Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSKUUN SALAISUUDET viikko 10**

03.03.2008 |

Jos uutta viikkoa aloiteltais! Minun vakio aika tulla koneelle,kun isovaavi joka opettelee kävelemään! nukahtaa aamu-unille. (kun seittemän maissa herää....blääh). Mutta tänä aamuna sain nukkua pitkään, (no en silti osannu ko yhdeksään asti) kun mies on talvilomalla jess!!!

Ihmeen hyvä olo oli kun heräsin, ei juuri edes nälkä vaivannu, niin kuin yleensä ja hetihän sitä taas hieman huolissaan...vielä kun on puolitoistaviikkoa np-ultraan...sitä oottaa jo niiin kovasti.

Meilläki sanelma vähän sellaista salassa pitämistä, kun ei haluta vielä toisille lapsille kertoa vauvasta, kun ei mahaakaan näy, ku eihän ne sitten muuta tee ku kyselevät että milloin se syntyy.. ja siihenhän on vielä niin pitkästi aikaa.

uuttaautoa täälä vingun ja haaveilen...kun pitäis tila-auto laittaa että sitten mahduttais koko perheellä siihen...kertokaa miten saan tuon miehen puhuttua ympäri...

autokuumeinen tuuteliluu 11+6

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla huomenna np-ultra ja hirmuinen paniikki. pelkään kuollakseni et sanotaanki ettei kaikki ookkaan hyvin :/

neuvolassa ei vko sit vielä kuulunut sydänääniä ja se pisti viel enemmän huolestuttamaan :(

nyt vkon verran särkeny päätä ja pitäis saada pakkailtua ku 3vkon päästä muutto isompaan asuntoon, mut mitään saa aikaseks ku huono olo ja mieli maassa. Toivottavasti huomenna kuulis hyviä uutisia jos se vaikka piristäis mieltä.

Kaveri sai eilen pojan ja samalla pääsen sitä sit ihastelemaan ku ultra samassa sairaalassa :)

Helpotuksen huokaus täältäkin 3x?. anteeks unohdin sun nickin " nolo" :|. luin eilen sun tekstin ja tänään kävin vähän väliä tarkistamassa ootko tullut tänne kertomaan miten lääkärissä kävi. toivotaan että kaikki sujuu loppuun asti hyvin :) lähettelen täältä tarrasukkia ja liimapuikkoja :)

nicona ja masuasukki 12+1

Vierailija
42/86 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tullut pari kertaa verta ihan kunnolla tässä raskaudessa. Minulla se kylläkin johtuu kierukasta, kun se hoitaa tehtäväänsä. Kyllä se niin valtavasti pelottaa, kun ei tiedä mikä tilanne on. Onneksi kuitenkin ollaan selvitty säikähdyksellä. Minulla edelleen pientä vuotoa lähes joka päivä. :(

Pahoinvointi jo hieman hellittänyt, onneksi. Tänään kerroin tulokkaasta parille työtoverilleni. Olivat aivan innoissaan :)

Pakko oli ostaa vaaville tänään ensimmäinen vaate, Tutan housut!

Meilläkin auton vaihto edessä.. tämä on 4. lapsi, pitäisi saada koira ja vaunut kyytiin. Avensis verso olis ehkä sellainen sopiva, tavaratila näytti kyllä aika pieneltä. Onko kenelläkään kokemusta ky. autosta?

Saunaan ja nukkumaan, aamulla aikainen herätys.

Hyviä vointeja kaikille!

M@MIx2 rv10+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin, 2 omaa lasta ja miehen tyttö viikonloppuisin, ja koirat ja kaikki roinat, ja syksyllä sitten vauva, mihinköhän tila-ihmeeseen sitä saa koko orkesterin mahtumaan??

3D/4D Ultrista; Sain sen verran selville että hämeenlinnassakin tehdään 4D ultria, mutta siellä se tyyppi joka niitä duunailee, suositteli viikkoja 28-31. Eihän kukaan voi jaksaa odottaa niin kauan :D

Marili 12+2

Vierailija
44/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla et vaikeuksista on selvitty voittajina, joilla niitä ollut :)

Kävin eilen nlassa ja kaikki hyvin. Seerumiseulat ok ja syke oli vauvalla 138 pintaan. Paino oli tippunut kilon, oon syöny tosi terveellisesti, mikään rasvainen ei vaan mene alas, hyvä näin kun entisistä raskauksista on jääny kiloja.. Rasvattomat, tosi kylmät jugurtit, salaatit, täysjyvä näkkärit ja omenatuoremehu<3 :)

Masu on tosiaan kasvanut, vielä on normi housut jalassa, tosin kylläkin matalat malliltaan, jäävät masun alle. Pitäs alkaa eetimään mammahousut, kun jaksas alkaa jälestämään..

Mutta nyt on lähettävä aamupuuhiin!!

kmk-83 ja kirppu 14+3

Vierailija
45/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

OLen erittäin aktiivisesti seuraillut viestiketjuja, mutta nyt vasta itse uskaltaudun mukaan.

Itsestä: viidettä odottelen viikoilla 11. Eli laskettu aika olisi 25.9.2008. Ennestään perheestä siis löytyy pojat 03/91, 08/05 ja 10/06, sekä tyttö 02/93. Uusperhe ollaan, eli vanhemmat lapset ovat edellisestä liitosta. Miehellä entisestä suhteesta poika 10/93.

Omasta iästä sen verran, että taidan kuulua siihen " ikäloppu" ryhmään; ensi kuussa tulee täyteen 40! Mies on 38.

Peloista: oon ihan hermoraunio koko ajan. Tuo ikä kummittelee niin kovasti... Ja meillä Helsingissä ei automaattisesti pääse enää iän takia istukka-tai lapsivesitutkimukseen, eli seulan kautta siis mennään. Olen noiden nuorempien poikien kanssa käynyt yksityisesti istukkabiopsiassa ja tieto helpotti tuskaa.... Nyt ei yksinkertaisesti ole rahaa, niin nyt sitten jännätään! =( Oikeasti olisi hyvä, että iän puolesta pääsisi suoraan, niin voisi mennä siihen istukkabiopsiaan, niin ei aika kuluisi odotellessa sinne raskauden puoli väliin. No, tämä tästä omasta navasta.

Onneksi 3_x_äipällä kaikki hyvin! =)

Eipä jouda enempää, labra kutsuu!

Tunde ja toukka 11+0

Vierailija
46/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla, että kaikki hyvin! Sydäntä särki kun ajattelin tilannettasi. Mut nyt taas onnellisesti eteenpäin :))

Tervetuloa Tunde, tännehän mahtuu :)

Norah81 + tuplat 13+1

Vierailija
47/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla 3xäippä, että kaikki on kunnossa!! Nyt laitetaan kädet kyynärpäitä myöden ristiin ja toivotaan, että pienet pysyy meillä kaikilla kyydissä loppuun asti!

Äitiyspakkauksen ottamisesta joku kyseli niin me varmaan otetaan nyt avustus rahana. Eipä se suuri summa ole, mutta sijoitan sen sitten vaikka turvakaukaloon. Me ollaan keretty jo hävittään kaikki vauvatavarat eli osteltavaa on vaunuista lähtien. Onneksi olen säästänyt niitä lasten parempia ja rakkaimpia vaatteita ja kuitenkin sitä uudelle tulokkaallekkin haluaa ostella uusiakin ja oman näköisiä vetimiä.

Autokuumetta täälläkin podetaan, tuo meidän nykyinen on jo paremmat päivät nähny ja jotenkin houkuttais nuo citymaasturit. Isäntä vaan ei vielä ole ajatukselle lämmenny, kait se pelkää joutuvansa rahtaan joka viikonloppu muijan konia pitkin pitäjää:)

Mutta oikeesti olen pohtinut, että miten tuohon meidän nykyiseen saa järkevästi 3 turvaistuinta sopimaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

kimaro 11+6

Vierailija
48/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille kanssasisaruksille :)

Olen ollut taka-alalla ja lueskellut teidän muiden juttuja. Ilmoittauduin alakuvaiheessa mukaan ja kerroin meidän pienen perheen tarinaa, mutta lyhyesti; minä 35v. isä 37v. tytöt 18v. ja 11v. ja iltatähti tulossa ultran mukaan 2.9.

On ollut mukava huomata että kaikki miettii aikalailla samoja asioita, mm. ultria ja äp-pakkausta. Itse kävin alussa ultarra neuvolassa ihan vain varmistuttamassa että nyytti on ja oikeassa paikassa, parin vuoden takainen kohdunulkoinen kummitteli kuitenkin sen verran. Rakenneultra onkin seuraava, np-ultraan päätimme olla menemättä.

Onko kenelläkään ollu pissavaivoja, mutta ei tulehdusta? Itselläni oli alkuun tulehdus ilman kunnon vaivoja ja nyt kun tulehdusta ei enään ole niin olen käynyt jo pari kertaa testissä eikä mitään. Vaivat on pakotusta kun on hätä ja pissatessa ja lopussa pakottaa niin pirusti melkein voisi joku sanoa että sattuu....Neuvolan mukaan vauva vain painaa jo rakkoa=/

Masu mulla näkyy jos osaa katsoa, yritän vielä töissä peitellä, paljastuksen aika tulee kyllä...

Nyt pitää lopettaa vaikka olisi vielä asiaa, jaksamisia kaikille ja aurinkoista mieltä. Minultakin loppui pahoinvointi, karkit ja kahvi maistuu taas ja väsy alkaa helpottaa:)))))

meiva+masuasukki 14+3

Vierailija
49/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä on näköjään myöskin autokuumeessa. Meillä auton vaihto tulee pakolliseksi, koska ei vain saada 3 lastenistuinta mahtumaan takapenkille, ja etupenkille ei lapsia meillä laiteta. Turvatyynykin jo estää sen.

Meillä nyt ollut Corolla Verso, 7 hengelle, mutta ne ihan takimmaiset penkit ovat oikeastaan aika ahtaat, ja niiden taakse ei jää minkäänmoista tavaratilaa. Olemme katselleet nyt sitten Grand Voyagereita, mutta ne uusimmat on aika kalliita, eikä yhtä tilvia kuin muutaman vuoden vanhat mallit. Toisena vaithoehtona on ollut sitten Kia Carnival, joka tuntui olevan tosi tilava, sekä ihmisille että matkatavaroille. Saas nähdä mihin sitten päädytään.

Aika moni myös tuntuu odottavan kolmatta, minä kun jo luulin että ollaan ainoita. Kun siis välillä tuntuu että semmoinen kahden lapsen perhe on enemmänkin se normi :D

No niin, nyt pitää viedä esikoinen jumppaan.

Nyla ja Peanut 10+3

Vierailija
50/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lueskelemassa pinoa aika usein mutta itse en ole tainnut moneen viikkoon jaksaa kirjoitella mitään. Työkseni istun koko päivän ruutua tuijottamassa ja nettikin koko ajan auki ja käytössä, mutta silti ei työpäivän keskellä tunnu löytyvän pientä rakoa muuhun kuin työjuttuihin. Illat ja viikonloput olenkin sitten maannut täysin toimintakyvyttömänä sohvalla välillä vessassa yökkimässä juosten. Itse olen syyskuun loppupuolen odottajia (la 20.9.), onko teistä muista jo pidemmällä olevista alkuraskaudessa kunnolla pahoinvoineista moni päässyt jo parempivointiseen vaiheeseen? Aiemmasta kokemuksesta tiedän että pikku hiljaa pitäisi alkaa helpottaa mutta aina välillä iskee epätoivo tämän yökkäilyn kanssa. Olisi ihan mukava kyetä pikku hiljaa jo ruokakaupassakin käymään ja laittamaan iltaisin ruokaa. Kolme lasta ovat kyllä tähän asti saaneet tyytyä einestiskin tuotteisiin jotka iskä lämmittää :) Mies kun ei varsinaisesti ole mikään velho tuolla kyökin puolella, mutta napisematta on pöperöt ja kauppareissut yksin hoitanut.

Muutamat ovat puhuneet auton vaihdosta ja sama on meilläkin edessä nyt kun on neljäs tulossa. Ollaan kyllä ajateltu lykätä auton vaihto ensi vuodenvaihteeseen ja taiteilla syksy jotenkin kahdella autolla. Koko perheellä ei sitten kovin pitkälle lähdetä, mutta eipä kai sitä muutenkaan tulisi isompia reissuja heitettyä. Muutenkin ideat on jotenkin aika vähissä seuraavan automallin kanssa. Ei sitä kuitenkaan mitään hervottoman isoa ja bensasyöppöäkään viitsisi hankkia, kunhan nyt koko kööri tavaroineen mahtuisi suosiolla kyytiin. Jos jollain on hyviä vinkkejä kuulisin mielelläni!

Ai niin, onhan niitä ultraterveisiäkin jo. Eilen kävin ultrassa ja seerumiseulassa samalla, ultrassa kaikki oli ok ja tulokas vastasi hyvin viikkoja (oli päivän isompi mutta ei sen takia la:ta rukattu). Yökötystäkin jaksaa jotenkin paremmin kun tietää masuasukin voivan hyvin - ja onhan tässä jo niin monta norjavoittoista viikkoa sätkytelty että eiköhän se auvoisa keskiraskauskin jossain vaiheessa koita - eikö vaan?!

Hyviä vointeja kaikille, kasvatellan masuja hyvillä mielin!

t. Viivililli ja 3 tappelevaa tyttöä

Vierailija
51/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin meidän auto, kun neljättä odotettiin. Ja ollaan huomattu, ettei tarvita autoa mihinkään. Asutaan melkein Helsingin keskustassa, niin joka paikkaan pääsee kävellen tai ratikalla.

Ja pidemmille reissuille ei sitten vaan mennä :) Isomummini asuu bussimatkan päässä ja jo nyt neljän lapsen kanssa on aikamoista mennä bussiin, saatika sitten kun tämä viides syntyy. No, me vihdytään loistavasti tässä kaupungissa.

Mulla on maha jo oikien kunnon maha jo! Talvitakki kiristää ja koska se on niin tiukka niin ei tosiaan jää epäselväksi, että odotan.

Nyt teen keittoon, kaveri tulee käymään!

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

13+

Vierailija
52/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaveron kommentti koko auton pois myymisestä on virkistävä :) Loppujen lopuksi vähemmälläkin autoilulla tulee kyllä toimeen. Jos kaupungin keskustassa asuttaisiin, harkitsisin itsekin autotonta elämää, kun toi saastuttamispuolikin vähän mietityttää. Syksyn olemmekin tosiaan ajatelleet kokeilla selvitä minimiautoilulla, silloin kun ei enää ole mökkireissujakaan niin kuin kesällä. Meillä appivanhempien mökki on yli 300 km päässä ja perhe nauttii todella mökkeilystä. Sinne ei julkisilla pääsisikään...

Me nyt ei varsinaisesti ihan puskissakaan asuta, mutta kyllä auto huomattavasti elämää helpottaa. Omia asenteita ja tottumuksia on kuitenkin hyvä välillä kriittisesti miettiä. Onko kukaan muuten perehtynyt näiden tilavampien autojen ympäristöystävällisyyspuoleen? Tuntuu että pienemmissä autoluokissa löytyy nykyään jo hyvin vaihtoehtoja vähän pienempipäästöisissäkin menopeleissä, mutta kun tarvitaan enemmän kuin 5-paikkaista autoa päästö- ja kulutuspuoli jää taka-alalle.

Vierailija
53/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivililli: minulla on ainakin pahoinvointi jo helpottanut, samoten väsymys :) ihanaa, kun ei tarvitse kaatua jatkuen sohvalle tai tunkea jotain suuhunsa, ettei olisi pahaolla..

autoista gallupia; minkälaiset autot teillä siis on ja missä käytössä??

meillä on " mamma-autona" citroen c5 farmari ja on todella tilava. kahdet isot vaunut mahtuu takatilaan purkamatta ja 3 istuintakin menee mukavasti, mitä ollaan mittailtu ;) tosin sitten kun kolmas tulee, ostetaan sellainen iso iso tila-auto. meillä katsottiin myös autosta, että saadaan sillä vedettyä hevoskoppia tarpeen mukaan. meillä on käytössä mamma-auton lisäksi mitsubishi pikkuauto ja herkkuajeluun isännällä on mr-2 urheiluauto :P mitä ollaan citymaastureita katsottu eivät ole kovinkaan tilavia, vaan ovat korkeita. semmoista siis ei meille kun vasta eläkeajoihin, kun ei tarvi tupata mitään tavaratilaan.. :)

mustaverho: minullakin on jo ihan selvä peli, että pieniin päin ollaan ;) jopa ihmetteleviä katseita tulee, kun tuota pikkuista esikkoa kannan ja on vauvamasukin.

nyt vasta alkoikin tämä odotus, kun ei ole pahoinvointia eikä väsymystä. vain liikkeiden tuntemista tässä odotellaan :) muutama viikko enää siihenkään!

nyt syömään!

cec rv13+6

Vierailija
54/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Ceciliah että sinulla jo vointi on noin hyvin parantunut! Ehkä siis toivoa on, minulla kun noita viikkoja on tänään tasan 12 joten hieman perässä tullaan. Koko ajan joutuu suuhunsa jotain tunkemaan ettei pönttö kutsu ja syömisestäkin tulee huono olo. Ja jos tätä rataa joutuu vielä pitkään jatkamaan ei kohta mitkään teltat riitä päälle pantavaksi...enää kun ei kaikki nieleskelty tule ylöskään.

Taitaa se maha mullakin jo vähän näkyä, olen pari viikkoa kulkenut farkkujen ylin nappi auki eikä vanhat hieman tiukemmat housut millään mene päälle. Pakko on ollut pitää ainoastaan pitkän mallisia paitoja ettei nyt kilometrien päähän paista avonaiset huosunnapit :) Onneks sitä ei ole kasvokkain asiakaspalveluhommissa tai muutenkaan joude edustustilaisuuksiin, ei ole niin iso stressi tosta vaatetuspuolesta.

Kävin jo pari viikkoa sitten ostamassa yhdet mammafarkut ja mammahaalarit valmiiksi kaappiin ettei sitten tule hätä käteen kun sellaiset on pakko löytyä. Ja ensi viikoksi töihin on kai jo pakko laittaa ne mammamallin farkut. Pitäisi vaan viikonloppuna saada lahkeet lyhennettyä kun olen tällaista persjalkaista sorttia. Tuntuu vaan ylivoimaiselta tehtävältä toi lahkeiden ompelukin tällä hetkellä.

Onneks on perjantai, hyvää viikonloppua siis!

Vierailija
55/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kylläpä meille sattuu ja tapahtuu..!

Tuntuu ihan hurjalta, kun on ollut niin kiireinen viikko, ettei ole ehtinyt käydä täällä palstalla, ja heti on niin paljon tapahtunut.

3_x_äippä: miulla pysähtyi sydän kun luin, että vuosit verta. Olin aivan kauhuissani! Ja mikä ihana ilo ja onni, että pikkuinen siellä vieläkin sykkii, köllii, kasvaa ja voi hyvin. On niin ihanaa, että edes joskus joku asia jossakin menee oikein. Ihanaa! Olen niin onnellinen teidän puolesta! Mullahan oli sitä vuotoa viikolla 5, josta olin varma että tämä meni kesken, mutta täällä sitä vielä ollaan. Ruskeaa vuotoa tuli noin kuukausi. Sen aiheutti hematooma joka on sittemmin liuennut pois. Ainahan syytä vuodolle ei kuitenkaan löydy. Tärkeintä on että elämä jatkuu!!

Tuutelituu: toivottavasti flunssa on jo parempaan päin? Amerikkalaiset väittää, että kanakeitto auttaa, ja nyt kun ei kunnolla voi ottaa lääkettä, sitäkin kannattaa kokeilla. Ilmeisesti kanan rasvassa on jotain, mikä häätää pöpöt. Mulla on ainakin auttanut joskus (tai sitten se on ollut vaan lämmin neste & lepo). Kannattaa kuitenkin kokeilla!

Mustaverho: Kuulostaa hyvältä tuo teidän autottomuus. Nostan hattua sille! Me onneksi löydettiin talo sellaisen matkan päästä, että mies voi mennä kävellen töihin. Sitten jos ja kun jään mammalomalle, voi tuo Nissan jäädä pihaan ihan useammaksi päiväksi. Rattailla pääsee kuulema ilmaiseksi yleisiin kulkuneuvoihin täälläpäin. Yritämme osallistua ympäristötalkoisiin tällä tavalla...

Ceciliah: Oon alkanut mieki harkitsemaan sen dopplerin hankkimista. Saan käydä siskon töissä kuuntelemassa sydänääniä niin usein kuin haluan, mutta tälläkään viikolla en ehtinyt sinne kuin vasta tänään. Ois se vaan niin kivaa, kun se laite olisi täällä kotona. Siskolla on onneksi se ultralaitekin siinä, viimeksi tänään katsottiin, miten pikkuinen siellä pyöri ja vilkutteli. Yleellistä.. Minulla myös alhainen verenpaine, ei ihme jos väsyttää ja heikottaa. Mutta kuulema parempi niin kuin jos ois korkea. Teidän auto kuulosti ihanan tilavalta, harmi vaan että meidän ukko on niin ranskalaisautovastainen, ettei se taida tulla kysymykseenkään... Meillä on 65cm korkea koira, iso takakontti on must.

Mami1974 kyselit pää-perämittaa np-ultrassa. Meidän pikkuisella se oli 46mm, vastasi viikkoja. Niskaturvotus oli 1,07mm. Jotkut ovat saaneet pienempiä lukemia, joista meikä tietenkin huolestumaan, että oliko tuo sittenkin paljon, mutta täytyy muistaa että nääkin on yksilöllisiä (raja-arvojen puitteissa tietenkin), eikä vertailu varmaan hirmusesti kannata? Kyllä ne asiantuntijat sitten sanoo jos on syytä huoleen.

M@M1x2:lle onnittelut raskautumisesta kierukasta huolimatta. On se vaan jännää, miten elämä menee, eikö totta? Toivottavasti olet löytänyt iloa tästä uuden elämän odotuksesta vaikka se ei suunnitelmissa ollutkaan.

Adalmiina: kerroit että saat erityiskohtelua mieheltäsi. Olen niin kateellinen!! Mie sain taas vaihteeksi viikolla kuulla, että olen laiska. Huokaus. Ilmeisesti tämä minun yhteensä 14.kuukausi raskaana kevään 2006 jälkeen alkaa käydä miehenkin hermoille kun ei kuitenkaan olla sitä " palkintoa" vielä koskaan saatu... Mikä vointisi nyt on rankan viime viikonlopun jälkeen? Toivottavasti voit jo paremmin ja olet jo terveiden kirjoissa?

Marili80 kyseli ollaanko käyty 4D-ultrassa. Se on meillä kyllä kovassa harkinassa. Ystäväpariskunta kävi ja kuvat näytti kyllä niin hienoilta, että mieli tekisi kovasti. Tälle pariskunnalle oli kyllä kerrottu, että poika tulee vaikka tyttöhän heille syntyi. Hurja homma että meni tuolla tavalla pieleen. Ja tämä väärä tulkinta (?) tehtiin vieläpä synnytystapaultrassa...

Kimaro, Sanelma ja Norah valitteli huonoa kohtelua neuvolassa/lääkärissä. Tosi harmi, Kimaro, ettei lääkäri ottanut todesta sun synnytyspelkoa. Koeta jaksaa inttää niin kauan että saat sen avun, mitä koet tarvitsevasi. Sanelma, eiköhän ne sydänäänet kuulu jo ensi viikolla, niitä on kuulema vaikea näillä viikoilla saada kuuluviin. Koeta jaksaa! Norah, seuraavalla kerralla eri lääkäri, eikö totta? Ei meidän tarvii alistua huonolle kohtelulle. Lääkäritkin on vaan ihmisiä, mutta tää raskaus on niin ainutlaatuista aikaa, että silloin saa vaatia parasta. Sen taitaa tajuta vasta sitten kun on saanut sekä hyvää että huonoa kohtelua. Ja se hyvä kohtelu on tosi tärkeää..!

Maatuskamamma: sie sanoit just niin kuin mie ajattelen: " reissut kiehtoo, mutta tuntuu niin työläältä" . Olen 100% samaa mieltä: mieli tekisi reissata vaikka mihin, mutta sitten ei saa vaan aikaiseksi.. Ja kun kesä ois ainoa mahd.aika lähteä, niin silloin maha on varmaan jo liian iso mihinkään pitemmälle.. Huokaus. Ehkä sitten nyytin kanssa? Tai jos se jäis mummolaan? Sitten vuonna 2015... Ja Nyla, sinä sanoit lähteväsi New Yorkiin.. Olen NIIN kateellinen. Huokaus. :)

PikkuMyy ja Nyla: teillä on ilmeisesti siskot samaan aikaan raskaana. Mites se on sujunut? Onko tullut kiistoja tms? Kuulostais vaan aika jännältä vaihtaa tuntemuksia oman lähisukulaisen kanssa. Joko vertailu on käynnissä..? Siihenhän niitä serkuksia saatetaan alistaa vaikka muiden sukulaisten suunnalta.. Tää on nyt vaan tällaista arvailua, osunko lähellekään?

Elohelmi, hjo85, tuutelituu ja Mami1974 sanoitte että kohtu tuntuu jo pallona. Meikä myös tuntee ihan pikkasen sitä jo. Mulla on kyllä super-taakse kallistunut kohtu, ei edellisessäkään ois maha näkynyt kuin vasta viikoilla 20+ ellen ois lihonut niin paljon... Tuntui että enemmän oli reisiä kuin vauvamahaa.. Sitä ihanaa pömppöä (lautastelinettä) miulle ei ainakaan tule. Harmittaa ihan. Hjo85, sinäkö se sanoit, että vauvamaha on jo kumpumaha. Olen niin kateellinen! Se on varmaan tosi kaunis. :)

Zaza77 sanoit, että tunnet jo liikkeet. Wow! Meikä on luullut että suolet ne siellä pulpahtelee, mutta voiko olla että ne on jo liikkeitä? Aika makeeta.. Milläköhän viikolla ne " oikeesti" alkaa tuntumaan?

kmk-83, sanoit että oot saanut painon jopa tippumaan. Minkälaista ruokavaliota sie noudatat? Täähän vois olla ihan gallupkin. Meikä on kovsti yrittänyt välttää sokeria ja rasvaa, ja oon saanut painon pysymään samassa toistaiseksi. Sekin tuntuu ihan saavutukselta. Pahoinvointia ei nimittäin ole ollut, kaikki maistuu hyvin niin kuin ennenkin mutta kokoajan on ihan hirmuinen nälkä. Mihin tuo voi perustua kun ei energiantarve ole vielä kasvanut? Kellosta pitää katsoa milloin saa syödä ja milloin ei....

Autogallupiakin oli liikkeellä. Meillä eka lapsi + iso koira -yhdistelmä. Mitä autoa suosittelette..? Auto vaihtuu kuulema aikaisintaan 2 vuoden kuluttua, eli kiire ei vastaamisella ole :))) *sympaan autokuumeisia tuutelituuta, ceciliahia, m@mia, Marilita, Kimaroa ja Nylaa* Vai oliko se niin että auto pitäisi vaihtaa, vai sen haluaisi vaihtaa..? :)

Tulipa pitkä viesti, kaikille jokatapauksessa hyviä vointeja. Pitäkäähän itsestänne huolta!

T. Arkamamma rv 14+0

Vierailija
56/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitten vuorostani alkoi tänään taas hieman runsaampi vuoto kera supistelujen ja kipujen.

Soitteluiden jälkeen saatiin ohjeeksi mennä naistenklinikan päivystykseen. No päivystyksestä meidän suoraan sanottuna naurettiin ulos. Vuoto ei ollut riittävän runsasta ja kivuista viis. Jos on kesken menossa, niin kesken menee. Takaisin ei ole tulemista ja tervemenoa kättärille maanantaina, jos huonosti käy! Olin ihan järkyttynyt. Itkien yritin sopertaa, etten ihan huvikseni tänne tulisi. No ei auttanut. Onneksi ei olla menossa naistenklinikalle synnyttämään. Kyllä tippui taaskin sen paikan pisteet. Vaikka eri ihmisethän siellä synnärillä mutta.... =(

No, saatiin onneksi sitten aika yksityiselle. Sinne menin ihan järkyttyneenä ja olin kauhuissani, kun vastassa oli vanha mies gyne. Mutta se oli aivan mielettömän sympaattinen tyyppi ja otti mut ihan tosissaan. Ultrattiin ja vauva voi hyvin. Kovasti liikkui ja np-mittakin katsottiin, joka oli ok. Kohdun suu kiinni. Vuoto tulee ilmeisesti istukan reunalta. Gyne oli kyllä sitä mieltä, ettei koskaan ole hyvä, jos vuotaa vaikka naikkarilla meinas vähän muuta. Mutta vauvalla kaikki hyvin. =) =)

Tämä oli siis täyin omaa napaa, mutta piti päästä purkamaan. Nyt ei uskalla taas vessassa käydä, kun pelkään, että kuinka paljon vuotaa...

Autosta vielä: meillä on Citroen Berlingo. Auto on siis aivan ihana, eikä haluttais vaihtaa, mutta tämän lauman kanssa meillä tulee liian ahdasta.

Asutaan sellaisessa paikassa, että keskustaan pääsee bussilla, mutta minnekään muualle ei. Päiväkotiinkin on niin pitkä matka, eikä bussilla pääse, että ilman autoa ei pärjättäis. Vielä kun osa sukulaisista on Oulussa, niin autolla on mentävä.

mamaj 10+4

Vierailija
57/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

voi miten rankka ilta teillä on ollut. Onneksi kaikki on kuitenkin kunnossa!! Harmi että toisen huoli on toisen vaiva, eikä edes ammattilaiset oo ammatillisia. Onneksi pääsit yksityiselle ja onneksionneksionneksi kaikki on kunnossa. Nyt vaan pää kylmänä (varsinkin vessassa käymisen suhteen). Etukäteen ei kannata murehtia (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän!!), mutta se tapahtuu mikä tapahtuu. Joko tässä käy huonosti tai sitten super-hyvin ja me kaikki saadaan oma vauva kotiin..! On niin suuri todennäköisyys että kaikki menee loppuun asti ihan hyvin. :)

*voimahali*

T. Arkis

Vierailija
58/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kovia kokemuksia monilla. Nyt alkaa olla perän pitäjilläkin niin viimeisimmät hetket kriittiseen aikaan, että. Toivon mukaan kaikki pysyy kyydissä mukana! Itse kun on juuri päässyt sen yli milloin viimeksi meni kesken ettei millään kestäis jos toinen yritys menis tässä vaiheessa. Kolmas yritys olisi niin hermoja raastava.

Arkamamma, taidan sohaista arkaa paikkaa, mutta minkälainen historia sinulla on raskauksien kanssa kun sinulla on noin monta raskauskuukautta kuitenkin. Tai siis ei nyt ihan ydinfyysikko tarvitse olla että tuosta ymmärtää, mutta kiinnostaa kuitenkin. Ja todellakin ymmärrän jos et asiasta välitä kirjoitella. Toivon mukaan tällä kertaa varsinkin sinulla menee kaikki putkeen! Elämä on kyllä kummallinen kun se toisille kaataa enemmän p**kaa niskaan mitä toisille. Siinä pitäisi olla joku säännöstely systeemi. Ja pahoille ihmiselle tällä kertaa ansion mukaan! :)

Ja välillä vähän omaa napaa, mullakaan ei kuuunu äänet rv10+0, siitäkös se hätä synty, mut onneks päästiin sit ultraan neuvolaan. Itku meinas tulla kun mokkula siellä heilui ja porskutti menemään! Voi miten ihana näky! Nyt pari päivää on mennyt vähän paremmalla tuulella, tähän asti olenkin ollut kuin persauksille ammuttu karhu... Mies on saanut tuta, pari tyyppiä töissäkin... Josko se nyt alkaisi helpottamaan, ruoka on ainakin alkanut kelpaamaan vähän liiankin kanssa! 8/ Onneksi paino ei ole (vielä) noussut, eiköhän se tässä kerkiä...

Pakko oikein hehkuttaa vielä, Thaimaaseen enää reipas viikko!!! (Mutta on häämatka, ansaittu! ;) Ja on eka oikein " oma" matka, ikää kuitenkin 26...)

Vierailija
59/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt siis tosiaan 11+2, viikko vielä np-ultraan.

Sitäkin piti kysymäni, mikä on seerumiseula? Siis onko kyse verikokeesta jossa katsotaan risti Downin syndroomaan? Meitsi on vähän pihalla, esikkoa tosiaan odottelen...

Ja sitä myöten meinaan kyllä äitiyspakkauksen ottaakin, eihän mulla mitään kamppeita oo valmiina! Enkä kyllä tajuais kaikkia ostaakaan.

Autona tällä hetkellä iso pökö, joten se saa kelvata ainakin vielä. Siitä saa vänkärin airbagin pois päältä, että sinänsä ihan käypä peli. Onneksi!!!

Vierailija
60/86 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva käydä täällä välillä " rauhoittumassa" , kun tuntuu tämä elämä välillä niin hetkiseltä, rankka työviikko takana ja riitelyä miehen kanssa yms..

Tosiaan parisuhde ei valitettavasti ole ihan mallillaan, ja välillä on käynyt jopa ero mielessä.. Tosin voin huonosti myös työssäni, joten tiedän että se heijastuu myös suhteeseen. Vielä kuitenkin sinnitellään ja mies on tulossa mukaan ensi tiistain np ultraankin.

Väsymystä lukuunottamatta on tämäkin raskaus sujunut aika oireettomasti, vielä en osaa aiasta hehkuttaa kun varauksella odotan sitä ultraa ja seerumiseulaa ( kun on jo kaksi supertervettä lasta ) . Anteeksi unohdin aiemman kysyjän nimimerkin, kyselit seerumiseulasta. Siinä np ultraan yhdistetään verikoe, ja näillä seulotaan suurentunut riski kromosomipoikkeavuuksiin, joista tavallisin on Down. Tosin mä en tiedä meneekö mullakin se verikoe liian myöhäiseksi kun aika on vasta viikolla 12..

Auton vaihto on meilläkin edessä, nykyiseen Mondeoon ei mahdu kolmea kunnon turvaistunta vierekkäin. Aiemmin meillä oli Pösö Partner, joka on sama kuin Berlingo mutta Pösö ; ), ja oli tilava kiva kohtuuhintainen auto. Niitä saa myös 7-paikkaisina.

Masu on mullakin kasvanut, mutta viime syksystä olen muutenkin paisunut kuin pullataikina, joten kukaan ei kysele, ja mä oon myöskin sellanen tasaisesti leviävä : ( , joten voi mennä pitkällekkin ennen kuin kukaan huomaa.. Joten kuten Arkamammakin sanoi, ei minullekkaan kaunista vauvamahaa..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Toivoopi Ellae