) ja on vain pakko uskaltaa uskaltaa. Teidän tuella tietenkin!

Hauska tuo autogallup, koska äkkiseltään voisi kuvitella, ettei täällä meidän kesken käytäisi noin pätevää autokeskustelua.

Symppaan niitä, joilla parisuhde koetuksella raskauden takia. Meillä oli aivan helvetillinen viikko, tapeltiin vaan kun mie oon aivan zombie, töissä tosi kiireistä, ja mies tekee kaikki kotityöt (myös sellaiset joilla ei ole mikään kiire, kuten kuistin ikkunoiden lasittaminen). Päätettiin kuitenkin yrittää säilyttää sopu ja tänään jopa harrastettiin vähän seksiäkin ja nyt tuntuis tasapaino taas löytyneen. Toivon teille voimia jaksaa vaikeiden hetkien yli!

Ihanaa, Nyla, että saat siskoilta apua ja tukea. Täällä sama tilanne tavallaan: sisko on siis 3 lapsen äiti + kätilö joten auttaa tosi paljon.. Vaikka välillä harmittaa, kun hänellä ei ole ollut mitään vastoinkäymisiä koskaan, niin hänen sanomanaan " kaikki menee varmasti hyvin" tuntuu välillä vähän tyhjältä. Toisaalta, näkeehän hän töiden puolesta kaikenlaista...

Gallupia oli ultraamisesta: np-ultra ja sen jälkeiset pikkukontrollit on tehty vatsan päältä. Sitä ennen rv 5-8 hematoomakontrollit alakautta. Tsemppiä tytöt teille, joilla on sitä verenvuotoa. Se on niin ikävää! Meidän pikkuinen kuitenkin selvisi siitä noin varhaisilla viikoilla, toivotaan että teilläkin. Kädet kyynärpäitä myöten ristiin!

Pikkugalluppia pukkas tuohon ruokavalio/painonnousu -asiaan. Miulle kun maistuis ihan mikä vaan! Melkein oon kateellinen siulle kmk-83! Vaikka kurjaahan sekin on jos mikään ei maistu... Meikä yrittää pysyä makeista ja rasvaisista erossa, noudattaa lautasmallia ja kattoa kellosta ettei välipaloja tule naposteltua liian usein. Ja pitää annoskoon pienenä. Vielä ei ole paino noussut, viimeksi näillä viikoilla oli +5kg. Karkki- ja herkkuruokapäivä saa tietenkin olla kerran viikossa, mutta silloinkin 200g karkkia max. ja puolikas pizza (+toinen puolikas seuraavalla ruualla). Joku taisi sanoakin, että makeasta voi vierottaa itsensä, noin 2 viikkoa on hankalaa, mutta sitten niitä ei liiemmin edes kaipaa. Liikunta meikäläisellä on se n.45min. lenkki koiran kanssa 4-5 kertaa viikossa + töissä juoksujalkaa jokapaikkaan kokoajan...

Oliko meillä jo gallupia työnimestä? Meillä on kasvamassa suolakurkku. Siskonpoika 4,5v. keksi sen kun painittiin hänen ja pikkuveljensä 1,5v.:n kanssa ja leikin nimiähän on hampurilainen: kaksi ulommaista on sämplöitä ja välissäolija pihvi. 4,5-vuotias oli vuorollaan pihvi ja hihkaisi yhtäkkiä miun mahaa vasten: Ainiin, täällä välissähän on vielä yksi! Se on varmaan suolakurkku! :) Ja sen jälkeen on aina muistettu kysyä, mitä suolakurkulle kuuluu... Tällaista meillä. Lapset on ihania.

Kerroin perjantaina töissä esimiehelle. Hänelle tuli kyyneleet silmiin. Ihan turhaan olin pelännyt, että hän ajattelee:" taas tuo sotkee meidän kuviot" (ehdinhän viime syksynä olla yhteensä 6 viikkoa poissa, äitiysloman tynkä joka muuttuikin sairaslomaksi...). Hän siis oli niin vilpittömän onnellinen puolestamme että kaikki käytännön mahdolliset hankaluudet tuntuivat aivan sivuseikoilta. Ja tätä mie olin jännittänyt! Ihanaa kun ympärillä on ihmisiä, jotka ymmärtää...

Adalmiinalle vielä terkut, että ihan varmasti on lääkäri harkinnut edut ja haitat tuon lääkkeen kanssa. Jos olet kovin huolissasi, voit varmaan kysyä toista mielipidettä...? Mutta toisaalta, nyt pitäisi vaan luottaa asiantuntijoihin ja olla murehtimatta liikaa. Voimia!

Sanelma, ihan varmasti oot raskaana jos kerta jo suursiivouksia puuhaat! Hirmuhormoonit, sanoisi muutama miun tuttu. :) Ihana poikkeus kun me muuta taidetaan olla saatu niitä zombie -väsymyshormooneja. Kohta pääset ultraan ja eiköhän sieltä varmistu että kaikki on niin kuin pitääkin. Kädet ristissä täällä mös teidän puolesta!

Nicona, esittelypino oli tosiaankin kadonnut aika kauas, mutta nostin sen tuohon hollille.

Ollaanhan taas yhteyksissä,

t. Arkamamma ja suolakurkku rv. 14+2

Vierailija
79/86 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kuulu oma jumputus ja ihmettelin eikö se nyt sano että sydän lyö... sitten hokasin että se on tietysti mun ja heti perään tuli komeat 150-158 sykkeet. Tää lääkäri oli niin kylmähkö tapaus ettei kyllä montaa sanaa sanonu. Koko lääkärinkäyntiin meni ehkä 2 min. Ei siis mitään tunnemyrskyjä siinä hetkessä vaikka silmiä alkoi kuumottaa. Läksin vaan tyynen rauhallisesti ovesta ulos ja autossa nauroin äänee:D teki mieli aukasta ikkunat ja huutaa koko kylälle;) Ois voinu roikkua sieltä ikkunoista puoliksi ulkona ja tuulettaa, mutta kun piti ajaa:) Tää on nyt yhtä hymiötä hymiön perään.

Tuota dopleria mietin kun sitä kehuttiin täällä. Laitoin miehelleni linkin että saa harkita hänkin ja isäntä yllätti sanomalla että voi tehdä itse?! Kerron sitten kun nään minkälainen se on. Mielenkiinnolla odotan kyllä.

Autogalluppiin. Meillä on pieni kaks ovinen fiiatti ja siihen aiotaan edelleen mahtua. Äiti ja poitsu 3v matkustaa takana ja vauva sitten isin vieressä edessä. Harvoin me siinä kaikki ollaan. Lähinnä mies kulkee sillä töihin ja hakee poitsun hoidosta. Kauppareissut tehdään tietysti autolla, pitkät matkat ollaan matkustettu junalla. Tuo syö vähän ja ollaan se just saatu maksettua. En millään halua alkaa lyhentään uusia lainoja. Ainakin jonku aikaa siis mennään näin. Mahtuu sinne rattaat kontiin, mutta muutapa sitten paljon ei:)

ja pakkauksesta vielä että en aio ottaa nyt. Edelliselläkin oli niin paljon vaatteita ekalle vuodelle että tuntuisi tuhlaukselta ottaa lisää vaatteita joita ei edes ehdi vauvalla pitää, vaikka ilmaiseksi saakin. Rahallinen korvaus on kyllä pieni että varmaan menee vaan tililtä ihan kaikkeen.

Mutta kovasti terveisä kaikille! Luin juuri kaikki viestit ja alan muistaa teidän nimimerkkejäkin vaikka osa on aikas haasteellisia:) heipat!

Vierailija
80/86 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille syyssalaisuuksille tasapuolisesti sumuisesta Etelä-Karjalasta!

Minkälaisia oloja teillä on? Täällä aina välillä oikein kunnolla nipistelee alavatsaa ja huolestuttaa pikkuisen. Vieläkin niin uskomatonta että tämä raskaus nyt onnistuisi kun vuosi sitten keskeytynyt keskenmeno kummittelee taustalla.. en tiedä kuinka sitä jaksaisi taas yrittää vuoden uutta raskautumista jos nyt jokin menisi pieleen.

Lieneekö raskauspoire vai mikä, mutta tällä viikolla on herännyt pupuilu halut oikein kunnolla... mies on jo hieman ihmeissään kun tämä mamma ei malttaisi pitää näppejään erossa... huolestuttaa vaan hieman kun minulla on pientä kipua välillä kun noita petipuuhia touhuillaan. Onko muilla samaa????? Vuotoa ei kylläkään ja tiedänhän minä etten pikkuista voi satuttaa mmutta kun hieman vihloo niin säikähtää että mitä jos sittenkin.

Nyt aamiaiselle..

skap1983 12+6