***maalismammat vko 10***
Kommentit (112)
Neuvolassa siis käyty äskettäin.
Kaikki ok.
vauvan syke 140
sf-mitta 34,5..eli kasvanu viikossa 0,5cm.
rr: 115/82
pissa puhdas
hemppaa ei otettu.
painoia tullut viikossa 1600g!!! Kamalaa,mutta suurin osa kyllä turvotusta.
Tää turvotus vaan tuntuu pahenevan koko ajan.
Toki herkuttelullakin on varmasti osuutensa ja sillä,ettei oikein enää voi lenkkeillä, kun joka paikkaan sattuu ja flunssakin palasi entistä kamalampana! Vali,vali...
Kaikki muuten oikein hyvin...
Voisi jo mielestäni vauva syntyä. ei ole ainakaan vielä laskeutunut, koska tuntuu välillä painavan oikein kunnolla tonne ihan ylös, ahdistaa:/
Mukavaa viikkoa kaikille!:)
Aleida 37+4
Onnea jo kaikille nyyttinsä saaneille! Enää ei muillakaan niinkuin itselläkään olisi kauaa odotettavaa... vaikka vastahan se elokuu oli, kun sai tietää olevansa raskaana.. mies tosin on eri mieltä, että raskaus ei ole naisen luonnollinen olotila(siis kaikki kiukkuilut, herkistymiset ja muut vaivat) eli mieskin jo odottelee kovasti vaavin syntymää! :)
Niiloakseli sairastunut vielä noin loppumetreillä. Toivottavasti paranet ennekuin vaavi syntyy. Suppareita sinnepäin! :)
Semliksellä vauva tuntunut jo painuneen alas, ainakin yhtenä päivänä.. :) se on tosiaan kumma, kun näistä tuntemuksista ei aina ota selvää. Mutta eiköhän sullakin ole vauva jo aika valmis syntymään. Tsemppiä loppuajalle! :)
Maalis08:lle paljon aurinkoisia päiviä ja tsemppiä olotilan kanssa. Enää ei varmasti olisi kauaan, kun vauveli syntyy. Yritähän jaksella!
Nirpanakin ekaa odottelee. Et oo tuolla enskojen-palstalla ollu?!
Mä lähinnä siellä kirjotellut, mutta nyt sielläkin jotenkin hiljaista. Eka raskaus on kyllä ollut mitä ihmeellisimpiä asioita täynnä...
Täällä tosiaan yhtenä kappaleena ollaan, vaikka jo viikolla 34 lääkäri hieman huolestui, kun jo silloin paikat oli niin valmiina..mutta nyt olo mitä mahtavin, eli synnytyksen lähestymisestä ei tietoakaan. Tosin tällä viikolla mulla " synnytyskielto" , kun miehen vanhemmat reissussa. Taitaa kielto tepsiä, mutta ens viikolla olisi ko kiva päästä synnyttämään.
Ovatkos muut seurailleet/tarkkailleet vauvan liikkeittä säännöllisesti? itsellä ei kyllä tule seurattua, kunhan vaan joka päivä tuntee vauvan liikkeet monta monta kertaa, niin eiköhän se riitä. Viime päivinä tosin saanut muutaman kerran huolestua, kun liikkeet aika vaisuja..mutta jospa vauvalla ei tosiaan olisi enää niin hirveästi tilaa liikkua ja vaavikin valmistuisi synnytykseen?! :) mutta taas esim eilen ja tänäänkin liikkeitä ollut enemmän... mistähän sekin johtuu?!
To olisi taas neuvola, joten pitää sielläkin ottaa asia puheeksi.
Kaikki alkaa olemaan kyllä valmiina vaavia varten. Vielä pitäisi ainakin kyllä uuni pestä ja pullia pakkaseen leipoa, niin onpahan sitten valmiina niin vieraille kuin itsellekkin. Sehän saattaa olla, että päivän ainoa nautinto on kahvi ja pulla! :)(siis sitten kun vaavi syntyy)
Mutta vointeja kaikille maalismammoille/maalismussukoille ja enää ei tarvi kauaa odotella. Yritetään jaksaa vielä nämä loppuajat! :)
Aurelia 37+5
mutta ilman tulosta, melkein hävettää...
Eilen illalla supistuksia oli kymmenen min. välein ja ne tihenikin sitten. Ytyäkin tuntui olevan, ja kun viime kerralla tuli melkein kiire, niin ajattelin, että nyt mennään ajoissa. Lähdettiin sairaalaan vartin yli kymmenen, supistuksia tuli käyrällä ollessa jo kolmen min välein, mutta edelleen kanavaa oli 2 cm jäljellä, kohdunsuu kahdelle sormelle auki. Kätilö ei halunnut viedä saliin vaan ohjasi perhehuoneeseen. Halusi vielä antaa kipupiikin, jotain litalkinia se oli, ja siihen ne mun supistukset sitten tyrehtyi. Yö meni tietysti valvoessa ja selkä on kipeä sen piikin jäljiltä. Masentaa ihan, kun tuli turha reissu tehtyä, ja nyt on kaikki oireet tipotiessään. Luulis, että kolmannella kerralla jo tietää, koska on tosi kysymyksessä, mutta näköjään ei.
Joka tapauksessa vauvan koko arvioitiin, ja on kasvanut hyvin, vaikka pieni onkin. Lapsivettä alkaa olla vähäisesti, joten viikon kuluttua on kontrolli siitä aiheesta.
Allapäin oleva popz 38+0
eli
paino:262g/vko (reilu 16kg tullut raskauden aikana)
paineet:126/80
sf:33cm
hb:140 (koko raskaus ilman rautaa)
Häpyliitos oli tullut niin kipeäksi että terkka ei uskaltanut kovin painaa kun mittasi masua :o/ Kuulemma oikein hyvä merkki synnytyksen kannalta. Meinasi että pari päivää maksimissaan menee enää. Just, uskoo ken haluaa minä en usko noihin enää ollenkaan kun itellä on sellainen olo ettei tuo jannu tule tuolta IKINÄ!
Antoi mulle päivän milloin oysissa ottavat kontrolliin jos vauva ei ole syntynyt ja se päivä on vasta 24.3!!! huoh!
mutta JOSPA se olis jo sylissä vauva tuolloin, toivossa on hyvä elää :o)
ja käynnistys on oman ja vauvan olosta riippuen viimeistään 31.3! huoh...
Huomenna ajattelin käydä kaupungilla ostamassa imetystopin ja jos kävis syömässä jotain hyvää jossain. Pitää vain saada seuralainen kun yksin ei enää uskalla liikkua :o/
Olen kyllä tänään ollut kuin vihainen valas. Flunssan takia ei pysty nukkumaan ja olo on hankala muutenkin. Maha kiinni kurkussa ja pää takapuolessa. Lapset riitelee koko ajan jostakin ja itellä tekisi mieli vain mennä korvia myöten peiton alle ja murista :o/
Niiloakseli rv 39+1
Minä kans mietin että pitäisi kai tässä jo tietää kun viidettä odottaa että milloin pitää lähteä sairaalaan mutta katin kontit! mulla noita supisteluja on ollut jo tammikuusta ja ne vaan viikko viikolta kipeytyy. Mulla saattaa olla jopa koko päivän 10-15 min välein kipeitä suppareita mutta lopulta illalla ne hyytyy :o/ nyt mulla onkin alkanut pelottaa mitä ne on saaneet aikaiseksi tuolla kohdunsuulla ja käykö mulle niin että yhtäkkiä vedet menee ja vauva tulee syöksyllä mailmaan. Mulla kun nuo synnytykset on olleet suht nopeita viimeisinkin vain 2h joten hiukan jo on alkanut pelottaa...
Tsemppiä poplikselle!
Niiloakseli
Ihmettelen miten sulla voi olla vasta 24.3. kontrolli, kun silloinhan sulla on jo rv 42! Siitähän se yliaikaisuus virallisesti alkaa, mutta olisin kyllä jo tuossa vaiheessa tosi huolissani vauvan voinnista, jos sitä ei kertaakaan olisi kurkattu. Mun kakkonen syntyi 42+3 ja ehdin sitä ennen käymään jo kaksi kertaa TAYSsissa kontrollissa. Ja ihmetellä sopii myös sitä, että antaisivat mennä 31. asti, aika hurja yliaikaisuus jo tuolloin!
No, onneksi näyttää kuitenkin siltä, että et niin pitkälle pääse :)
Kovasti saa tällä hetkellä ihailuja tämä mun maha, kun on kuulemma niin kauniin pyöreä. Onhan se, kun ei yhtään ole laskeutunut. Sentään nyt tajuavat että täytyyhän sen iso olla, kun ei ole enää kuin kaksi viikkoa la:han. Täälläkin sentään jotain tapahtuu, äsken muksu punkesi tuonne alaspäin niin hurjasti, että meinasi iso hätä housuun tulla, heh. Kiva kun tapahtuu edes jotain, vaikka ei tuo mitenkään mukavalta tunnu!
Mutta jos nyt ottais itseään niskasta kiinni ja alkais pakkaamaan sitä sairaalakassia...
Maaria 37+5
Meidän pikkuneiti on jo tänään parempi kuin eilen, jospa kerrankin päästäis hiukka lyhyemmällä kuin yli viikon kuumeella..koputan puuta. Itellä nuhaa on muttei ainakaan vielä kuumetta.
Kyllä eka odotus oli siinä mielessä mulle helpompaa, että sai levätä sillon kun siltä tuntui ja yöt sai nukkua (tietty samat pissa + liitoskivut silloin) eikä kukaan muu herätellyt jos ei itse herännyt. Iltaa kohden esikoisen nostelut ja hoitelut alkaa ottaan jo tosi voimille ja sitä odottaa miestään kotiin kuin kuuta nousevaa, että sais edes sen tunnin parin helpotuksen siitä. Meillä kyllä ukko harvemmin tulee kotiin ennen kl. 18 kun työmatkat vie yli tunnin per suunta.
Mun äitini tulee tosiaan tänään suomesta ja olis suotavaa, että vauva syntyis sinä aikana! Esikoisen synnytys käynnistyi spontaanisti rv 40+4..passais oikeen hyvin jos tämä noudattais samaa aikataulua:). No eipä juuri oireita ole, tai on, mutta niitä on ollut jo viikkoja, joten ei paljoa lupaile ei.
Tähtinova rv 40+2
Eli lantion kuvat näyttävät, että ihan hyvin on tilaa tulla. Nyt olenkin sitten kehittänyt ahdistuksen siitä, kun on nuo paikat tuolla alhaalla niin turvoksissa ym. että kuinkakohan pahasti sitä mahtaakaan revetä... Toivottavasti menisi synnytys niin hyvin, että sitä voisi vaikka lämpimässä suihkussa noita paikkojaan hautoa, kun viimeksi olin koko ajan niissä piuhoissa, niin mitään en päässyt kokeilemaan.
Popliz: Hassu että antavat litalginia, kun se on nimenomaan lääke joka estää sileiden lihasten kramppeja. Esim. siis sappikohtauksessa annetaan, ettei sappirakko supistele ja aiheuta kipua. Pistoskohta on valitettavasti pitkään arka, muista piikeistä en ole samaa huomannut, mutta kerran olen tuota saanut ja neulakohta tuntui kovana pitkän aikaa lihaksessa.
Itsellä ei mitään synnytykseen viittaavaakaan ole ilmassa. Masentavaa siis. Saisi jo vaikka välillä supistella enemmän ja tehokkaammin. Omat supistukset kun ovat ihan tehottomia vielä. Yhden kerran lääkäri jo sanoi, että kaula oli pehmentynyt ja nyt se viimeksi olikin vielä kiinteä, vaikka sormenpäälle auki... Ottaa nyt sitten noista mitään selvää.
Ensi viikolla on sitten vauvan kasvukontrolli, pientä vauvaa kun tässä taas odotellaan. Jospa vaikka käynnistelisivät, että toinen pääsee tuolta tankkaamaan itseään maidolla, eikä tarvitse kituuttaa tuolla masussa.
Todella ristiriitaiset tunteet on kyllä koko synnytyksen suhteen. Millään ei tahtoisi malttaa edes tuohon laskettuun aikaan, kun lähes koko raskauden ajan on saanut asennoitua tuohon leikkaukseen ja nyt se ei sitten olekaan edessä. Täytyy kai sitekeämmin yrittää rahtautua vaikka kävelylle, vaikka tämän päiväisetkään rauhalliset lumityöt eivät saaneet supistuksen supistusta aikaiseksi. Eipä kai tuohon käynnistymiseen mitenkään voi vaikuttaa, niin kovasti vain haluaisin, että luonnollisesti lähtisi tulemaan. Täytyypä vain asennoitua, että ei tuo vauva tuolta ainakaan ennen ensi viikon kontrollia mihinkään tule.
Aatuska 38+4 (päivät kuluu nopeasti, mutta tuntuu, että ei ne tuohon lukuun lisäänny)
Poikkesin neuvolassa ja kaikki oli ok. Painonnousua 300 g/vko, verenpaine, pissa, vauvan syke ok.
Nyt on saatu eteläänkin talvi! Oli oikeastaan ihan mukavaa tepastella tuolla lumessa ja taisi siellä aurinkokin pilkahtaa.
Mulla olis tälle illalle monenlaista projektia edessä eli pyykinpesua, rempatun keittiön siistimistä, ruuanlaittoa, ym. Taidanpa mennä oikaisemaan sängylle, josko sitä sitten pian jaksaisi alkaa ahertaa.
Hyviä vointeja kaikille!
Nakero08
Hitto että olen äkäinen!
Noi penskaparat joutuu kärsimään äitin pahasta olosta ja äkäilystä. Kyllä tarvis joka päivä unet ottaa, että jaksaisi tätä olotilaa. Tänään en nukkunut, ja sen kyllä huomaa! Ottaa päähän kun mitään ei jaksa, ihan tuskaa pestä pari koneellista pyykkiä ja heitellä puita pannun pesään. Tekis mieli sanoa ukolle että pannaan viimeisiksi viikoiksi öljy päälle, mutta kun on laskettu että tän talon lämmitys maksaa 15¿ päivä niin siinähän menis mun äikkäri kokonaan! Joten jaksettava on...
Sairaalakassin sain sentään pakattua, ja kohta laitetaan vauvan vaatteet porukalla lipastoon, jospa sekin auttaisi tuota kakkosta ymmärtämään mistä on kysymys :)
V.tutusta nostaa tieto siitä, että mies ei ole tänäänkään ennen seitsemää kotona, ja torstaina lähtee työmatkalle. Ajattelin kyllä viedä lapset to-iltana mummolle, kun pe aamu on ultra enkä ikinä ehdi sinne jos silloin pitää nuo kaksi ruokkia, pukea ja kyyditä. Mutta mutta... viiteen vuoteen en ole yksin nukkunut, osaisikohan sitä ollenkaan?
Maaria 37+5
Neuvolassa käyty täälläkin tänään, kaikki muuten ok vaan sokerit oli taas yhdella plussalla. Hotsin tossa, että ei se itse synnytys tällä hetkellä niinkään mietitytä vaan se, että miten lähtö sairaalaan tulee. Siis että meneekö vedet vai alkaako supistelemaan kunnolla.. Liikaa on vaan näköjään aikaa miettiä :S
Voimia kaikille masennusten, v*itutusten ja tautien kanssa painiville!
Ja kipeitä supistuksia niitä toivoville!
Pirpana, vasta tasan 37
Siis tosiaan on tänää ollu huono päivä! Tyttö 3v oireilee myös äidin huonosta päivästä ja väsymyksestä! Koko ajan jotain riitaa.
Miten voikin väsyttää näin paljon? Onhan se hemppa ollut aika alhaalla (112) Mut onkohan siitä nyt vielä laskenut. Aika moni muukin täällä tuntuu olevan kireänä ja väsynyt. Todellakin nostan hattua niille jotka vielä jaksavat leipoa tai muuta.
Eilen illalla joutui oikein itkut tirauttaan kun sattui jo ne vihlonnat niin paljon! Mieskin oikein säikähti että mikä on ja sattuuko muhun todella noin paljon? Ehdotti jo äippäpolille soittoa. Mutta siellä ne sanoo että sit pitää tulla kun ei enää pysty oleen kotona,joten minähän vain olin. Ja yöllä eikä tänään päivällä mitään merkejä synnytyksestä!! Että pistää sitten vihaksi!
Olen kyllä toooosi väsynyt tähän " vihaisen valaan" rooliin jo!
Jos vauva ei nyt näinä päivinä synny, ajattelin pistää tuon esikoisen viikonlopuks isovanhemmille hoitoon. Ettei sen tarvi kärsiä tästä mun surkeudessa pyöriskelystä!
Tänääm siis 10 pvä. laskettuun enää. Aika hurjaa!!
Mua on ehkä alkanut nyt todella jännittään se synnyttään lähteminen,hui! Toisaalta odotan että pääsen tästä mahasta ja sit kuitenki pelottaa vähä se synnytys. Mut ei kuitenkaan mitään paniikkia ole ilmassa. Vissiin aika monella täällä samat tuntemukset.
Torstaina neuvola vielä ja toivottavasti se ois sit jo viimeinen!
Jaksamista kaikille jotka kipeinä ja väsyneinä yms.
Aika tälläistä valitustahan tää tuntuu olevan!
toivotellaan vielä paljon suppareita! ;)
-mutsi80- 38+4
Täällä kanssa alkaa olla jo tosi kypsä olo. Välillä tuntuu siltä että alan oikein huhkimaan jotta synnytys käynnistyisi mutta sitten taas toisaalta, kun lasten huoneiden remontit vielä vähän kesken niin yritän ottaakkin rauhallisemmin että olis ne tehtynä ennenkuin lähtö tulee... Viikon sisällä pitäisi olla valmiit VIHDOIN!!
Vähän väliä kyllä supistelee menkkajomotusten kera jo kolmatta päivää että saas nähdä miten käy.
Hermot on myös täällä kireessä milloin mistäkin pikku asiasta ja itkuherkäksi olen taas ruvennut :/ Liekö hormoonitoiminta olevan jo sekaisin? Rinnat suoraansanottuna valuu ternimaitoa jo ja heti perään alkaa ne menkkajomotukset..
Kovasti tästä viimeisestä raskaudestaan yrittää silti nauttia vaikkei tämä koko aikaa mitään herkkua olekkaan, todellakaan.
Susanna_h:lle valtavasti onnea perheen lisästä!!! Onpa kivaa kun meitä alkaa jo jakautua :))
Pitäisi lähteä kauppaan mutta arvatkaapa tuhannen kertaa kuinka paljon kiinnostaa änkeä sinne tungokseen?? Jep, ei sitten yhtään.
Mutta onpahan ohi sekin reissu kun nyt heti lähtee...
Supparionnea niitä toivoville ~~~~~~
Ansku78 rv 38+4
meillä tosiaan tuo kontrolli on vasta rv 42+0 ja jos äiti ja vauva voi hyvin käynnistys on vasta rv 43+0! yhden kerran olen melkein tuon kokenut kun kakkoselta olin kontrollissa rv42+0 niin sieltä tuli kommentti että tervemenoa viikoksi vielä kotia koska voitte noin hyvin mutta onneksi poika lähti syntymään juuri kun olin lähdössä kotia.
Nyt onneksi näyttää siltä että vauva ei tuonne asti jaksa olla masussa (onneksi)
Kylläpä känkkäränkkä on vieraillut maaliskuisilla :o( johtuneekohan meidän olotilasta...? :o) täytyy kyllä myöntää että lapset jää melko vähälle ja joutuvat katsomaan vihaista valasta aamusta iltaan. Olen kyllä yrittänyt selittää että mulla on huono olo kun vauva painaa ja hirveä flunssa vielä päällä mutta eipä nuo lapset taida oikein ymmärtää ihan kaikkea.
Jospa huomenna pääsisin/jaksaisin käydä kaupungilla tuulettumassa vielä viimeisen kerran ennen vauvaa.
Niiloakseli edelleen rv 39+1
Apuva! Miten tämä voikin olla tämmöistä p**kaa tämä viimeinen aika... Kauhea väsymys on, ja olis mukava nukkua vielä joku yö ennen kuin alkaa taas vuoden(?) valvominen. Ja ei! 4-5 tuntia maksimissaan yössä saa nukuttua. Tänä yönä ollut hereillä kahdesta asti. Supistelee jonkin verran mutta ihan vaan hormonaalinen levottomuus oikeana syynä tähän unettomuuteen.
Onko teilläkin tällaista *anoo vertaistukea*???
Muuten vaihtelevasti liitoskipuja. Synnytykseen viittaavaa mitään ei ole. Ei ollut esikoisestakaan mitään merkkejä ennen kuin vedet meni, ja siitä meni vielä synnytyksen käynnistymiseen vuorokausi.
Täällä muuten kanssa tuo yliaikaiskontrolli vasta n. rv 42, eikä silloin tosiaan oteta vielä käynnistykseen jos ei ole erityistä syytä. Sinne asti en kyllä millään haluaisi. No kukapa haluaisi..
Onkohan tänään synnyttämään lähtijöitä? Täällä kanssa vaihtelevin tunnelmin synnytystä odotellaan. Innolla ja pelolla. Ja mietityttää miten pienen nyytin ja esikoisen kanssa jaksaa olla, kun väsymystä ja uupumusta vaan kasaantuu.
No joo, jos katsois vaikka telkaa ja menis sitten pitkälleen. Siinä käy aina niin että nukahdan makeaan uneen 10-30min ennen kuin esikoinen herää. Voi hattu!
Mukavaa keskiviikkoa masukkaat!
Trappa 39+0.
mulla yöt on ihan samanlaisia kuin sulla. Herään aina joskus 3 ja 5 väliin eikä uni tule ei sitten millään. Tänäkin yönä supisteli aika kovastikin enkä välillä edes erottanut milloin supistus alkoi ja milloin loppui kun koko keski kroppa oli niin kipeä :o( no sitten tietty nukahdan just pari minuuttia ennen ku miehen kello soi ja se lähtee töihin ja havahdun taas ja kun mies lähtee autolla pihasta n. klo 7 niin lapset herää... minä sitten muistutan elävää kuollutta loppu päivän kipuineni :o/ kaiken huipuksi mulla on ihan hirveä flunssa. Suurin piirtein pissat housuissa aivastelen ja yskin.
Nyt tuli vieraita! moikka!
Niiloakseli rv 39+2
Kiitos oikein paljon onnitteluista!
Kaikki mennyt hyvin ja toivotan teille kaikille oikein mukavaa loppuodotusta. Sitä masua tulee ikävä :)
Kannattaa kuvata liikkuvaa masua vaikka kännykällä otta videoklipsi, itse kuvasin muutaman kerran ja ihana muisto jäi.
Synnytykseen pieni vinkki jonka itsekin bongasin netistä:
supistuksen aikana rentouta leuan lihakset ja samalla hengitä ulos. kuinka hassulta kuulostaa niin ihan oikeasti auttaa.
Kätilökin sanoi että todella hyvin pääsen supistuksiin mukaan.
Nyt pojalle tisua ja sitten ulkoilemaan :)
Olen täällä maaliskuisissa ollut enemmänkin taustalukijana, nyt
ajattelin laittaa tänne itsekkin ilmoituksen, prinssimme on vihdoinkin syntynyt viikon etuajassa. Poika oli 3,9kg ja 50cm pieni nyytti.
Nyt totutellaan ihanaan vauva tuoksuiseen arkeen.
Jaksamista kaikille viimeisillä viikoilla olevia, kohta on teilläkin oma nyytti kainalossa.
Äiti ja poika 6pv.
Itsekeskeistä omaanapaista valitusta tiedossa!
Tänään on taas yksi niistä päivistä joita ei toivoisi joutuvansa kokemaan... Päätä särkee niin vietävästi ja kädestä puhumattakaan. Eilen tuli kauhuissani mieleen, että mitäs, jos tämä käden särky ei millään tavalla johdukaan turvotuksista, vaan vaiva jatkuu sitten vauvan syntymän jälkeenkin. Tulee meinaa olemaan vauvan kantaminen ja hoitaminen kamalaa, kun särkee ja puutuu lähes kaikesta. Silloin saa onneksi ottaa edes särkylääkettä. Tuo Panadol on minulle ihan yhtä tyhjän kanssa. Päänsärkyyn auttaa yhtä paljon kuin joku laittaisi pumpulilapun pään ja vasaran väliin, kun ilman sitä lääkettä hakattaisiin vain sillä vasaralla... Nyt taas vetäisin sokeritankkauksen, jospa kohta päänsärky hellittäis. Ei motivoi siis yhtään syömään terveesti, kun tavallisella ruoalla ei ole samanlaista vaikutusta. Ainoa teho on siis niillä ylös hujahtavilla sokereilla. Tilanne alkaa jo helpottaa taas pään osalta.
Kirjastoon ja kauppaan pitäisi tänään rahtautua. Eniten ottaa päähän, että mies ei tajua ollenkaan millainen olotila mulla on, tai siis ennen kaikkea se väsymys ja kaiken fyysisen tekemisen viemä energia... Eilenkin kehtasi sanoa, että voisin mennä vähän lenkille kauppareissun muodossa! Lenkille tosiaan, kun sadanmetrin suoralla kilpikonnakin kiilaisi ohi. Muutenkin tuntuu ettei siltä suunnalta saa yhtään ymmärrystä ja osanottoa tähän olotilaan. Kaikkein eniten iltaisin toivoisin, että joku pitäisi sylissä ja silittelisi, kun joka paikkaa särkee ja survon jyväpussia milloin mihinkin kohtaan kroppaani. Lähinnä tuntuu, että hidastetusta filmistä oleva, puhiseva, valasmainen olemukseni, ottaa miestä päähän!
Tilasin äitini meille siksi viikonlopuksi, kun minulla on laskettua. Saisi kyllä vauva vaikka olla silloin jo maailmassa ja yhdessä kotiuduttu. Olisi ylellisyyttä olla äidin ruokapatojen ääressä muutama päivä. Pakaste ja valmisruoat ei oikein sytytä, vaan on jotain tuoretta ruokaa saatava.
Tuon kiukuttelevan uhmaikäisenkin kun saisi laittaa oven toiselle puolelle kiukuttelemaan!
Aatuska 38+ 4 TULISI JO!
Aamu alkaa yleensä neloselta tulevan " meille tulee vauva" tunnarin ja kahvin kanssa, siihen asti laahaudun aamutakissa. on se kiva kun tulee nykyään tuollaisia ohjelmia tähän aikaan aamusta, kun odottavat ja äitiyslomalaiset ovat kotona. siinä ohjelmassa vaan ei ole oikein kuvattu vauvan saannin onnellisia hetkiä kovinkaan paljon :)
Outo olo, kun tyttö on Famun ja Fafan luona yötä, ei tiedä mitä tekin näin hiljaisena aamuna ;) ajattelin mennä salille, mutta ei siellä ollutkaan tänä aamuna ohjattuja tunteja, iltapäivällä sitten!
Ensimmäisen aikana en ole harrastanut pilatesta ja body pumpia, mutta nyt en aio jättää niitä, ku jos on pakko jossain vaiheessa. käyn 3-4 krt viikossa niitä harrastamassa ja tuntuu tosi hyvältä ainakin näin alkuraskaudessa. Ens viikolla aika salin omalle omaohjaajalle, se laatii sitten mulle sopivan " lukujärjestyksen" . Paino oli eilen 57 joten taas on tullut 1-2 kg ihan alkuraskaudessa, niinku viimeksikin.
Olen miettinyt jo tyttö ja poikaehdokkaallekkin ihanat nimet :) Olen muutenkin ollut tosi hyvällä tuulella sen viikon järjettömän väsymisen jälkeen. yritin miehellekkin silloin sanoa, " että et sä ymmärrä, ku tuntuu siltä päivällä, niinku pitäis neljältä aamuyöllä laittaa esim tiskejä koneeseen.." silloin hakeuduin aina läheiselle sohvalle, kun hän tuli töistä. ja se sanoikin olemaan vaatimatta multa mitään väsymyksen aikana. mutta nyt oon taas oma itseni!!:)
Noista housuista. pidän tavallisia housuja, mutta ne ovat tiukkaa mallia, joten istuessa kiristää mahan kohtaa, joten päätin siirtyä lantiofarkkuihini. ne on tavalliset, mutta pidin niitä viime raskaudessa loppuun asti. Ajattelin ostaa hennesiltä esim. jos löytyy semmoiset mamma housut, joissa ei olisi sitä kangas kaistaletta ollenkaan mahan päällä. jos olis suurinpiirtein tavallisen näköiset. :)
anne ja pikku valentine 6+1