Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***maalismammat vko 10***

03.03.2008 |

uusi viikko,ollaanpa yhtä ahkeria kuin viime viikolla :o)

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa taitaa kyllä tässä kirjoittelun aikana jo ehtiä sunnuntain puolelle.

Mama 030308 ja tähtinova: Paljon onnea teille vauvautuneille! Laittakaas tosiaan synnytyskertomuksia, niitä on mukavaa lukea.

Meillä vielä siivoiltu, pyykätty ja vieraita kestitty tänään. Ja huomennakin tulee vieraita.

Eilen illalla alkoi supistella useampia kertoja tunnissa ihan napakasti muttei kivuliaasti. Meni valvoessa kolmeen asti ja sitten pienen yöpalan jälkeen supparit laantui. Tänään välillä supistellut ja paine alapäässä lisääntynyt. Saas nähdä. Selkää hiukan juilii, ja oletan että edellisen synnytyksen tavoin tunnen pahimmat kivut selässä kunhan oikeista suppareista on kyse. Nyt olisin ihan valmis lähtemään synnyttämään, oikein mielenkiinnolla odotan millaista siitä tulee ;-) Loppujen lopuksi henkinen valmistautuminen vauvan tuloon taisi olla valmis vasta eilen... Vai liekö vaan sitä, että minäkin (jonkun toisen maalisissa kirjoittaneen tapaan) olen kehitellyt jonkin kirjaamattoman lista asioista jotka ennen vauvan tuloa pitäis hoitaa. Ja homma alkaa olla hanskassa. Paitsi kampaajalla käynti. Kääk!

Varmaan riippuu tosissaan omasta fyysisestä voinnista miten loppuraskaudessa jaksaa odotella synnytystä. Viimeksi olin elämäni kunnossa ja toivoinkin että menisi yli l.a. jotta saisin nautiskella rauhassa toukokuun päivistä. Esikoinen syntyi kuitenkin täsmällisesti laskettuna päivänä. Nyt alkaa olla rauhaton olo. Kipuilevien ja supistuksista " kärsivien" oloa ja synnytyshalua ymmärrän tosi hyvin.

Vähän jos telkkua tuijottais ja sitten unille. Olis hyvä lähteä synnyttämään vaikka tänä yönä. On tullut tankattua hyvää energiaruokaa oikein tolkusti päivälliseksi.

Synnytyksekästä yötä ja sunnuntaita

Trappa 39+3

Vierailija
102/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan toivottoman turvoksissa. Oltiin eilen tekemässä ulkona lumiukkoa ja lumitöitä. Turhat jumpat oli synnytyksen kannalta, yö menikin sitten taas kipuillessa ja jalat ovat tosiaan puhelinpylväät. Sormella kun montun painaa jalkapöydän päälle, niin siinä pysyy monttu varmaan minuutin.

Kyllä tämä oma kärsivällisyys on tosiaan omaan olotilaan sidottu. Tämä rauhallinen lapsikin aiheuttaa taas koko ajan murhetta, kun liikkeitä saa oikein odotella. Päänsärky on minulla kuitenkin se mikä taitaa vaikuttaa olotilaan kaikkein selvimmin. Odotan sitä päivää, kun saan taas ottaa Ibubrofeiinia päänsärkyyn, puhumattakaan siitä päivästä, kun lopetan imetyksen ja saan migreeninestolääkityksen taas käyttööni. Se kun poistaa minulta 2/3 kaikista päänsäryistä. Mutta synnytystä siis odotellessa ja sitä synnytyksen jälkeistä pissalla ramppaamista, kun pääsee näistä turvotuksista eroon. Viimeksi siis ainakin pääsin parissa päivässä, toivottavasti nyttenkin.

Onnittelut vielä kaikille jo vauvansa saaneille. Kyllä me loputkin sitten aikanamme ja meille lopuille siis kärsivällisyyttä odotukseen ja niiden joko kyselijöiden kanssa. Itse en olisi koko laskettua halunnut kenellekään kertoa, kun eivät tunnu tajuavan, että siinä on se kuukauden heittovara. Varsinkin anoppi taisi lasketun kuullessaan kirjoittaa jo viideksi vuodeksi eteenpäin kalenteriin sen lapsen syntymäpäiväksi. Onneksi hänellä ei ole minun numeroani tällä kertaa, niin saa miestä piinata päivittäin ihan rauhassa.

Aatuska taas kiukun kourissa 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pistän korteni kekoon: Meille syntyi 6.3. pieni tyttövauva klo 2.25. Tyttösen mitat ovat 48cm ja 2790g, pipo 34cm. Synnytys kesti 3h5min eli nopeaa toimintaa, mutta melkoisen kivuliasta, puudutuksia en ehtinyt saada.

Eilen päästiin kotiin ja nyt koetetaan vaan kovasti kasvaa. Onneksi vauva osaa imeä hyvin ja maitoa piisaa. Isoveljet (3v. ja 4v.) ovat ihastuksissaan pikkusiskosta ja auttavat vauvan hoidossa. Ihan hullu tunne, kun odotin koko raskauden ajan mukamas poikavauvaa ja nyt saan itselleni toistella vähän väliä, että se on tyttö, tyttö... Ehkä tähän vielä tottuu. Aurinkoisia päiviä ja onnea kaikille syntyneille! Tsemppiä myös loppuraskauteen! Semlis ja tyttö

Vierailija
104/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mama0303:lle perheineen pojasta, tähtinovalle perheineen onnea tytöstä ja semlikselle perheineen onnea tytöstä!

Soikkelille onnea ja voimia maanantain sektioon :) Muilla taisikin se sektio olla myöhemmin.

Mulla on nyt ollut viimeiset pari päivää todella reipas olo, tänäänkin olen jo leiponut pullaa ja touhunnut.. tässä koneella nyt pieni hengähdystauko ja sitten kittailemaan lastenhuoneen seiniä :) Huomaa kyllä heti, että yöt on nukkunu paremmin. Tosin en kyllä uskokaan että tätä energiaa pitkään jatkuu, joten täytyy nyt ottaa kaikki tästä halusta touhuta irti :)

Pirpana 37+5

Vierailija
105/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä näyttikin olevan jo niin paljon, etten mä enää muistakkaan kaikkien nimiä =)

Surullisia uutisia näytti olleen edellisessä pinossa, mutta onneksi tässä pinossa oli vain iloisia uutisia...

Monella on jo laskettu aika mennyt ja se meinaa nostattaa verenpaineita =) Huh, kuinkahan mahdoton tapaus minä olisin ku esikoinen synty rv 40+1 ja olin jo silloin viimeisen viikon ihan mahdoton :o Silloin ei ollut edes ollenkaan huono olla vaan kävelin ihan normaalisti eikä supistuksista ollut tietoakaan, mutta kun sitä oli vaan niin malttamaton =)

Nyt kun mistään ei meinaa tulla enää mitään kaiken maailman kipujen ja tämän aivan mahdottoman kokoisen mahan kanssa niin mä oisin jo nyt niin valmis synnyttään että... Kovasti koitan muistuttaa ittelle että tuskin tämä tulee sen aikasemmin kuin esikoinenkaan, mutta niin sitä vaan on ihan innoissaan heti kun on noita menkkamaisia kipuja tai maha kovettuu tavallista useammin =)

Huomenna olis neuvola pitkästä aikaa ja saa nähdä miten sinne päästään =/ Esikoinen on pakko ottaa mukaan kun kahdestaan ollaan kotona ja se tarkoittaa sitä että vaunujen kanssa lähtään kävelemään... Ei tuo matka pitkä ole, mutta näillä selkä/peppu/lonkkakivuilla ei oo kiva lähtä lykkimään vaunuja - varsinkaan kun on lumikin vielä maassa. No, lähetään tuntia aikaisemmin niin saan mennä oooooikeeeeein hiljaa =)

Mutta nyt ruuan laittoon...

Koittakaa jaksaa! =)

Pimmi 37+4

Vierailija
106/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan kukaan luule että muka vauvan haussa olisin :o)

Olen tehnyt keittiö remontin loppuja vielä ja maalannut 5 tuntia ja silitin verhot takkahuoneeseen. Vielä olisi muutama lista laittamatta keittiöön.

Nivus kipu on yllättänyt tänään :o/ vasen nivustaive on ihan hirveän kipeä,vauva siellä olkapäällään painaa jotain ihanaa hermoa....

Illan päälle vielä sauna ja kunnon jalkakylpy niin johan äippä on taas kunnossa.

Itse en varmaan olisi näin kärsimätön synnytyksen suhteen ellei tämä jannu olisi jo meinannut syntyä rv 32 ja sitten makuutettiin monta viikkoa ja peloteltiin keskosella. Edellinen vauva syntyi mulla jo rv 37+1 ja kaikki kolme muuta on mennyt yli (4pv, 7pv ja 14pv) joten pahimmillaan synnytän vasta 24.3 :o) mutta jos olo ei tästä pahene niin mikäs siinä sitten odotellaan! eihän tässä muuta voi. Nytkin on koko päivän supistellut 15 min välein mutta eipä ne siitä kummemmiksi muutu vähän hankalaa on oleminen välillä kun maha kiristyy ja kohtua polttelee :o) mutta tämä on hyvää kipua ja kovotusta!

Niiloakseli LA huomenna!

Vierailija
107/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popliz sai pienen tyttären torstai-iltana 6.3. klo 22.52. Raskausviikkoja siis 38+1 (neuvolan mukaan 38+2). Tyttönen painoi 2890 g ja pituutta oli 48 cm. Päänympärystää 33 cm. Kotiin pääsimme tänään iltapäivällä. Tyttö on terhakka ja hyvä syömään.

En vielä ole oikein kärryillä, mikä täällä muilla on tilanne, mutta useita vauvan saaneita näytti olevan. Onnea teille kaikille!

Synnytyksestä tässä vaiheessa vain lyhyesti, kesto alle 3 h, salissa ehdimme olla 20 min kun tyttö jo oli syntynyt ja sairaalassakin vain 1,5 h. Tilanne räjähti käsiin, kun kalvot puhkaistiin, ja puudutteet jäi saamatta. Luomusynnytys siis, johon en ikinä uskonut pystyväni, mutta selvisin silti. Ponnitusvaihe oli hurja, kestoksi merkittiin 1 min.

Verta menetin vain 100 ml ja repeämiäkään ei tullut, kannattaa siis öljytä välilihaa ahkerasti! Vaikka synnytys oli kivulias, se oli onneksi nopea ja toipuminen on ollut todella nopeaa.

Ja millä se lähti: aamulla S ennenkuin mies lähti töihin, supisteli jkv koko päivän, mutta olivat lyhyitä. Illalla kuudelta alkoi tulla verilimaa. Supistukset säännöllisiä mutta eivät kovin pitkiä. Sairaalaan lähdimme vähän ennen klo 21 ja tietysti autossa tilanne muuttui ja supparit alkoi olla kipeitä. Vinkiksi kipuun: kävelkää ja liikkukaa, helpottaa vähän. Ja huutakaa, kun siltä tuntuu. Jos musta ei olisi lähtenyt ääntä, tyttö olisi varmaan syntynyt ilman kätilön läsnäoloa, sen verran pihalla kätilö oli tilanteen etenemisestä.

Tsemppiä teille kaikille ja kiitos tuestanne tämän taipaleen aikana! Koittakaa jaksaa viime metrit.

Terveisin popz ja tytär

Vierailija
108/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille! Mukava lukea iloisia viestejänne! Itse en ole pariin päivään lukenutkaan palstaa, joten nyt sain viettää sen parissa muutaman tunnin! Mies tuossa taustalla koko ajan touhuaa ja laittaa kotia kuntoon. Onneksi ei ole huomauttanut mulle koneella istumisesta! : )

Tänne kuuluu suunnilleen samanlaista kuin ennenkin. Vatsa ei tuskastuta, vaan enemmänkin teen jo surutyötä siitä, että joudun vatsastani ja potkuista vielä luopumaan. Nyt on tosin alkanut virtsarakossa tuntumaan sellaisia voimakkaita viiltoja, että niiden vuoksi ehkä jo voisinkin luopua tästä vatsasta. Ja eiköhän nuo kaikki muutkin oireet tästä vielä ajan myötä voimistu.

Minä kanssa olen nyt jaksanut ihan hyvin, kun olen saanut muutamana yönä nukkua oikein pitkään, sellasia 10 tunnin unia. Ei ole tarvittu päikkäreitäkään sitten!

Nyt leivän ja pullan leivontaan!

Onnea Soikkelille sektioon ja eiköhän niitä muitakin Maalisvauvoja taas viimeistään huomenna synny. Tsemppiä kaikille!

Nakero08, 37+3

Vierailija
109/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas oli vieraita, mm. 1v4kk joka meni joka paikkaan niin että esikoisellakin meinas mennä hermot. Saipahan esimakua pikkuveljestä.. ;-) Nyt on ihana rauha. Enpä taida ottaa enää vierailuja vastaan tämän masun kanssa. Tai sitten otan :D Mutten tänään.

Täällä kanssa nivusvihlontaa ja kohdun kiinnikkeetkö taas paukkunee, kun kohdun ulkorajoilta kivistää. Vauva on rauhoittunut paljon parina viime päivänä. Onneksi kuitenkin ärsyyntyy heti likkumaan, kun mahaa painaa. Huolissaankaan ei tarvi siis olla.

Oliko Soikkeli jolla oli sektio huomenna? Onnea matkaan! Ja onnea matkaan kaikille muillekin synnyttämään menijöille. Minä taidan taas täällä aamulla roikkua. Ja mies menee töihin. Blääh!

Trappa 39+4

Vierailija
110/112 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin ollut oikein kyläilyviikko, tänään oltiin itse kylässä ja mukavaa oli.

Ollaankin nakeron kanssa samoilla viikoilla ja samoilla tuntemuksilla. Muakin vähän surettaa luopua masusta ja potkuista, se on ollut ihanaa.. Nyyh, mitenhän sitä osaa tehdä surutyötä tämän suhteen.. Kokemuksia kehiin!

Kääk huomenna on jo maanantai, vähän tylsää.. On niin mukava ollut viikonloppuna, kun ollaan miehen kanssa voitu hommailla yhdessä kaikenlaista. Joo paitsi mullahan menee puolipäivää aina nukkumiseen, sehän tulee melkein heti kun herään :D

No huomenna alkaa uusi viikko ja jospa joillakin on uudet kujeet :)

_tuikku_ ja poika rv37+5

Vierailija
111/112 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tulin moikkaamaan vanhaa tuttua piipaata. =)

Teillä alkaa olla mukavat hetket käsillä, kun " kolmosen" on tarkoitus syntyä piakkoin?

Meilläkin elämä lähti ihan uusille raiteille viime syksynä, kun yllätykseksemme plussasin! :D Eli lapsia sai tulla lisää, jos oli tullakseen, mutta että näin pian, niin oli aika shokki.

Kaksi ensimmäistämme on tulleet viiveellä, jos näin voi sanoa. Olinkin sitten raskaudessani melko pitkällä, kun tein testin, rv 11!!! Voit kuvitella, että se shokeerasi vielä enemmän. (mulla tuli menkat, joten en osannut epäillä mitään)

Alkuraskauden ultraan menin laskettua aikaa tarkistamaan, siellähän pikku pisteen tilalla köllötteli pikkuinen ihminen. <3

Nyt sitten odotellaan tosiaan toukokuuta, laskettu aika on 4.5, mutta voipi syntyä vaikka vappuna. =)

Kakkosemme täytti juuri helmikuussa vuoden, joten ikäeroa tulee 1v 3kk. *jaiks*

No, onneksi on kesä edessä.

Kaikkea hyvää sinulle (ja tietysti kaikille maalismammoille) raskauden " loppumetreille" ja käyn kurkkimassa kuulumisiasi, jos sopii.

Ystävällisin terkuin KJ25 rv 33

Vierailija
112/112 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannu käyttää tuota sun uutta nikkiä, sorry.

Mä oon ihan hökötyksissäni sun puolesta, mutta saat toruja, kun tulit vasta nyt kertomaan! =D

Hirmu paljon onnea, voi miten ihana uutinen! Tuo on kyllä mahtavaa, että teidän ei tarvinu sitä kolmosta enää ootella niin kauaa. Äläkä huoli siitä ikäerosta, hyvin se menee ja jossain vaiheessa se tulee ainakin jo olemaan mahtavaa! meillähän nuo isommat likat syntyivät 1v5k erolla.

Voi, sä kyllä piristit mun päivän ihan tosissaan! Olin jo valmiiks ihan masentunu, kun vielä kokonaisena piti herätä.

Tuuhan joskus vierailemaan vaikka mun blogissa, ois kiva kuulla susta jatkossakin! http://chi_ki.vuodatus.net/

Mut nyt kaffen keittoon suupielet korvissa sun uutisista! ;D

piipaa ja mimmi 40+0