Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiertävä lihakauppias huijasi, että sapettaa!

Vierailija
30.08.2014 |

Olen mummoni ja vauvani kanssa mökillä maaseudulla ja taloon pämähti n. neli-viiskymppinen mies, koputti vain ja astui sisään. Alkoi arvuuttelemaan mummoani että muistaako tämä kuka hän on, ei mummo muistanut. Pienen kiertelyn ja kaartelun kautta sitten "muistui", että hän on lihakauppias, joltamummo on ennenkin (vuosia sitten) ostanut lihaa.

Jutteli pitkäään mukavia, sitten kyseli josko tulisimme autolle katsomaan tuotteita. Lopulta päädyimme ostamaan laatikot saunapalvikinkkua ja juustonakkeja. Sisällä sitten mies pyysi paperia kuittia varten ja tässä vaiheessa minä lähdin antamaan vauvalle maitoa, jonka olin jo aikaisemmin kerinnyt lämmittää.

Sivukorvalla sitten kuulin jotain keskustelua keittiöstä, ja kiinnitin huomiota hintaan vasta kun mummo oli jo ehtinyt antaa miehelle rahat: 140 € yhteensä noista kahdesta laatikosta! (Vajaa 6 kg tavaraa). Huudahdin heti, että ei voi olla, niin mies vaan siihen jotenkin niin vakuuttavalla äänellä vastasi että "kyllä se on ihan oikea hinta että voit vaikka nettisivuilta tarkistaa". Kun minulla oli pullosta imevä vauva sylissä en sitten vaan jotenkin siinä tilanteessa osannut vaatia kaupan perumista, harmittaa aivan vietävästi! Ja kuka tietää kuinka aggressiiviseksi tuo kauppias olisi käynyt rahoja takaisin penätessäni..

On niin huijattu olo, ja jotenkin en voi uskoa että meitä huiputettiin noin helposti. Kaipa tuommoiset "kauppiaat" ovat hioneet taitojaan kauan, että kaupat tehdään ikään kuin siinä sivussa vähän huomaamatta. Silti, miten voin olla näin tyhmä?!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei meillä ainakaan koskaan saa naudan sisäfilettä tuohon hintaan! Mistä sinä olet onnistunut saamaan? On suorastaan tyhmää verrata raaka-aineen ja jalostetun tuotteen hintaa keskenään, itse hakien ja kotiin tuotuna. Toinen, etsipä Esim. Kivikylän napsuvien nakkien hinta, verrattavissa sama tuote, kuin ostamanne nakit. Älä vertaa Iso viitosiin. Ovat tyystin eri tuotteita.

Vierailija
42/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta te joka tapauksessa maksoitte pyydetyn hinnan ja saitte tuotteet. Lakkaa murehtimasta ja syökää ne mitä ostitte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan pelkkiä nakkeja ja kinkkua? 6 kg?

Olisikohan pientä liioittelua aloituksessa?

Ja katso ensi kerran kaupassa niiden parempien tuotteiden kilohintaa , hk.n sinisen sijaan.

Vierailija
44/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:14"]En pidä tuota toimintaa varsinaisesti huijauksena, se on enemmän heikkoluonteisten ihmisten hyväksikäyttöä. Mies ei pakottanut teitä ostamaan mitään. Mikä sua esti perumasta kauppaa? Muuta kuin sun oma ylpeys, itse olisin ollut fiksumpi.
[/quote]

Luulen että ilman vauvaa olisin mennytkin väliin. En sitten pääse puhelimella keskustelun ekaa sivua pitemmälle, joten jäi vissiin minun osaltani tämä nyt tähän. Kiitos av -.- Ap.

Vierailija
45/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oiskin kätevä huutaa huijausta aina kun alkaa jälkeenpäin hinta hirvittää... 

Kiertävällä kauppiaalla harvemmin on erityisiä kuitteja muutenkaan, me haetaan lähimyllystä jauhot ihan yritykseltä ja saamme kanssa paperille kirjoitetut jauhopussien määrät ja hinnat. Se on lakisääteinen ja riittää.

Vierailija
46/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla halpaa? Etenkin kun on kotiinkuljetus.

Vierailija
47/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:14"]En pidä tuota toimintaa varsinaisesti huijauksena, se on enemmän heikkoluonteisten ihmisten hyväksikäyttöä. Mies ei pakottanut teitä ostamaan mitään. Mikä sua esti perumasta kauppaa? Muuta kuin sun oma ylpeys, itse olisin ollut fiksumpi. [/quote] Luulen että ilman vauvaa olisin mennytkin väliin. En sitten pääse puhelimella keskustelun ekaa sivua pitemmälle, joten jäi vissiin minun osaltani tämä nyt tähän. Kiitos av -.- Ap.

[/quote]

No se sun miehesi oli kuitenkin siinä, ei hän voinut sanoa mitään

Vierailija
48/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen sen yhden imurikaupan takavuosien kauppiaat. Imurit oli aika tavallisia mutta hinnat taisi olla liki tuplat siihen verrattuna mitä vastaava olisi maksanut jossain kodinkoneliikkeessä. 

Vierailija
49/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:14"]En pidä tuota toimintaa varsinaisesti huijauksena, se on enemmän heikkoluonteisten ihmisten hyväksikäyttöä. Mies ei pakottanut teitä ostamaan mitään. Mikä sua esti perumasta kauppaa? Muuta kuin sun oma ylpeys, itse olisin ollut fiksumpi. [/quote] Luulen että ilman vauvaa olisin mennytkin väliin. En sitten pääse puhelimella keskustelun ekaa sivua pitemmälle, joten jäi vissiin minun osaltani tämä nyt tähän. Kiitos av -.- Ap.

[/quote]

No se sun miehesi oli kuitenkin siinä, ei hän voinut sanoa mitään
[/quote]

Mikä mies?

Vierailija
50/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa meille tuon kauppiaan tiedot. Mun mies sanoi että ostaisi mielellään hyvää palvia tuohon hintaan, piti sitä edullisena :)

Vierailija
51/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimyynnissä aina 14vrk palautusoikeus. Kuitissa ei ollut alvia lainkaan? Maaseudulla kiertelee paljon näitä kotikauppiaita, joista osa selvästi huijareita ja vanhusten kusettajia. Myydään mattoja, tauluja, imureita, vitamiineja ja ilmeisesti nyt  myös lihaa. Imureista peritty moninkertaista hintaa, esim. 2000e. Vanhuksilla voi olla rahan nykyarvo töysin hukassa ja kusetus menee töydestä, ellei ole nuorempaa sukupolvea vahtimassa. Kotimyynnissä on aina kaupanpurkumahdollisuus ja palautusoikeus 14vrk. Tietääkseni pitää olla myös kotimyyntilupa.

Tarkistaako joku noiden kotilihakauppiaiden myyntiautot, onko tuotteet asianmukaisesti kylmässä, onko paketeissa sitä mitä pitääkin, onko päiväykset oikein, onko tuotteet pakattu oikein ja pakkausmerkinnät asianmukaiset (esim. allergisoivat aineet ja viimeinen käyttöpäivä löytyy). Kysäisy kunnan terveystarkastajalta voisi olla vähintäänkin aiheellinen.

Vierailija
52/56 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kävi kauppias valkoisella autolla., kovaääninen mies, nuorempi mies ratissa, ei tullut ulos lain,

Juustonakki 1,5kg 40€ ja tarjosi kaupan päälle kaalikääryleitä 60€.

Tajusin että hinta on liian korkea, mutta ne juustonakit otin ja ne kyllä oli tosi hyviä.

Mutta kaalikääryleet oli hupaisan kalliita.

Yrittävät vedättää, saatan näyttää vanhalta mummolta, mutta äly tallella.

Vierailija
53/56 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijareita piisaa. Ja moni yksinäinen vanhus avaa oven, että saa jutella edes jonkun kanssa. Tai jotkut jopa pitävät ovea auki aina, vaarallista!

Vierailija
54/56 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka syö 6 kg lihaa ja nakkeja?

Eihän liha säily kovin kauaa.

Et ole koskaan kuullut pakastimesta torttu?

Vierailija
55/56 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan syöminen aiheuttaa syöpää. Ehkä eläin näin kosti sinullekin oman kohtalonsa.

Vierailija
56/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ostanut enää lihaa kaupasta vaan roinilan aromilihan autosta kaks kertaa kuukaudessa lihan laatu parempaa eikä jauhelihassa ole rasvaa kuten kaupan jauhelihassa rasvaa on30% eikä maksa paljoa enempää mutta laatu on parempi no nyky ihmisten pitäis saada raikki ruoka halvalla tai ilmaiseks että jäis enempi rahaa humputteluun 812

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän