Kuinka viimeisilläsi uskallat vielä matkustaa?
Kuinka pitkiä matkoja uskallat matkustaa vielä viimeisilläsi?
Minulla nyt menossa rv35 ja edessä viikonloppureissu, jossa ajomatkaa n.400km suuntaansa. Ei sentään itse tarvitse ajaa... Vähän silti arveluttaa, uskaltaako lähteä vai meneekö sitten kaikki perillä oloaika siihen että makaan vaaka-asennossa ja valittelen selkääni... :/ Yksilöllistähän tämä on. Olisi kuitenkin kiva kuulla miten muilla matkustaminen loppuraskaudessa on onnistunut! :)
Kommentit (3)
Eli siis n. 400 kilsaa suuntaansa ja ainoana perilläolopäivänä heitettiin vielä sellainen n. 200 km lenkki eli autossa tuli istuttua ihan kiitettävästi 3 päivää :) Niin joo, ja viikkoja oli 38 ja kolmatta odotan.
Uskalsin lähteä, koska a) mitään oireita synnytyksestä tai sen läheisyydestä ei ollut ja b) sairaaloita olisi ollut h-hetken koittaessa reissussakin. Luulen, että tuskin ketään jolla synnytys on käynnissä käännytettäisiin sairaalasta vaikka ei oma synnytyssairaala olisikaan.
Tosiaan oman voinnin mukaan kannattaa reissata - ja ainahan reissun voi perua vaikka viime tipassa (siis varsinkin tuollaisen kotimaan automatkan, toinen pää kyllä varmaan ymmärtää, jos joutuukin vielä viime metreillä tulon perumaan kun tietää mitkä viikot ym. on jo menossa), mutta mulla kun ei ole ollut " kunnon" suppareita, selkäsärkyjä tms. vaivoja, niin uskalsin lähteä. Itse ajoin menomatkasta n. puolet - kiitos vakionopeudensäätimen sai jalkoja välillä vähän heiluteltuakin :) Ja me pysähdyttiin menomatkalla vain tuo 1 kerta n. puolivälissä (kiitos ihmeraskauden, joka ei ole aiheuttanut edes pissalla juoksemista).
Ei ole vaarallista matkustaa vaikka laskettuna päivänäkään. Istu vaikka jalat ristissä välillä ja ota kengät välillä pois jalasta. Hedelmiä evääksi niin matka taittuu nopeesti. Eihän se ole kun 3,5- 4h. Ja aina voi pysähtyä välillä jaloittelemaan.
olen matkustellut kaikissa raskauksissa voinnin mukaan, joka on ollut loppuun saakka erinomainen ja kuopuksen kohdalla teimme lentomatkunkin Sveitsistä Suomeen vielä rv 34-36. Nyt lähdemme Etelä-Ranskaan juhannusviikolla, mikäli vointini on edelleen hyvä. Automatkalla kun voi aina pysähdella ja pidellä taukoja.
Minulla ei selkä ole koskaan vaivannut, mutta supistuksia on ollut, tosin ne ei ole koskaan saaneet aikaan mitään ennen kuin ne oikeat synntyssupistukset sitten la:n ylitettynä.
Mukavaa reissua teille jos päätätte lähteä =)