Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen uimahallissa nähtyä

Vierailija
02.03.2008 |

Satuin eilen yhtäaikaa uimahalliin useiden venäläisten naisten kanssa. Arvelen heidän olleen joku sukulaisporukka, joukossa oli sekä lapsia että nuoria ja hieman iäkkäämpiäkin uimareita.

Tahtomattani vertailin itseäni ja muita suomalsia naisihmisiä näihin naapurimaan lähimmäisiin. Pakko ihailla, kuinka huoliteltuja ja naisellisia venäläiset olivat nypityistä kulmakarvoista hoidettuihin jalkoihin saakka. En nyt itsekään kuljeskele säärikarvat rönsyillen, mutta kyllä meissä jotain eroa silti oli. Naisten ihokin oli jotenkin sileämpi kuin meikäläisten hipiä, teki mieli ihan kysyä mistä se johtuu :-)

Olen vähän yli kolmenkymmentä, mutta oma nahka oli jotenkin tosi kurttuinen ja harmaa. Miten sen saa kauniimmaksi?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri saunasta ja normaalien pesujen yhteydessä sipaisin koko kroppani kuorintavoiteella. Ihmeellistä mutta totta, hipiä tuntuu paljon siloisemmalta ja mieli iloisemmalta. Eikä mennyt edes kauan. Nakkaan tässä vielä hieman kosteusvoidetta nahkaan ja aloitan siloisin ihoin uuden viikon.

Oli mukavaa saada paljon vastauksia aloitukseeni, mutta olen kyllä melkoisen hm, järkyttynyt (okei, on ehkä liian teatraalisen suuri ilmaisu tähän tunnetilaani) kuinka helposti jonkun kommentti väännetään ilkeilyksi tai siihen vastataan vähintääkin rumasti.

Tässäkään alotuksessani ei ollut kyse mistään muusta kuin tuhkasta ja tomusta. On ilo katsella hyvin hoidettuja ihmisiä, mutta samalla tavoin he, kuin me hieman vähemmän itsestämme huolehtivat pukkaamme koiranputkea sanokaamme, lähimmän 70 vuoden sisällä. Ei siis hyvät naiset tuiskahdeta olemattomista asioista.

Kaunista kevään alkua kaikille !

Vierailija
22/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...milloin suomalaiset naiset pääsevät irti tuosta ikiaikaisesta miehen miellyttämiskierteestä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joistain " mukamas kaunistavista tuotteista" . Tutkittu tosiasia on se, että esim. jatkuvat kosteusrasvalla läträäminen aiheuttaa ainoastaan sen, että ihon oma kasteudensäätely häiriintyy. Itse en ole käyttänyt 10 vuoteen mitään kosteusvoidetta (puhumattakaan mistään humpuukikuorintavoiteista) ja niin vain 33-vuotiaana on täydellinen iho, joka ei ole kuiva edes talvipakkasilla. Kauneimmillaan ihmisen iho on liikunnan ja ulkoilun jälkeen. Ei myös kannata seistä kuumassa suihkussa joka päivä.

Tyhmät eivät usko faktoja vaan nielevät markkinoinnin tuosta vain. Samaa sarjaa on sikakalliit hiusten hoitoaineet yms. johon jotkut laittavat kymmeniä euroja kuussa. Hiukset voi pestä ihan miedolla saippualla. Jos ei kuivata hiuksiaan jatkuvilla vaalennuksilla tai permiksillä, niin säännöllinen leikkaus pitää hiukset kauniissa kunnossa.

Ja turha luulla, että olisin joku " luonnonlapsi" . Olen erittäin timmissä kunnossa oleva nainen, joka meikkaa joka päivä hillitysti, pukeutuu hyvin ja ajelee karvansa usein. Olen vain sen verran fiksu, että olen ottanut aikoinani selvää faktoista, lopettanut rahan tuhlaamisiin typeryyksiin (jää enemmän vaatteisiin ja sisustukseen) ja todennut, että totta tosiaan, iho ja hiukset sen kun vain ovat kaunistuneet turhien kemikaalien käytön lopettamisen jälkeen.

Vierailija
24/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset syövät paljon kaalia eri muodoissa. Sisältää paljon c-vitamiinia. Hapankaalin terveysvaikutukset on kai joskus tutkittukin. Ja varmaan olette kaikki joskus kuulleet kaalisoppadietistä.

Vierailija
25/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauneus johtuu siitä, että heillä vain sattuu olemaan hieman paremmat geenit kuin meillä suomalaisilla maatiaisilla. Kaunis on kaunis vaikka puunaamattomanakin ja ruma ruma, vaikka puunaisi. Toisilla on kaunis ja heleä iho ihan luonnostaan.

Itselläni ei todellakaan riitä aika jatkuvaan jokapäiväiseen vahailuun, eikä ole kiinnostustakaan. Kainaloista ajan karvat, muualta silloin kun jaksan ja alapäästä en pientä siistimistä lukuunottamatta. Urheilua harrastan päivittäin reipasta kävelyä työmatkat ja muutaman kerran viikko jumpassa. Iltaisin luen kirjoja, tarvitsen älyllistä virikettäkin. Kulmakarvat nypin pari krt kuukaudessa, ne ovat minulla kauniit luonnostaan pientä muotoilua lukuunottamatta.

Vierailija
26/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa jatkuvasti, että mamma pääsee jumppaan ja itseään ehostamaan.

Vierailija
27/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä kyllästävä blondi miettinyt sitä, mitä kaikkia ainesosia näistä periaatteessa elimistölle täysin vieraista kemikaaleista voi sinne ihosi alle imeytyä. Kuulutko vielä niihin, jotka läträävät nimen omaan aineilla, joissa on mahdollisimman paljon jotain imelää hajustetta? Kannattaisi joskus ottaa ne kaksi aivosolua käyttöön ja miettiä, josko näillä aineilla voisi olla yhteys vaikkapa lisääntyneeseen syöpään. Tällaista mahdollisuutta alan asiantuntijat silloin tällöin väläyttelevät, vaikkei suoraa yhteyttä vielä olekaan todettu. Deodorantin ainesosaa on yhdistetty rintasyöpään jne...

En nyt tarkoita, että pitäisi tämän takia lopettaa dödön käyttö - sillä on kuitenkin vissi tarkoitus ja hyvä sellainen, mutta joku turhanpäiväinen kosteusvoiteilla pelleily on ihan eri juttu - mitä enemmän sitä levittelee sen enemmän iho kuivuu. Ilman voiteita iho huolehtii kosteudestaan itse.

Vierailija
28/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ura ja omaisuus hoidettu niin, ettei tartte ketään muuta miellyttää, jotta elintaso säilyisi...

Vaan siitä huolimatta niitä miehiä kummasti ympärillä pörrää, onpahan kuitekin se oma ja alkuperäinenkin.

Mun mielestä hyvä : )

Vierailija:

Mun mielestä itsestään huolehtiminen on osa naisena olemisesta, miellyttävä osa. Voin paremmin, kun tiedän olevani huoliteltu ja kaunis. Annan itsestäni hyvän ja luotettavan kuvan. Miehet tykkää.

Mun mielestä hyvä : )

T:2

Vierailija
29/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään liottelin jalkojani kun ne olivat niin kauhean näköiset. Käteni ovat kuin mummolla; niin kuivat ja ryppyiset. Muistan laittaa käsirasvaa joka toinen päivä ja sehän ei riitä. Talvella iho kuivuu ja tuntuu, että nahka repeää. Silti rasvaaminen tahtoo unohtua.

Kulmia nypin tänään, samoin laitoin kasvonaamion. Silti naamani on hurjan näköinen. Mikäköhän hormonihäiriö mulla on on kun otsaan tulee megafinnejä? Hiuspohja on punainen vaikka käytän vain shampoota ja joskus hellävaraista hoitoainetta.

Olen tullut siihen tulokseen, että olen henkisesti ylirasittunut ja kroppani reagoi siihen. Työmatkoillani haaveilen rentouttavasta kylpylälomasta. Herään haaveistani kun bussi on perillä ja minun täytyy taas juosta töihin. Olen niin väsynyt ja niin harmaa ja kalpea, että välillä tuntuu, että olen jo 50 v enkä 31.

Vierailija
30/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ura, lapsia, omaisuutta, mies ja olen ekonomi. Suomessa tasa-arvo on ymmärretty ihan väärin. Siinä ei ole mitään väärää tai kummallista jos haluaa pitää huolta itsestään ITSENSÄ ja kumppaninsa vuoksi. En minä ainakaan haluaisi katsella paskaista junttia kotonani jos mieheni päättäisi sellaiseksi heittäytyä. Vaikea ymmärtää miksi joku haluaa olla ruma tai ei huolehdi itsestään vain sen vuoksi, että haluaa näyttää tasa-arvoiselta. Minä olen ainakin hyvin tasa-arvoinen vaikka hoidan ulkonäköäni rutiininomaisesti. Sisäisesti kaunis ihminen pitää huolta myös ulkoisesta olemuksestaan. Itsestään huolehtiva ei ole mikään tyhjäpää.

Minulla on aikaa (ja nautin tästä)

- meikata vaikka jokainen päivä jos huvittaa (voin mennä ulos ilman meikkiä, koska minulla on sen verran hyvä iho, että en tarvi peitevoiteita ja puutereita, mutta on kiva meikata)

- ajella karvani

- käyttää kuorintavoidetta (antaa kivan tunteen iholle)

- rasvata ihoni jollain perusrasvalla

- hoitaa hiuksiani (oliiviöljynaamio)

- usein värjään myös kulmakarvani

- olla saunassa

- tehdä jokin ihana kampaus

- lakata kynteni ja vaikka tehdä ranskalainen manikyyrin

- käyttää kauniita vaatteita ja kokonaisuuteen sopivia koruja ja asusteita

- jumpata kotona ja tehdä vatsalihasliikkeitä ja muuta vastaavaa

- Ottaa jalkakylpy ja raspata jalat

Jospa lopettaisitte tasa-arvon käyttämistä tekosyynä laiskuudelle tai välinpitämättömyydelle.

Vierailija
31/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kuorintoja ja raspauksia. Ja puhdaskin voi taatusti olla, vaikka käyttäisi pelkkää suihkusaippuaa.

Vierailija
32/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremman näköinen kun joku joka ei tee mitään noista mainitsemistasi asioista. Itse asiassa tuttavapiirissäni kaikkein ahkerimmin tälläytyvät ovat niitä " rumimpia" , koska meikkaavat liikaa, käyttävät liikaa koruja, läträävät liikaa hajuvettä, käyttävät esim. kamalia tekokynsiä jne... Venäläistenkin naisten perisyntejä (ei kaikkien). Kauneimpia ovat terveen ja luonnollisen näköiset, joiden tyyli on useimmiten yksinkertainen mutta tyylikäs.

Vierailija
33/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sellaiset sitten päälle vedetyt viivat. :S

Vierailija
34/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon, että saat rapata itseäsi??!!

Vierailija:

Liikuntaa voi harrastaa töiden jälkeen, haen lapset pari tuntia myöhemmin hoidosta. Tänään olin 1 tunti 30min lenkillä, naapurin tyttö vei lapset ulos.

Sulla mies voisi hoitaa lapsia, käyt 3 kertaa viikossa 40 min lenkillä.

Ihonhoitoa illalla, kun lapset nukkuu. Kosmetologilla, kun omaa aikaa. (miehesi voisi hoitaa) Saunahunajaa saunoessa lasten kanssa.

Itse käyn kosmetologilla, kuntosalilla, solariumissa ennen iltavuoroa. Vien lapset jo päiväunille hoitoon ja sitten itse hoitamaan itseäni.

Mieti itse, miten voisit järjestää omaa aikaa.

2

Vierailija
35/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee suihkujen ja muiden pesujen lomassa, ja lapsista on hulvatonta kun äiti tulee lauantaina iltapalapöytään kurkkunaamio naamalla.

Mä olen ottanut tavaksi hoitaa kynsiä aina työajalla :) Mulla on oma työhuone, ovi kiinni ja viila esiin, välillä vessaan lotraamaan kynsinauhoja kosteiksi, sitten painelemaan tikulla. Lopuksi lakkaa, ikkuna vähän auki, ettei haju paljasta. Samoin töissä laitteleen esimerkiksi kynsinauhaöljyä, kun päätetyössä saavat kädet olla rauhassa, toisin kuin kotona, jossa on takaliston pesua harva se hetki.

Olen opetellut kosmetologin ja meikkikonsulentin ohjein uudenlaiset puhdistus- ja rasvausrutiinit, joita noudatan aina - yhtään iltaa tai aamua en ole poikennut tästä, vaikka olisin kuolemanväsynyt! Lisäksi liputan kalliiden kasvoivoiteiden puolesta täysin rinnoin. Eron kyllä huomaa, tai ainakin tulee pirun hyvä mieli kun lätkii menenmään satasen naamarasvapurkista pitkin pärstää.

Puleeraamisen lisäksi harrastan muun muassa kauniita yö- ja alusvaatteita, itseni ja mieheni iloksi. Hyi olkoon Nalle Puh-paitulit ja tunikat! Minusta on toisen ihmisen kunnioittamista pitää itsensä mahdollisimman freesissä kuosissa. Aina.

Vierailija
36/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha edes yrittää väittää, että ehtisi olla sekä uranainen, että tehokas useamman lapsen kotiäiti, että itsestään huolta pitävä superrakastaja, ja tietysti liikkua monta kertaa viikossa ja harrastaa sopivasti kulttuuria ja taiteita jne.

Eikä 10 sanonut, ettei pitäisi itsestään lainkaan huolta, sanoin vaan sen, että mä en tee mitään miellyttääkseni miehiä.

Vierailija
37/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hyvin luonnollinen, meikkaan tosi niukasti sillä mulla on hyvä ja kaunis iho, josta saan usein kuulla kehuja. Haluan kuitenkin huolehtia itsestäni, ihan sama juttu kun en tahtois päästää itseäni lihoamaan holtittomasti, en myöskään tahdo päästää itseäni muuten rupsahtamaan. Karvat voi sheivata, kulmia voi nyppiä (ne muutamat hajakarvat mitä kasvaa, kulmani ovat luonnostaan hyvänmuotoiset), ihoni on kuiva ja herkkä ja sitä kosteutan päivittäin. En ihan ymmärrä, että miten voi ihmisellä olla niin kova kiire ettei ennen peiton alle käymistä " ehdi" laittaa voidetta iholle? Eihän sellainen kiire oikeasti ole mahdollista? Kosteusvoiteen levitys vie n. minuutin.

Minä haluan olla tyytyväinen siihen mitä peilistä näen. Se ei ole keneltäkään pois. Haluan myös, että mieheni pitää minua viehättävänä; huolimatta siitä, että olen erittäin luonnollinen (hiukset, meikki, pukeutuminen). Luonnollinen voi olla muutenkin kuin olemalla paskainen ja antamalla karvojen rehottaa korppuisista jaloista.

Vierailija
38/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun olemaan luonnonkaunis. Hyvä iho ja kaunis luusto + hoikka vartalo. Kaikille kauneutta ei ole suotu ilman meikkiä, joten sopisi hieman nähdä vaivaa sen eteen. Kauheita ilmestyksiä tulee vastaan kadulla. En yhtään ihmettele, että miehet lähtevät naapurimaahan huvireissuille.

Vierailija
39/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kaikkien iho ei muutu taikaiskusta heleäksi jos sitä lakkaa rasvaamasta, meikkaamasta jne. Tästä on omaakin kokemusta, mm. ajalta jolloin elin 3 kk mökillä maalla, en käynyt silloin baareissa, työn takia säännölliset elämäntavat, join paljon vettä ja söin tosi terveellisesti, en käyttänyt meikkiä vaan ainoastaan aurinkovoidetta. Kumma kyllä ihon perusrakenne (minulla ravainen) ei muuttunut miksikään, ihan samat ongelmat oli kuin muulloinkin.

Toisekseen, sen itsestä huolehtimisen ei tarvitse olla kallista tai aikaavievää. Omaa rutiininia (ajat arvioitu) on esim.

-kosteusvoide iholle suihkun jälkeen (+5 min, joka toinen päivä)

-siistin kulmakarvat (=hajakarvat pois, kevyt muotoilu, EI viivakulmia, + 5 min viikossa)

-karvojen siistiminen suihkussa (+3 min, joka toinen päivä)

-kevyt meikki joka päivä (+5 min aamulla aamupesun yhteydessä. Lapsi harjaa samalla hampaansa)

-lenkkeily (+30 min, 3 kertaa viikossa illalla, mies hoitaa jälkikasvua. venyttely lapsen kanssa kotona)

-kynsien siistiminen ja lakkaus kirkkaalla lakalla (+2 min leikkaus ja lakka, kerran viikossa, lakka kuivuu sillä aikaa kun olen netissä)

Vierailija
40/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Käyn töissä, olen kahden lapsen yksinhuoltaja, seurustelen, harrastan liikuntaa 4-6 kertaa viikko, hoidan lapset ja kodin, rentoudun usein ja mulla on oikein mukava elämä.

Eikä nuo ole ehtimiskysymyksia, vaan kaiken teen rutiinilla. Ei vie paljoa aikaa, kun on tottunut kaikkeen.

T:2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme