Anoppi oli lakannut 4-vuotiaalta tytöltäni kynnet.
Koskaan en ole kotona lakannut, vaikka lapsi on pyydellyt. Koska minusta kynsilakka on samaa kuin kasvojen ehostus eli kuuluu sitten teini-ikäisenä joskus aloittaa. Vedin siis herneen nenään, vaikka en viitsinyt sitä anopille sanoakaan. Kunhan nyt täällä selän takana mutisen.
Kommentit (74)
Itse kun olen lakannut ja tyttö norkuu vieressä niin olen pikkurillin kynnen lakannut. Ihan sillä ettei sitä lakkaa ole sitten jokapaikassa.
Ei sitä niin vakavasti pidä ottaa. Eri asia jos ehostetaan lasta jo ihan rutiinilla.
niin nauttivat siitä yli kaiken! Taidat ap - ja moni muukin täällä - olla vähän tiukkis, kun kieltäisit lapselta tällaiset huvit...
Meidän vasta 5-v. täyttäneellä on oma pikku meikkipussi, jossa huulipuna, kynsilakka ja luomiväri. Yhden kerran olen vetänyt herneet nenääni, kun anoppi oli päästänyt tytön leikkimään YKSIN meikkiensä kanssa. Voitte arvata miksi: sitä kynsilakkaa oli sitten pikkuveljen (joka oli sillä aikaa herännyt pihapäikkäreiltä) pipoa myöten, joka paikassa.
mun anoppi oli leikkiny mun 3 vee pojan kanssa ja lakannut tämän kynnet ku poika oli halunnut samalla kun näki että mummu lakkasi omansa...että näin
Miksi olisi pitänyt se kieltää kun itsellenikin laitoin?
Pojallanikin on ollut kynsilakkaa. On saanut kokeilla, eikä mielestäni poika siitä pilaantunut. Tai jos siitä tuleekin homo? Se johtuu varmana siitä että pienenä lakkasin sen kynnet....
Meikkejä en anna mutta en ymmärrä että voi olla noin ehdottomasti hyväksymätöntä. Ota ne pois jos sinua harmittaa.
En ole vetänyt hernettä nenääni, vaikka ekalla kerralla olinkin vähän ihmeissäni. Mutta laittakoon, jos molemmat sitä halajaa :-) Itse en ala tytön kynsiä lakkaamaan kuitenkaan, en tosin lakkaa omianikaan.
sisältäen sen, että kajaalilla ja luomivärillä tehdään silmälappu, enkä koskaan ole kokenut NOIN vaivalloiseksi lapsen ilahduttamista ja sen jälkeen jälkien siivoamista.
Siitä ei ole mitään haittaa. Värisävy tosin mielestäni pitää olla ihan vaalea, lähes väritön. Kirkuvan punaiset tai tummat värisävyt ihan pikkulapsella ei vaan sovi.
en ole ikinä nähnyt mitään pahaa siinä. Nyt tyttö on 2 ja haluaa huulikiiltoa ja poskipunavipalla huiskia naamaan, eikä siinäkään ole mitään pahaa.
omat äidit tee mitään sopimatonta, anopit vain :)))?
Joka on toooodella lapsellista. Lapsi ei ole sun omaisuuttasi. Hänellä on oikeus muihinkin ihmissuhteisiin ja tuo kynsilakkajuttu voi olla hänen mielestä kivaa hassuttelua. Ota se herne nenästä pois ja ole iloinen siitä että lapsellasi on muitakin ihmissuhteita. Ei hän niistä rikki mene.
Enemmänkin juttu kertoo sun tiukkapipoisuudesta ja tarpeesta päteä lapsen kautta.
Kyse ei voi olla esimerkiksi siitä, millaisen naisen mallin haluan
6-vuotiaalle tyttärelleni antaa? Meikkien kanssa tuhraaminen hassutteluna on ihan eri asia kuin huulikiilto tai poskipuna jo alle kouluikäisellä. Tässä asiassa olen kyllä näköjään pipo tiukalla ja siihen minulle lienee oikeus, eikä kyse ole siitä, etteikö lapseni mukavaa aikaa muittenkin aikuisten kanssa viettäisi. Onneksi minun on vaikea kuvitella äitiäni tekemään mitään tuollaista, onhan hän kasvattanut minutkin...
että ihme jos ei tyttö ota lävistystä teininä ja vedä päätä mustaksi vain uhmatakseen.
:)
kyllä sulla on ap ihan turhasta herkku nekussa
Vierailija:
Kyse ei voi olla esimerkiksi siitä, millaisen naisen mallin haluan
6-vuotiaalle tyttärelleni antaa?
Kyllä tyttäresi näkee ja saakin nähdä monenlaisia naisia, turha kuvitella että pelkällä omalla esimerkilläsi kasvatat itsesi kopion. Naisia on erilaisia maailma täynnä, ja tyttäresi saa itse valita millainen nainen hänestä tulee!
mutta jos hänelle alusta asti tuputetaan prinsessahörhöiikihanaakynsilakkaa-mallia, niin onko valinta silloin hänen omansa?
Ei yksi kynsienlakkauskerta ole tuputtamista, tiedät sen varmaan itsekin.
enkä minäkään kyllä muissa asioissa tunnustaudu tiukkapipoksi kuin näissä kosmetiikka- ja napapaitajutuissa. Mutta se ilmeisesti vetää minut tällä palstalla surkeimpien harmaahiirulaisten kastiin, jotka harmaa tukka nutturalla kieltävät lapsiaan kasvamasta tämän palstan ihannenaiseksi...
Huuuuuuui. Apuaaaaa. Nyt se varmaan saa hirveet traumat raukka parka. Kyllä nyt pitäis vähintäänkin haastaa anoppi oikeuteen!
Meillä poika on innoissaan tuollaisista ja oli varmaan 2,5v kun serkkutyttö lakkasi kynnet eka kerran. Nyt on viikonloppuna mummulassa yökylässä ja taas on kynnet lakassa, ikää 4v. Pientä rajaa tiukkuudessakin. Lapset leikkii ja haluaa koristella itseään.