Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~MARRASMURUJEN vko 10~~~~

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä katsotaan jo titi-nallea... pojalla ollut flussa jo viikon ja tämä yö oli ihan hirveä... reppana ei saanut nukuttua on iin räkänen ja alkuyöstä piti mennä ulos, kun meinas mennä henki ahtaalle (kurkunpään tulehdusta tahtoo olla). että päikkäreita odotellessa. kai tässä täytyy lähteä päivystyksessä käymään aamusta.

murunmamma kyseli light-limsoista, kyllä se mun mielestä oli niin, että niitä tuli välttää just sen makeutusaineen takia. kuinkas juustot? mitenkäs se meni? auraa ei saanut syödä, mutta kuinka tuorejuustot, sulatejuustot ja feta?

täällä ei paljon muita raskausoireita kuin rintojen arkuus ja järkyttävä turvotus! toiset " työ-farkuista" ei mahdu enää jalkaa ja toisetkin alkaa iltapäiväistä puristamaan. ja viikkojahan tulee tosiaan huomenna kokonaiset 6viikkoa.... oon jo alkanut miettimään mahdollisuutta siihen, että jos raskaus onkin pidemmällä, kun ne edelliset menkatkin oli niin oudot, siinä tapauksessahan viikkoja olis jo pian 10 tai sitten sitä vaihtoehtoa että asukkaita oliskin masussa enemmän kuin yks. tuohon jälkimmäiseen en oikein usko, ei nimittäin ole kummallakaan suvussa kaksosia, että se olis varmasti melkoinen shkokki jos näin olis. mutta tuohan selviää torstaina kun meen sinne ekaan neuvolaan.

Tosiaan tuosta turvotuksesta, kun ekassa raskaudessa farkkujen käyttö piti lopetella joskus tuossa viikolla 11-12 eli silloinkin farkkujen käyttö piti lopetella suht aikaisin, mutta tää tuntuu jo ihan hullulta. ei silti että iso maha on varmasti nytkin tulossa, ekasta se oli valtava ja pojalla olikin painoa yli 4,5kg syntytessään.

mutta täytyy nyt lähteä miettimään tuota tulevaa lääkäri reissua ja poika odottaa muistipelin pelaamiseen.

mukavaa sunnuntai päivää

83kata

Vierailija
102/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murunmammalle: Ehkäpä vähän myöhässä, vaan vastaanpa kumminkin eli sakariini ja syklamaatti on kiellettyjä odottajalta. Muita pystyy käyttämään kohtuudella.

Tervetuloa uudet odottajat:)

Mukavaa on, että meitä odottajia löytyy monen ikäistä ja monessa eri elämäntilanteessa olevaa. Mutta silti meitä yhdistää suuri asia, iloinen odotus. Ja tän asian tiimoilta ollaan huomattu olevamme ihan samanlaisia;) Oli ikää justiinsa 20 tai sitten jo 40.v Samanlaisia malttamattomia odottajia ollaan, iloitaan raskaudesta ja samoin pelkoja on kaikilla jne..

).(

Väsymys ehkäpä suurin oire et kai tässä raskaana ollaan. No repäisykipuja tulee edelleen nopeissa liikkeissä.

Pariinpäivän ei oo etonutkaan ollenkaan, oonkohan osanu syödä oikeaan aikaan, ehkäpä..

Ruokahalu on kasvanu aivan uusiin lukemiin, en vois ajatellakkaan syöväni niin " vähän" kuin ennen raskautta. Kiloja tulee monta ennen neuvolaa.. No pakkohan sitä on syödä kun nälkä kerran on. Kai tuo nälkäkin tasaantuu kun viikkoja tulee lisää.

Mieli on ihmeen tasainen, mieskin ihmetteli kun tyttöjen odotusaikana olen ollut hirveäkin hirveä hormoonihirviö. Pojan odotuksessa taasen olin tällainen suht normaali aika tasainen odottaja.

Keskiviikkona ultraan, sitten nähdään onko vauva oikeassa paikassa ja sykkiikö sydän.

Sain mieheltä lahjan eilen, nukuin sohvalla kun tuli töistä. Olin melkoisen hölmistynyt lahjasta, en itse muistanut naistenpäivää ollenkaan. Ja viimeiseks odotin mitään lahjaa, vaan osaa yllättää tuo munkin mies vielä kymmenen vuoden jälkeenkin aina joskus.

Kävin eilen hiihtämässä, 8km ekalle reissulle oli kiitettävä tulos. Jos vain kerkeän niin menen tänäänkin, oli ihanaa pitkän tauon jälkeen. Kuntokin aivan eri luokkaa kuin edellisellä hiihtokerralla.

Terveisin

Ipan@ rv 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin juhlistettiin Naistenpäivää. Mieheni kaverinsa kanssa olivat päättäneet yllättää vaimot ja veivät meidät syömään kiinalaiseen. Ähky tuli jo alkukeiton jälkeen mutta pakkohan se oli vielä hieman " mättää" herkullista kinkkiä!!! :-)

Illallisen jälkeen kuskasin muut paikalliseen baariin parille bisselle, itse jäin ajelemaan " pilistä" kaupungille, kun ei todellakaan tehnyt mieli mennä kuppilaan katsoon kun muut kännää. Siitä onkin varmaan 15 vuotta kun viimeksi lauantai-iltana on tullut kaupungilla autoiltua... Tunsin itseni lähes tulkoon 18-vuotiaaksi! ;-)

Ja oli oikein ihanaa, että miehenikin tosiaan kävi vaan kahdella, joten oltiin kotona jo puoli yhdeltätoista. Minä olen siis ihan virkkuna jo seiskasta lähtien mutta mies vielä vetelee sikeitä.. onkohan kankkunen? :-)

Ihanaa sunnuntaita kaikille!!!

Vierailija
104/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..[color=red] ilmoittauisin mukaan!

Viime viikolla tein testin ja tekayn sivujen mukaan la olisi loka/marraskuun vaihde, enemmän kuitenkin marraskuun puolella.

Vasta viikon päästä neuvola, joten silloin asia tietysti varmistuu.

Olen 1v2kk tytön äiti, joten toinen tulossa.

Mulla ei oo öklöoloa ollenkaan, ei kyllä ollut ekastakaan. Pientä etovaa oloa saattoi olla havaittavissa, jos meni semmoseen paikkaan jossa ruoka oikein tuoksui tms. Alamahaa nipistelee kyllä päivittäin monta kertaa, kuten ekassakin oli.

Toissaviikon väsymystä lukuunottamatta olo on ok.

Näkemisiin

[color/]

Mary rv5..7 tai jotain siltä väliltä =)

Vierailija
105/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kohta valmistaudutaan töihin... Tekisi kyllä vaan mieli nukkua, mutta minkäs teet.

Mulla on rinnat muuttanu muotoaan aika paljon. Ne ei oikeastaa ole isommat, vaan täydemmän tuntoiset kuin ennen. Ja nännipihat on levinny ja niihin on ilmestyny mustia karvoja, tosi kiva :P Nännit on kosketusarat ja rinnat on sivuilta ja alapuolelta kipeät.

Ja tämä nälkä! Koko ajan vähintään kahden tunnin välein on pakko syödä, vaikkei mitään tekisi mieli. Se onkin varmaan vaikein asia tässä raskauden salaamisessa, kaipa se vähän herättää epäilyksia, kun pitää kantaa eväät mukana joka paikkaan. Toivottavasti ihmiset vaan pitää epäilynsä omana tietonaan, minusta ei ainakaan ole kivaa, jos joku kysyy suoraan, olenko raskaana.

Tervetuloa uusille! Ja kiva kuulla, että Bean kivut on hellittäny, toivotaan että pieni on jaksanut pysyä kyydissä :)

Enää viikko ultraan! Ei jaksaisi odottaa.

Marianne ja Peanut 5+6

Vierailija
106/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangona:

Mites kun me asutaan vielä ulkomailla ja pääsisin neuvolaan vasta rv 17. Mistä kaikesta tärkeästä jään paitsi? Eikös kaikki tärkeät kokeet tehä aika alkuraskaudessa? Saanko mä edes mennä neuvolaan, kun kelan mukaan pitää olla ilmoittautunut viim. 4:nen raskauskuukauden loppua?

Sinuna Mangona ottaisin yhteyttä neuvolaan ja kysyisin, milloin on viimeistään käytävä siellä, ettet vaan jää ilman äitiysavustusta (pakkaus tai raha) ja ennen kaikkea ilman äitiysrahaa sitten vauvan kanssa! Alkuraskaudessa voit varmaan käydä asuinmaassasi jossain, monissa maissa taitaa olla vain yksityisiä vaihtoehtoja... Suomessa ennen rv 17 ehtii olla yksi neuvolalääkäri sekä np-ultra sekä muutama tavallinen terveydehoitajan luona käynti, joissa ainakin kuunnellaan sydänääniä, tarkkaillaan pissan valkuista ja mitä lie ja mitataan verenpainetta ym.

Joku kyseli juustoista vielä, niin pastöroimattomat maitotuotteet on ne, joissa on listeriavaara kuumentamattomina. Tuorejuusto on riskialtista, mutta sulatejuusto ei. Kaikkia voi syödä kuumennettuina (homejuusto pizzan päällä, tuorejuusto kuumennettuna keitossa jne.). Mä opiskelin näitä viime raskaudessa niin ahkerasti, että ovat vieläkin ulkomuistissa ;-)

Oma napa ihan ok... en oikein erota raskausoireita muun elämän oireista... kivut poissa siis! Perjantain ultraa odotellessa.

Bea76 rv 6+0

Vierailija
107/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa sunnuntaita täältä vesisateen keskeltä...:)

Eilen säikähdin tosissani, kun olin sohvalta nousemassa ja alavatsassa tuntui, kuin joku olisi revennyt siellä...Sitten muistin, että olihan niitä repeilytuntemuksia edellisessäkin raskaudessa ja juuri näin alkuvaiheessa, mutta ei ne kyllä kivan tuntuisia tuntemuksia ole. Huh....

pomppu70: Itsekin olen sitä mieltä, ettei sillä iällä ole merkitystä näissä asioissa, yhtälailla voimme täällä kirjoitella kun kaikki samaa suurta poppoota ollaan :) Mahtava että on näin laaja kirjo eri ikäisiä ihmisiä. Ja sinäkin oot P-Pohjanmaalta...Mulla on kans sellainen työpaikka (tilitoimisto), että todella hankala yhtäkkiä tuuraajaa löytää, vaan minä sain opetettua tämän nykyisen tuuraajani suht helpolla minun hommiini. Ymmärsi kaiken mitä aina selitin, tietysti kysymistä tulee vieläkin, mutta luottavaisin mieli olen ensi viikolla palaamassa töihin, että kaikki entiset asiakkaani ovat tallella :) Ja meillä pomo on aika tiukka tyyppi, mutta ei silti yllätyksekseni ottanut ensimmäistä raskauttani pahalla. Tämän toisen kanssa voi ehkä tullakin sanomista, vaikka tein jo aiemmin selväksi että toisen teemme heti perään kun mahdollista...

J.Adelina: Oi sori, etten tajunnut esittelypinosta katella sinunkin ikääsi, vaikka pinossa juuri ennen mua oletkin :) Mutta kuten todettu, ei sillä iällä väliä ole. Ja sinäkin näyt olevan tästä samalta alueelta mitä minä ja pomppu70...

Mutta nyt täytyy luovuttaa kone miehelleni, sai juuri esikoisen ulos päikkäreille. Täytyy käyttää aika hyväksi ja tehdä jotain talon siisteyden sekä omien puhtaiden vaatteiden eteen :)

Kismet79 + kaveri viikoilla ???

Vierailija
108/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitkät sepostukset katosivat johonkin bitttiavaruuteen, enkä jaksa niitä nyt kaikkia uusiksi muistaa..

Ainakin se piti sanoa, että huomasin eilen uuden raskausoireen. Nimittäin vollotin ääneen kun pojan kanssa katsottiin dokkaria jättiläispandoista. Itkuun pillahdin kun symppisäitinalle hoivaili pientä poikastaan. Hyvä kun kehtasin miehellekään kertoa, sitä luonnollisesti huvitti koko juttu!

Nyt siivoilemaan, kun on naapurit tulossa käymään..

Nanni:)

5+4 ?

Vierailija
109/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tänne on taas kertynyt viestejä, kiva lueskella niitä!

Bea: Ihana kuulla, että kivut ovat hellittäneet. Toivottavasti kaikki menee hyvin, meillä kaikilla. Itselläkin vähän väliä herää epäilys, onkohan masussa kaikki hyvin. Vaikka mitään suurempaa kipua ei olekaan eikä vuotoa. Aika vain tuntuu kuluvan niin tuskastuttavan hitaasti. Haluaisin heti olla siellä 12 viikolla, jotta olisi turvallisempi olo raskauden suhteen.

Juustoista: fetaakaan ei ilmeisesti saisi syödä, olenko oikeassa? Minä kyllä söin sitä muutaman palan salaatissa... Sushiakin tekisi mieli, mutta raakaa kalaa en sentään ole syönyt. Ja viiniä olisi ihana ottaa lasi ruoan kanssa, mutta ollaan nyt sitten ilman.

Pomppu70: minäkin olen miettinyt noita työjuttuja. Olen meidän firmassa ainut, joka tekee mun hommia. Nyt jo vähän stressaa kuinka saan kaikki projektit valmiiksi ennen äitiyslomaa. Lisäksi mietityttää mikähän on tilanne lomalta palattuani. Onko mun tilalle hankittu joku toinen ja mitä hommaa tulen tekemään loman jälkeen.

Missä vaiheessa muuten yleensä kerrotaan pomolle raskaudesta?

Huono olo palasi tänään viikon tauon jälkeen. Jotenkin olen siitä ihan tyytyväinen, tunnen paremmin olevani raskaana. Hassua :-)

Vierailija
110/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä lähemmäs nelikymppisiäkin näkyy täällä olevan, muutama muukin ensimmäistään odotteleva, kiva!

Täällä päivä menny tavallista rataansa, pakolliset hommat hoidettu. Olo ollut nyt pari päivää " normaali" , eli ei mitään oireita. Alavatsaa nipisteli alkuviikosta, nyt sekin on poissa. Ei väsymystä, ei huonoa oloa jne. Täytyy nauttia niin kauan kun tätä kestää ;)

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, saa nähdä kuinka kauan pysyy salaisuutena. Varmaan aika pian täytyy kuitenkin noita hevoshommia alkaa rajoittaa hieman...

Mites muilla viikonloppu kulunut?

Snella 4 + 5

Vierailija
111/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa oireet tulla enemmän esiin. Nipistelyä ja välil oikeen tuntuvaa jomotusta alavatsalla,menee kuitenki hetkessä ohi, eilinen työpäivä meni yökkiessä(ei onneks ylös sentään tullu) ja tänään aamul väsymys...voi jestas...junaa ku odotin aamulla töihin,ni meinasin nukahtaa asemalle!:D No onneks en nukahtanu,ja selvisin töihin. Tänään oli 3.päivä töitä ja 4 olis viel edessä,sit vast vapaata! Toivottavasti ei kovin pahaa oloa ole. Hajut tekee tosi pahaa...töiden haitta puoli,hoitajana vanhainkodissa nimittäin!:)

Mut mukavaa viikonvaihdetta kaikille ja otetaanhan kaikki rennosti,et pysyy pienet murut kyydissä loppuun asti!:)

Vierailija
112/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla69: Eikös se ole niin, että ns. sääntöjen mukaan raskaudesta tulee kertoa viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Itse kerroin ensimmäisestä raskaudestani aivan alkumetreillä, sillä halusin, että kaikki ovat tietoisia tilastani. Esim. jos sattui olemaan huono olo ja joutui lähtemään yhtäkkiä vessaan tai piti päästä ihan maatekin, niin eivät sitten oisi ihmetelleet. Mutta mielestäni tuo takaraja on ainut olemassa oleva sääntö. Jos sulla on esim. työ, johon täytyy reilusti ajoissa ottaa joku tuuraaja opettelemaan asioita, siinä mielessä olisi tietysti hyvä kertoa reilustikin ajoissa. Muuten varmaan hyvä oisi kertoa siinä vaiheessa, kun raskaus tarpeeksi pitkällä, mutta loppupeleissähän se on itsestä kiinni milloin haluaa kertoa :)

Mutta lähdempä tästä makoilemaan sohvalle tätä ällöttävää oloani ja juomaan vettä, kun taas tuntuu janottavan extra paljon...

Kismet79

Vierailija
113/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään mukaan Marrasmurujen joukkoon, jos vielä mahtuu. Tänään testasin aamupissasta haamujen haamun ja sitä tihrustelin vaikka missä valossa ja asennossa. Kyseessä siis Kotitesti.fi:n erittäin herkkä liuskatesti. Asia vaivasi minua sitten niin paljon, että ajelin lähimpään päivystävään apteekkiin 30km ja ostin Aconin Early Detectonin ja Apteekin Oman. Pissaa pidättelin 3 ja puol tuntia ja tein molemmat testit yhtäaikaa. Aconiin piirtyi lyhyessä ajassa punainen selvä viiva ja Apteekin Omaan 5min sisällä myös ihan selvä viiva. Loppui se arvailu!

Nyt vaan toivon, että pieni pysyy mukana.

Vierailija
114/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nanni: Mä huomasin tuon saman jutun eilen. Siis kattelin sitä pandaäitiä pienokaisen kans ja yhtäkkiä pillitin ihan täysillä...

Kismet: Täältähän minäkin, mut meillä luultavasti synnytyssairaalaksi tulee tuo K-PKS, ku täältä kaikki muutkin menee sinne synnyttämään. Itse olen kyllä syntynyt OAS:ssa, mut enää pitkään aikaan ei meiltä olla sinne menty.

Täällä on olo ollu oireiden suhteen tänään hyvä. Elämää suurimmin haittaava asia tänään on ollu se, et aamulla niksahti niskassa ja pää ei oo kunnolla kääntyny koko päivänä. Mun täti normaalisti laittaa tällaiset meillä kuntoon, mut se ei tänään tietenkään ollu kotona. Täytyy huomenna sinne käsittelyyn, niin helpottaa tuo kipu. Soitin jo päivystykseenkin, ku mulla on tuolla kaapissa vaik mitä lääkkeitä. No enhän mä niitä tietty saa ottaa, mut olipa hyvä et tuli kysyttyä kuitenkin. Käskivät vaan hieroa ja käyttää lämpötyynyä tai ice poweria. Panadolia sit yöksi et saa nukuttua.

Mut ny laittautumaan unten maille, et jaksaa aamulla kouluun...

Vierailija
115/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on viikonloppu mennyt hyvin rauhallisesti. Mies on ollut töissä ja mä olen sitten ollut lasten kanssa kotosalla. Kivaa kun on ollut lunta, niin lapset on viihtynyt hyvin pihalla ja äiti on saanut maata raatona sohvalla. :) Tuntuu, ettei osaa muuta ajatellakaan kun tätä raskautta. Sitä vaan toivoo, että saisi noita viikkoja vähän enemmän kasaan. Tänään illasta on alkanut menkkamaisia kipuja ja nyt olo hieman huolestunut. Aiemmissa raskauksissa se on ollut yksi oire, mutta nyt tämä on tällaista jatkuvaa eli koko ajan tuntuu, että kohta alkaa vuoto. Eihän tässä voi muuta kuin toivoa parasta. Kipu ei ole kovaa, mutta epämiellyttävää ja sitä ei voi olla huomaamatta. Tulee hieman jopa supistukset mieleen. (paineen tunnetta). Toivotaan, että tämä nyt sitten yön aikana helpottaa.

Vierailija
116/118 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa lukea teidän kuulumisia ja todeta, että meitä on paljon ja aktiivinen ryhmä. :)

Itsellä mennyt ihan hulvattomaksi sisustusvimmaksi ja se on vienyt aikani ihan kokonaan töiden jälkeen.

Onko muilla vastaavaa innostusta?

Liekö kevään lähestyminen vai hormonit?

Ällötystä on ollut varsinkin iltasella ja ihan valtaisa himo sipseihin!!! Voih kun himo vaihtuisi pian johonkin terveelliseen. ;))

Yhdet löysemmät housut tuli ostettua jo valmiiksi ja ovathan nuo käytössäkin jo olleet.

Ultran sain varatuksi 26.3. illalle ja sinne asti pitänee vaan toivoa, että kaikki masussa on hyvin ja vauva oikeassa paikassa. :)

Nyt mentävä nukkumaan, jotta saa aamulla silmänsä auki kun kello soi.

Iloista alkavaa viikkoa kaikille!

Hope rv5+6

Vierailija
117/118 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän onkin täällä jo aikamoinen kasa:) Kiva vaan, niin tulee paljon lukemista. Ja tervetuloa jälleen kaikki uusimmat plussanneet! Kyllä tänne mahtuu:)

Mä tossa lueskelin haikeena, kun kaikkien miehet oli muistaneet vaimojaan jollain jutuilla naistenpäivänä. Mun mies ei ikinä muista mitään merkkipäiviä tai muita juhlapäiviä. No, meillä oli ollut sellainen parinpäivän riita/mökötys päällä ja eilen se sitten toi mulle puskan ruusuja, siis 55kpl!!! Ja pyysi anteeksi! Mä en muista milloin olisin viimeksi saanut kukkia siltä ihan extempore ja arvatkaa olinko ihan sulaa vahaa:))

No nyt täytyy mennä, kun muu ryhmärämä heräilee.

Mangona

Vierailija
118/118 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Apua, alkoi jännittämään aivan valtavasti, sillä klo 8 voin soittaa neuvolaan!! Toivottavasti saisin ajan tälle päivälle ja masussa kaikki kunnossa!