~~~MARRASMURUJEN vko 10~~~~
Kommentit (118)
Noin kai on käynyt aika monelle, että on juonut ennen kuin on tiennyt raskaudestaan ja ihan terveitä lapsia syntynyt. Lähinnä kai keskenmenoriski, jos kauheesti juopottelee raskauden alussa. Mutta alkio saa vielä ruokansa ruskuaispussista, ennen kuin istukka alkaa toimia vähän ajan päästä. Jos nyt oikein näitä muistan. Mutta onnea plussasta ja hienoa, että jotkut uskaltavat yrittää ja saada vauvoja jo nuorena! Aika montaa ihmistä harmittanut, että on jättänyt lasten yrittämisen liian myöhään ja sitten onkin ilmennyt hedelmöittymishankaluuksia.
Mutta tästä yllä sanotusta huolimatta täytyy myöntää, että herkimmät fiilikset ja melkein onnenkyyneleet saa aikaan ne plussat, joita kerrotaan odotetun vuoden tai kauemminkin, niin kuin mm. Ulpukka36 juuri kirjoitti esittelypinossa. Aivan superpaljon onnea ja jarrusukkia pitkään odotetuille muruille!!
Joitakin tässä pinossa kirjoitelleista ei vielä näkynyt esittelypinossa - käykääpä lisäämässä tietonne! Tuolla on nyt päivitetty esittelypino olemassa. Kertoa voi sen itsestään, mitä tässä vaiheessa uskaltaa ja osaa. Lasketut ajat varmaan hieman muuttuvat ultrien ym. myötä.
Lapset nukkumassa, olivat tosi väsyneitä.
Mahakivut on puhuttaneet monia täällä näitten päivien aikana. Vaikka tämä on jo neljäs raskaus mulle, niin siltikään en muista millasia ne yksityiskohtaisimmat oireet näin alkuraskaudessa oli.
Just esim. normaalit vatsakivut.
Mutta sen tiedän et kovakin kipu ilman vuotoja on yleensä ihan normaalia raskauteen liittyvää kipua.
Ja menkkakivut on mulla kuulunu aina plussailuun, sekä muutaman viikon sen jälkeenkin oireeksi raskaudesta. Eli jos jomottaa menkkamaisesti se on ainakin ihan normaalia siis ainakin mulla:) Itseasiassa se on ollut ensimmäinen asia josta olen arvannu raskauden ennen testin tekoa, sillä mulla ei yleensä menkkajomotuksia ole.
Mullakin on jomotellut monella eri tapaa tässä viimepäivinä ja pakko tunnustaa et täälläkin on km. käynyt mielessä useamman kerran kun vatsasta on kierässy oikein kunnolla.
Vaan eiköhän kanssa odottajat helpoteta oloamme ja yritetä nauttia tästä olotilasta, murehditaan vasta kun todella on siihen aihetta.
Tiedän helpommin sanottu kuin tehty. Mutta eiköhän yritetä.Toivottavasti kellään meistä ei tarvetta suruun tule, vaan kaikki porskutetaan vauva masussa loppuun asti.
ananas-pieni:
Eikös niin sanota et mitä ei tiedä ei vahingoita tulevaa lasta.
Ole ihan huoletta, ihan terve vauva sulle varmasti tulee. Ainakaan sun alkoholin kertakäytöllä ei ole vaikutusta vauvan terveyteen.
Itse söin maksaa todella ison annoksen ennen varmaa tietoa raskaudesta, luulin etten ole raskaana kun vuoto alkoi.. Sitähän on sitten kans tullut mietittyä et mikähän epämuodostuma tälle lapselle tulee. Vaan luotettava on, et kaikki kunnossa. Eipä tässä muuta voi.
Nyt oikein rauhallista stressitöntä iltaa kaikille:)
Olipa huojentavaa lukea teidän vastauksia. :) Kai se täytyy nyt rauhottua vaan ja odotella ultraa... Kiva kun olitte niin kannustavia :)
Onhan tuo ainakin omasta mielestäni hurjaa kun olen näinkin nuori... Ja välillä tosiaan vähän pelottaakin, että kuinka selvitään. Onneksi ollaan molemmat kuitenkin ihan 100 prosenttisesti tässä. Mutta olen itse ollut aina sitä mieltä, että haluaisin suht nuorena lapseni. Ja jos vanhemmalla iällä ei onnistuisikaan..., se on varmasti kamalaa.
Ja tosiaan, kaikille uusille onnea onnea onnea vaan! Ja varsinkin jo pidempään murua toivoneille :)
Ananas-pieni täällä taas
ps. minäkin kattelin jo elloksen mamma-asuja, ihania :) En tosin ihan vielä uskaltanut minäkään tilata...
Älä turhaan tosiaankaan pode syyllisyyttä, minä ylläriesikoiselta juhlin vielä viikolla 5+jotain ennenkun tajusin testata viikolla 6+ ja terve poikavauva sieltä sitten viimein tulla tupsahti:)!
Ja kiva,että minut joku muistikin, Ipan@lle myös onnittelut plussauksesta. Olipahan kyllä jännä juttu, ettei näkynyt menkkojen alkamispäivänä plussa vaikka jollain herkällä testillä testasin vielä. Noh, pääasia, että raskaana ollaan!
Ekan neuvola-ajankin jo hätäpäissäni varasin, uudella paikkakunnalla kun asutaan, enkä tiedä miten hommat toimii täällä. Huhtikuun ekalla viikolla sitten katotaan, että mitä tuolla masussa näkyy, turhan pitkä aika kyllä odottaa:/..
Jeps, nyt poitsun kanssa " lakentamaan" , moikka!
Nanni:)
Täällä Kahjois-Porjalassa paistaa taas aurinko, mitenkähän muualla Suomessa? Viikon viimeistä työpäivää vedellään, ihanaa päästä pariksi päiväksi keväthangille ja mamman lihapatojen ja karjalanpiirakoiden ääreen :) Mies lähti sinne jo lasten kanssa eilen, ja käytin oman iltani kaupoilla luuhailuun, ja kävin toki syömässäkin hyvin. Kaupoilta tarttui mukaan tosin vaan esikoiselle housuja (tiesittekö, että viisivuotiaalla kestää housun polvet ehjänä about 3 minuuttia) ja itselleni H&Mltä yhden hameeen, se on kyllä ihan normaali-ihmismallia, mutta joustava... Sillä pitäisi nyt kyllä vielä pari kk pärjätä. Oli siellä kivoja mammavaatteitakin, mutta jotenkin ne tuntuu vielä ehkä vähän ennenaikaisilta.
Tuohon keskusteluun lasten saannin iästä uskaltaisin ilmaista näkökantani täältä " toisesta päästä" ... eli kun ikä alkaa painaa.. Minä sain esikoiseni, kun olin 34-vuotias, toka tuli 36-vuotiaana ja jos kaikki menee hienosti, olen juuri täyttänyt 40 kun tämä pikkukolmonen putkahtaa maailmaan. Mulla biologinen kello ei alkanut tikittää ennen kuin vasta about kolmekymppisenä, ja vaikka seurustelusuhteita oli, pitkiäkin, niin jotenkin vaan ne ei olleet sellaisia, että olisi perheenlisäys käynyt mielessä. Kunnes sitten tavattiin mieheni kanssa noin 8 vuotta sitten, ja molemmilla oli sama ajatus eli lapsia haluttiin. Nyt olen joskus miettinyt, että jos olisin tehnyt/saanut lapsia parikymppisenä, ne olisivat jo ehkä muuttaneet kotoa pois ja olisin kohta mummo... Ehkä olisin jaksanut paremmin lasten kanssa nuorempana, onhan sitä fyysisestikin vetreämpi silloin ja ehkä virtaa riittää enemmän. Toisaalta oon noitten kanssa jaksanut ihan hyvin, ei kai tässä muuten kolmatta oltaisi tekemässä. Puolensa molemmissa. Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että meillä on lapset saaneet alkunsa suht lyhyellä yrittämisellä, mutta toki ikäkin tuo omat ongelmansa sen suhteen, sillä olenkin niin yllättynyt, että tämä kävi näin äkkiä nyt.
Ikään liittyviä juttuja vielä, sellainen pitää ihan sanoa, että kun sain esikoiseni, niin sairaalassa touhu jotenkin huvitti minua... viereisessä sängyssä olii parikymppinen ensisynnyttäjä, jota hoitajat ohjasivat koko ajan kädestä pitäen imetyksessä, hoitamisessa, kaikessa. Minulle sanottiin että no, tuossa on tuo hoitopöytä, siinä voit hoitaa ja jos mitä tulee, niin soita kelloa :) Jotenkin ihmeellisesti siis naisella pitäisi olla tieto, taju ja ymmärrys vauvojen hoitamisesta jos ikää on yli 30 vee... olen sitten vielä niin omapäinen, että apuahan en tietenkään pyytänyt, kun ajattelin että ok, jos mun pitää tää osata niin sittenhän osaan. Mut ihan vinkkinä vaan, että iäkkäämpikin ensisynnyttäjä on oikeutettu ohjaukseen ja sitä kannattaa vaatia. Tää tapahtui eräässä toisessa sairaalassa kuin minne nyt meen, ja toivon mukaan oli poikkeus yleisestä linjasta...
Jaahas, tästä tulee taas novelli. Täytyis vissiin noita hommia tehdä vähän...
Niin kiitos muuten minunkin puolestani pinon tekijälle, huomasin vasta jälkeenpäin että joku on muakin siihen kysellyt, mutta mulla on kotona vaan läppäri ja sillä ei jostain syystä nuo värit ym onnistu eli tässä en olisi voinutkaan auttaa. Mutta että hieno pino on, toivottavasti siihen tulee vielä paljon lisää jäseniä ja kaikki pysyvät siellä tiukasti kuin iilimadot :)
komentoora ja Lahja 5+4
P.S. Ajattelin tässä vielä viivytellä neuvolaa, mutta saittepa muhunkin varauskuumeen tartutettua... eka neuvola on 1.4. eli aprillipäivänä.
Just soitettiin töistä, että voinko olla pari tuntia pidempään, kun joku on sairaana... ja voinhan minä. Teki kyllä mieli sanoa, että en kuule jaksa, mutta ei kai sitä viitsi rahasta kieltäytyä. Onneksi tätä ei ole enää kuin pari viikkoa, sitten loppuu työt ja keskityn enemmän tuohon koulunkäyntiin :)
Ihana kuulla, että nuo kovatkin kivut voi olla ihan normaalia. Mulla on paljonkin tuollaisia menkkamaisia jomotuskohtauksia, jotka kestää jonkun aikaa ja sitten hellittää. Yölläkin heräsin sellaiseen ja täytyy sanoa, että säikäytti kyllä niin, että piti käydä vessassa tarkistamassa, vuotaako mitään. Nyt kyllä taitaa olla vähän ummetusongelmaakin, joka sekin saattaa aiheuttaa kipuja. Tai ainakin tosi epämukavaa oloa :/
Minunkin piti odottaa tuossa neuvolaan soittamisessa ensi viikon lopulle, mutta annoin nyt itselleni luvan soittaa aikaisemmin :) Eli soitan varmaankin ma tai ti. Onneksi pääsee jo reilun viikon päästä ultraan tarkistamaan, onko siellä kaikki niinkuin pitääkin.
Mukavaa perjantaita kaikkille :)
Marianne ja Peanut 5+4
Se eilen valittelemani vatsakipu on nyt kestänyt yhtäjaksoisesti vuorokauden ja äityi illalla oikein julmaksi. Yöllä sitten heräilin kärvistelemään sen kanssa. Aamulla soitin neuvolaan ja kysyin, tarviisko itseään käydä jossain näyttämässä. Epäili, että kesken olisi menossa ja vasta, jos vuoto olisi runsasta ja kuumetta nousisi, pitäisi mennä päivystykseen. Sovittiin, että jos ei mene viikonloppuna kesken, niin soittelen sitten alkuviikosta tavallista ekaa neuvola-aikaa. Että niin optimistista, että ei tässä kannata mitään aikoja vielä varailla - nyyh. Mutta ei kyllä ole kivusta huolimatta ollut tuhrun tuhrua, että vielä on toivoa raskauden jatkumisen suhteen. Aiempi keskenmenoni v. 2005 (rv 8+) alkoi väsymyksellä, turvotuksella ja tuhruvuodolla. Nyt on noista vain turvotusta. Hoh, saapas nähdä. Anteeksi, että oon täällä tällainen pessimistinen ääni. Mutta en ainakaan tipu kovin korkealta, jos nyt pikkuinen jääkin matkasta...
Parempia viikonloppuja muille! Bea rv 5+5 & poika kohta 2v
Voiko se raskausdementia alkaa jo näin aikaisilla viikoilla? :) Eilen nimittäin töissä ollessani kassalla jouduin monen asiakkaan kohdalla miettimään, että mikä hemmetin kanta-asiakaskortti meille oikein kävi! Ja kysyinkin parilta väärää korttia... Lisäksi saatan mennä kotona johonkin huoneeseen ja mietin, että minkä vuoksi minä tänne tulin. Pitää palata takaisin lähtöpisteeseen, ennen kuin muistaa. :)
Toivotaan nyt, että pikkuinen pysyy mukana!
Kokeilen pikaisesti pari riviä kirjotella, neitillä niin kova meno päällä heti aamusta, ettei taho perässä pysyä. :)
Nyt iski vielä kaiken päälle taas ja kerran viheliäinen hiivatulehdus, josta kärsin kyllä ensimmäisenkin raskauden aikana. Tahtoo vaiva vaivata mua muutenkin liian usein. Onko muilla vastaavia ongelmia? On todella viheliäinen ja aina luulen ,että johtuu pissatulehduksesta, mutta testeissä ei näy mitään. Ei muuta kun apteekkiin jonottamaan lääkettä jotta olo paranee...
Flunssakin varmaan tulossa, tänään pitäisi mennä esikoisen kanssa tutustumaan tulevaan hoitopaikkaan perhepäivähoitajalle...Luulen että tottuu hyvin uuteen paikkaan ja uusiin ihmisiin, meillä kun ei turhia ujostella :)
Kivaa viikonlopun alkua kaikille
Kismet79
Toivotaan parasta nyt, että pikkuinen pitäisi pintansa.
Marianne, tuosta r-dementiasta... mulla on työ, jossa numeroita pyöritellään alvariinsa, ja niissä huomaan tekeväni ihan kamalasti virheitä - onneksi ne virheet on olleet tähän asti lähinnä puhelinnumeroissa jne vähemmän tärkeissä, kauhulla odotan milloin ne siirtyvät tuonne laskuille... Samoin huomaan, että aloitan joskus jonkun lauseen ja unohdankin, mitä olin sanomassa. Että on se mahdollista.
t. k
Ilmoittaudun varovaisesti mukaan. Plussa tuli testiin ja la olisi 14.11. Raskaus on niin alussa vasta, että olen varovaisen toiveikas. Meille olisi nyt tulossa sitten kolmas lapsi. Ennestään on kaksi poikaa 6 ja 4-vuotiaat. Onko teillä muilla jo paljon oireita? Minulla alkoi reilu viikko sitten rinnat kipeytyä (tätä minulla ei ole ollut aiemmissa raskauksissa) ja ilmassa on myös ollut väsymystä ja tolkutonta vessassa ravaamista. Aiemmista raskauksista muistan kovia mahakipuja, mutta niitä ei ole nyt juurikaan ollut, joten se mietityttää? Epävarmuutta luo osaltaan vielä se, että gynekologi totesi kohdun limakalvon kovin ohueksi kierukan jäljiltä ja epäili, että kiinnittyminen ei ole mahdollista. No toisin kävi, mutta se mietityttää myös kovasti. Onko teillä muilla selkä kipeä? Yleensä olen optimisti, mutta nyt taidan olla kovin pessimistinen tämä raskauden suhteen. Täytyy vain toivoa parasta!
Bea76: Nyt sulle oikein paljon tarrasukkia ja lisäksi myös liimaa. Toivotaan että sun pikkuinen olisi vahvaa tekoa.
Ananas-pieni: Mäkin olen 21v. ja esikoista odotellaan miehen (22v.) kanssa. Molemmilla AMK opinnot kesken, mutta kuitenkin tuntui siltä että vauva on tervetullut kun on tullakseen ja eihän siinä kauaa sitten mennyt. Kieltämättä itseänikin välillä hirvittää miten tulemme toimeen taloudellisesti, mutta kyllä me pärjätään :) Tsemppiä sulle odotukseen!!
Tänään vapaapäivä sekä koulusta että töistä. Mutta kai sitä on pakko siivota. Joka päivä tällä viikolla olen suunnitellut imurointia mutta väsymys on vienyt voiton.
Niiskuneitinen ja masukki rv 5+2
Kovasti tarrasukkia sulle Bea76 ja jaksamista!
Minäkin kävin juuri laittamassa tietoni esittelypinoon. En ole pariin päivään päässyt koneelle, sillä on saikulla ja kotona tietysti oli nettiyhteys poikki. Mulla on ollut vähän kuumetta ja flunssaa, luulin jo että on poskiontelontulehdus, mutta ei sitten kuitenkaan ollut sitä, mutta lääkäri oli sitä mieltä että on parempi levätä kotona, ettei mene pahemmaksi, kun tulehdus on kuulemma vaaraksi istukalle.
Mullakin on ollut alavatsakipua, sellaista viiltävää, mutta yritän ajatella, että se kuuluu asiaan. Menen tänään käymään gynekologilla, haluan jo varmistaa, että kaikki on ok. Jotenkin sitä on ensimmäisen raskauden kanssa niin epävarma. Neuvolaankin ajattelin varata ajan tänään, teistä monihan olikin jo varannut ajan.
Komentoora: kiva lukea kommenttejasi ikäkysymyksestä. Minä olen jo 38, ja nyt vasta ensimmäinen raskaus. Takana ero ja uuden sopivan kumppanin löytämisessä menikin yllättävän kauan aikaa. Olin aina ajatellut, että tekisin lapsen alle kolmekymppisenä, mutta eihän se elämä aina menekään niin kuin suunnittelee. Nyt kuitenkin onneksi ollaan tässä tilanteessa! Ja raskaaksikin tulin yllättävän helposti. Nyt H
huolestuttaa kamalasti kuinka jaksan tämän raskauden ja sitten lapsen synnyttyä katkonaisesti nukutut yöt ym. Nuorena olisi varmasti ollut helpompaa.
Ananas-pieni; monelle on käynyt samalla tavalla, kun ei tiedä olevansa raskaana. Mutta ei siitä kuulemma ole vaaraa sikiölle. Ipan@: minäkin söin maksaa juuri ennen kuin sain tietää olevani raskaani. Lisäksi maalasin lattiaa aika voimakkaasti tuoksuvalla maalilla. Olen ollut välillä tosi huolissani, olenko tehnyt sikiölle jota todella vahingollista, mutta yritän ajatella, että raskaus oli silloin niin alussa, ettei se vielä voinut vaikuttaa...
Oikein mukavaa päivää kaikille!
halla69
Ja onnea plussasta! Mulla on ollut välillä alaselkä tosi kipeä, varsinkin kun olen joutunut kävelemään ja seisoskelemaan paljon.
Ensiksikin tervetuloa Vii2 ja tarrasukkia Bea76, jospa ei oliskaan mitään vakavampaa. Mulla oli km just noilla viikoilla tammikuussa ja mulla kyllä alkoi vuoto melkein heti kipujen voimistuttua. Yöllä alkoi kivut ja tuhru ja aamulla vuoto. Jos olisikin vain kasvukipuja tai muuta vastavaa.
Omaa napaa... oon ihan naatti, muru heräsi taas kuudelta. Stressiä pukkaa kun lopputyö pitäisi saada tehtyä, mutta ei jaksais. Nyt muru nukkuis mut kaveri on tulossa kylään, joten oon tehnyt ruoan meille ja vähän siivoillu. En kyllä jaksais yhtään ees vierailijoita, mut en kehdannut peruakaan. Pahoinvointikin nosti taas päätään tänään, muskarissa oksetti oikein kunnolla. Ei nää alkuajat ekassa raskaudessa ollut näin rankkoja.
Oottekos te kaikki jo varanneet neuvolan? itse ajattelin vast rv6... eikös se eka neuvola oo jotain rv8, niin hyvin ehtis. Saapa nähdä jaksanko sinnitellä, etten soita aiemmin =)
ananas-pieni-, eikös se ollut niin, että ensimmäisillä viikoilla sikiö ei vielä saa äidiltä mitään, olikos vasta rv6 kun istukka alkaa toimia... Jotenkin muistelisin että olisin lukenut sellaista. Eli ennen sitä juodulla alkoholilla tai muulla ei ole sikiöön mitään vaikutusta.
jospa menis hetken sohvalle loikoomaan ennen kuin vieraat tulee
väsynyt murunmamma rv4+4
Hei,
Minäkin uskaltaudun mukaan. Viime viikolla apteekin testeillä testailin kolme kertaa ja perjantaina oli ihan pakko mennä terveyskeskukseen ottattaan vielä varmistustesti... ja kyllä, kaikissa sama vastaus: RASKAANA!! :-)
Laskureiden mukaan la on 1.11 ja raskausviikoja 6.
Maanantaina soitan neuvolaan ja toivottavasti pääsisi heti sinne....ei millään malttaisi odottaa enään pidempään!! ( Neuvolan täti oli tämän viikon lomalla joten on ollut pakko vaan odottaa ens maanantaita.)
Olen 38 v ja mieheni 34v. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta ja heinäkuussa tulee 2 vuotta naimisissa oloa.
Ehkäisy jätettiin pois tammikuussa 07 ajatuksella " tulee jos on tullakseen" , ilman stressiä. Mieheni tosin on joka kerta, kun kuukautiset alkoivat, ollut todella pettynyt. Välillä tuntui, että minun olisi pitänyt " salata" menkat.
Sitten tuossa loppu kesästä jotenkin heräsin ja yhtäkkiä tajusin, että tässähän alkaa nelikymppisyys pahasti häämöttää (mihin ne kaikki vuodet onkaan hurahtaneet?) ja ei ole mitään oikeaa syytä miksi meille ei vauva voisi tulla. (Kummallakin vakituinen ihan kivapalkkainen työ, asunto jne...Syitä mitä on tullut käytettyä selityksinä miksei vielä ole aika...) Joten nyt taitaisi ihan oikeasti olla aika siirtyä " harjoittelusta" oikeaan yrittämiseen. :-)
Juuri näiltä sivuilta löysin ovulaatiolaskurit ja aina silloin tällöin laskeskelin mahdollisia " parhaita päiviä" mutta yleensä juuri silloin ei varmasti huvittanut tai olin työmatkalla. Kaksi viimeistä kertaa olin laskenut hyvin huolellisesti ja ei tärpännyt mutta sitten ihan tyystin unohdin koko jutun, ja kas kas, vahingossa osui nappiin...siis tässä sitä ollaan, ensimmäistä odotetaan.
Ihan uskomaton fiilis. Jotenkin vielä ei tiedä mitä ajatella, kun näin alku vaiheessa ollaan; tekisi mieli huutaa ja hyppiä onnesta, kertoa kaikille mutta sitten taas huolestuttaa ja pelottaa, että entä jos ...:-(
Rinnat on todella arat, masua turvottaa huolella, väsyttää, välillä ollut heikotusta, vessassa saa käydä ahkeraan ja koko ajan pieni nälän tunne.
Miten teillä muilla on kaikki tapahtunut? Millaisia ajatuksia? Oireita?
Tervetuloa uudet ja onnea!
Bea: Toivottavasti kaikki kunnossa, ei muutavoi kuin toivoa ja uskoa et on. Niin kauan kuin toisin todistetaan pitää toivoa parasta! Voimia odottamiseen.
).( Mun maha on turvonnu ihan palloks! Huh, ku eilen katoin itteäni peilistä niin eipä oo tietoa enää littana vatsasta. Taidan jäädä kiinni ennemmin ku haluan.. No eipä voi mitään.
Kävin tänään juoksemassa ja päälle vielä pumpissa. Huh, et voi voimat olla loppu.
Tänään tuli postissa äitipolille aika, ens keskiviikkona jo! No lääkityksestä siellä keskustellaan ja ultra tehdään luultavasti.. tuo vähän mietityttää ku viikkoja ei oo vasta silloin kuin 6+4 et voisko sykkeen nähdä sillon jo..vai pitäiskö siirtää aikaa viikolla ettei tarvis huolestua turhasta.
Eilen oli jo ilmassa kunnon pahoinvointia, iltaruoka jäi syömättä ku yökötti niin hirveästi. Ei puhettakaan et olis voinu mitään syömistä edes miettiä.
Nyt maate hetkeks ennekuin muksut herää
Ipan@ rv 5+6
Toivotaan et kaikki menee kuitenkin hyvin ja pienokainen on tarpeeksi vahva.
Haluaisin kysyä teiltä mielipidettä. Kokeilin tuota vauvan raskauskiekkoa. Jos käytän siinä viimeisten kuukautisten alk.päivää niin se näyttää la 7.11. ja viikkoja 5+0. Mut kumpi on tarkempi, kuukautisten alkamispäivä vai hedelmöittymispäivä? Mulla ovistesti näytti plussaa 18.2. eli päivä olis aika tarkasti tiedossa, eli laskenko noita viikkoja sen mukaan? silloin la olis 11.11. ja viikkoja nyt 4+3.
Neuvolassa en siis ole vielä käynyt, mutta ens viikolla soittelen sinne ja varailen aikaa...
Tää on aika jännää. Ei oikein vielä tiedä miten tähän suhtautuis. Eilen oli ensimmäistä kertaa paha olo, ku yritin ukolle laittaa ruokaa. Ja tänään sitä onkin sit jatkunut koko päivän, ainoastaan mustaherukkamehu pitää sitä hetken pois...
Kyllä mullakin mahaa nipistelee ja välillä ihan vihlookin...
Oon kyllä vähän huolissani, kun ei mitään muita oireita ole ollut kun jatkuva nälkä. Ei etomista, oksentelua, väsymystä tai kivistäviä tissejä. Onko toi viluinen olikon sitten oire? Sellasta on kyllä ollut ilmassa...
Mulla on ihan kauhee ahdistus... Kun viime perjantaina tein testin ja negatiivinen oli. Illalla mentiin serkun luo saunailtaan. Tuli sitten juotua 6 siiderin verran krapula. Mutta vain ja ainoastaan, koska kuukautisten olis pitänyt jo alkaa ja raskaustesti ei näyttänyt kuin yhtä viivaa. Sillon oli 4+3 menossa ja ovulaatio oli 14./15.2.. Nyt tuntuu ihan kauheelta! Tuntuu että oon maailman huonoin ihminen ja ei mulle mitään lasta kuulu antaa. Pelottaa, että olen pilannut tämän vauvan elämän. :( Sanoin kuvaamattoman paha olo ja koko ajan vaan itkettää. Haamu näkyi maanantaina ja selvää plussaa näytti tiistaina. Onko mitään mahdollisuutta, että vauva onkin ihan terve, tiedättekö yhtään? Herkimmän kehityksen aikaan vielä. Hirveetä. :' ' (
Karmea Ananas-pieni 5+2