Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~MARRASMURUJEN vko 10~~~~

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja. Tuossa joku kyseli karva-asiaa...Heh...Ekan raskauden aikana jostain kumman syystä navan ympärille alkoi loppuajasta tulla ihan ällön tummia karvoja (muutamia) jotka ei tosiaan oo lähtenyt vieläkään eikä juuri vaalentuneetkaan...Innoissani niitä olen sitten nyppinytkin kun on ottanut päähän :) Alkuraskaudessa tässä toisessakin on tukkaa lähtenyt pesussa tukottain, pitäisi pikkuhiljaa rauhoittua kun raskaus etenee.

Kiloja taisi tulla ensimmäisen kohdalla jotain 13 kg ja lähtöpaino oli siis n. 57 kg. Sama lähtöpaino tähän toiseenkin.

Pitääpä käydä itsenikin lisäilemässä tuonne esittelypinoon, vaikka selvillä vesillä ei vielä ollakaan. Mutta aina pitää toivoa parasta :)

Iskias-kivut palasivat heti tässäkin raskauden alkuvaiheessa oikeaan jalkaan, ja tuntuu että oleminen on yhtä tuskaa kun mikään asento ei auta. Ja aivan mahoton väsy...Voi kun saisi nukkua koko ajan...:)

Kuulumisiin taas kaikki marrasmurut

Kismet79

Vierailija
42/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamut vain aikaistuu..tänään tuo pienin päätti herätä klo.05.10, huoh. Ei auttanu vaikka kuinka yritin hiljaa maata. Ylös oli noustava. Onneks osaa sentään olla hiljaa, et muut saa nukuttua pidempään. Mitenhän sitä jaksaa olla lapsi ja äiti hereillä päiväuniin saakka.

Tuossa se sohvalla nyt makaa ja haukottelee. Onneks nää aamut aina menee nopsaan kun on paljon tekemistä.

Itselle ei paljoa uutta kuulu, tässäpä nää päivät kuluu väsymyksen sekä ällötyksen parissa. Vähän alkaa rinnat kipeytymään. Hiukset rasvoittuu todella nopeesti. Niin ja mahaa turvottaa, jotkut housut tuntuu epämukavalta. Kaikki mahtuu jalkaan ja kiinni silti vielä.

Onnea uusille plussaajille, mukaan mahtuu.

Karvoista: Mulla kasvo mahaan karva, siis yksi tumma paksu karva. Ja se kasvaa tosi pitkäks jos en leikkaa sitä pois;)) Aina odotusaikana se villiintyy kasvamaan, muuten se ei kasva paljoa ollenkaan.. Outoa.

Muuten en oo huomannu karvojen kasvussa eroa, ihan normaalisti nuo kasvaa.

Hauskaa talvista päivää kaikille!

Hetkeks tohon sohvalle pienimmän viereen.

Ipan@ rv 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta vaan!

onnistuin ensimmäisen viestini hukkaamaan johonkin!mutta siis uusiksi. eli plussasin viime viikon alussa ja oon siitä asti taustaillut täällä. nyt tuli tunne, että haluan mukaan. omien laskujeni mukaan laskettuaika olisi 3.11. ens viikon torstaina se varmistuu, kun on eka neuvola. mulla se on siksi näin aikaisin kun oon hieman " ongelma tapaus" , tarvitsen lähetteen perinnöllisyyspolille yms. mutta kerron niistä tarkemmin myöhemmin, ettei kukaan tuttu osaa mua vielä yhdistää, sillä sitä en nyt haluais... mutta näiden " ongelmien" takia on tunteetkin melkoista vuoristorataa raskauden suhteen ollut. ihmeen tyynesti oon silti asiat ottanut, mietin niitä niin paljon etukäteen. mutta sen verran esittelyä, että oon tosiaan 24v, mies 27v ja odotetaan toista, ensimmäinen syntynyt -05. Raskaudesta ei tosiaan tiedä kuin kukaan muu kuin minä ja mieheni.

Raskausoireita mulla on lähinnä ollut rintojen arkuus, välillä mahassa erilaiset kivut ja eilen tuli ekan kerran tosiaan huono olo, mutta nyt toinen kuppi kahvia tässä nalle luppakorvan katsomisen ohessa!;)

mukavaa torstai päivää

83kata, viikkoja jotain 5+

Vierailija
44/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helpotus murunmamma! Uskotaan että tällä kertaa menee kaikki hyvin. Ja toivotaan että murun patti on normaalia. Nythän on oikea tautiaika joten pikkulapsilla elimistön puolustus voi olla jatkuvasti päällä.

Uusille tervetuloa!

Raskauskiloista, mulle taisi tulla sellainen 12 kg josta lähti laitokselle 7-8 ja loput 5 ekojen imetyskuukausien aikana. Nyt oon pitkään ollut normaalipainossani.

Täälläkin on väsymys seurana, varsinkin iltaisin. Näin aamulla saatan herätä ennen muita kun esikoinen pyörii vieressä (tulee aina siihen jossain vaiheessa) ja on pakko käydä vessassa ja sitten ei enää nukuta. 5.10 en kyllä haluaisi nousta, tsempit ipan@lle!

Vedentytär 5+5

Vierailija
45/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muitakin aikaisin heränneitä, meillä lähti ukko aikaisin töihin ja ehdin just nukahtaa kun muru heräsi. Yritin saada sen uudelleen uneen, mut sit oli pakko luovuttaa. Puol seiska noustiin. Ei meillä onneks sentää viideltä herätä, tsemppiä Ipan@lle että jaksatte päiväuniin saakka.

Eipä tässä kummempia. Jos jaksais suihkuun raahautua ja pukemaan, niin lähdetään puistoon lumileikkeihin.

murunmamma rv4+3

Vierailija
46/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas napakka pakkanen aamulla, piti ihan kaksi kertaa kattoa mittaria, kun on tottunut noihin -2 -keleihin ja silleen. Ihanaa oli toisaalta ajella töihin kun aurinko paistoi.

Meillä kans vekarat (etenkin poika) polkaisee hetikohta kuuden jälkeen ylös, tuo valoisuus se kai teettää enkä oo tajunnu illalla laittaa pimennysverhoja. Tänä aamunakin pomppasi lastenohjelmia kattomaan jo ennen kuin itse pääsin sängystä ylös. Lapsilla on hoidosta vapaa tänään ja huomenna, lähtevät mummolaan isänsä kanssa, niin olisivat voineet nukkua vaikka miten pitkään... hoh hoijaa.

Äippää nukuttaa siitäkin edestä.

Kahvia tekis mieli hillittömästi, mutten tänä aamuna juonut, kun on jotenkin niin superöllötys että. Täytyy mennä nyt teellä jonkun aikaa. Tosin viikonloppuna on juotava kahvia vaikka oksennuksen uhalla, ettei jää kiinni :)

Tänään mulla on pitkästä aikaa omaa aikaa eli ihan vapaa ilta, kun muu perhe on reissussa, jee! Meinasin lähtee vähän kattelemaan kevätjuttuja kotiin ynnä niitä siemenpusseja ja ehkä ihan sivusilmällä vilkaista, onko jotain kivoja mammavaatteita kenties saapunut... eipä niitä nyt vielä toki tartte, mutta katsellahan saa. Tunikoita käytän muutenkin tosi paljon, ja niillä pääsee aika pitkälle ennen kuin kukaan huomaa, tosin housunnapin joutunee jossain vaiheessa jättämään auki :) Haluisin sellaiset caprifarkut kesäksi, niitä kattelin jo jossain kuvastossa.

No mutta, nyt työn touhuun! Mukavaa torstaita kaikille!

Komentoora ja Lahja 5+3

Vierailija
47/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetulloo uusille täältäkin..

mie olen ollu niin väsy nytte vikat päivät, tuo meän neiti on reilu 2v ja sillä on kyl sellanen uhmaikä et hola!! tuntuu välillä ihan toivottomalta..

mut ehkä tämä tästä..!

Mitenkähän ku mul on 12.3 se ultra, niin mulla on silloin viikkoja 6+0

että kuulukoha sieltä sydänäänet?

Voih, mie niin ootan tuota ens viikkoa, ukko tulee vihdoin töistä tiistai iltana ja sit on se ultra johon ukkoki viel pääsee mukaa <3

Pakko teille viel kertoa mun toheluudesta, voitteko kuvitella et mie eilen ostin makkariin verhot, löysin prismasta viel jostain alennuskorista tosi kivat verhot ja tulin kotii ja laitoin verhot paikallee ja ihailin niit sit monen monta tuntii kunnes mä hokasin et ne on keittiö verhot :D:D ja nyt ne häiritsee niin paljon et kohta lähen ostaa uudet verhot kyllä jostain :)

mukavaa torstaita mammat!!

Vierailija
48/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarraliimaa Murunmammalle!

Meillä herättiin tänään seitsemältä, itseä olisi kyllä nukuttanut pidempään.Tein aamulla varmistustestin,ja näytti plussaa.

Soitin lisäksi NKL:lle ja kyselin ohjeita miten ja missä vaiheessa pääsee pelkopolille. Synnytyspelkoinen kun olen nyt. Essiä odottaessa ei minulla ollut mitään etukäteispelkoja. Lyhyesti kerrottuna " kaikki mahdollinen" meni pieleen, ja loppui hätäsektioon.

Mulla on hieman sellasta ällöttävää oloa, ja tietyt ruoka-aineet saavat pahoinvoinnin aikaseksi. Esimerkiksi Essin Neocate-maito (Essillä on maitoallergia, ja käyttää erikoiskorviketta) tuntuu tuoksuvan aivan kamalalle :D

Tilailin ultra- ja neuvola-aikoja valmiiksi. Ultra on heti pääsiäisen jälkeen yksityisellä. Eka neuvola on 14.4 .

Nyt Essin kanssa leikkimään :-)

Essinmamma 4+1

(laitan noi rv:t menkkojen mukaan, eka testi näytti plussaa ma-iltana, mutta la tarkentuu sitten ultrissa, jos kaikki menee hyvin)

Vierailija
49/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on kyllä ihan järjetöntä! Eilen olin vähän pidemmän päivän töissä, enkä ehtinyt ottaa päiväunia, joten menin yhdeksältä illalla nukkumaan ja heräsin 8.30 aamulla. Nyt on jotenkin heikko ja kuumeinen olo, en ole kuitenkaan kuumetta mitannut. Kaipa tämäkin kuuluu asiaan. Pitäisi jaksaa kohta lähteä tekemään koulujuttuja ja sitten vielä illaksi töihin...

En kyllä osaa edes kuvitella kuinka rankkaa odottaminen on, jos on lapsia ennestään. Täytyy kyllä nostaa teille hattua. Itsellä on sellainen olo, ettei jaksais tehdä yhtään mitään töiden ja koulun lisäksi.

Nyt on pää ihan tyhjä, taidan oikaista itseni hetkeksi sohvalle :)

Marianne ja Peanut 5+3

Vierailija
50/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistatteko, mutta testasin joku aika sitten kp 29/29 ihan tyylipuhtaan negan. Uuden testin tein eilen kp 36/29 ja ihan selvä plussahan sieltä tuli!! Aika huikea juttu:)!

LA on todennäköisesti joskus lähempänä marraskuun puoliväliä..

Ihan hölmä fiilis, toivotaan että menee hyvin!

Nanni:)

Vierailija
51/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi raskautunut ilmoittautuu. Ihan alkutekijöissä mennään, tänään kait ne ekat 5 vkoa täynnä. Ikää minulla on 26v. ja kolmas lapsi olisi tulossa. Vielä on hiukan epäuskoiset fiilikset :) Oireista oikeastaan ainut on väsymys. Niin ja sitten suun kuivuminen, kummallista! Mulla ei kyllä edellisissä raskauksissa ollut tuota vaivaa. Niin ja onhan ne yölliset vessareissut toki astuneet kuvaan. Etominen ei vielä ole alkanut. Kaksi ekaa raskautta sujuivat ihan mallikkaasti ja niistä syntyivät ensin poika ja pari vuotta siitä tyttö. Nyt ovat jo kohta 3v. ja 5v.

Selma kera salamatkustajan

Vierailija
52/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans turvotusta sen verran,et farkut kiristää ja on epämukava olla,et pakko tänään lähtee ostaa uusia housuja. Välillä turvottaa meinaan niin,et vois luulla,et olis jo paljon pidemmällä raskaana ja nyt vast 5+4!:)

Yökötystä on kans vähän väliä,et pelottaa jo kuin pal niit kiloja tulee,ku koko ajan saa olla lyömässä!:D Rinnat myös arat ja vähän myös kasvaneet,et tarvii varmaan katso liivejä myös.:)

Vierailija
53/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille...

Mä olen hiukan huolissani... Parina päivänä on alavatsassa ollut aika kovaa kipua ja eilen illalla vihloi todella pahasti. Onko tää ihan normaalia? Tosin oon kyllä huomannu, et ihan selviä merkkejä raskaudesta on, rinnat on arat ja väsyttää. Välillä on myös hieman kuumeisen tuntuinen olo, mut kuumetta se ei ole. Kai tuo nipistely ja vihlominen tuolla mahassa on sitten ihan asiaan kuuluvaa, kun minkäänlaista vuotoa ei oo.

Jotenkin on koko ajan sellainen pelokas olo, tilanne on niin outo. Meillä tää on vasta ensimmäinen, ja kun ollaan pitkään yritetty, niin nyt pelottaa, et jos tää ei nyt onnistukaan.

Jospa tää nyt kuitenkin menis niinkuin pitääkin. Ens viikolla on terkkarille aika, täytyy sen kans jutella. Kaipa sekin osaa jotain asiasta sanoa. Sen jälkeen ajattelin varata ajan neuvolaan. Jospa sitten saataisiin varmuus asiaan ja vaikka virallinen la tälle maha-asukille...

Vierailija
54/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa täyttelin neuvolasta tulleet esitietolomakkeet, oli tyyli muuttunut edellisiin raskauksiin verrattuna. Laput tuli kotiin, viimeks ne täytettiin neuvolassa. Ne sitten pitäis yrittää muistaa ottaa ne mukaan kun neuvolaan pääsiäisviikolla menen.

Vanhin lähti kerhoon ja pienin oli niin väsy ettei meinannu uni tullakkaan enää.. No nyt nukkuu onneks. Itellä niin paljon tekemistä ettei taida tänään keretä pitkälleen ennen iltaa:(

Meillä menee niin kausittain nää aikaisin heräilyt, kun muutaman viikon tätä jaksaa niin sitten saatetaankin nukkua jopa yhdeksään! (no muut sitten onkin hereillä sitten aikaisemmin jo..) Mutta ainakin puoli kasiin saa sitten nukkua.

Nanni:) Kyllähän sut muistan, onnea plussasta! Näin näitä yllätyksiä tänne odotuspuolelle tulee muitakin.

Itsellä nimittäin alko jo " menkat" (tuli sellasta tuhrua, joka ei muuttunu kunnin vuodoks ollenkaan) vaan kun raskausoireet vain jatku tein testin ja vahvaa plussaa se mullakin näytti:)

Tervetuloa kaikki muutkin uudet plussanneet mukaan ja onnea!

Ipan@

Vierailija
55/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.Adelina: Mulla on semmonen muistikuva ensimmäisestä raskaudesta, että alussa saattoi olla lähes yhtä voimakkaita kipuja kuin menkkojen aikaan, vihlomista, jomotusta ja välillä jopa tuntui, että just kohta alkaa menkat, mutta syy oli kyllä sitten ihan muualla :) Itse ainakin oon semmonen, että tässä toisessakin raskaudessa tahdon noita oireita heti kuvitella keskenmenoksi...Ei sellaisia saisi edes epäillä, vielä kun kaikki näyttää olevan hyvin, mutta eipä sitä luonteelleen mitään mahda...

Marianne08: Juu, kyllä välillä neitin kanssa kotona tuntuu, että sillä on ihan liikaa virtaa ja äitiä kun niiiiiiiiin väsyttäisi että voisi nukkua kellon ympäri. Päivälläkin ihan tuntuu välillä, että silmät lopsahtaa väkisin kiinni vaikkei mitään oo tehnytkään väsymyksen eteen...

Tänään on ollut super ällöttävä olotila, lenkillä ollessa tuntui, että saa just pistää pään lumihankeen ja antaa tulla...Mutta kuitenkin se meni sitten ohi. Mulla myös suun kuivumista ja hirveä jano, yleensä en paljon muuten saata juoda.

Iskias-vaivat jatkuu...Olisipa jokin asento mikä helpottaisi, mutta ei sitten niin mikään.

Mutta kärvistellään kaikki yhdessä mitä ihmeellisimpien oireiden kanssa ja koitetaan mennä loppuun asti, sinne marraskuulle :)

Kismet79

Vierailija
56/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla on just sellasia tuntemuksia, et menkat alkaa just. Mut kyl noiden kaikkien lukuisien (kai 5 tai 6) testien perusteella ollaan raskaana.

Mut hyvä tietää et muillakin on ollu tuollaisia tuntemuksia, hieman rauhoittaa. Kaipa sitä vaan pelkää, ku tää tilanne on niin outo. Ei aina tiedä mikä kuuluu asiaan ja mikä ei...

Kyl me sinne marraskuulle mennään porukalla...

Vierailija
57/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelätään yhdessä. Tällä hetkellä on jottain parin viikon ajan ollut noita erinäisiä juttuja, jotka kovasti menkkajutuilta vaikuttaa, mutta ei ne niitä oo :) En edes ensimmäisestä muista, että mitä oireita mihinkin aikaan tuli, vaikka siitä ei hirveästi aikaa ole edes kulunut.

Mutta nämä palstathan on sitä varten, että täältä saa apua ja neuvoja, vaikka ei lääkäreitä ollakaan :)

Kismet79

Vierailija
58/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään lukea kaikenlaisia keskustelupalstoja. Jotenkin tuntuu et tästä on niin paljon hyötyä itselle, kun saa lukea toisten kokemuksia. Tietysti jokainen kokee asiat erilailla, mut on hyvä tietää, mitä tuntemuksia toisilla on ollut. Ei ehkä sitten säiky niin paljon kaikkea.

Tää olo on niin outo, et tulee ihan väkisinkin säikyksi. Ja kun ei viittis vielä tässä vaiheessa hirveesti kavereillekaan asiaa mainostaa (kavereilla on kaikilla jo vähintään 2 muksua). Jos sitten asiat ei menekään niinku pitää, niin eipä tarvi sit selitellä mitään...

Vierailija
59/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin eilen vihlaisi mahasta oikein kunnolla, kerkesin jo pelästyä oikein kunnolla, mutta vihlaisu johtuikin imasta suolistossa. Pääsi iso pieru ja vihlaisut loppui siihen. Että kyllä sitä raskaana ollessa pelästyy pieniäkin asioita, no ehkä se on ihan hyväkin.

Minäkin nostan hattua heille joilla on jo valmiiksi lapsia, tsemppiä ja jaksamista kaikille. Ja toivotaan ettei lapset herätä teitä ennen viittä aamulla :)

Töistä tullessani aloin lukemaan viestejänne mutta meinasin nukahtaa istualteen. Oli pakko mennä sohvalle päikkäreille ja nyt sain luettua viestit loppuun. Voi että tätä väsymystä!!! Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, jos vaikka saisi ensimmäisen ajan.

Tänään tuli HM:n kesä kuvasto ja voi että siinä oli ihania mamma vaatteita. Tekisi jo nyt mieli tilata niitä, mutta ehkä on viisainta oottaa vielä hetki.

Milloin edellisissä raskauksissanne vatsanne on pulpahtanut esiin. Se tietysti on kovin yksilöllistä, mutta pystyisiköhän salaamaan raskaus tuonne äitienpäivään saakka (silloin rv 13 tai 14)??

Väsynyt niiskuneitinen rv 5+1

Vierailija
60/118 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo kaivannut jotain oireita kertomaan raskaudesta, ja tänään niitä sitten on ilmestynyt kuin säkistä kaatamalla. Mulla on vatsa ollut kipeä aamupäivästä asti ja oon kanssa pelännyt hulluna, että kohta lorahtaa km-vuoto :-( Mutta onneksi Murunmammalla oli kipu lakannut ja kukas sitä kertoi, että aiemmassa onnistuneessa raskaudessa oli sellaista kanssa ollut - toivottavasti kipu nyt lakkaa tai on ainakin kohdun kasvamisesta tai muusta tuloksellisesta johtuvaa. Mutta siis lisäksi on ällöttänyt, pissattanut, nälättänyt, heikottanut eilen illalla aerobikissä, viluttanut, hikoiluttanut ja pelottanut. Mutta ihme ja kumma ei väsytä tavallista enempää - ekan raskauden pääoire oli 2kk jatkunut tolkuton väsymys. Just jonkun kuvailemaa " miten voi joutua tiskikonetta täyttämään keskellä yötä" .

Edellinen kirjoittaja (sori en vielä muista nikkejä) kyseli, milloin on aiemmin alkanut vatsa näkyä. Esikoista odottaessa kuvittelin, että kaikkihan (pienenpienen) masun huomaa, mutta kyllä töissä vielä hyvinkin puolivälin jälkeen ihmiset ihmetteli kuulessaan, ai että raskaana! Kuulemma useimmilla seuraavat vauvat pulpahtavat nopeammin pintaan...

Nyt haluaa poika kirjoittamaan, tarrasukkia ja hyviä oloja kaikille!

Bea76 rv 5+4