Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiertävä lihakauppias huijasi, että sapettaa!

Vierailija
30.08.2014 |

Olen mummoni ja vauvani kanssa mökillä maaseudulla ja taloon pämähti n. neli-viiskymppinen mies, koputti vain ja astui sisään. Alkoi arvuuttelemaan mummoani että muistaako tämä kuka hän on, ei mummo muistanut. Pienen kiertelyn ja kaartelun kautta sitten "muistui", että hän on lihakauppias, joltamummo on ennenkin (vuosia sitten) ostanut lihaa.

Jutteli pitkäään mukavia, sitten kyseli josko tulisimme autolle katsomaan tuotteita. Lopulta päädyimme ostamaan laatikot saunapalvikinkkua ja juustonakkeja. Sisällä sitten mies pyysi paperia kuittia varten ja tässä vaiheessa minä lähdin antamaan vauvalle maitoa, jonka olin jo aikaisemmin kerinnyt lämmittää.

Sivukorvalla sitten kuulin jotain keskustelua keittiöstä, ja kiinnitin huomiota hintaan vasta kun mummo oli jo ehtinyt antaa miehelle rahat: 140 € yhteensä noista kahdesta laatikosta! (Vajaa 6 kg tavaraa). Huudahdin heti, että ei voi olla, niin mies vaan siihen jotenkin niin vakuuttavalla äänellä vastasi että "kyllä se on ihan oikea hinta että voit vaikka nettisivuilta tarkistaa". Kun minulla oli pullosta imevä vauva sylissä en sitten vaan jotenkin siinä tilanteessa osannut vaatia kaupan perumista, harmittaa aivan vietävästi! Ja kuka tietää kuinka aggressiiviseksi tuo kauppias olisi käynyt rahoja takaisin penätessäni..

On niin huijattu olo, ja jotenkin en voi uskoa että meitä huiputettiin noin helposti. Kaipa tuommoiset "kauppiaat" ovat hioneet taitojaan kauan, että kaupat tehdään ikään kuin siinä sivussa vähän huomaamatta. Silti, miten voin olla näin tyhmä?!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oot väsyny, ilmatteeks ne olis varmaa tarvinnu saada.

Vierailija
2/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaat kotipalvaamon nakit vai tehotuotettu brassi nauta? Saahan sitä harmittaa mut kyllä nuo hinnat oli hyvinkin normaalit - ja vielä kotiin kuljetus. Hinnat on tietysti kauppaa kovemmat, x-tra makkara tuotetaan muualla, ihan eri matskuilla ja tuottJahinnoilla. Ja ihan eri suuruisissa erissä, jolloin myös hintaa voi pieniä.. Myös säilöntäaineilla pidennetty säilyvyys ja kaikenmaailman perunakuidut laskevat hintaa. Nakit voi oikeasti olla laadukasta herkkuruokaa. En toki väitä että ne joka kotimyyjällä sitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:20"]

Siis kuka syö 6 kg lihaa ja nakkeja? Eihän liha säily kovin kauaa.

[/quote]

Etkö sinä tiedä, että Suomessa on maaseudullakin semmoisia pakastimia, joissa saa niin lihat kuin makkarat säilymään melko pitkään?

Ei tuo hinta hyvälaatuisesta lihasta ja makkarasta paha ole. Sitähän me emme voi tietää, muistiko kauppias väärin vai oliko mummo muistamaton.

Kerro meillekin, mistä saat 6 kiloa naudan sisäfilettä 140 eurolla. Tuo oli sentään suoraan kotiin tuotuna, ilman kaupassa käynnin vaivaa.

Itsekin olen joskus tuntenut oloni huijatuksi, kun kiertävä kauppias sai minut ostamaan jotain marmeladia, joka taisi olla pelkkää väriä, esanssia ja hyytelöintiainetta, veden ja sokerin lisäksi.

Vierailija
4/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ostin markkinoilta yhden ANNOSPALAN (eli 250g tms.) loimulohta ja mukavia jutellut kauppias totesi vaan, että "se tekee kympin". En ajatellut asiaa siinä, mutta mitään ei käytetty vaa'an kautta eikä lohi ollut edes ruodotonta, mitä mainostettiin, joten vitutti aika rankasti kun tajusin mistä oli kyse. :/

Vierailija
5/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi lailla kieltää tällaiset kiertokauppiaat. Helvetin kallista, usein vanhaa ja huonoa tavaraa myyvät hyväuskoisille vanhuksille.

Vierailija
7/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kiertokauppiaalta tai torin laidassa myyvältä on lihat ja kalat kalliimpia kuin suuressa marketissa. Jos ei sitä tajua, on paras antaa rahat ja pankkikortti puolison haltuun.

Ja ihan totta, ei ole pakko ostaa.

Vierailija
9/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelta ovelle -myyjät ovat tulleet entistä aggressiivisemmiksi, kun laista poistui 14 päivän palautusoikeus. En tosin tiedä, onko tämä palautusoikeus koskenut elintarvikkeita, mutta muuten lähipiirin vanhusten kanssa kannattaa olla tarkkana. Ovisilmä kannattaa asennuttaa ja korostaa, ettei avaa ovea tuntemattomille.

Vierailija
10/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistajan nimi?

Vierailija
11/56 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Helsinginkin omakotitaloalueilla noita autoja joskus kiertelee, ja Uudellamaalla muutenkin. Ostettiin kerran tuoretta tonnikalaa ja kampasimpukoita ystävättären talolle, talkooporukalle kiitosillalliselle. Oli todella hyvä hinta-laatusuhde ja aivan priimaa tavaraa. Tuoretta tonnikalaa ei nimittäin joka tiskiltä kaupasta edes saa. Miehen vanhemmat vuorostaan aika usein ostavat Alepan eteen parkkeeratusta liha-autosta Pohjois-Helsingissä lihaa, parempaa kuin normimarketista saisi. Itse en ostaisi yli tarpeeni, ruoan poisheittäminen ei koskaan tunnu kivalta. Mutta kyllähän nuo pakkasessa säilyvät pidempäänkin. 

Vierailija
12/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, puhelimella ei tullut kappalejakoa... Ap.

Vierailija
13/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se kauppias siis suomalainen? voi kun sai huijattua teitä. Tai eihän se huijausta periaatteessa ollut, on vaan hullut hinnat. Ymmärrän kyllä vauva sylissä vaikea puuttua. Että noin röyhkeitä kauppiaita vielä liikkuu?

Vierailija
14/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se vanha sanonta menikään. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka....

Vierailija
15/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisista laatikoista on kyse? Hinnan kuitenkin hyväksyitte ja kuitin saitte, elämä on. Hintaa pitää kysyä ennen kun päättää jotain ostaa.

Vierailija
16/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:01"]Mitenkäs se vanha sanonta menikään. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka....
[/quote]

Niin, minä tässä se tyhmä olen! Mutta kyllä tuo silti on mielestäni huijausta, että kiskoo eläkeläiseltä rahaa vedoten siihen että ovat vanhoja "tuttuja", vaikka olen näin jälkikäteen varma että se oli keksitty tarina.

Ja oli suomalainen.

Vierailija
17/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan olisi voinut perua kyllä vielä tuossa kohti, kun kuulit hinnan ja kauppias oli vielä paikalla. Ja miten ihmeessä et tullut kysyneeksi hintaa tuotteita katsellessa? No, myöhäistähän tämä kaikki nyt on, mutta vastaisuuden varalle: kysy aina hinta ennen kuin ostat.

Vierailija
18/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:01"]Mitenkäs se vanha sanonta menikään. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka.... [/quote] Niin, minä tässä se tyhmä olen! Mutta kyllä tuo silti on mielestäni huijausta, että kiskoo eläkeläiseltä rahaa vedoten siihen että ovat vanhoja "tuttuja", vaikka olen näin jälkikäteen varma että se oli keksitty tarina. Ja oli suomalainen.

[/quote]

Nojaa.. Mistä tiedät että kauppias ei vaan muistanut väärin, tai on jopa oikeasti käynyt heillä kauppaamassa ennenkin? Ei täytä minkään huijauksen määritelmää tuo.

Vierailija
19/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaa että tommoset kiertää maaseudulla jahuijaa vanhuksia.

Vierailija
20/56 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:05"]Minkä kokoisista laatikoista on kyse? Hinnan kuitenkin hyväksyitte ja kuitin saitte, elämä on. Hintaa pitää kysyä ennen kun päättää jotain ostaa.
[/quote]

Totta täysin tämä, mutta tyhmänä vain ajattelin että kerta kun mummo on ennenkin ostanut niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Ja kuitti oli peräti sellainen, jossa luki ainoastaan tuotteen nimi ja hinta, sekä loppusumma, ei yhtikäs mitään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän