Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen uimahallissa nähtyä

Vierailija
02.03.2008 |

Satuin eilen yhtäaikaa uimahalliin useiden venäläisten naisten kanssa. Arvelen heidän olleen joku sukulaisporukka, joukossa oli sekä lapsia että nuoria ja hieman iäkkäämpiäkin uimareita.

Tahtomattani vertailin itseäni ja muita suomalsia naisihmisiä näihin naapurimaan lähimmäisiin. Pakko ihailla, kuinka huoliteltuja ja naisellisia venäläiset olivat nypityistä kulmakarvoista hoidettuihin jalkoihin saakka. En nyt itsekään kuljeskele säärikarvat rönsyillen, mutta kyllä meissä jotain eroa silti oli. Naisten ihokin oli jotenkin sileämpi kuin meikäläisten hipiä, teki mieli ihan kysyä mistä se johtuu :-)

Olen vähän yli kolmenkymmentä, mutta oma nahka oli jotenkin tosi kurttuinen ja harmaa. Miten sen saa kauniimmaksi?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole naapurin tyttöä hoitelemaan lasta, eikä mieheni ole lapsen isä. Väestöliiton hoitaja maksaa yli 14 euroa tunnilta, eikä ole rahaa kovin usein sitä tilata.

Vierailija:

Liikuntaa voi harrastaa töiden jälkeen, haen lapset pari tuntia myöhemmin hoidosta. Tänään olin 1 tunti 30min lenkillä, naapurin tyttö vei lapset ulos.

Sulla mies voisi hoitaa lapsia, käyt 3 kertaa viikossa 40 min lenkillä.

Ihonhoitoa illalla, kun lapset nukkuu. Kosmetologilla, kun omaa aikaa. (miehesi voisi hoitaa) Saunahunajaa saunoessa lasten kanssa.

Itse käyn kosmetologilla, kuntosalilla, solariumissa ennen iltavuoroa. Vien lapset jo päiväunille hoitoon ja sitten itse hoitamaan itseäni.

Mieti itse, miten voisit järjestää omaa aikaa.

2

Vierailija
42/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehdi lenkkeillä, koska en pääse edes puoleksi tunniksi pois himasta iltaisin. Kynsien lakkaamisessa olen varsinainen toope. Yritystä on, mutta en saa lakkaa pysymään siistinä.

Monen äidin on vaikea kuvitella, että joissakin elämäntilanteissa sitä on kertakaikkiaan NIIN sidottu, että persekin alkaa kasvaa naavaa.

Vierailija:

Toisekseen, sen itsestä huolehtimisen ei tarvitse olla kallista tai aikaavievää. Omaa rutiininia (ajat arvioitu) on esim.

-kosteusvoide iholle suihkun jälkeen (+5 min, joka toinen päivä)

-siistin kulmakarvat (=hajakarvat pois, kevyt muotoilu, EI viivakulmia, + 5 min viikossa)

-karvojen siistiminen suihkussa (+3 min, joka toinen päivä)

-kevyt meikki joka päivä (+5 min aamulla aamupesun yhteydessä. Lapsi harjaa samalla hampaansa)

-lenkkeily (+30 min, 3 kertaa viikossa illalla, mies hoitaa jälkikasvua. venyttely lapsen kanssa kotona)

-kynsien siistiminen ja lakkaus kirkkaalla lakalla (+2 min leikkaus ja lakka, kerran viikossa, lakka kuivuu sillä aikaa kun olen netissä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis jatkuvaa läträämistä, itseruskettavia jne. Siisti ja huoliteltu on sitten asia erikseen. Se varmaan johtuu siitä, että minun mielestäni kaikki itsensä puunaaminen on äärettömän rasittavaa. Inhoan kampaajalla istumistakin. Mieluummin luen, kirjoitan, käyn teatterissa, teen kaikkia hauskoja juttuja. Mutta ehkä joku nauttii rispsien nyppimisestä tai jalkojen raspaamisestakin.

Niin ja minulla on ihan mukava olla itseni kanssa, vaikka pesen vedellä ja saippualla ja meikkaan ripsarin ja värivoiteen verran.

Vierailija
44/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä pitkät ja lakatut kynnet, erityisesti tne geelikynnet, ova kamalan näköisiä. Mieheni mielestä myös, ja me olemme sentään parjatusta Espoosta. Hih.

Tietty määrä itsestä huolehtimista on mielestäni hyväksi. Katson minimiin karvojen siistimisen suihkussa joka toinen päivä, kulmien siistimisen sekä kestovärin ripsiin ja kulmiin, jokapäiväisen suihkun ja ihon rasvauksen apteekin perusvoiteella, työpäivinä kevyen meikin (kuten myös harvinaisissa iltamenoissa), juurikasvun värjäyksen heti kun se esiin ilmestyy sekä nätit, siistit vaatteet (ei täynnä kissankarvoja tms. )

Naamioita en tee koskaan. En luota luksuskosmetiikkaan kaikissa tapauksissa, käytännössä olen huomannut, että apteekista saa parhaat kosteusvoiteet. Inhoan hajusteita. Sen sijaan ripsareissa ja meikkivoiteessa laatu maksaa.

Vierailija
45/61 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en ehdi lenkkeillä, koska en pääse edes puoleksi tunniksi pois himasta iltaisin. Kynsien lakkaamisessa olen varsinainen toope. Yritystä on, mutta en saa lakkaa pysymään siistinä.

Monen äidin on vaikea kuvitella, että joissakin elämäntilanteissa sitä on kertakaikkiaan NIIN sidottu, että persekin alkaa kasvaa naavaa.

Muuten tulee olo että kiipeilen kohta seinille :) Eikä sitä kynsilakkaa tietenkään tarvitse huoliteltuihin kynsiin, riittä kun ovat siistit ja hyväkuntoiset, itse vaan tykkään lakata.

-46

Vierailija
46/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teitä inhota vetää vaatteita rasvatun kropan päälle? Tulee sellainen tahmainen ja likainen fiilis heti. Vai onko ihonne niin kuiva, että se imaisee kaikki voiteet heti? Vai hillutteko alasti?

Esim. mun itserusketusprojekti, minkä jaksan pari kertaa vuodessa, vie n. puoli tuntia (rasva/suihke hangattava hyvin ihoon, jos ei halua raitoja), ja se kuivattelu (alasti yksin kotona) väh. toiset puoli tuntia. Enkä todellakaan jaksa viikossa käyttää esim. 3 tuntia itseruskettamiseen, mieluummin olen kalpea.

Vierailija
47/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku jättää lapsensa pariksi ylitunniksi hoitoon voidakseen keskittyä ulkonäköönsä. Onpa mahtava äiti, voi tsiisus..

Vierailija
48/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen kauppaan, puistoon ja töihin. Liikuntaa en muut harrasta.

Sävytän hiuksiani ja juurikasvua ei ole.

Kulmat ovat minulla mustat ja paksut niitä vahaan.

ihoni on kalpea ja rasvainen. Käytän rasvaisen ihon kosteusvoidetta ja kevyttä meikkivoidetta.

Ulkonäköäni aina kehutaan ja en tee muuta, kuin nämä.

Vierailija
49/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyn suihkussa aamulla rasva imeytyy sillä aikaa kun meikkaan jne. alusvaatteisillani, jos taas suihkuttelen illalla niin pistän päälle ohuen pyjamana jonka riisun nukkumaan mennessä. En käytä itseruskettavia, vaan tavallista vartalovoidetta.

Vierailija
50/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamioita ja kaiken maailman kuorintavoiteita käyttäviä) pitäisi tehdä pieni testi. Pyydä joku objektiivisuuteen pystyvä ystäväsi (ei miestäsi - hän ei näe mitään) arvioimaan sinut kuukauden jälkeen, kun olet käyttänyt kaiken maailman kemikaaleja ihollasi. Sitten jonkun ajan kuluttua pidä kuukausi, ettet käytä yhtikäs mitään ja pyydä sitten ystäväsi arvioimaan huomaako hiuksissasi tai ihossasi mitään eroa. Ja tämä koskee tosiaan näitä tiettyjä, " näkymättömiä kemikaaleja" , ei tietysti meikkiä, koska se tietysti näkyy ja on tarkoituskin näkyä. Luulen, että moni huomaa, että kannattaa säästää ne sentit, jota törsää kaiken maailman " ihmevoiteisiin" johonkin tärkeämpään.

Minulla on eräs ystävä joka käy harvasen kuukausi kosmetologilla ja aina käynnin jälkeen hehkuttaa, kuinka kauniilta ja hyvältä tuntuu. No kiva jos tuntuu hyvältä, mutta yhtä petolinnun peba tuo naisen lärvi kuitenkin on. Tuskin voisi olla rumempi, vaikka lopettaisi sen rahojensa tuhlaamiseen kaiken maailman huijareihin.

Vierailija
51/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Elämässä on hiukkasen tärkeämpiäkin asioita kuin vartalon kuorinta tai rusketusvoiteilla lotraaminen.

Pitää löhötä sohvalla ja katsoa Salkkareita ja sitten on leivottava pullaa ja pasteijoita ja onhan sitten myös käytävä siellä halpamarketissa katsomassa jos on fleecepusakoita alennuksessa, ja sitten kun ehtii pitää myös lukea uusi Seiska.

Vierailija
52/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinpa Vuokatissa Katinkullassa kylpylässä koko perheellä. Paikalla oli paljon venäläisiä naisia, ja kauniita sellaisia. Oliko ihmekään, kun eivät olleet edes kastelleet hiuksiaan saati pesseet meikkejä silmistä & kasvoilta ennen altaisiin tuloa. Että siitä voi aivan vapaasti arvata mitä mieltä minä olen heidän kauneudestaan ja halustaan näyttää hyvälle.

Vierailija
53/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksoisisko ja minä hoidan ihoani säännöllisesti ja kuorin ka kosteutan + käyn kosmetologilla, syön terveellisesti ja kuntoilen.

Olen esteetikko ja haluan näyttää terveeltä ja hyvältä.

Siskoni taasen käyttää näitä Yves Rocehin ym. halpatuotteita, ei kuori eikä kosteuta ihoaan. Hän on myös 10 kg minua painavampi, olemme saman pituisia. Häntä on luulutu jopa minun äidikseni ja aina luullaan vanhemmaksi siskoksi.

Minä nautin naisena olemisesta ja panosta ulkonäkööni ja itseeni.

Se ei tarkoita että olisin joku kaunotar taikka pyrkisin edes siihen, Mutta minä näytän 10v. ikäistäni nuoremmalta ja se riittää minulle.

Vierailija
54/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heillä muuten sitten oikein hyvin menekään, diktatuurissa elävät. Venäläisnaisten ulkonäössä on sitäpaitsi jotain tosi kovaa.

Kyllä mustalaisetkin hoitavat itseään hyvin, kerran uimahallin pukuhuoneessa oli 2 nuorta mustalaistyttöä, joilla oli oikein kauniit pitkät hiukset. He olivat pesseet hiuksensa oikein hyväntuoksuisella shampoolla ja kampasivat niitä oikein ja hoitivat itseään oikein huolellisesti. Heidän alusvaatteensa olivat jotakin pitsistä ja röyhelöistä, jollaisia ei koskaan näe suomalaisnaisilla.

Vierailija
55/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon kivampi katsella ihmistä, joka huolehtii itsestään ja panostaa pukeutumiseen ja ulkonäköön kuin näitä " luonnonlapsia" . Vaikka olisi miten kaunis luusto ja vartalo.

Tästä keskustelusta inspiroituneena päätin itsekin vähän ahkerammin suorittaa kauneusrutiinini:

karvojen poisto epilaattorilla 20 min / viikko

itseruskettavaa 2 x viikko, n. 10 min

varpaankynsien lakkaaminen 5 min / viikko

kulmakarvojen nyppiminen 10 min /viikko

näistä olen välillä laiskuuttani laistanut. Ajanpuutetta on turha syyttää jos näihin menee n. kolme varttia viikossa. Näiden lisäksi tietysti normaalit kuntoilut ja puhdistukset ja meikkaukset.

Silti ehtii lukea vaikka kirjoja...

Vierailija
56/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niitä koko ajan käyttää.

Ei sitä kauneutta pitäisi hoitaa terveytensä kustannuksella.

Tosi paljon näkee näitä ikänsä itseänsä hoitaneita ryppyisiä 40-50-vuotiaita.

Vierailija
57/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikkien äitien olla nuhjuisia ja seinästä revityn näköisiä? Miksi itsestään huolehtiva äiti on huono? Itse käyn pari kertaa viikossa jumpilla ja mieheni / lasteni isä on silloin lasten kanssa, onko se jotenkin huono vai?

Aamuisin hampaidenpesun yhteydessä puhdistan kasvot, laitan kosteusvoidetta + silmänympärys voidetta ja sama iltaisin. Kerran viikossa kuorin kasvot + vartalon. Rasvailla yritän säännöllisesti. Eron huomaa heti. Olin 3 kk käyttämättä rasvaa jaloissani ja iho hilseili ja näytti ihmeelliseltä, nyt on taas normaalin näköinen.

Olen hoikka ja timmissä kunnossa! Yrittäkää nyt hieman rauhoittua, en oikein ymmärrä miksi joku vetää herneen nenään siitä että joku jaksaa itsestänsä huolehtia.

Vierailija
58/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorimisillasi ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olet siskoasi paremman näköinen (omasta mielestäsi siis). Elämäntavoilla ehkä - läski nyt ei ketään kaunista.

Vierailija
59/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä vaikutukset noilla itseruskettavilla voi olla pidemmällä tähtäimellä?

Vierailija
60/61 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä vaikutukset noilla itseruskettavilla voi olla pidemmällä tähtäimellä? Vaikea uskoa, että tuontyyppiset aineet elimistölle kovin terveellisiä ovat, mutta tietysti jos ulkonäkö merkitsee enemmän kuin terveys...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän