Onko muita joiden mielestä vanhemmat äidit
äitini oli 39 kun meistä sisaruksista nuorin synyi
Kommentit (73)
IHMISET HOITAVAT OPIOSKELUN TALOUDEN YM. ASIAT KUNTOON JA SITTEN VASTA TEKEVÄT LAPSIA. VALITTAVAT VAAN KESKEN KASVUSISTA ISISTÄ NIINKU NAISET KAI YLEENSÄ. MUTT KYLLÄ NIITÄ VIKSUJAKIN LÖYTYY.?KUKIN TAPLAA TYYLILLÄÄN. KAI IKÄ TUO VARMUUTTA JA VAKAUTTA.EI KAI SE IKÄ VAIKUTA.ITE TUNNUN NUOREVANI PÄIVÄ PÄIVÄLTÄ.
olla sittenkin jotain hampaankolossa kun toiset naiset on jättäneet lapsenteon ihan sinne aikuisikään. Kaikki tuntemani nuoret äidit ovat jollakin tapaa onnettomia, menojalkaa vipattaa sittenkin mutta eihän sitä kenellekään myönnetä mutta vasta jälkikäteen on tullut mieleen, että hei kerran tässä vain nuoria ollaan...ehkä nuoret äidit eivät olekaan ihan sinut omien valintojensa kanssa.
olla sittenkin jotain hampaankolossa kun toiset naiset on jättäneet lapsenteon ihan sinne aikuisikään. Kaikki tuntemani nuoret äidit ovat jollakin tapaa onnettomia, menojalkaa vipattaa sittenkin mutta eihän sitä kenellekään myönnetä mutta vasta jälkikäteen on tullut mieleen, että hei kerran tässä vain nuoria ollaan...ehkä nuoret äidit eivät olekaan ihan sinut omien valintojensa kanssa.
olen synnyttänyt lapseni ollessani 34, 35 ja 40- vuotias....ja aina olen ollut elämäni kunnossa, yövalvomiset mennyt hyvin, ekoilla lapsilla ikäeroa 1v3kk ja kaikki hyvin muistissa, ei mitään sumuvaihetta...nyt koko perhe nauttii tästä uudesta tulokkaasta ja isommat ovat kotona äidin apuna :-)
siis yli 30v esikoisen odottajat ovat liian vanhoja. Varsinkin 35 ovat jo ihan liian vanhoja.
äitini oli 39 kun meistä sisaruksista nuorin synyi
Itse sain esikoiseni kuukautta vailla 30 vuotiaana, ja olin kaveriporukan ensimmäisiä - muut saivat ensimmäisen lapsensa 30-34 vuotiaina noin. Enkä todellakaan pidä vanhana.
siis yli 30v esikoisen odottajat ovat liian vanhoja. Varsinkin 35 ovat jo ihan liian vanhoja.
esikoisen 25v. ja todella tuntuu että yli kolmenkymmenen ei tätä aina jaksaisi.
Kunhan itse menet 30 rajapyykin yli ja täytät "jopa 35", niin huomaat, ettet suinkaan ole vielä vanha. En tiedä, mihin ajatuksesi perustat. Jokainen saa saada lapsensa silloin, kun haluaa ja pystyy siihen ja kaikki eivät saa vaikka haluaisivat. Suvaitsevaisuutta, eikö vaan?!
arvostan paljon enemmän parikymppisiä äitejä. vanhemmat äidit hösäävät liikaa ja keskittyvät merkkivaatteiden tarkasteluun eivätkä vietä lastensa kanssa aikaa,
arvostan paljon enemmän parikymppisiä äitejä. vanhemmat äidit hösäävät liikaa ja keskittyvät merkkivaatteiden tarkasteluun eivätkä vietä lastensa kanssa aikaa,
yksin kotiin nukkumaan, kun äippä päättää lähteä viihteelle. On juoksut juostu, niin voi keskittyä lapsenhoitoon täysillä.
säälittävää menoa. Ensin pitää hankkia koulutus ja työ ja sitten vasta on lasten aika. Arvostan paljon enemmän nuoria äitejä. 30 äidit ovat huvittava näky kahvilakäynneillään, lapset pyörivät missä sattuvat. Ja kyllä, asun Helsigissä ja minulla on kaksi akateemista tutkintoa. Surkeaa menoa teillä kaveriporukassanne.
Itse olen sitä mieltä, että lapset pitäisi "tehdä" ennen 40 vuotta. Ihan vaan sen lapsensa itsensäkin takia...
säälittävää menoa. Ensin pitää hankkia koulutus ja työ ja sitten vasta on lasten aika. Arvostan paljon enemmän nuoria äitejä. 30 äidit ovat huvittava näky kahvilakäynneillään, lapset pyörivät missä sattuvat. Ja kyllä, asun Helsigissä ja minulla on kaksi akateemista tutkintoa. Surkeaa menoa teillä kaveriporukassanne.
Koulutus ja työ kannattaa ilman muuta hankkia ensin. Näin saat mukavasti rahaa äitiyslomalla, sinulla on työ johon palata eikä tarvitse alkaa äitiyslomalla miettiä, mitä haluaisin tehdä loppuelämälläni. Voi keskittyä vauvaan :D Kahviloissa on kiva käydä vauvan kanssa treffaamassa muita äitejä. Suosittelen sinullekin. Selkeästi kärsit neljän seinän sisällä kahden akateemisen tutkintosi kanssa.
Älä ole huolissasi, oikein onnellisilta vaikuttavat kaveriporukan tuoreet "vanhat" äidit. Kuten joku jo sanoikin, suvaitsevaisuutta kehiin, arvon Ap.
t. nro 7
Sain esikoisen kun olin 24v, vuotta ennen olin valmistunut ammattiin, samoin lapsen isä. Isot opinto-, asunto-, ja autolainat oli maksettavana paljon helpompaa olisi ollut 5-10v myöhemmin.
Harvalla kaksikymppisellä näin on. Itse sitä mieltä, että ennemmin vakaa ja kunnollinen parisuhde ja sitten vasta lapset. Eikä haittaa, jos vaikka olisi taloudellisestikin mahdollista ihan itse elättää ne lapsensa ilman toimeentulotukia! Jos malttaa lasten hankinnan kanssa vähän aikuisempaan elämänvaiheeseen niin on pienempi todennäköisyys (!) sille, että kolmikymppisenä on toisella kierroksella ja lapset elävät kahden kodin välistä matkalaukkuelämää.
Ja ennenkuin joku parikymppinen älähtää, niin totean, että tottakai on poikkeuksia olemassa.
synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Ainakin yhden tällaisen tutkimuksen olen nähnyt.