Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(°v°)(°v°)(°v°)HELMIEN' 06 maaliskuu(°v°)(°v°)(°v°)

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan täällä nälissäni kollegaa, jotta pääsisin syömään.

FannyK, olen myös töissä it-alalla, ja alan vaihto on vahvasti agendalla, kunhan masuvaavi syntyy ja kasvaa päiväkoti ikään, ellei sitten vielä kolmatta pyöräytetä samaan syssyyn. Olen nyt pian 6,5 v tehnyt näitä hommia, ja intohimo on muussa kuin it:ssä.

Luin avoimessa valtsikkaan, ja opintojen perusteella koitan päästä sisään. Ei musta mitään politikkoa tule, mutta se olis kaupallisten opintojen lisäksi ihan kiva lisä.

Eli ei muuta kuin haaveita toteuttamaan!

Oli viikonloppuna pokassa pitelemistä, kun Vilma kuuli että äitillä on äitiysneuvola-aika, ja muisteli omaa käyntiään ja kyseli potkinko siellä palloa, luenko kirjaa ja teenkö palapeliä :)

baby

Vierailija
42/64 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöh, olin aamupäivällä ulkoilemassa naapurin ja lasten kanssa, ja puhuttiin tuosta opiskelusta. naapuri sitten kertoi kaveristaan, joka oli 13 (!) lapsen jälkeen opiskellut lääkäriksi viidessä vuodessa. no ei tässä vielä kaikki, mutta kun samaan aikaan oli myös syntyneet lapset nro 14, 15 ja 16. Valmistumisen jälkeen oli tullut vielä 17. lapsi. oli pakko jakaa jonkun kanssa, kun nyt tunnen itseni aika saamattomaksi :D

joo mä olen ollut it-asiantuntijana kohta 15v, alkaa jo riittää : )

fannyk ja tissillä örisevä elli-vauva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

FannyK, siis tuo on munkin mielestä ihan käsittämätöntä miten nuo suurperheelliset ehtii ja jaksaa ties mitä!!! :) Vaan onko se sit niin, että ne lapset viihdytää toisiaan niin jää äidillekin enemmän omaa aikaa?

Mä olen ihan oikeasti jonkun hermoloman tarpeessa! Jälleen kerran. ;-) Mielessä pyörii se joku mainos, etä tallinkin alkuviikon lähdöt tosi halvalla... Vielä parempi olisi saada lottovoitto ja pikalähtö johonkin kaukokohteeseen! ;-)

Onni on TAAS ja jälleen kerran ihan mahdoton!! Me lopetettiin nyt viimein tuon lellipennun syöttäminen, kun se vaan ihan huvikseen meillä itseään passautti. Ja tuttipullo lähti myös oraville ja kissanpennuille... No nythän tuo jätkä ei sitten kerrassaan syö eikä juo mitään!!! Sitten itkee ja ulisee päivät, kun on niin nälkä!! Mä en enää keksi mitä voisin yrittää tarjota mikä mahdollisesti kelpaisi? Ei kai muutamalla makaroonilla elä kovin kauaa? Aina tuon syömisen kanssa yhtä hankalaa.... Arrrgh!

Tälle seuraavalle tulokkaalle isken kyllä lusikan ja maitomukin käteen heti, kun vaan alkaa olla siinä iässä, että istuu!!! Kyllä se niin on, että kaikki missä yrittää mennä sieltä mistä aita on matalin niin se jossain vaiheessa kostautuu!! :)

Tulipas TAAS valitusta! ;-)

kumppari lopen uupuneena

Vierailija
44/64 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kattoo Pikku Kakkosta, Jussi mättää torkkupeittoa suuhunsa ja hakee unta tuossa vieressä. Mulla siis hetki aikaa kirjoitella :).

Kuumetta, huh, oli varmaan säikähdys! Tsemppiä tutkimuksiin. Silvan kanssa käytiin (mies kävi) viimeksi rapiat yksivuotiaana sydäntutkimuksissa, ei ne kivoja ole. Mutta pääasia että homma selviää.

Jaa joku muukin miettii alanvaihtoa... Mulla ei vielä ole edes virkaa ja näillä oppilasmäärillä en sellaista tule ihan heti saamaankaan. Tampereella ei tänäkään vuonna tullut ainoatakaan lko:n virkaa auki. Mä olen jo miehelle vähän väläytellyt opiskelumahdollisuutta. Ei oikein innostunut :P.

FannyK, jaa siitä teidän tytöstä tuli Elli :)!

Kumppari, kyllä se siitä!!! Pysykää tiukkana :). Ei ne lapset nälkään kuole vaikka paastoisivatkin. Silppukin tuntuu toisinaan elävän pyhällä hengellä tms. Mä nimittäin teen ruoat sen mukaan mitä kaapissa on eikä ne aina Silpulle maita. Maistaa kyllä, sanoo kiitos ja laittaa lautasen sivuun. Muuta ei tule. Kyllä se Onni kohta ymmärtää että olette tosissanne.

Asentamaan Officea ->

KL.

Vierailija
45/64 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis TAAS ihan uskomaton päivä!!

Aamulla heräsin ennen muita ja ehdin käydä suihkussa ja tulla teemukin kanssa koneelle katsomaan sähköpostia. No sittenhän tuo meidän pieni räyhänhenki heräsi ja show alkoi! Aivan sillä sekunnilla olisi pitänyt päästä alakertaan. Mullahan sitten meni hermot itselläkin heti, kun aamu alkoi taas sillä samalla huudolla. Vein Onnin sit alakertaan. No sehän ei tietenkään käynyt vaan Onnin olisikin sitten heti pitänyt päästä takaisin yläkertaan. Siinä vaiheessa mulla alkoi olla semmoinen olo, että päässä pimenee ja juoksen alusvaatteisillani pihalle... Mieskin heräsi siihen meteliin vaikka sen olisi pitänyt nukkua, että jaksaa mennä yövuoroon. Se sitten meni Onnin kaa suihkuun ja minä itkeä pillitin keittiössä, kun olin niin väsynyt tähän tappeluun ja siihen, että huusin taas Onnille. No siitä se päivä sitten pikkuhiljaa lähti etenemään...

Lähdettiin kauppaan ja ostettiin pari kassillista ruokaa. Ajettiin kotiin ja mies sanoi, että hän vie ruuat jääkaappiin ja lähdetään sit vielä käymään asioilla. Kohtahan se mies sit tuli takaisin autoon ja kertoi miten ostamme broilerit oli vuotaneet jotain nestettä runsaasti sinne muovikassiin. Ja mies oli tietenkin sen huomannut vasta viimeisenä ja kaikki ruuat oli kaapissa. Eikä meistä kumpikaan muistanut mitä missäkin kassissa oli ollut. Siinä vaiheessa ei kyllä taas ollut mulla itku kaukana! Tuli semmoinen olo, että mä roudaan koko jääkaapin kaatopaikalle, että mä en JAKSA alkaa sitä siivoamaan... No pakkohan se oli jaksaa! Mä oon ihan hysteerinen muutenkin kaikista bakteereista niin arvatkaa vaan näinkö joka paikassa mahdollisia salmonellapöpöjä!?! Siinäpä sitten nakkelin suurimman osan ruuista roskiin ja pesin jääkaapin ja kuiva-ainekaappeja... Kyllä otti päähän!

Mies sitten kävi siellä kaupassa kysymässä, että mitä tehdään, kun se broiskupaketti oli ihan selvästi siitä reunasta rikki. Onneksi saatiin kaupasta uudet ruuat ilmaiseksi niiden tilalle mitä jouduttiin heittämään pois!

Loppupäivä menikin sitten normaaliin tapaan, Onni ei juuri syönyt eikä juonut ja reuhasi niin ettei mies saanut taaskaan nukuttua ennen töihin menoa. Suosittelin sitten jo miehelle, että laittaa huomenna ihan suosiolla korvatulpat.

Kauhulla odotan huomista, huoh.

-kumppari-

Vierailija
46/64 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tulla hehkuttamaan, Dunsku on nyt nukkunut ilman vaippaa yöt ja ei ole tullut pissa sänkyyn!!! Vaippaankaan ei ole kyllä pissannut pitkään aikaan, heitin kaikki vaipat menemään. Tyttö alkoi itse sanomaan ettei halua enää sitä laittaa ;)))

Kumppari, voitko vuokrata sieltä Siperiasta vähän isomman lunkun niin minä tulen kaveriksi toisinaan!!!

kuumetta

Vierailija
47/64 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kumppari, kirjoitit juuri siitä mitä meilläkin on.....

Lähden myös Siperiaan!!!!!!!

Vierailija
48/64 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään vaan yhdessä sinne Siperiaan, säästetään varmaan matkakuluissakin jos mennään yhtä matkaa... :) Lohdullista kuulla, että muillakin samanlaista! :)

Viimeksi, kun silloin kirjoitin, että pelkään seuraavaa päivää niin enpä osannut ajatella, että kannattais pelätä ihan seuraavaa hetkeäkin. Onni vänisi jo silloin, kun yöllä kirjoitin ja niinhän siinä kävi etten ehtinyt nukkumaan ollenkaan, kun Onni laittoi valot ja alkoi kitisemään yöllä klo 02.30. Se ei sitten nukkunut KOKO YÖNÄ! Minä yritin torkkua semmoisia 15min pätkiä mutta Onni oli koko ajan ihan sekaisin ja yritti lähteä sängystä isin syliin... Ja isihän oli siis töissä. No ukko tuli sit klo 6 ja kurkisti makkarin ovelta niin Onnihan näki sen heti ja sit noustiinkin jo ylös aamupalalle. Ja minä siis söin, Onnille ei tietenkään kelvannut. Minä jatkoin torkkumista sohvalla ja lopulta Onni tuli mun päälle istumaan ja lukemaan kirjaa. Sitten havahduin siihen, että se oli nukahtanut istualleen siihen mun jalkojen päälle. :) Se sitten nukkui muutaman tunnin ennen kuin herätin. Viime yönä sitten nukuttiin melkein kellon ympäri. Onneksi!

Sauna kutsuu...

kumppari

Vierailija
49/64 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli aika tarkkaan vuosi sitten ja tänä talvena olen helmikuusta asti odottanut, koskahan kyseinen tauti meille rantautuu. Ja tulihan se sieltä. Alkoi ti-iltapäivällä pojalla, joka ensin valitti väsymystä ja alkoi sen jälkeen huokailla tuskaisesti ja sitten itkeä mahakipua. Hetken päästä alkoi sitten oksennus lentää... Ja pari tuntia sen jälkeen aloitti Helmi. Molemmat oksensivat n. klo 02-03 asti yöllä yhteensä varmaan 25-30 kertaa. Me ei miehen kanssa ehditty juuri muuta tehdä kuin pestä ämpäreitä ja lattioita sillä välillä aina. Onneksi oltiin molemmat kotona ja itse terveinä. En tajua, miten niissä perheissä selvitään vatsataudista, missä koko perhe sairastaa yhtä aikaa (meillä on vain yksi vessakin...)! Toi oli Helmillä eka kunnollinen vatsatauti. Vuosi sitten oli enemmän ripulilla ja oksensi silloin vain kerran. Nyt ripuli alkoi vasta seuraavana päivänä, eikä kumpikaan lapsista enää oksentanut sen yön jälkeen. Miehellä alkoi sama tauti sitten vasta to-iltapäivänä, mutta mulle sitä luojan kiitos koskaan tullut. Olen erittäin oksennustautikammoinen!!! Mutta jospa saatais nyt sitten olla vuosi taas rauhassa tolta karmealta taudilta!

Muuten tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Leffareissu miehen kanssa peruuntui ton taudin takia. Parin viikon päästä pitää yrittää uudestaan. Mitäs te muut meinaatte tehdä pääsiäisenä? Menettekö jonnekin? Me ollaan yleensä oltu pääsiäisenä aina anoppilassa, mutta tänä vuonna mennään mun äidille. Ollaan siellä 3-4 päivää ja mässäillään. Äidin kanssa puhuin just ja sanoi, että syödään taas yhtä paljon kuin jouluna =)

Mä ostin muuten meidän läheiseen (n. 1 km päässä) kuntokeskukseen jäsenyyden (oli tarjouksessa euron, normaalisti 120 ¿...) ja kesäkuussa alkaa juosta suoraveloitus n. 55 ¿/kk kävin siellä tai en. Tavoitteena on kesällä ehtiä/jaksaa käydä siellä edes 2 krt/vko ja myöhemmin sitten pyrin 3 krt/vko. Kuinka paljon te muut ehditte/jaksatte harrastaa liikuntaa ja mitä lajia? Birdy ainakin juoksi ahkerasti. Mä taidan lopettaa juoksemisen kokonaan sen jälkeen, kun alan tuolla käymään. En niin kamalasti rakasta sitä hommaa, vaikka se kätevää onkin.

Nyt alan laittamaan Helmin valokuvia vuoden ajalta kansioon. Teetettiin ne paperikuviksi jo joskus marraskuussa, mutta eihän niitä ole kukaan laittanut vielä kansioon.

Ai niin, teiltä joiden lapsi on päiväkuiva, piti kysyä, että miten teillä sujuu ulkoilut ilman vaippaa? Mua ärsyttää laittaa Helmille ulos (=pihalle, puistoon, kauppaan, autoon yms.) vaippa, kun ei periaatteessa enää tarvitse sitä, mutta en tiedä, kuinka kauan neiti osaa pidättää, niin en uskalla ilman vaippaa ulkona vielä pitää. Pihalta menis varmaan 5 min ennen kuin oltais kotona vessassa, enkä jaksais kovin usein tänne 4. krs (ei hissiä) kesken ulkoilun raahautua. Puistossa ois vessa, joten siellä varmaan onnistuisikin ulkoilu ilman vaippaa. Tosin pissatus haalarin kanssa on musta hankalaa, kun osa puvusta roikkuu sitten jossain vessan lattialla. Meidän isommassa kaupassa on ilmaiset yleisövessat, täytyy varmaan käydä tutustumassa niihin joku päivä. Esikoisella on aikoinaan tullut varmaan 10 eri kaupassa pissahätä kesken ostosten tekemisen, joten kauppojen vessat (yleensä ne henkilökunnalle tarkoitetut) entisessä asuinpaikassamme tulivat hyvinkin tutuiksi.

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
50/64 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sen takia kun tyttö istui hiekkiksellä jne, ettei pepulle tule kylmä ja sit pissaa housuun. Mutta tyttö oppi nopeasti sanomaan millon pissattaa, eka vahinko ulkona tuli viime viikolla.... ja päiväkuivana on ollut jo tovin. Nyt mä vieläkin laitan fleecehousut haalarin alle ihan vaan sen takia ettei kylmety... olenko ylivarovainen en tiedä.

Yöllä ei vahinkoja ole sattunut.. vielä.. eli pissatetaan ennen nukkumaan menoa ja aamulla sit heti herättyään. Yöllä ei tarvii käydä vessassa. Kyllä tää helpottaa tätä vaipparallia, jätkä nimittäin kakkaa koko ajan ihan ripulia...

Mä olen pääsiäisen hankkimassa ja mies kotona, mies kerkes sopia jotain kaverinsa kanssa, mutta jääkin kotiin. Mä en jätä nyt duunia väliin kun on monta pyhää ja tulee tuplapalkka.

Nyt mennään nukkumaan koko porukka, eilen olin iltavuorossa ja unet jäi lyhkäseksi.

Ai niin, mä en harrasta nykyään mitään, musta on tullut patalaiska. Mutta nyt on niskat ja selkä niin jumissa et käyn jumpassa (kertamaksulla) ja ostan kävelysauvat. Toi dementiahiihto on just hyvä hartioille. Mä en voi ostaa noita kuukausikortteja kun en tiedä millon voin mennä... tai no kohtahan meillä on hoitaja et voisin mennä millon vaan kun olen vapaalla.

kuumetta

Vierailija
51/64 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on aikaa vierähtänyt..

Aleksin 2v synttärit oli jo yli kuukausi sitten.Paljon oli vieraita ja kivaa oli! Oli sekä sukulaisia että lapsiperheitä.

On juhlista nyt kuitenkin toivuttu :)

Innostuin leipomaan tuonne Aleksin synttäreille. Ihan sai itsekin ihmetellä,kun oon yleensä tilannut tai anoppi ja äiti on tehnyt tarjottavat.

Tein kaiken keksejä myöten itse.Tein lakukeksejä,Hanna-tätin kakkuja ja kahen laisia viipalepikkuleipiä,Lisäks tein banaani- ja persikka-suklaa kakut,tiikerikakun,pullaa ja nalle puh täytekakun. Mies täytti ja koristeli täytekakun ja teki suklaakuorrutukset suklaa kakkuihin va muuten tein kaiken itse.Meni kyllä leipoessa yli viikko. Hauskaa oli kyllä Aleksin kanssa leipoa :)

Aleksilla oli jo 2v neuvola.Pituutta oli 88.2cm ja painoa 13.6kg. Aika iso poika on jo :)

Vaikka tuntuu joidenkin lapset olevan isompiakin..Eino poika ainakin taisi olla aika pitkä...

Tasaisesti kasvaa tuo poika. Terveydenhoitaja kehu Aleksia reippaaksi ja puhe on paljon kehittyneempää mitä pojilla kuulemma yleensä tuossa iässä.Kun Aleksihan osaa selvittää kaikki asiansa. Lauluja osaa nykyisin myös mahottomat määrät. Monta säkeistöä saattaa luetella millon mistäkin laulusta. Lauletaankin ja kuunnellaan lasten musiikkia tosi paljon. Siitä th myös sano et Aleksi on taitava,kun osaa jo kynäotteen.Monet oppii vissiin sen suunnilleen vasta kouluun mennessä.Jos nyt oikeen muistan. Korjatkaa jos oon väärässä :)Piirsivät siellä neuvolassa th:n kans.Aleksi kotonakin piirtää paljon ja mielellään minkä huomaa meidän olohuoneen pöydästä :)

Kerran tässä töherteli olohuoneen pöydän ylälaidan piirustuksia täyteen,kun olin suojannut vaan sen alalaidan missä oli piirtämässä. Va kun on erittäin nopeat jalat tuolla pojalla niin en ehtinyt edes huomaamaan kun oli sen piirrellyt va eipähän tuo haittaa. Sellasta se on tämä lapsiperheen elämä :)

Tuntuu ihan siltä,että Annikakaan ei oo enää mikään vauva.

Annikalla on ikää nyt 6kk 2vkoa.Annikalla oli tuossa pari viikkoa sitten 6kk neuvola. Painoi 8850g ja oli 68.5cm pitkä. Tosi nopeaan tahtiin oon alottanut kiinteät tuon neuvolan jälkeen. Ei niin allergiat pelota,kun Aleksillakaan ei oo mitään allergioita. Aamulla ja illalla Annika syö kaurapuuroa ½-1dl vettä laitan. Pottua,porkkanaa ja kukkakaalia syö pari kolme kertaa siinä välillä. Ehkä sellasia annoksia,että kolme jääpalakuutiota noita yhteensä ja lisäksi lakkaa,mustaaviinimarjaa,luumua,mustikkaa tai omenaa yhden jääpalakuution vielä päälle.Pyynlihan aloitin eilen.Musta syö jo aika hyvin kiinteitä kun varmaan syö viis ruokaa päivässä.Ei oo kun kaks viikkoa vasta kiinteitä saanut.Tosi hyvä ruokahalu on tuolla tytöllä vaikka ei Aleksin kanssakaan ikinä oo syömisien suhteen mitään ongelmia ollut.

Annan aina eka kiinteitä ja sitten päälle tissiä,kun pikkuneiti haluaa.Selvästi on päivä ja yö tissin syönnit vähentyneet.

Kaiken ruuan oon itse tehnyt. Vaan maistelu purkin omenaa ja luumua oon kaupasta ostanut. Omenakin on niin helppo raastaa oikeasta omenasta ja laittaa pakkaseen.Aion jatkossakin tehdä kaiken itse.Musta on oikeastaan hirmu kivaa nyt tuo ruuanlaitto. Aleksihan söi kaupan ruokia varmaan 1v asti va Annikalle uppoaa kyllä tosi hyvin nuo omatekemät.Jotenkin musta tuntu niin työläältä ruuanlaitto kun Aleksi oli pieni. Oon nyt vasta jokin aika sitten oikein kovasti tykästynyt tuohon ruuanlaittoon ja leipomiseen.

Annika ehti olla tuossa kuukausi sitten ekaa kertaa 3h mun tätillä hoidossa,kun kävin parturissa ota kiharat. Ihan hyvin olivat pärjänneet vaikka Annikalla ei ollut tietty mitään syömisiä mukana,kun meillä ei oo tuttipulloa käytössä ja sillon ei vielä ollu kiinteitä alotettu.Aleksi ei oo vieläkään ollut missään hoidossa vaikka on jo kaks vuotta mittarissa. Näin sitä vissiin helpommin jättää toisen lapsen hoitoon vaikka ei tuo kyllä ihan helppoa tuo jättämien ollut nimittäin mietin kyllä jonkin verran siellä parturissa,että miten se täti pärjää Annikan kanssa jos Annikalla tulee nälkä..

Aleksille on tullut paljon " minä ite" juttuja.Jatkuvasti on kokeilemassa että joko nyt saa tehdä jonkun jutun mitä oon ihan äskeen kieltänyt. Valoja laittaa kiinni ja päälle vähän väliä ja kaikkia muita kivoja temppuja on.

Jos asiat ei mee mallilleen niin lelut lentää :) Ihan hyvin tuon pojan kanssa kyllä silti pärjää. Annikalle onneksi on edelleen tosi kiltti pusii ja halii suurimmaksi osaksi ja antaa siskolle leluja vaikka toki noilla lapsilla on välillä erimielisyyksiäkin va suurimmaksi osaksi hyvin menee leikit yksiin :)

Meillä oli molemmat lapset flunssassa viikon just Aleksin synttäreiksi parantuivat. Ite en taaskaan onneksi sairastunut,kun mieskin oli sairaana.Aleksi sairasti kaks flunssaa melkein perä jälkeen.Ekasta jäi yskä joka kesti ja kesti.Antibioottikuuri piti syödä ennen kuin se limainen rohina loppu. Sitä olikin varmaan kuukauden vai liekö ollut pitempäänkin.Annika sairasti vaan tuon ekan flunssan mutta muuten on tyttö ollut terveenä.

Meillä on nykyisin sellanen rytmi,että heräävät pääsääntöisesti siinä klo6.Välillä vähän jälkeen ja joskus jopa klo5.30 ,mutta eivätpä juuri klo6.30 pitempään nuku. Onneksi molemmat menee sitten siinä klo17.30-19.30 välillä nukkumaan yöunille.

Kävin tuossa jo Aleksin kanssa yli pari tuntia kärräile. Heti klo8 jälkeen oltiin ulkona.Annan Aleksin nykyisin kävellä paljon itse va seisomateline on mukana siltä varalta jos on liukasta tai rapakoita tai jos ollaan tosi pitkällä lenkillä niin välillä laitan Aleksin siihen seisomaan ettei tuu liian paljon kävelyä tuolle pikkuselle. Nyt on taas kiva ollut ulkoilla ja tehdä pitkiä lenkkejä,kun piti lasten sairastelujen takia olla niin pitkään sisällä.

Annika on tosiaan radikaalisti vähentänyt yösyömistä.Yhden yön Annika oli tuossa jo silleensä,että söi vaan kerran tissiä. Kun sehän on ollut sellanen että varmaan 2-4 kertaa on yöllä syönyt ja päivälläkin tosi tiheään on syönyt. Nytkään ei oo syönyt tissiä kuin kerran ja on jo tosiaan klo5.30 herännyt. Luulen,että mahtaa Annika varmaan lopettaa nopeampaa tuon yösyönnin kuin Aleksi joka söi 1v1kk asti yöllä.

Annikalle tuli alas toinen etuhammas. Ne kaks kulmahammasta jotka tuli suunnilleen 2kk iässä töröttää siellä ylhäällä.Va eivät oo kasvaneet sitten sen jälkeen kun vähän näkyviin ilmestyivät.Suuhygienistille meno on molemmilla lapsilla tiistaina. Annikalla on se 6kk käynti ja Aleksilla 2v käynti.

Annika pyörii napansa ympäri tosi vinhaa vauhtia. Peruuttamalla muuten oikeastaan pääsee nyt liikkumaan. Konttausasentoa on jo jonkin kerran harjoitellut. Saa nähdä aikooko nyt sitten ryömiä vai lähteekö suoraan konttaamaan.

Annika nukkuu hirmu vähän päivisin va nukkuukin sitten 12h-14h yöllä,herää vaan muutaman kerran syömään ja jatkaa unia heti syötyään.Päivällä nukkuu yleensä 2-3 päikkärit. Ekat n.2h-3h ja muut on onkin sitten vaan sellasia 30min -1h unia. Tosi pirteä ja hyväntuulinen on hereillä ollessaan.Yhtä hymyä koko tyttö :)

Aleksilla on uhmaa tosi paljon va kyllähän tuon kanssa pärjää :) Välillä kyllä meinaa hermot mennä,kun joka paikkaan pitää sanoa ei ja muutenkin janttaroida.Tahallaan osaa myös mun pinnaa kiristää. Tekee nimittäin sellaisia juttuja aivan tahallaan mitä tietää kielletyiksi.Tekee niitä vasinkin silloin,kun mulla on joku sellanen homma kesken että en pääse kieltämään. Välillä on taas niin suloita poikaa..silittää,pussailee ja halii..

Annika sisko on Aleksille tosi rakas. Sitä pitää kovasti hoitaa ja pitäisi melkein sisko käydä aina herätä silloin kun tämä nukkuu:) Aamulla Aleksi ei malttaisi odottaa että Annika herää vaan pitäisi mennä aina kurkkimaan onko Annika jo herännyt jos tämä herää hiukan poikaa myöhemmin.Aleksi jopa mulle narraa että " Annika heräsi" jotta pääsis Annikan luo.

Aleksi on nyt ite ruvennut riisumaan kaikki vaatteet.Pukeekin pienellä avustuksella sisävaatteet itselleen.

Oon lisäks nykyisin antanut Aleksin syödä itse ruokansa. Ainakin silloin,kun mulla on yhtä aikaa Annikan syöttäminen. Hyvin se syöminen onnistuu..

Mies on lomalla nyt ens viikon kokonaan on kotona ja seuraavalla viikolla to menee töihin. Tosi kiva koko perhe yhdessä touhuta.

Mennään ens viikolla käy päiväseltään mummon ja ukin luona. Mun siskokin on siellä pääsiäislomalla.Sillä on la synttärit va ei sillon voida sinne mennä,kun mun mies menee yhden tutun hautajaisiin.Mä en sinne lapsia vie kun ovat niin pieniä eivätkä ymmärrä kun itketään ja surraan. Ehtivät kyllä vielä nähdä isompanakin surullisia juttuja.

Sunnuntaina mennään Aleksin ja Annikan serkun tytön 2v synttäreille. Varmaan to tai pe käydään siellä Mummolassa. Meen sitten loppukuusta tai ens kuun alusta sinne taas viikoksi,että mummu ja ukki saa paljon touhuta lasten kanssa.

Miehen sisko sai 12.3 ti tytön.Neljäs lapsi on niille. Muut on 9v tyttö,8v poika ja 4v poika.Painoi 3970 ja oli 50.5cm pitkä.Kävin eilen Annikan kanssa serkkutyttöä sairaalasa katsomasa,kun vielä siellä olivat keltaisuuden takia. Ihanan pikkunen oli tuo vauveli. Ihan tuli taas vauva kuume :)

Juu,va nyt Annika heräs päikkäreiltä. Aleksi vielä nukkuu.Onkin nukkunut jo 2h. Pitänee ruokkia tuo tyttö ja ruveta laittamaan meille itselle ruokaa.

Toivottavsti ei tullut mahottomasti toistettua samoja asioita,kun jotenkin ajatus välillä katkeili :)Va tarinaa tuntuu taas riittävän... :)

Hyvät pääsiäiset kaikille,jos nyt en ennen enää ehdi kirjottamaan!

-Mirjami,Aleksi 2v 1kk 6 päivää ja Annika 6kk 2vkoa ja 3 päivää-

Vierailija
52/64 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirjami-80, just yks päivä mietin että mitä teille mahtaa kuulua :).

Oho, Jussi kääntyi juuri ensimmäistä kertaa vatsalleen, ja taas selälleen, pää kolisee... Menen pelastamaan ->

KL.

Vierailija
53/64 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea haloo yhdestä päänkopsauksesta ;-o.

Fassiloora, ollaan pääsiäinen kotona, mä en ainakaan kotikonnuille jaksa lähteä tämän porukan kanssa. Taas kerran todettiin että nykyinen auto on meille ihan liian pieni. Muutoin vois mennäkin, mutta koira ja tuplakärrit eivät millään mahdu samaan aikaan kyytiin tavalliseen farkkuun. Oisko sellaisia jossa on kaksi takalootaa? Ei vais, tila-autoa ollaan mietitty, mutta nyt on tuota rahanmenoa riittävästi muutenkin, kylppäriremontti etunenässä.

Laitan vielä Silpulle vaipan ulkoilun ajaksi. Ensimmäinen tunti menee kärryissä istuen, toinen pihalla. Pari kertaa on pissat olleet vaipassa, kerran Silppu pissasi pihasaunan viemäriin kun hätä yllätti juuri kun olin suihkuttamassa koiraa.

Kyssäriä -onko muillakin helmitaaperoilla aamuherääminen aikaistunut? Kaiholla muistelen aikoja, jolloin Silppu nukkui kahdeksaan tai puoli yhdeksään, hoh hoijaa.

KL.

Vierailija
54/64 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan taas kerran kipeenä. Inkerillä on yskä ja kuumetta. Sai jo suomessa jonkin taudin joka parani ja nyt viikko reissun jälkeen alkoi sairastamaan taas. Toivottavasti me muut emme saa samaa tautia vaan pääsismme kuin koirat veräjästä.

Fassiloora kyseli liikkumisesta. Minä tosiaankin ravaan lenkeillä pari-kolme kertaa viikossa, käyn salilla pari kertaa viikossa ja pilatesta kerran viikossa. Aika usein yhdistän lenkkeilyn ja kuntosalin eli ensin lenkille ja sitten salille tai toisin päin. Liksi tulee tuota hyötyliikuntaa aika tavalla kun ravaa päivät pitkät kotona kahden kerroksen väliä sekä leikkii lasten.

KL kyseli aamuheräämisistä. Inkerillä on herääminen aikaistunut, mutta luulen sen johtuvan siitä että olimme pari viikkoa suomessa ja tytöt jäivät siihen aikaan. Tunnin aikaerokin voi vaikuttaa pitkään, alan itsekkin vasta nyt siirtyä jälleen saksan aikaan :)

Pääsiäiseksi meillä ei ole kummempia suunnitelmia. Käydään varmaan päiväretkillä lähikaupungeissa, jossain sisähuvipuitossa ja ehkä kylpylässä. Pitää vähän katsella ilmojen mukaan. Reinin risteilylle tekisi mieli, mutta täytynee odottaa hieman lämpimämpiä päiviä.

Inkeri oppi viimeviikolla sanomaan " Minä nakastan (rakastan) sua äiti" ja nyt saan kuulla sitä kymmeniä kertoja päivässä. Tyttö oppi myös heti milloin sitä kannattaa eniten käyttää eli kun on tehnyt jotain kiellettyä ja haluaa lepytellä äitiä. Mistähän on moisen tavan oppinut? ;)

Keväästä on tulossa kiireinen. Meillä on huhtikuussa koko ajan vieraita ja kuun lopulla lähdemme Puolaan valitsemaan taloa. Tytöt jäävät tänne mummun ja papan kanssa jotka tulevat suomesta apuun. Toukokuun lopulla olisi sitten muutto Puolaan. Paljon on vielä tekemistä ennen sitä. Onneksi ei tarvitse itse pakata tai huolehtia muutosta sisänsä vaan muuttofirman miehet hoitavat sen. Minä en voi sietää pakkaamista!

Nyt täytyy taas rientää alakertaan. Ajattelimme maalata pääsiäismunia..

Birdy

Vierailija
55/64 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ilmeisesti kirjoiteltua liian harvoin, kun en osaa näitä sivuja näköjään enää edes käyttää...

Viikonloppuna oli Veetin 4-v synttärit. Lauantaina oli lastenkutsut ja sunnuntaina sitten sukulaisten vuoro. Uusia leluja ym. tuli taas niin paljon, että kohta meidän ipanat tarvitsevat kolmannen huoneen.

Meillä on Pääsiäisenä suunnitelmissa mennä käymään mun porukoiden mökillä, jos vaan olisi hyvä sää. Vesisateella en sinne jaksa lähteä. Ja meillä kuuluu jo perinteisiin, että mun äiti tekee jonain päivänä pääsiäislounaan meidän perheelle ja mun siskolle ja sen miehelle. Mulle lankeaa aina pashan valmistus, pitää alkaa kaivamaan ohjeita esiin.

Tamperelaisten tapaaminen: Pääsiäisen jälkeen olemme järjestelemässä tapaamista tänne meille. Ajankohta tällä tietoa on tiistai 25.3, kello kymmenen jälkeen sopii tulla=) Jos lisää halukkaita osallistujia on, niin laittakaa tänne sähköpostiosoite, niin annan osoitteen ja ajo-ohjeet.

nonnu78 ja pojat

Vierailija
56/64 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on harvinaista, että minä olen hereillä tähän aikaan! Kai se on tuo lisääntynyt valoisuus tuolla pihalla joka vaikuttaa... :) Onnikin kävi hereillä klo 6 mutta nukahti uudelleen.

Me ollaan pääsiäinen luultavasti ihan vaan kotona. Mies on töissä. Yhdet synttärikemut olis lauantaina tiedossa. Onnin kummi kyllä tulee pääsiäislomalle tänne niin ehkä me jotain normaalista poikkeavaa keksitään... :)

Kylläpäs se tulikin nälkä, taidan painua teen keittoon ja jos kaapista löytyis vielä jotain hyvää syömistä... (Ja löytyyhän sieltä, kun eilen reippaana tein marianneunelma-kääretorttua) Mä olen taas ihan koukussa herkkuihin vaikka välillä luulin jo päässeeni siitä yli! ;-)

Mukavaa viikkoa kaikille!

kumppari aamuvirkkuna kerrankin

Vierailija
57/64 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just viimeksi kirjoittaessani kerkesin tuulettaa ettei oo pissa vahinkoja sattunut, samana yönä tyttö lorotti sängyn märäksi ;)))

Pitäsköhän alkaa puhumaan lottovoitosta.

Mä olin taas illalla töissä ja kämppä kerkes sillä välin sotkeentua kokonaan, mä en käsitä kuinka nopeesti tämä sotku syntyy. Mutta mä jo olen kerennyt siivota hieman, vessojen pesut vielä odottaa.

kuumetta

Vierailija
58/64 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas täältä meiltäkin...

Täällä on sitten todella väsynyt ja elämäänsä kyllästynyt kotiäiti, joten innolla odotan tapaamista! Voi kun olisi jo! Huoh!

Ollaan oltu taas paljon kipeitä! Eka oli se flunssatauti ja nyt sitten koko viimeviikko oltiin mahataudissa.... Tää koko kevät on ollut todella raskasta! Oltiin juha-matin kanssa sillo vuodevaihteessa tankkauksessa sairaalassa sitte mahtuu yks täisou, sairasteluja ja sitte kaike kukkuraks miestä ei paljo kotona näy! Syksy menetteli, mutta nyt kevät ollu todella paljon koulussa ja hommia piissaa. Tänäänki tulee vasata sit kotiin, ku lapset jo nukkumassa.

Viimenen niitti oli tää mahatauti. Sakari alotti keskiviikon vastasenä yönä.. En kerenny ite meneen viel nukkuun ku heräs itkeen ja valitti vattaansa.... No siinä sitte käytii kakkaa yrittämässä muutamaan ottteeseen. Ajattelin siinä sitte jossai vaiheessa, että onko kipeeks tulossa, mutta olin jo sen verta tokkurassa, ettei järki juossu ja vatia olis varuuks laittanu pojalle. No sitte kahen jälkeen heräsin siihen. kun Sakari itkee ja oli koko sänky täynnä oksennysta. Olin siis juuri enne oksentamista nukahtanut, nii en kuullu kun alotti sen. Ja mies vaan koko ajan nukku tai yritti nukkua, kun ravasin poikien huoneessa. Siinä vaiheessa huusin auttaan, kun sekä poika että sänky yltäpäältä oksennuksessa. Ei muuta kun pyykki pyöriin, poika kylpyyn ja uusia petivaatteita kehiin.. Ja sit nukkuun...

Onneksi osas hyvin oksentaa päivällä sitte vatiin, niin ei paljoo paikat sotkunu. No sitte perjantain vastasena yönä neljän aikaan alko Juha-Matti oksentaan ja nukkuun pääsin vasta seittemältä aamulla. Ja kaheksalta herään siihen, kun mies oksentaa!!! Juha-Matin lakanoita en jaksanu enää yöllä vaihtaa, kun tuli jo pelkkää limaa eikä suostunu juomaan. Koitin vaan paperilla suurimmat kuivata ja aamulla lakanat pesuun. No siinä vaiheessa onneks Sakarin tauti oloi helpottumaan päin. Mentiin sitte koko porukka päiväunille ja Rebekka herättää itkullaan että vatta kipee. Ei muuta ku vati sillekki kouraan ja johan alko oksentaan!! Rebekka oli rajuinta oksentaminen. Okseni koko ajan, mutta kaikki meni onneksi siististi vatiin! Juha-Matti kun ei osannu sanoo, koska oksentaa, nii joka välissä sai siivota lattioita. Matot onneksi tajusin laittaa kasalle. Lapset onneksi joivat todella hyvin, ei ollu pelkoa kuivumisesta. Itse jokainen pyysi juotavaa. No Juha-Matti alko taas oleen kuralla ja se meni siihen, että mä pesin viiden minuutin välein kurat pois ja mies siivosi hoisi Rebekan oksentelut, vaikka itekki kipeenä oli. En vaan kertakaikkiaan revenny joka paikkaan samaan aikaan!! Nyt rupee taudit hellittään ja eilen oltiin jo ekaa kertaa pihalla. Eipä ne siellä kauaa jaksanu olla. Syövät vieläkin kaikki todella huonosti!! Mutta kaippa se siitä!

Ittellä hermot vaa jo ihan riekaleina!!! Mies maanantaiaamuna, kun Rebekka viel oksenteli (ei sillo onneks enää paljoa) lähti aamulla heti koululle, kun meteli vähän nousi. Vaikkei ois tarvinnu mennä olleskaa!! Siinä vaiheessa mulla kilahti!! Pistinkin sille viestiä perään, että ei ihan oikeen mee, että ukko lähtee heti, ku meteli vähänkin nousee ja mä joudun täällä oleen neljän seinän sisällä kaiket päivät. Ei ole autoa käytössä ja mitään ei sais tehä. Pikkuveli ehdotti ideaparkkii lähtöä ja oisin vapaaehtosesti suostunu kuskiks, ni mies sano, etten saa lähteä... Viimenen tikki oli, kun miehen pikkusisko ehdotti, että mä lähtisin sen kans aina joka keskiviikko käymään punttiksella ni senkin mies kielsi!!! Mitään en saa tehä ja mihinkään en saa lähteä!!! Rpee menee jo pikkuhiljaa hermot ja jaksaminenkin on mitä on! Lapsille tulee ihan turhasta huudettua... No ei olla sitte miehen kanssa maanantain jälkeen puhuttu mitään. Nukkumaan mennään eri aikaan. Mies menee edeltä, mä jään viellä pitään vieraille (mun sisko ja pikkuveli ja miehen pikkuveli) seuraa. No eine mitää vieraita sinänsä ole, lähes joka ilta täällä.. No sitte yleensä aamulla mies on herättäny enne kouluun lähtöä, ni nyt herään siihen, että lapset jo hereillä ja miestä ei näy missään. Ja mies tietää, että olen huono herään aamuisin, sen takia aina herättänyt, kun en herää lasten herätessä!!

Eli jos sinne siperiaan vielä mahtuu, täältä tulis kans yks!!!

Anteeks tää vuodatus! Siskollekkin purin pahaa oloani ja siltäkin piti sitte anteeks pyydellä...

Nyt olis ihana auringon paiste pihalla... Lapset touhuaa keskenään siellä pulkkien kanssa, mutta en taida jaksaa.

Meillä tuntuu Juha-Matin kehityksessä olevan pieni tauko, kun lukee teidän lapsukaisistaan!!! Meillä ei vielä kunnolla puhuta, vaipat on pöksyissä ym ym. Sekä Rebekka että Sakari olivt tän ikäisenä ihan täysin kuivia ja puhetta tuli paljon! Juha-Matilla ei ole toivoakaan, että vielä voisi vaipat pois jättää ja puhetta tulee paljon, mutta ei ole yhtään selkeää. Sanoja tulee, mutta lähes aina jotain sinne päin... Yleensä vain äiti saa selvää ja aina ei sekään ;)

Kaippa mä lopetan kun ei yhtään järjellistä ajatusta päässä. Tai´dan sittenkin raahauta viideks minuutiks pihalle....

sinilila ja lapsoset

Vierailija
59/64 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on sitten sairasteltu urakalla, pitäs oikeen puuta koputtaa kun ei oo mitään pitkään aikaan ollut.

Mun on pakko kysyä et miten niin et saa lähteä????? Etkö saa lähteä kun mies ei jaksa/halua/viitsi hoitaa lapsia??? Sano miehelles et palkkaa sitten hoitajan kun sinä LÄHDET punttikselle tai ulos tms. jos ei itse lapsistaan voi vastata. Tai sitten järjestä kohtaus, raivoo, huuda ja itke et pää leviää, sano et kohta tulee raatoja jos et pääse johonkin. V

Vittu mua sieppaa miehet jos ne ei ota vastuuta, meilläkin meinas mennä siihen pisteeseen, mutta kun sanoin että on pakko mennä töihin ja muuta hoitajaa tähän hätään ei ole. Mies ottaa nyt vastuuta ihan eri tavalla, just eilen sanoikin et ihanaa on pitkät pyhät ja hän saa olla lasten kanssa kotona. (siinä vaiheessa kyllä piti otsaa koettaa josko olis lämpöä ja hourailuja noi puheet) Enkä ole kertaakaan miettinyt töissä et kuinkahan ne pärjää kotona.

Eikä täällä nyt sotkuja lukuuottamatta kukaan ole ruuatta, suihkutta ja vaipatta jäänyt. Mies hoitaa omalla tyylillään, eli todella vapaalla ja rennolla kädellä mut mitä sitten. Lapsille riittää kun on turvallinen tunne.

´

Jos keittäis kahveet ja lähtis ukkoa töistä hakemaan, se haluu ostaa suksiboxin ja auto on mulla.... mihin helvataan sitä boxia enää tarvitaan...

kuumetta

Vierailija
60/64 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuntuu omat probleemat pieniltä, kun lukee sinilila sun tekstejä... Jestas että teillä on sairasteltu! Ei ihme jos sulta palaa hihat. Mä olisin tossa tilanteessa jo aikaa sitten pimahtanut. Mun on pakko kysyä samaa eli mitä se sun miehesi oikein kuvittelee, miten kehtaa kieltää sulta menot?! Teepä niin että otat ja lähdet, huikkaa ovelta meneväs Ideaparkiin ja morjens. _Pakkohan_ sitä on joskus päästä jonnekin (ainakin mun mielestä!), vai meinaako miehesi että sinä se vaan lomailet joka hetki?

Huh, sorry, mutta miehes oli mukana tekemässä niitä lapsia, luuliko se että homma on sillä hoidettu? Että kun aikoinaan teki hikisimmän työn niin nyt voi vähän jäähdytellä?

Ruoka valmistui juuri parahiksi kun Jussi kuuluu kahisuttelevan kärryissä, tossa itkarissa on varmaan joku hajureseptori ->

KL.