Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiertävä lihakauppias huijasi, että sapettaa!

Vierailija
30.08.2014 |

Olen mummoni ja vauvani kanssa mökillä maaseudulla ja taloon pämähti n. neli-viiskymppinen mies, koputti vain ja astui sisään. Alkoi arvuuttelemaan mummoani että muistaako tämä kuka hän on, ei mummo muistanut. Pienen kiertelyn ja kaartelun kautta sitten "muistui", että hän on lihakauppias, joltamummo on ennenkin (vuosia sitten) ostanut lihaa.

Jutteli pitkäään mukavia, sitten kyseli josko tulisimme autolle katsomaan tuotteita. Lopulta päädyimme ostamaan laatikot saunapalvikinkkua ja juustonakkeja. Sisällä sitten mies pyysi paperia kuittia varten ja tässä vaiheessa minä lähdin antamaan vauvalle maitoa, jonka olin jo aikaisemmin kerinnyt lämmittää.

Sivukorvalla sitten kuulin jotain keskustelua keittiöstä, ja kiinnitin huomiota hintaan vasta kun mummo oli jo ehtinyt antaa miehelle rahat: 140 € yhteensä noista kahdesta laatikosta! (Vajaa 6 kg tavaraa). Huudahdin heti, että ei voi olla, niin mies vaan siihen jotenkin niin vakuuttavalla äänellä vastasi että "kyllä se on ihan oikea hinta että voit vaikka nettisivuilta tarkistaa". Kun minulla oli pullosta imevä vauva sylissä en sitten vaan jotenkin siinä tilanteessa osannut vaatia kaupan perumista, harmittaa aivan vietävästi! Ja kuka tietää kuinka aggressiiviseksi tuo kauppias olisi käynyt rahoja takaisin penätessäni..

On niin huijattu olo, ja jotenkin en voi uskoa että meitä huiputettiin noin helposti. Kaipa tuommoiset "kauppiaat" ovat hioneet taitojaan kauan, että kaupat tehdään ikään kuin siinä sivussa vähän huomaamatta. Silti, miten voin olla näin tyhmä?!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kiloa jalostettua lihaa ei ole kallis tuohon hintaan , jos tuotteet ovat luomua ja hyvälaatuisia,

kotiovelle kannettuna.

Lisäksi rahat olivat mummon, ei sinun. Olisiko mummon pitänyt ennemmin antaa rahansa sinulle?

Vierailija
22/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:05"]Minkä kokoisista laatikoista on kyse? Hinnan kuitenkin hyväksyitte ja kuitin saitte, elämä on. Hintaa pitää kysyä ennen kun päättää jotain ostaa. [/quote] Totta täysin tämä, mutta tyhmänä vain ajattelin että kerta kun mummo on ennenkin ostanut niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Ja kuitti oli peräti sellainen, jossa luki ainoastaan tuotteen nimi ja hinta, sekä loppusumma, ei yhtikäs mitään muuta.

[/quote]

Niin paljonko sitä lihaa nyt on? Muuten on vaikea sanoa hinnoista juuta jaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ettekö autolla jo kysyneettuotteiden hintaa? Teitte ostopäätöksen sitä tietämättä?

Vierailija
24/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:01"]Mitenkäs se vanha sanonta menikään. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka.... [/quote] Niin, minä tässä se tyhmä olen! Mutta kyllä tuo silti on mielestäni huijausta, että kiskoo eläkeläiseltä rahaa vedoten siihen että ovat vanhoja "tuttuja", vaikka olen näin jälkikäteen varma että se oli keksitty tarina. Ja oli suomalainen.

[/quote]

Nojaa.. Mistä tiedät että kauppias ei vaan muistanut väärin, tai on jopa oikeasti käynyt heillä kauppaamassa ennenkin? Ei täytä minkään huijauksen määritelmää tuo.
[/quote]

No ei ainakaan minun etiikkani ja moraalini mukaista toimintaa! Ap

Vierailija
25/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun joo. en huomannut tuota 6 kg. Minusta ihan pätevä hinta. Nakeista ja palvista. 23 e kilo.

Vierailija
26/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 10:58"]

Oliko se kauppias siis suomalainen? voi kun sai huijattua teitä. Tai eihän se huijausta periaatteessa ollut, on vaan hullut hinnat. Ymmärrän kyllä vauva sylissä vaikea puuttua. Että noin röyhkeitä kauppiaita vielä liikkuu?

[/quote]

juts joo, eihän suomalaisten geeneissä ole mitään huijarin vikaa, auervaarakin oli musta mies

Vierailija
27/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:01"]Mitenkäs se vanha sanonta menikään. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka.... [/quote] Niin, minä tässä se tyhmä olen! Mutta kyllä tuo silti on mielestäni huijausta, että kiskoo eläkeläiseltä rahaa vedoten siihen että ovat vanhoja "tuttuja", vaikka olen näin jälkikäteen varma että se oli keksitty tarina. Ja oli suomalainen. [/quote] Nojaa.. Mistä tiedät että kauppias ei vaan muistanut väärin, tai on jopa oikeasti käynyt heillä kauppaamassa ennenkin? Ei täytä minkään huijauksen määritelmää tuo. [/quote] No ei ainakaan minun etiikkani ja moraalini mukaista toimintaa! Ap

[/quote]

Et edelleenkään voi tietää onko kauppias muistanut väärin vai ei, hän vaan myy tavaraa. Tuttavallisia he ovat aina jotka ovella kauppaa.

Kotiinkuljetuksella 6 kg lihaa ei tosiaan oo paha hinta.

Vierailija
28/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otitte niin paljon? 6 kg?

Vierailija
29/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eivät nuo kiertävien lihakauppiaiden tuotteet edullisia ole. Sama hintataso on entisellä kotikylälläni kiertävällä kauppiaalla, äitini luona käydessäni olen nähnyt. Äiti silti joskus ostaa, koska ei huonosti liikkuvana pääse kaupassakaan käymään. 140 euroa kuuden kilon erästä kinkkua ja nakkeja on paljon, mutta ei nyt täysin kohtuuton hinta kuitenkaan, onhan se palvikinkku kokolihaa. Siinä on myös se kotiinkuljetus.

Mutta huijauksen määritelmää tuo ei kyllä täytä. Kauppias antoi tavaran ja te maksoitte hänen pyytämänsä hinnan. Sitten olisi ollut huijaus, jos kauppias olisi napannut rahan eikä antanut vastineeksi tuotetta. Tai jos tuotteet olisivat osoittautuneet pilaantuneiksi, mutta ne nähtävästi ovat kuitenkin kunnossa?

Vierailija
30/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tuota toimintaa varsinaisesti huijauksena, se on enemmän heikkoluonteisten ihmisten hyväksikäyttöä. Mies ei pakottanut teitä ostamaan mitään. Mikä sua esti perumasta kauppaa? Muuta kuin sun oma ylpeys, itse olisin ollut fiksumpi.

Vierailija
31/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:10"]6 kiloa jalostettua lihaa ei ole kallis tuohon hintaan , jos tuotteet ovat luomua ja hyvälaatuisia,

kotiovelle kannettuna.

Lisäksi rahat olivat mummon, ei sinun. Olisiko mummon pitänyt ennemmin antaa rahansa sinulle?
[/quote]

Voi huhhahhei, eikö minua saa harmittaa että mummon rahat menivät hukkaan? Katsoin netistä tosiaan ne hinnat ja moninkertaisesti halvemmalla saa marketista. Eikä todellakaan ollut luomua... ap

Vierailija
32/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa (kinkkua ja nakkeja) yht. vajaa 6kg, kuten aloituksessa lukee. Ap

Vierailija
33/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaan kokolihan kilohinta on helposti yli 30 euroa, ihan normi s- ja k-markeiteissa. Tehän saitte hyvät kaupat.

Vierailija
34/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali hintaista! 

Vierailija
35/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:14"]Miksi otitte niin paljon? 6 kg?
[/quote]

Kun ei ollut pienempiä paketteja. Tuolla kilohinnalla saisi ainakin tarjouksesta naudan sisäfilettä, nyt saimme nakkeja! Että miettikääs nyt vähän.. Ap

Vierailija
36/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka syö 6 kg lihaa ja nakkeja?
Eihän liha säily kovin kauaa.

Vierailija
37/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:10"]6 kiloa jalostettua lihaa ei ole kallis tuohon hintaan , jos tuotteet ovat luomua ja hyvälaatuisia, kotiovelle kannettuna.   Lisäksi rahat olivat mummon, ei sinun. Olisiko mummon pitänyt ennemmin antaa rahansa sinulle? [/quote] Voi huhhahhei, eikö minua saa harmittaa että mummon rahat menivät hukkaan? Katsoin netistä tosiaan ne hinnat ja moninkertaisesti halvemmalla saa marketista. Eikä todellakaan ollut luomua... ap

[/quote]

Oletko muutenkin mielesipahoittaja? Jos tuote on hyvä, ei hinta ole paha.

Toki on eri asia jos ostat aina sitä halvinta lenkkiä ja lauantaimakkaraa.

Vierailija
38/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huoh. Snellmannin palvikinkun hinta kaupassa 18€ kilo, juustonakit keskimäärin 15€ kilo. Tähän saitte vielä kotiinkuljetuksen. Ei todellakaan paha kun maksoitte keskimäärin sen 23e kilo.

Varmasti on vielä lähialueen palverista lihat.

Vierailija
39/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:10"]6 kiloa jalostettua lihaa ei ole kallis tuohon hintaan , jos tuotteet ovat luomua ja hyvälaatuisia, kotiovelle kannettuna.   Lisäksi rahat olivat mummon, ei sinun. Olisiko mummon pitänyt ennemmin antaa rahansa sinulle? [/quote] Voi huhhahhei, eikö minua saa harmittaa että mummon rahat menivät hukkaan? Katsoin netistä tosiaan ne hinnat ja moninkertaisesti halvemmalla saa marketista. Eikä todellakaan ollut luomua... ap

[/quote]

Totta kai saa harmittaa, jos kauppa alkoi kaduttaa. Mutta ei tuo silti mikään huijaus ollut kauppiaan puolelta. Hintataso kuulostaa samalta kuin kiertävillä lihakauppiailla yleensäkin. Täällä maalla ostan meidän "kiertolaiselta" useinkin lihatuotteita, koska kauppaan on meillä pitkä matka. Tuotteiden laatu on aina ollut oikein hyvä.

Vierailija
40/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:14"]Miksi otitte niin paljon? 6 kg? [/quote] Kun ei ollut pienempiä paketteja. Tuolla kilohinnalla saisi ainakin tarjouksesta naudan sisäfilettä, nyt saimme nakkeja! Että miettikääs nyt vähän.. Ap

[/quote]

No miksi ostitte sitten? Haloo nyt, äly hoi älä jätä. Hänkö myi vain kinkkua ja nakkeja eikä fileitäkään ollenkaan? Ei nyt mahda olla ylläri että täyslihanakit maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän