Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSKUUN SALAISUUDET viikko 10**

03.03.2008 |

Jos uutta viikkoa aloiteltais! Minun vakio aika tulla koneelle,kun isovaavi joka opettelee kävelemään! nukahtaa aamu-unille. (kun seittemän maissa herää....blääh). Mutta tänä aamuna sain nukkua pitkään, (no en silti osannu ko yhdeksään asti) kun mies on talvilomalla jess!!!

Ihmeen hyvä olo oli kun heräsin, ei juuri edes nälkä vaivannu, niin kuin yleensä ja hetihän sitä taas hieman huolissaan...vielä kun on puolitoistaviikkoa np-ultraan...sitä oottaa jo niiin kovasti.

Meilläki sanelma vähän sellaista salassa pitämistä, kun ei haluta vielä toisille lapsille kertoa vauvasta, kun ei mahaakaan näy, ku eihän ne sitten muuta tee ku kyselevät että milloin se syntyy.. ja siihenhän on vielä niin pitkästi aikaa.

uuttaautoa täälä vingun ja haaveilen...kun pitäis tila-auto laittaa että sitten mahduttais koko perheellä siihen...kertokaa miten saan tuon miehen puhuttua ympäri...

autokuumeinen tuuteliluu 11+6

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina huomasin, kun kävelin reippaasti, niin supisteli ja viikonloppuna, kun imuroin, supisteli ja eilen, kun istuin ihan rauhassa sohvalla, niin tuli kaksi supistusta.

Jotenkin tuntuu tosi tylsältä tämä raskaus, koska juuri kun se hillitön oksentelu loppui (kuvottaa kyllä vieläkin ja väsyttää), niin sitten tuli tämä supistelu.

Tuli vaan sellainen olo, että enkö pääse iloitsemaan tästä raskaudesta lainkaan.

Meidän 12 vuotiasta, kun odotin, niin rv 17 alkoi supistelut ja olisivat ottanaat mut sisälle, mutta kieltäydyin omalla vastuulla (en halunnut olla erossa jo olemassa olevasta lapsesta) ja lupasin olla lähes vaan sängyssä.

En jaksaisi, jos tämä raskaus on koko ajan hankalaa :(

Vierailija
2/86 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustaverho: minkälaisia supistuksia?? minä ainakin tunnen myös jos hiukan rivakkaammin jotain teen ja jos on kova pissihätä .. :) tyttöä odottaessa supistukset alkoi myös aikaisin ja töissä ollessa ei ollut yhtään kivaa, kun ei meinanneet levossakaan helpottaa. kivuttomia olivat, tuntuivat vain ilkeiltä. alkoivat n.rv16 tienoilla kunnolla ja rv20 jäinkin sitten pois töistä. kohdunkaulaa seurattiin tiheämmin ja kaikki oli sitä mieltä, että ennen aikaisesti tulee, mutta eipä ne mitään aiheuttaneet onneksi ja raskaus päättyi rv40.

neuvola nyt puolelta, joten kiirehdittävä !

cec rv13+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun alotit uuden pinon...tuo edellinen olikin kasvanut jo aikas pitkäksi...

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää :-). Tosiaan viime ke käytiin ultrassa, sillon viikkoja oli 11+2 ja siellä se taapero jumppasi....viikot vastasi mittoja. Tosin, kun vähän vauhko olen niin edellisen neuvolakorttia rupesin heti pläräämään ja sillä mitat oli aika paljon isommat, no tosin viikotkin oli sillon jo 13+2...mitä teillä muilla on ollut pää-perämitta ultrassa? Ja jännittää se seerumiseulan tulos, VAIKKA mitään syytä huoleen ei pitäisi ollakaan.

Oltiin viime viikolla kylpylässä to-la, reissun piti kestää to-su, mutta.....

esikoinen - ärsyttävä oma rakas esipuberteetti-ikäinen poikamme 11 v- oli jo aikaisemmin hyvin selvästi ilmoittanut,että EVVK koko reissu.

Ja siitä saimme muut kyllä kärsiäkin menomatkalla kylpylään sekä siellä ensimmäisen vuorokauden! Kyllä oli pinna tiukalla ja jouduin oikein itkeä tirauttamaan siellä isot itkut.....

Miehen kanssa sitten yhteistuumin lauantaina päätettiin että lähdetään kotia. EI pelkästään pojan takia, vaan siksi että paikka oli pienoinen pettymys kaiken kaikkiaan. Että semmonen hiihtoloma...

Seuraavalle " matkalle" lähdetään ihan varmasti vaan kahdestaan ja ennenkun vauva syntyy! Haaveissa kaupunkiloma Barcelonaan,Pariisiin tms.....keväällä tai alkukesällä....

Muuten ei ihmeitä,paha olo ei vaivaa eikä niin hillitön väsymyskään ja mahakin on ruvennut jo vähän tuntumaan....tai iltaisin olen tosi turvoksissa vatsasta ja ilmavaivoja tuntuu olevan vaikka muille jakaa.

Joku valitteli kadonnutta seksielämää.....meillä se on ollut aina päinvastoin....kuten nytkin, seksi maistuu kyllä ja mukavalle....heh....tulee oikein seurustelun alkuajat mieleen....

Mutta nyt palaveriin....

Mami + vauveli 12

Vierailija
4/86 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana ja kaikki hyvin :) rr oli vaan alhaiset ja selittää, miksi saunassa en ole kyennyt käymään vähään aikaan, kun tulee älyttömän huono-olo.

dopplerilla kuului hyvin äänet ja kokeilinpa äsken kotonakin kuunnella. sieltähän ne löytyi! :) en ole pitkään, pitkään aikaan kotona koitellut kuunnella ja olipas mukavaa nyt kuulla ne :) täytyy miehellekin esitellä kakkosen sydämen jumpsuttelut kun tulee töistä..

nyt esikoisen perään, riuhtas juuri verhopaneelin ikkunasta 8(

cec rv13+2

Vierailija
5/86 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Olen seurannut teidän kirjoituksia jo kolmisen viikkoa ja uskaltaudun nyt kirjoittamaan itsekkin.

Minulle on laitettu hormonikierukka Mirena 3,5 v sitten ja nyt vuoden alussa alkoi tiputteluvuoto, jota kesti jo neljättä viikkoa. Menin gynelle ja hän tutkiessaan ultrasi ja kertoi minun olevan raskaana 8:lla viikolla! Oli se vaan aikamoinen shokki, ei käynyt mielessä edes tämä vaihtoehto. Kuulemma sterilisaatiotakin luotettavampi ehkäisykeino tämä hormonikierukka! Heh..

Alusta alkaen oli selvää, että raskautta ei keskeytetä. Kierukka on edelleen oikealla paikallaan ja se myöskin jää sinne raskauden ajaksi. Jos kierukka poistetaan, niin siitä seuraa kohonnut keskenmenon riski, mitä me ei todellakaan haluta.

Koko ajan olen ollut erittäin huolestunut tuosta vieraasta esineestä, koska se aiheuttaa kohonnutta keskenmenon vaaraa ja ennenaikaisen synnytyksen vaaraa. Muutenkin tästä kierukkaraskaudesta on niin hemmetin vaikeata saada mistään tietoa. Olen niin harvinainen tapaus lääkärienkin mielestä. 0,1% mahdollisuus tulla raskaaksi ja useimmiten raskaudet keskeytetään, siksihän se kierukka laitetaan, ettei niitä vauvoja tulisi..

Alussa, kun puhuttiin mieheni kanssa tästä raskaudesta, tuntui kun puhuittaisiin jostain muusta henkilöstä kuin minusta. On tämä vaan niin uskomaton juttu! Nyt tähän alkaa vähitellen tottumaan ja uskallan varovasti alkaa nauttimaan tästä olotilasta! :)

Mieletön pahoinvointi ollut viimeisen kuukauden, en silti ole oksennellut, sellaista kuvotusta vaan. Edellen tulee sellaista pientä ruskeaa vuotoa, joka kylläkin on näköjään päivä päivältä vähenemään päin. Onneksi. Muutaman kerran olen vuotanut ihan kunnolla kirkkaan punaista verta ja pieniä hyytymiä. Ultrattu on kaksi kertaa (eli gyne, kun havaitsi raskauden ja siitä kahden päivän kuluttua, kun luulin että tuli kesken) ja siellä se vaavi todellakin oli!!

Viellä vähän itsestäni. Olen (jo) 38 vuotias kahden lapsen äiti, tyttö 11v ja poika 6v. Mieheni kanssa olemme seurustelleet 4 vuotta, asuneet yhdessä vuoden. Miehelläni on 7 v poika. Lomilla ja viikonloppusin olemme kaikki yhdessä. Vauvan syntymän jälkeen siis 4 lasta, tuo nimimerkki vähän hämää... :)

Kaikille oikein hyvää alkanutta viikkoa!!

M@MI rv 10+3

Vierailija
6/86 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki hyvin, mut masentaa välillä niin kamalasti ku ei saa mitään aikaiseksi. Puolet päivästä makaan unen ja valveen rajamailla ja välillä käyn oksentaa. Aamut on aina hyviä ja sillo saa vähän touhuttua mutta iltaa kohti...Kaikki kolme allekouluikäistä lastani pyörivät ympärillä ja yrittävät saada mut tekee vaikka mitä, mut ku en jaksa. Ulkoilukin on yhtä tuskaa ja oksentelua iltapäivästä lähtien. Toivon niin että tämä pahoinvointi jo loppus. En halua kyl kokea tätä oloa enää ikinä! (Tai sit se unohtuu joskus..)Aiemmin en ole tällaista kokenut.

Seksielämästä sen verran, että mun iltapahoinvoinnin vuoksi emme todellakaan harrasta iltaisin mitään. Aamulla tekisi mieli, mutta niin harvoin tilaisuus. Kerran olen herättänyt miehen keskellä yötä, ku pahaolo helpotti ja oli kyl mieski innolla mukana ;) Mut tää on tätä aikaa, sit joskus voimia/aikaa seksillekkin.

Torstaina lääkäri ja ultra. Np-ultraan en mene. Onko täällä ketään toista joka jättää np-ultran väliin?

3_x_äippä 10+4

Vierailija
7/86 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupissa kyseltiin suhteesta näin odotusaikana. Meillä mennyt ihan tavallisen hyvin, ei mitään erityistä suuntaan tai toiseen. Musta on ihanaa, kun saa " erityiskohtelua" näin odotusaikana: mies käy tekemässä viikon isot ruokaostokset ja kantaa ne sisään, herää aamulla esikoisen kanssa, että saan nukkua pitempään jne.

Petipuuhat ei oo kovasti tässä alussa kutsuneet (kuten ei edellisenkään odotuksen aikaan), mutta annas olla kun päästään pidemälle. Mieskin jo naureskellen odottaa, miten pyöreä vaimo ei loppupuolella malttais pitää näppejä erossa. Näin meillä.

sitten omaa vointia: Mulla oli superankea viikonloppu. Söin viime viikolla antibioottia virtsatietulehdukseen. Lääke ei tepsinyt ja sain perjantaina uuden lääkkeen, penisilliiniä. Olen aiemmin saanut allergiaoireita penisilliinistä, mutta tän piti olla hyvin siedetty. Toisin kävi. Ihan järkyttäviä vatsakramppeja koko vkonlopun, ihan vetämätön olo eikä oikein voinut syödäkään mitään. En kuitenkaan uskaltanut lopettaa kuuria omin päin. Viime yönä soitin jo hädässä Kättärin päivystykseen, kun vauvelista tietysti hurjien kramppien keskellä iso huoli. Siellä onneks superrauhallinen kätilö vakuutteli oireiden kuulostavan ihan lääkeyliherkkyydeltä ja vauvelin olevan ihan turvassa. Helpotti uskomattomasti oloa, kun joku edes sanoi niin. Tänään kävin uudestaan lääkärissä ja sain lopetusluvan lääkkeelle. Ihanaa olla taas lähes normaalissa kunnossa!

Ensi viikolla neuvolalääkäri, joka katsonee ultralla. Silloin sitten vahvistus siihenkin, että " pikku" siellä mahassa selvisi koko rääkistä kunnialla.

Mukavaa viikkoa ja parempaa vointia muille!

Adalmiina ja pikku 13+3

Vierailija
8/86 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käytiin tänään ja siellähän se pikkuinen köllötteli:)

Laskettua aikaa ei muutettu koska on tullut joku uusi sääntö että jos heittoa on vähemmän kuin 7 päivää niin sitä ei muuteta.Meillä vauva oli 6 päivää pienempi kuin kuukautisista laskettuna joten la ei muuttunut.Kätilö naureskeli että voi mennä sitte aika paljon yli.

Joten mennään sitten neuvolan la mukaan mikä on 31.8.2008 ultra antoi 6.9.2008 itsekkin ajattekin sen olevan juuri tuo.

Sitten täällä on tullut sellainen verikoe vielä tuon np-ultran lisäksi mutta siinä ehdoton takaraja on 12+6 joten en siis päässyt siihen.Muutenkin kävin ultrassa vain sen takia että nään vauvan ja tiedän että siellä on kaikki ok.

Ja sitten seksistä....meillä mennään ihan niinkuin ennenkin eli silloin kun tekee mieli eli aika usein.Olen aina ollut se vähän aktiivisempi osapuoli meidän suhteessa.

No mutta taidanpa vielä hetken surfailla netissä ja katsella äitiys vaatteita jotkut housut olisi pakko saada.Kokeilin tänään h&m:ssä yhtitä mamma farkkuja ja täytyy kyllä sanoa että huh huh....farkut eivät joustaneet ollenkaan joten jouduin kokeilemaan todella suurta kokoa ja ne olisivat olleet lantiosta hyvät mutta lököttivät takapuolesta ja jaloista.Pienempi koko ei taas ollut lantion kohdalta hyvä vaan puristi inhottavasti.Saa nähdä löytyykö hyviä housuja ollenkaan....Esikoisen odotus aikana tykkäsin h&m mamma vaatteista mutta nyt on kyllä ihan outoja vaatteita...

Terv:Sweety rv 14

Vierailija
9/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3_x_äippä: minä en oo koskaan aiemmin menny tuohon np-ultraan, mut nyt meen käymään katsomassa mitä siellä näkyy! Rakenne ultrassa oon sitten tietysti käyny. meillä ultrataan aika usein omassa neuvolassakin niin ne on riittänyt vallan hyvin mulle, mutta kun (sitä on joka kerta tyrkytetty) ja on mahdollisuus ja vieläpä matkatkin maksetaan suurkaupunkiin 130km niin mikäs siinä! ja mieski aiko lähteä mukaan, joten ihan innolla/jännityksellä oon nyt menossa:) En tiedä onko sitä enempi vaan huolissaan mitä useampi lapsi tulossa. Haluaa tietää että on asiat kunnossa...mutta mitä jos eioo...se on sitten tarkoitettu niin.

Ootteko kädellä tunteneet kohtua-pikkupalloa mahanpäältä...mie oon aika laiha...niin oon jo vähä hermoillu kun en oo taas tuntenu käsillä koittamalla mitään siis kun makoilen selälläni,(mie joka kerta oon tuota miehellekki toitottanu ja se aina että taas se alkoi...et sie viimekskään sitä heti tuntenu...:) tuntuu vaan että on jo sen verran pitkällä... mutta tänä aamuna siis tuntui pikku pallo mahassa :) heti taas helpottaa :) Että on se siellä:) se varmaan tuntuu silloin parhaiten kun kohtu supistaa...ja kun ei mulla supistele ennenaikojaan ainakaan yleensä -onneksi.tällasta päläpäläätaas :)

Nyt leipätaikina kohoilee tuolla... lapset pelaa tietskaria, pienimmäinen nukkuu ja iskälomalainen lähti mettähommin:)

pakkanen paukkuu... tuuteliluu 12+0

Vierailija
10/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Luulin jo olevani hieman luulosairas, kun ajattelin, että tunnen pikkuisen palleron tuolla alavatsassa. Onneksi täällä oli toinenkin pikkuinen äiti, joka tuntee sisälmyksensä niin hyvin, joten en olekaan vainoharhainen.

Viikonloppuna meidän äiti sai sitten tietää kolmosen tulosta, kun löysin kirpparilta 60cm aivan uudenveroisen haalarin. Meidän lapset on olleet sellaisia kirppuja, että ne on aina hukkuneet niihin äitiyspakkauksen haalareihin ja sitten kun oisivat olleet sopivia meno on ollut jo niin lujaa, ettei kankaat olis kestäny. Äiti oli juuri viime viikolla mietiskellyt, että näinköhän meille olis vielä joskus tulossa kolmas. Äideillä on tosiaan telepaattisia kykyjä.

Väsymys ei ota hellittääkseen ja illalla on turvotusta ihan kamalasti. Housut jouduin jo vaihtaa isompaan ja sain kirpparilta muutamalla eurolla kahdet mammahousut ja tunikan. Inhottavasti iltaisin kiristelee, eikä missään asennossa ole hyvä olla. Päivisin yllättää helposti huono-olo, jos ei syö jotain parin tunnin välein.

Parisuhteeseen ois hirveitä haluja etenkin aamuisin, mutta iltaisin ollaan yleensä niin väsyneitä, että kaadutaan sänkyyn suorilta jaloilta. Toivottavasti tää alkaa helpottaa, kun ei se raudan puutettakaan oo.

Jaksamista kaikille ja etenkin teille, jotka olette pienten kanssa kotona. Me työssä käyvät voidaan levätä täällä töissä zombeina.

Rv 13+0

Vierailija
11/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin..

Meillä on myös uusioperhe, elikkäs miehellä on 5v tyttö, ja ollaan oltu yhdessä vasta lyhyen aikaa, ja tulokas tulee täytenä yllärinä.

Mulla oli myös tuo kierrukka mirena reilu 4 vuotta, irtosi osittain ja otettiin heti alussa pois, toistaiseksi ei ole ollut mitään haittaa. Sen jälkeen oli pientä vuotoa, mutta tarkistuksen mukaan tuli " ulkopuolelta" .

Mies on ollut ihana, kun olin tosi väsynyt alussa, on auttanut monissa asioissa kun itse vaan ei jaksanut.

Mulla on ollut mielialamuutoksia, tuntuu ettei haluais suuttua mut pinna on välillä lyyyhyt..

Seksiä tekee mieli ihan hirveesti :D miesparka ;)

Siis ei valittamista sillä saralla..

Väsymys on onneksi tuntunut jäävän taakse, osa ruoista etoo edelleen, esim. nakkien haju saa voimaan tosi pahoin, samoin tykkään valkosipulista ihan älyttömästi, niin nyt jos joku haisee valkosipulille, niin apuaa...

12 viikkoa täynnä, kohti toista kolmatta;

Marili ja " Onni"

(" Onni" sai onni tekonimen Onni-raskaustestin mukaan, ja eka ultrakin oli Onnin päivänä :D)

Vierailija
12/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaas taas kirjottaa kuulumisia, muutama päivä sitten kirjoitin samoin äsken, mutta viesti vaan jonnekkin häviää...

Elikäs olo on ollut ihan hyvä, masu kasvaa ja kohta kait se tarvii munkin mennä katselemaan äitiyshousuja. Väsymyskin on ehkä jo helpottamassa!

Tänään oli vuorossa ensimmäinen neuvolalääkäri ja kovasti sitä jo etukäteen jännitin ihan sen takia, kun täällä maalla on jos jonkinlaisia lääkäreitä ja sijaisia. Sattuipa mulle sitten sellainen täti, joka sivuutti mun murheet vaan olankohauksella. Kerroin hänelle synnytyspelostani joka johtuu ihan edellisestä synnytyksestä ja että olen pyytänyt lähetettä Taysin pelkopolille keskustelemaan. Edellinen lapsi oli kaikille yllätyksenä todella iso syntyessään ja lääkäri sanoi vaan, että suotta murehdit, kyllä sieltä mahtuu syntymään kerta takana on jo yksi noin iso koeponnistus...että näin meillä. Tuntuu, että on ihan yksin oman pelkonsa kanssa ja ei oteta todesta. Toki voi olla hullua stressata jo tässä vaiheessa asialla mihin on vielä matkaa, mutta minkäs sitä ihminen itselleen voi. Täytynee ottaa asia taas esille neuvolassa kuukauden päästä. Jotain hyyväkin toki lääkärikäynnissä oli, lääkäri sai sydänäänet kuuluviin ja komiasti sydän pomsahteli!

Ceciliah kyselit aikasemmassa ketjussa heppailusta ja treenailusta niin itse käyn vielä 1-3 krt/vko valmennuksessa/tunneilla ja muuten sitten meen itekseni. Toki olen jättänyt esteet ja maastorallit jo kuvioista pois, menen miten hyvältä tuntuu ja niin

kauan kuin siltä tuntuu. Järki toki touhussa mukana!

Kuulumisiin, kimaro 11+3

Vierailija
13/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä lukea kuinka montaa pahoinvointi vielä retuuttelee :( itselläni helpotti n. 1,5vk sitten ja nyt on hyvä olla.. ruokahalut on vaan valtavat ja väsyttää päivisin älyttömästi. vielä kun tuo tyttönenkin on tänään ollut oikea känkkäränkkä.. paino on noussut vain 1,5kg joten hyvä on vielä. (oikein odottelen kun nousee se 0,5kg viikossa! rissus oli ikävää).

minäkin tunnen palpoidessa pienen kohtumykkyrän, vaikken mikään pikuihminen olekaan :D

eilen mies kuunteli vauvaa ja tänä aamunakin oli kuunneltava ;) siellä se vain jumpsuttaa kovaa. välillä kuuluu sellainen " piuh, piuh" josko silloin aina jotenkin potkiskelee anturin suuntaan. voisin olla 24h dopplerissa kiinni, on se niin rauhoittava ääni!

mitäpäs teidän muut lapset jotka on neuvoloissa mukana? meillä hiukan päälle 1v. pelkäsi, kun äidiltä otettiin verenpainetta ja kun kuunneltiin ääniä, itki hiukan alahuuli väpättäen :( raukka pieni. jatkuen sain hokea, että ei äitiin satu.

nyt lähdettävä kynsihuoltoon.. tämä viikko onkin oikeaa hemmottelua, kun kampaamo aikakin torstaina. pistän blondivärit päähän ja saa leikata hiukan..

cec rv13+3

Vierailija
14/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitto unohtui, eli otatteko ä-pakkauksen? minä en aijo nyt ottaa. edellisestäkin myin heti haalarin. vain muutama vaate oli mieleinen. säästin osan tavaroista tytölle ihmeteltäväksi, kun on aikuinen. otan se 140e ja ostelen sillä muutamat vaatteet tälle kakkoselle ja laitan loput rattaisiin..

Vierailija
15/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin mulla on vielä tallella 2006 pakkaus kaikkine vaatteineen ja pikkuneiti sai silloin aika paljon pieniä vaatteita, joista periaatteessa suuri osa menee, oli vauva kumpaa sukupuolta tahansa.

Sille 140 eurolle löytyy meillä kyllä muutakin käyttöä....hoitopöytä pitäisi ostaa ja tuplia ollaan mietitty kovasti, ostaako vai eikö???

Saisin kaverilta seisomalaudan, mulla on Teutonian yhdistelmät ostettu 2005, joten luulen että yritetään pärjätä niillä niin pitkälle kun mahdollista.

Onneksi tulin töihin tässä välissä, niin saan 3 ensimmäistä kuukautta täyden palkan kun äitiysloma alkaa. YES! Nyt nimittäin teen 3 pv viikkoa ja tuntuu,että rahat on aina lopussa....tosin on tämä luxusta kotihoidontukeen verrattuna...heh....joutui aina oikein miettimään,etttä mihinköhän saisi kaikki 294 euroa laitettua :-)))

Mutta nyt on pakko jatkaa töitä...

Mami + vauveli 12+1

Vierailija
16/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kyllä mullakin alkaa jo kohtu tuntua,vaikka taaksepäin kallistunut onkin. Jotenkin tossa navan kohdalla alkaa olla semmonen kumpu :-)....jonka yksi työkaveri tänään huomasi,kun muuten olen niin hoikka....äh...eihän sitä voinut kun myöntää asian....

Vierailija
17/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinaan ottaa pakkauksen, oon ottanut molemmilta aiemmin, ja mulla on vaan muutamia vaatteita tallessa, lisäksi muita pikkuvaatteita, ne ihanimmat :) tosin jos tulee tyttö niin kovin vaaleansinisiä on nekin vaatteet..

Me syyskuulaiset taidetaan saada uusi pakkaus, huhti-toukokuussa alkavat sitä ilmeisesti jakamaan?!

Vierailija
18/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ok, mutta täti ei saanut sydänääniä kuulumaan, vaikka viikkoja " jo" 10+2. Vähän meinaa taas huoli painaa...

Nyt lähetään kylään, kovin lyhyt tää viesti tänään!

t. Sanelma

Vierailija
19/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUsi viikko ja uudet kujeet. Olo on ainakin vähän helpottumaan päin täälläkin. Vielä en hirveesti ole uskaltanu touhottaa vauvasta vaikka sana onkin jo kiirinyt ainakin työympyröissä... Ajattelin että jos käy huonosti niin huonot uutiset leviää vielä nopeammin että riittää kun jollekkin sanoo. En tiedä miksi olen niin varovainen. Syksyinen km oli kuitenkin ihan alussa.... noin 4-5 viikolla. Kai se on kun ei vielä ole viivojen ja huonon olon lisäksi mitään todistusaineistoa. Lääkäri on perjantaina ja sitten toivottavasti kuuluisi sydänäänet että saa jotain tietää.... Mutta voi mikä paniikki jos ei kuulukaan! Ultra onkin vasta 17.3 sitten on jo ihan melkeen 14 viikkoa täynnä! PITKÄÄN JOUTUU ODOTTAMAAN. Ihana että joillakin ultrataan jo ihan neuvolassa.

Olen kyllä samaa mieltä tästä töissä zombiena lepäämisestä kuin joku sisko täällä sanoi:) Mulla on aika rento työ ja pystyn itse säätelemään millä teholla teen. Hyvin voi oikasta välillä sohvallekkin...

Vitsi kun en nyt muista nimeä mutta kylpylälomasta juttelit... mekin käytiin tuon kolmivuotiaan kanssa ihan ekaa kertaa kylpylässä päiväseltään ja oli ihan kiva reissu. Tosin loppuajasta oli tosi riehakas kakara. Luulen että se melu vaikutti osaltaan.... Nyt sitten varattiin pääsiäiseksi päivä tukholmassa risteily luksushytillä ja ruuilla ihan vaan meille kahdelle. Tuntuu että vähän pitää ladata varastoon. Olisi tehnyt mieli kauemmaskin, mutta sitten tuntui niin kurjalta jättää poika kotiin ja lennotkin alkoi pelottaan että ehkä se tuo kahdenyön loma meille piisaa:) Tää on meille tosi luksusta kun ollaan niin harvoin missään käyty... eikä sitten taas varmaan seuraavaan kolmeen vuoteen mennä ilman lapsia. Onko tää sitä vanhenemistä kun ei osaa enää oikeen lähteä mihinkään? Reissut kiehtoo mutta tuntuu työläältä. Kotona vaan kököttää sitten... mieskin ehdotti että eikö vaan ostettais jotain plasma tv.tä!!! ? No onneksi on nyt liput maksettu ettei viitsi perua. Taas meni ihan lörpöttelyksi.

HUONOVOINTISILLE PAREMPAA OLOA TOIVOTTAEN!!!!

maatuska ja se joka toivottavasti siellä on noin 12 viikolla

Vierailija
20/86 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän sanelma huolestu,ei ne kaikki terkat saa sydänääniä kuuluviin nuilla viikoilla, ja riippuu kovasti missä seinässä istukka on, ja miten kohtu kallellaan jne.

Oon vähä mietiny ottasko sen pakkauksen vai en, viimeksi en ottanu ja hyvin pärjättiin...taidan nytkin jättää väliin. onhan nuita peittoja ja harsoja ja bodeja kun kaksi oon ottanu :) ja aina sitten haluttaa ostaa jotain oman näköistäki vauvalle. Mutta suosittelen kyllä pakkausta sellaisille jotka ensimmäistä on saamassa!

Jess nyt oli tullu bebelaneen niitä äitiyspillifarkkuja, laitoinpa tilauksen vetämään! tilasin samalla jo tukivyön, saa nähdä onko hyvä, ku mulla aiemmin ollut sellanen huono, jossa sellaset rautakaaret edessä masua pitämässä, jos tuommoinen joustava ja tarroilla säädettävä olisi sitten loppuvaiheessa hyvä!

Meijän vaavi tänään tasan 9kk :) ihan sulonen sanoo että ääitä!!!

etelleenki autokuumeessa tuuteliluu