~~~MARRASMURUJEN vko 10~~~~
Kommentit (118)
J.Adelina: tuo raskauskiekko taitaa laskea 28 kierron mukaan. Jos sulla on sitä pidempi kierto, silloin laskettu aikakin on myöhemmin. Mulle raskauskiekko näyttää lasketuksi ajaksi 1.11. eli nyt olisi rv 5+6. Kävin juuri gynekologilla, ja hänen mukaansa raskaus ei ole vielä niin pitkällä, vaan raskausviikkoja olisi luultavammin vähän vajaa 5. Mulla on epäsäännöllinen kierto, joten siksi vaikea laskea.
Gynekologi ei vielä hirveesti mitään varmaa pystynyt sanomaan. Nestepussi kohdussa näkyi ja kohdun ulkopuolella ei mitään, joten uskaltaisiko siitä päätellä, että kohdun ulkopuolisesta raskaudesta ei ole kyse... Keltahormoonirakkulakin löytyi, ja siitä johtuu alavatsan kivut. On kuulemma ihan normaali löydös tässä vaiheessa raskautta.
Varasin neuvolaankin ajan tänään, pääsen sinne pääsiäisen jälkeen. Ei millään malttasi odottaa asioiden etenemistä! :-)
Bea, tsemppiä! Uskotaan vielä että jomottelu johtuu raskaudesta!
Täällä ihan kamala olo, päätä särkee ja väsyttää. Joku muukin kirjoitteli että ihan kuin olisi pahemmat oireet nyt kakkosesta - siltä mustakin tuntuu. Muistelen että eka raskaudessa oireet vasta alkoi rv 6. Luulen että huono yöuni pahentaa oireita ja siitä ei ole puutetta. Esikolla ei olekaan hampaita tulossa vaan elämänsä ensimmäinen korvatulehdus. Viime yönä herätyksiä oli sanotaanko tarpeeksi, ehkä 20. Oikeastaan koko viikko on mennyt samalaisissa merkeissä, viime yö vaan oli pahin tähän asti. Yritin tänään nukkua päikkäreitä mutta en saanut rauhoituttua.
Saattaa kuulostaa kamalan raskaalta, mutta kyllä tähän väsymykseen on jo tottunut. Harmittaa vaan kun ei jaksa valvoa miehen seuraksi illalla ja pää on pehmennyt täysin joten tunnen itseni vielä tyhmäksikin. En tunne olevani kovin ihana vaimo :-)
Syke pitäisi näkyä ultrassa rv 6+, kun sitä useampikin taisi miettiä. Viimeksi kävin yksityisellä ja näkyi tuossa vaiheessa. Neuvolan dopplerilla ei vielä kuulu (tosin neuvoloiden laitteiden taso vaihtelee, toisissa kuuluu aiemmin).
En muista mitä muuta mun piti kirjoittaa, joten viikonlopun alkua vaan kaikille!
Vedentytär
Hei! Liityn joukkoon! Tänään aamulla plussaa. :) Edelliset menkat alkoi 3.2. eli öö missä olenkaan menossa...? En ole ajatellut vielä soitella neuvolaan... koitan pitää asian salaisuutena myös omalta suvulta siskoa ja veljeä lukuunottamatta, niille olen kertonut yrityksestä jo aiemmin...
Onkin jo aika liuta meitä marraskuisia ;). Meillä siis kolme tyttöä 10/04, 03/2006 ja 05/07. Eli ekan ja tokan väli 1v5kk, tokan ja kolmannen 1v2kk ja nyt sitten tulee väliä kolmosen ja nelosen 1v6kk. Että vauhtia riittää meitin perheessä. Niin ja neljänteen tyttöön jo ollaan " varauduttu" . Vaatteet säilytetty ja nimikin tiedossa :)
Tuttu ällö olo on jo alkanut ja rinnat tosi arat. Iho kukkii kans kivasti. Näistä vähän uumoilinkin raskautta. Neuvola on 3 viikon päästä, kun käytän nuorimpia samalla neuvolassa. Jänskää toi eka kerta vaikka onkin tässä kait jo jonkinlainen " konkari" .
Aloitin töissäkin vasta vajaa kuukausi sitten edellisen äippäloman jäljiltä. Uusi paikka vielä kaiken lisäksi. No tuskinpa vakipaikkaa nyt ainakaan antavat, mutta sou vat.
Aika södeä, mies toi justiin kukkia tuohon. Huomenna kun ei ole kotona ja on naistenpäivä. :)
Että tällaistä pikaisesti. Kaikille hyvää vointia!
AIHA rv 4+4 eli LA 10.11.08 (Miehellä synttärit 2.11 :)
Mulla rinnat on arat, välillä pahaa oloa (tulee lähinnä aaltoina) ja pissalla saa ravata. Mulla on vasta rv 4+0, joten ekat oireet alkoivat jo 3+jotain.
Kahdessa ekassa raskaudessa rinnat eivät ole aristaneet ja en muista myöskään tätä jatkuvaa pissahätää. Silloin ei vaan tehnyt mieli syödä mitään, mutta nyt taas tankkaan koko ajan. Näin nää raskaudet on erilaisia. :)
Mulla on kierto 28/29 päivää, eli aika hyvin osuis kai tuolla kiekolla kohdalleen. No jätänpä sen neuvolan tädin huoleksi, siis laskea meidän pienelle sitä syntymäaikaa...
haniel:
Hei! Liityn joukkoon! Tänään aamulla plussaa. :) Edelliset menkat alkoi 3.2. eli öö missä olenkaan menossa...? En ole ajatellut vielä soitella neuvolaan... koitan pitää asian salaisuutena myös omalta suvulta siskoa ja veljeä lukuunottamatta, niille olen kertonut yrityksestä jo aiemmin...
Tervetuloa! Tältä sivustolta löytyy laskuri LA:lle:
http://www.vauva-lehti.fi/odotusjasynnytys/vauvalaskuri.asp?f=24
Itselläni kivut ovat hellittäneet päivän mittaan, jee!!!! :-) Nukuin täysin tottumuksistani poiketen kahden tunnin päiväunet sillä aikaa, kun poikakin veteni omiaan. (Olen siis kotiäitinä). Sen jälkeen kipua on tuntunut vain ajoittain, ei enää jatkuvasti. Enkä vuoda. Joten toivottavasti tästä vielä noustaan!
Onnellisempana, Bea edelleen rv 5+5
Tervetuloa uudet plussat!
Bea76, kiva kuulla, että ei ole enää kauheita kipuja. Ehkä se pikkuinen siellä jaksaa :)
Niiskuneitinen, Oletko täyttämässä tänä vuonna 22? Minä vasta syksyllä täytän 20, mutta lasken itseni jo kakskymppiseksi... Heh. Minä tosiaan en ole vielä edes AMK opintoja aloittanut. Tai no. Avoimen puolella olen nyt kursseja ottanut n.puolen vuoden verran tutkinnosta... Toivon kovasti, että pääsen sisälle tänä vuonna... Mitä alaa opiskelet? Kauanko on vielä opintoja jäljellä?
On ollut kova väsymys tänään, johtuneeko viime yön Harry Potter hankinnasta... ;) Jännittää lukea, että kuinka siinä käy. En tosin ollut siellä jo eilen aamu kahdeksasta kaavuissa ja noidanhatuissa odottamassa... Taidan olla ainut joka lukee niitä...? Vai johtuiskohän tuon lisäksi puoltoista tuntia sitten loppuneesta ruotsin kurssista, kesti 5 tuntia. Huomenna päitäis mennä 8 ja seittemäksi tunniksi. Huh.
Ensi viikolla me lähdetään Ruotsiin koiranastutusmatkalle. Ootan ihan innolla sitä laivan seisovaa pöytää ja kaikkia niitä herkkuja (varsinkin kun on ihan karmee nälkä taas vaihteeksi) :P~~
Hyvää illanjatkoa ja hyviä oloja teille kaikille! Taidan lähteä ABC:lle pizzalle... :D
Ananas-pieni 5+3
ps. kiitos kun huojensitte mieltäni, olen todella kiitollinen! Kiitos ja ISO hali teille. :)
Tässä sitä vielä kupataan, iltoisin ei vaan väsytä ollenkaan ja aamulla tuntuu, että voisi nukkua vaikka puolille päivin...:)
Tänään tuli ekan kerran ihan kunnolla huono olo, kun olisi pitänyt ruveta syömää makkarapihvejä ja muusia...Yök!!! Edellisessä raskaudessa herkukseni muodostuneet hiillosmakkarat saivat väistyä koko raskauden ajaksi, tälläkin kerralla näyttäisi käyvän niin...Liekö sitten hyväkin asia rasvojen vuoksi...hehheh.
Ja ONNEA IHAN HIRVEÄSTI kaikille uusille plussanneille
Bea: Kiva että kivut alkaa hellittää, toivotaan että kaikki on parhainpäin. Mutta älä stressaa liikaa, pieni marrasmurun alku voi sitä paremmin, mitä rauhallisempi sinä olet :) Jaksamista neuvolaan asti
Halla69 ja Pomppu70: Mahtavaa, että täällä on muita vielä minuakin iäkkäämpiä odottajia, sillä minusta alkoi jo pikkuhiljaa ensimmäisen kohdalla tuntua siltä, että omalla paikkakunnallakin jopa 10 vuotta itseä nuoremmat tekevät lapsia ja minä en...Mutta tässä sitä vaan toista (toivottavasti) odotellaan.
Joku jutteli noista lasketuista ajoista, että minkä mukaan niitä lasketaan...Hmm, sen laskurin avulla, josta minulle ei kyllä ole mitään hyötyä todella epäsäännöllisen kiertoni vuoksi...:) Viimeiset menkat alkoivat 13.1. ja ovis tapahtui tasan tarkkaan 11.2. eli melkein kk menkkojen ekasta päivästä...Kattelin tuota omaa laskettua aikaa sitten vain ovispäivän mukaan, eli tuonne 4.-5.11. paikkeille...
Eilen käytiin hakemassa uus auto. Onneks tuli farmari ostettua (ukkokin sanoi niin) mahtuu sitten vaunut sun muut paremmin kyytiin.
Eilen illalla tuo mahakipu ja nipistely helpotti hieman. Tuntuu edelleen, mut ei enää niin vahvaa kipua. Pahaa oloa alkaa olla nyt, ei tosin just tällä hetkellä.
Ai niin kismet: on täällä todellakin muitakin joilla on jo ikää. Itse täytän syksyllä 32 ja esikoista odotellaan... Kuinkas moni muu muuten odottaa ensimmäistä??
Bea76: Onneksi tuntuu jo paremmalta. Inhottavaa, kun joutuu säikkyä näitä tuntemuksia. Toivottavasti saadaan nauttia raskauksista kuitenkin sinne la:n tienoille saakka!
Kiva, että meitä on täällä kaikenikäisiä ja kokoisia:)! Tämä raskaus kun kuitenkin yhdistää sama onko sitten 20- vai 40-vuotias.
Omaa napaa: Mulla on nyt pari päivää ollut kummallinen painontunne alavatsalla. En ainakaan muista, että olisi ollut samanlaista ekassa raskaudessa. Vähän huolettaa, mutta en viitsi miehellekään kertoa, sillä se alkais ressata asiaa kuitenkin ihan liikaa. Toivottavasti tää kuuluu vaan tähän asiaan:).
Flunssaisena heräsin, eikä mikään oikein huvita. Ei ainakaan siivous ja pyykinpesu, blaah!
Oireista vielä, että ainut minkä tunnistan oireeksi on väsymys. Eka raskauskin oli muistaakseni oireeton loppuajan jalkojen turvotusta lukuunottamatta.
Pakottaudun kotihommiin, moikka!
Nanni:)
5+3 tai jotain
Onnee plussanneille!
Kiva et Bea sul kivut hellittämään päin...
toiv. kaikki päästään sinne marraskuulle asti.
mä en ole hirveesti jaksanu tääl käydä ku ollaa kaksin tytön kaa edellee ja minuu painaa väsymys aikastalailla, ja rinnat on aivan mielettömän kipeet ja arat, huh, ei vaa ekan aikaa ollu..
ja kolmanneksi alkaa tuo pahaoloki painaa:( yöks... onneksi ei kuiten viel laatta lennä...
mutta nyt syömää jotain ennen ku taas huonoolo yltyy :D
mie855 5+3
Aurinkoista lauantaita kaikille!!
Kismet79: Täytyy kyllä myöntää, että aika usein kaveri- ja duuniporukassa itseni olen ulkopuoliseksi tuntenut, kun kaikki ovat puhuneet ja jakaneet kommentejaan omista ja muiden lapsista. Siinä sitten tullut istuttua ja miettittyä, että mitäköhän tässä sanoisi... Ja onhan sitä joutunut selittelemään miksei meillä vielä ole vauvaa... Mutta nyt tilanne muuttuu!! :-) Toivottavasti kaikki vaan menee hyvin!!!
Millaisia kommentteja teidän työnantajat ovat antaneet, kun olette ilmoittaneet olevanne raskaana?
Minua, suomeksi sanottuna, kauhistuttaa mennä pomolle sitten aikanaan kertomaan... sieltä voi tulla ties mitä. Kaikenkukkuraksi mulla on sellainen duuni, ettei ole ihan helppoa tuuraajaa löytää, yksi vuosi on aivan liian lyhyt edes oppiakseen " alkeet" ellei ole jo alalla ollut. Se ei tietenkään ole mun päänsärky mutta jotenkin sitä tulee mietiskeltyä tuollaisiakin... Aika hölmöä, vai mitä?
Ihana päästä tänne odotus puolelle, vaikka vielä kyllä tuntuu ettei raskaus voi olla totta! Olen nyt testannut kaksi haaleata haamua, joten kai se on uskottava. Mulla katosi kaikki raskausoireet yhtäkkiä ja nyt ainoastaan väsyttää. No kyllä kerkee tulla vielä takasin, vaikka en ole varma haluanko. Tavallaan ne rauhoittaa, kun tietää että ainakin jotain tapahtuu. Tää on meille kolmas lapsi, kuopus on syntynyt 11/04. Silti tuntuu ettei muista mitään raskausjuttuja enään:\
Mites kun me asutaan vielä ulkomailla ja pääsisin neuvolaan vasta rv 17. Mistä kaikesta tärkeästä jään paitsi? Eikös kaikki tärkeät kokeet tehä aika alkuraskaudessa? Saanko mä edes mennä neuvolaan, kun kelan mukaan pitää olla ilmoittautunut viim. 4:nen raskauskuukauden loppua? Muutenkin vähän pelottaa, kun ei tiedä miten noi raskausjutut täällä menee.
No nyt täytyy vähän siivoilla tätä kämppää, kummallisesti noi vekarat saa sen näyttämään pommin jäljiltä viidessä minuutissa:)
Mangona rv 4+4 tai jotain??
Muutama oli pohtinut laskettua aikaa. Löysin yhden tosi hyvän raskauskiekon www. tekay .fi (en ollut varma saiko tänne laittaa linkkejä), siellä voi määrittää lasketun ajan oviksen, hedelmöittymisen tai kuukautisten mukaan, ja kierron pituuskin otetaan huomioon. Muutenkin paljon asiaa tuolla sivustolla.
Oon nyt yrittänyt ottaa tosi rauhallisesti, kun on väsyttänyt. Mut tää on ihan omituista, en oo tottunut vaan makailemaan sohvalla, tulee huono omatunto kun tuntuu ett pitäis tiskata, imuroida tms. Eilen tuli ihan totaalinen väsymys, menin jo yhdeksältä nukkumaan ja noustiin murun kaa seiskalta tänä aamuna. Ja silti vaan väsyttää. Kauankohan tätä kestää?
AIHA oli ainakin uusi, tervetuloa! Muillekin uusille tervetuloa vaikken nimimerkkiä muistaisikaan.
Mukavaa naistenpäivää kaikille tuleville marrasmurujen äideille!
toivottelee murunmamma ja pieni rv 4+5
pääsimpäs koneelle rauhassa .. tai oikeastaa olen lihapullavahtina.. mies teki lihapullat uuniin ja lähti tytön kans tekemään lumitöitä pihalle. yritän olla nyt unohtamatta niitä. :)
Löhöilin just sohvalla lukien uutta vauva-lehteä ku mies tuli ruusupuskien candyKingien kans kotiin. kysyin, että miks 2 ruusupuskaa (toinen vaaleanpunainen), niin mies siihen että kyllähän meidän pikkunaisellekkin pitää olla oma puska tästälähtien (2V) :) oli ostanu sille vielä sellaisen disney playhouse- lehden ja tyttö oli otettu (fanittaa kyseistä kanavaa). tällainen naistenpäivä meillä. :)
Kerroin siskolle tänään vauva-uutiset, ku oltiin kaupungilla naisporukalla Kahvilla. Se olikin ainut jolle aion kertoa ennen äitienpäivää :) se oli tietysti ihan onnessaan. hänelläki on 4kk vanha poika. tulee vuosi ikäeroa sitten aika tarkasti.
nonniin. nyt syömääm muusin ja puolukkahillon kans, jam! :) niinkun kuuluu, niin ruokahalut ovat vielä tallella. Eilen soin jätskiä ja katoin hauskoja kotivideoita ja siinä joku poika söi räkää, niin meinasin oksentaa aivan, vaikka en yleensä oo sellanen herkkis.
ja aamulla tyttö pelleili, että " voiko muroihin laittaa ketsuppia?" , niin pelkästään kuvittelemalla senkin tuli yököttävä olo.
nonniin olikohan siinä tarpeeksi tunteidin kuvausta :)
viikonloppujen jatkoja kaikille!:)
Anne ja pikku valentine <3
Kävin tuolla tekayn sivuilla laskemassa tuota la:ta. Se kiekko antoi viikkoja nyt 4+4 ja la 11.11.
Aika hyvin tuolla sivuilla kyllä on tietoa. Jotenkin tuntuu et pitää kaikki mahdollinen tieto nyt saada.
Pahaa oloa ei tänään oo ollu, väsyttää vaan koko ajan ihan kamalasti. Jos tuota, ja mahan nipistelyä sekä rintojen arkuutta oteta huomioon, niin olo on mitä parhain.
Nyt tää oikeastaan alkaa tuntua todelta. Ukko ei vielä oo oikein sisäistänyt asiaa, sanoi vaan et menee varmaan jonkin aikaa ennenku tajuaa oikeasti. Toi eilen torstaina töistä tullessaan kukkiakin :)
Hirveen vaikeelta tuntuu pitää tätä asiaa salassa. Tekis mieli soittaa kaikille kavereille, ne kun on tätä kans odottaneet. Pikkusiskolle meinasin möläyttää kun se kävi äsken kylässä. Mut yritetään vielä pitää vähän aikaa salaisuutena.
Taas ollut kunnon touhupäivä mutta onneksi sain päikkärit kuitenkin nukkua. Eilen alkoi ällöttävä olo, heti jos verensokeri laskee niin tulee paha olo. Eilen löysin itseni vaatekaupasta katselemassa vauvan- ja mammavaatteita, että ne oli ihania. Eilen soittelin neuvolaan ja ensimmäinen aika olisi pääsiäisen jälkeen.
Joku kyseli ketkä odottavat esikoista ja me odotamme mieheni kanssa ensimmäistä vauvaa.
Ananas-pieni: Olen täyttänyt tänä vuona 21 ja opiskeluja olisi jäljellä vielä muutama vuosi ja hoitoalaa opiskelen.
Bea: Hyvä että sinun vatsakivut helpottuivat.
Nyt äkkiä syömään ettei huono-olo yllätä.
Niiskuneitinen ja masukki rv 5+3
Olikos se juuri natriumsyklamaatti jota piti raskausaikana välttää? Kun joku makeutusaine oli. Mies toi lidlistä light colaa ja sitä himottais juoda, mut nyt en muista....
murunmamma
Plussasin juuri ja viikkoja on nyt sitten niinkin paljon kuin 3+6 :) Olen siis ihan alkumetreillä vasta. Toista lasta odotan, ekasta yrityskerrasta tärppäsi. Olen vieläkin ihan ihmeissäni, kun tämä kävi näin äkkiä. Mitään raskausoireita ei luonnollisestikaan vielä ole, mutta eiköhän nekin ehdi vielä kuvioihin tulla.